skrzynia automat wrangler tj

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
Bacardi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Biłgoraj

skrzynia automat wrangler tj

Post autor: Bacardi » śr sie 20, 2008 4:19 pm

:D witam wszystkich:)
Mam kilka pytzn zwiazanych z olejem do skrzyni oraz reduktora. pomimo poszukiwań w dziale "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na pytania. Z racji posiadania kilku róznej masci parchów nie mam bladego pojęcia jak zadbac o skrzynie co by jej nie z.....bać.Jako że kiedys prawdopodobnie zrobiłem to z cheeroke błędu nie chciał bym powtóżyc.

jeep wrangler tj 2003 r nabyty w usa. przebieg 44 tys mil
1. jaki olej do skrzyni
- ile oleju
- jaki olej do reduktora
- czy jest zalany w reduktorze( fabrycznie)
- filtr oleju ( zwykły warsztat czy aso)
- miarka do sprawdzania oleju jaki poziom gdzie czytac?
Ostatnie pytanko . Czy dolewajac inny olej niz zalecano np mobile 1 do skrzyn auto i układów hydro mógł cos zaszkodzic. Powiem ze auto chodzi sprawnie ale wolę miec pwenośc. Sory za zanudzanie i powtarzanie postu
dzieki

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Re: skrzynia automat wrangler tj

Post autor: Zun » pn sie 25, 2008 7:30 am

Bacardi pisze::D witam wszystkich:)
Mam kilka pytzn zwiazanych z olejem do skrzyni oraz reduktora. pomimo poszukiwań w dziale "szukaj" nie znalazłem odpowiedzi na pytania. Z racji posiadania kilku róznej masci parchów nie mam bladego pojęcia jak zadbac o skrzynie co by jej nie z.....bać.Jako że kiedys prawdopodobnie zrobiłem to z cheeroke błędu nie chciał bym powtóżyc.

jeep wrangler tj 2003 r nabyty w usa. przebieg 44 tys mil
1. jaki olej do skrzyni
- ile oleju
- jaki olej do reduktora
- czy jest zalany w reduktorze( fabrycznie)
- filtr oleju ( zwykły warsztat czy aso)
- miarka do sprawdzania oleju jaki poziom gdzie czytac?
Ostatnie pytanko . Czy dolewajac inny olej niz zalecano np mobile 1 do skrzyn auto i układów hydro mógł cos zaszkodzic. Powiem ze auto chodzi sprawnie ale wolę miec pwenośc. Sory za zanudzanie i powtarzanie postu
dzieki
Inny olej w skrzyni może zaszkodzić - w automacie masz specyficzny olej produkowany dla Mopara , były przypadki uszkodzenia skrzyń . Pozatem olej jest tak śmiesznie tani oryginalny , że moje zdziwienia dla ludzi wlewających na własne życzenie nie dość że nie prawidłowy olej to jeszcze droższy nie nza granic :o

- olej do skrzyni - ATF +4 (koszt 110 za 4 litry)

Na reszte pytań moge ci odpowiedzieć jak podasz mi numer VIN , bo nie wiem jaki masz tam reduktor - podaj na pw
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » pn sie 25, 2008 9:38 am

Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+

Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » pn sie 25, 2008 10:33 am

mendelmax pisze:Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+

Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
Głównie tarczki ulegają szybszemu zużyciu to fakt , ale zdarzają się wcale nie rzadko wycieki
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

raffik
Posty: 305
Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: raffik » pn sie 25, 2008 10:10 pm

mendelmax pisze:Reduktor albo 231 albo 241, ale w obu przypadkach leje się to co do skrzyni- ATF 4+

Zalanie skrzyni czymś innym było bardzo złym pomysłem (zakładam, że chodzi o automat). To, ze chodzi dobrze nie znaczy, że właśnie nie piłują ci się tarczki sprzęgieł. Pocieszające jest jedynie to, że ta skrzynia jest dość wiekowa, więc jest w miarę tolerancyjna.
jak w temacie

a tak juz zupełnie na boku to jakby to był manual to też olej ma duże znaczenie bo w tym roczniku jest NV3550 i tu oczymiście wlewamy Monopol
604JEEP11
jestem przy Prandoty 6-8
jak by co

Awatar użytkownika
Bacardi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Biłgoraj

oleje cdn...

Post autor: Bacardi » wt sie 26, 2008 7:50 am

witam,
cieszę sie z waszych odpowiedzi z góry dzieki. Własnie zamawiam Mopar który kolega poleca a co do vinu1J4FA59S73P372403 .zamówiłem tez filtr olejowy. Troche ze mnie majsterkowicz a u nas na wsi brak wyspecjalizowanych warsztatów co by w temacie automatółw byli to bym se chciał sam ten olej wymienic. Z tego co pamoentam to przy cheerokre było tak:
- rozgrzac silnik do normalnej temp.
- odkrecic korek zlewowy w skrzyni
- - odkręcic mise olejową( W CHOLERE ŚRUBEK)
- wykrecic filterek i wstawic nowy
- zakręcic pokrywe przestrzegając zasad (wiadomo jak przy głowicach)
- zalac olejem Mopar orginał

Jezeli cos przeoczyłem proszę o wskazówki. I jeszcze jedno pytanie czy moze sie zdarzyc że w reduktorze moze nie byc wogóle oleju! Czy przełączanie na reduktor w tych typach zawsze trzeba sie upewnic że wszedł. Nadmienie że w cheeroke z 91 r. było podobnie(cięzko )
A co do dolewania innego oleju do skrzyni to wynikło z przyczyn niezaleznych(brak mozliwości ruszenia syfa z niedostatecznej ilości oleju w skrzyni ) dolałem nie koniecznie najlepszy zalecany ale najlepszy jaki mieli w sklepie> rozumiem ze to sie niekonieczne pokrywa z zaleceniami ale sami zrozumcie. Dzis naprawie ten błąd mam nadzieję ze nie za pózno

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt sie 26, 2008 12:10 pm

blisko, tylko że nie ma korka spustowego, nastaw się na brudną robotę ;) Pamiętaj, żeby śruby popuszczać równo, żeby ci nie została micha wisząca na kilku śrubkach jednej strony, bo może się wygiąć i będziesz miał niezłe piekiełko ;)

Pamiętaj, żeby dać mu dłuuuugo odkapać- czym więcej tego oleju teraz wymienisz, tym mniej zostanie niewłaściwego w układzie.
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Awatar użytkownika
Bacardi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: czw sty 19, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Bacardi » śr sie 27, 2008 7:51 am

dzięki chłopy za rady, :P czekam na osprzet i do roboty

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość