MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » śr sie 20, 2008 4:19 pm
witam wszystkich:)
Mam kilka pytzn zwiazanych z olejem do skrzyni oraz reduktora. pomimo poszukiwań w dziale "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na pytania. Z racji posiadania kilku róznej masci parchów nie mam bladego pojęcia jak zadbac o skrzynie co by jej nie z.....bać.Jako że kiedys prawdopodobnie zrobiłem to z cheeroke błędu nie chciał bym powtóżyc.
jeep wrangler tj 2003 r nabyty w usa. przebieg 44 tys mil
1. jaki olej do skrzyni
- ile oleju
- jaki olej do reduktora
- czy jest zalany w reduktorze( fabrycznie)
- filtr oleju ( zwykły warsztat czy aso)
- miarka do sprawdzania oleju jaki poziom gdzie czytac?
Ostatnie pytanko . Czy dolewajac inny olej niz zalecano np mobile 1 do skrzyn auto i układów hydro mógł cos zaszkodzic. Powiem ze auto chodzi sprawnie ale wolę miec pwenośc. Sory za zanudzanie i powtarzanie postu
dzieki
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn sie 25, 2008 7:30 am
Bacardi pisze:
witam wszystkich:)
Mam kilka pytzn zwiazanych z olejem do skrzyni oraz reduktora. pomimo poszukiwań w dziale "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na pytania. Z racji posiadania kilku róznej masci parchów nie mam bladego pojęcia jak zadbac o skrzynie co by jej nie z.....bać.Jako że kiedys prawdopodobnie zrobiłem to z cheeroke błędu nie chciał bym powtóżyc.
jeep wrangler tj 2003 r nabyty w usa. przebieg 44 tys mil
1. jaki olej do skrzyni
- ile oleju
- jaki olej do reduktora
- czy jest zalany w reduktorze( fabrycznie)
- filtr oleju ( zwykły warsztat czy aso)
- miarka do sprawdzania oleju jaki poziom gdzie czytac?
Ostatnie pytanko . Czy dolewajac inny olej niz zalecano np mobile 1 do skrzyn auto i układów hydro mógł cos zaszkodzic. Powiem ze auto chodzi sprawnie ale wolę miec pwenośc. Sory za zanudzanie i powtarzanie postu
dzieki
Inny olej w skrzyni może zaszkodzić - w automacie masz specyficzny olej produkowany dla Mopara , były przypadki uszkodzenia skrzyń . Pozatem olej jest tak śmiesznie tani oryginalny , że moje zdziwienia dla ludzi wlewających na własne życzenie nie dość że nie prawidłowy olej to jeszcze droższy nie nza granic
- olej do skrzyni - ATF +4 (koszt 110 za 4 litry)
Na reszte pytań moge ci odpowiedzieć jak podasz mi numer VIN , bo nie wiem jaki masz tam reduktor - podaj na pw
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pn sie 25, 2008 9:38 am
Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+
Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn sie 25, 2008 10:33 am
mendelmax pisze:Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+
Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
Głównie tarczki ulegają szybszemu zużyciu to fakt , ale zdarzają się wcale nie rzadko wycieki
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » pn sie 25, 2008 10:10 pm
mendelmax pisze:Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+
Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
jak w temacie
a tak juz zupełnie na boku to jakby to był manual to też olej ma duże znaczenie bo w tym roczniku jest NV3550 i tu oczymiście wlewamy Monopol
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » wt sie 26, 2008 7:50 am
witam,
cieszę sie z waszych odpowiedzi z góry dzieki. Własnie zamawiam Mopar który kolega poleca a co do vinu1J4FA59S73P372403 .zamówiłem tez filtr olejowy. Troche ze mnie majsterkowicz a u nas na wsi brak wyspecjalizowanych warsztatów co by w temacie automatółw byli to bym se chciał sam ten olej wymienic. Z tego co pamoentam to przy cheerokre było tak:
- rozgrzac silnik do normalnej temp.
- odkrecic korek zlewowy w skrzyni
- - odkręcic mise olejową( W CHOLERE ŚRUBEK)
- wykrecic filterek i wstawic nowy
- zakręcic pokrywe przestrzegając zasad (wiadomo jak przy głowicach)
- zalac olejem Mopar orginał
Jezeli cos przeoczyłem proszę o wskazówki. I jeszcze jedno pytanie czy moze sie zdarzyc że w reduktorze moze nie byc wogóle oleju! Czy przełączanie na reduktor w tych typach zawsze trzeba sie upewnic że wszedł. Nadmienie że w cheeroke z 91 r. było podobnie(cięzko )
A co do dolewania innego oleju do skrzyni to wynikło z przyczyn niezaleznych(brak mozliwości ruszenia syfa z niedostatecznej ilości oleju w skrzyni ) dolałem nie koniecznie najlepszy zalecany ale najlepszy jaki mieli w sklepie> rozumiem ze to sie niekonieczne pokrywa z zaleceniami ale sami zrozumcie. Dzis naprawie ten błąd mam nadzieję ze nie za pózno
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt sie 26, 2008 12:10 pm
blisko, tylko że nie ma korka spustowego, nastaw się na brudną robotę

Pamiętaj, żeby śruby popuszczać równo, żeby ci nie została micha wisząca na kilku śrubkach jednej strony, bo może się wygiąć i będziesz miał niezłe piekiełko
Pamiętaj, żeby dać mu dłuuuugo odkapać- czym więcej tego oleju teraz wymienisz, tym mniej zostanie niewłaściwego w układzie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
Bacardi
- jestem tu nowy...

- Posty: 44
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
- Lokalizacja: Biłgoraj
Post
autor: Bacardi » śr sie 27, 2008 7:51 am
dzięki chłopy za rady,

czekam na osprzet i do roboty
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość