Strona 1 z 1
SPOA w cherokee
: śr paź 08, 2008 11:13 am
autor: pawel----b
witam kolegow mam tkie pytanie planuje zmiane autka na jeepa cherokee
czy ktos mi podpowie czy ciezko jest przeniesc resory nad mosty

?
i jak jest wogole z liftem zawieszenia

?
: śr paź 08, 2008 11:17 am
autor: TomaszRT
Z przodu może być ciężko

: śr paź 08, 2008 11:18 am
autor: Stefan
hahahahhahaha
sorry...
hehe...
cherokee ma już spoa...
2" lift robisz stosunkowo tanio... podkładki pod sprężyny ok. 150 zł, a z tyłu kowal i dodatkowa laga... i jeszcze z przodu łączniki stabilizatora sam przedłużasz i gotowe...
czytaj tutaj i na jeep.org.pl
: śr paź 08, 2008 11:44 am
autor: Damian
dobre auto masz, to po co kombinujesz
zamienił stryjek siekierkę na kijek
a SPOA w szeroku to dobry dowcip

: śr paź 08, 2008 11:49 am
autor: Stefan
co najniżej można zrobić SPUA...

: śr paź 08, 2008 1:31 pm
autor: Kuba M.
: śr paź 08, 2008 3:33 pm
autor: pawel----b
niestety musze zmienic na wieksze auto
dlatego tak podpytuje bo chcialem przy okazji troszke czegos sie dowiedziec o podnoszeniu cherokee;go
wiec prosze sie glosno nie smiac
vitare znam od podstaw a jeepa jeszcze nie
: śr paź 08, 2008 3:55 pm
autor: Mroczny
łatwo się liftuje.. jak każdego sztywnomostowca
przy lifcie większym niż 2" warto zmienić wahacze na rurowe, wymairy i schematy masz w sieci w sporej liczbie
wóz wdzięczny i w dobie taniego dulara fajny w zabawie - korzystaj ze sprawdzonych kitów, nie pchaj się samoróbki..
koszt mocniejsze półosi, blokady, przełożenia - śmieszny wręcz
newralgiczne punkty, które warto wy..eliminować:
1. reduktor - z silnikiem 4.0 w 4d wersji trafisz pewnie badziewne np242. Mimo, że wiele osób cieszy się możliwością jazdy full time 4x4 to w terenie to tylko słaby gadżecik. Warto od razu wsadzić np231 - to w zestawieniu z wolnym przełozeniami wydłuży żywot zespoły napędowego.
2. słaba buda - warto powzmacniać progi (masz opis w jeepwiki) i punkty mocowania zawiasu. Pamiętaj, że toto nie ma ramy, tylnej klay nie zamkniesz w terenie

3. skrzynia - żywotna, ale większość pipów po 6-7 koła z allegro ma 500tys na kołach i tego elementu nie ma.. a przynajmniej warto założyć, ze już nie ma.
rzuć okiem na
http://go.jeep-xj.info/
: śr paź 08, 2008 4:26 pm
autor: pawel----b
dziekkuje bardzo

za odpowiedz wlasnie zrozumialem moje glupie pytanie przeciez jeep jest na sprezynach z przodu
zabieram sie za czytanie lektury a co sadzicie o tej sztuce

?
http://www.allegro.pl/item454076473_jee ... boree.html
niby tylko 2,5
: śr paź 08, 2008 4:50 pm
autor: Kuba M.
Mroczny pisze:łatwo się liftuje.. jak każdego sztywnomostowca
przy lifcie większym niż 2" warto zmienić wahacze na rurowe, wymairy i schematy masz w sieci w sporej liczbie
wóz wdzięczny i w dobie taniego dulara fajny w zabawie - korzystaj ze sprawdzonych kitów, nie pchaj się samoróbki..
koszt mocniejsze półosi, blokady, przełożenia - śmieszny wręcz
newralgiczne punkty, które warto wy..eliminować:
1. reduktor - z silnikiem 4.0 w 4d wersji trafisz pewnie badziewne np242. Mimo, że wiele osób cieszy się możliwością jazdy full time 4x4 to w terenie to tylko słaby gadżecik. Warto od razu wsadzić np231 - to w zestawieniu z wolnym przełozeniami wydłuży żywot zespoły napędowego.
2. słaba buda - warto powzmacniać progi (masz opis w jeepwiki) i punkty mocowania zawiasu. Pamiętaj, że toto nie ma ramy, tylnej klay nie zamkniesz w terenie

3. skrzynia - żywotna, ale większość pipów po 6-7 koła z allegro ma 500tys na kołach i tego elementu nie ma.. a przynajmniej warto założyć, ze już nie ma.
rzuć okiem na
http://go.jeep-xj.info/
Eeee, z tym 242 wcale nie jest tak źle. Jak sam w sobie nie jest złachany czasem, przebiegiem i przed wszystkim głupotą poprzednich właścicieli to jakoś wytrzymuje
Co do budy to faktycznie, wzmocnione progi robią super, na tyle, że jakoś tą tylnę klapę daje się zamknąć w terenie
Skrzynia - patrz reduktor - tylko głuputa lub zaniedbanie wymiany oleju może ją zabić
dziekkuje bardzo za odpowiedz wlasnie zrozumialem moje glupie pytanie przeciez jeep jest na sprezynach z przodu
a z tyłu resory fabrycznie są nad mostami
A 2.5 odpuść, jeżeli to ma być auto w teren to tylko 4.0

: śr paź 08, 2008 7:31 pm
autor: andrzej:)
1. 2,5 (słaby trochę)
2. skrzynia manualna (automat lepiej się sprawuje) - ale to nie wszyscy tak twierdzą, choć więkoszość
a tak wogóle warto poczytać
www.jeep.org.pl/forum dużo się o XJ i o ich motaniu dowiesz

Re: SPOA w cherokee
: śr paź 08, 2008 8:40 pm
autor: stm
pawel----b pisze:witam kolegow mam tkie pytanie planuje zmiane autka na jeepa cherokee
czy ktos mi podpowie czy ciezko jest przeniesc resory nad mosty

?
i jak jest wogole z liftem zawieszenia

?
Unimog - nie trzeba liftować,duży.Prześwit super.

: czw paź 09, 2008 11:44 am
autor: Przemekslaw
kup sobie juz lekko pomotanego i problem z głowy...
: czw paź 09, 2008 12:48 pm
autor: Adamek
Przemekslaw pisze:kup sobie juz lekko pomotanego i problem z głowy...
Etam, a gdzie satysfakcja z motania

: czw paź 09, 2008 12:49 pm
autor: Mroczny
Przemekslaw pisze:kup (...) i problem z głowy...
ot żartowniś

: czw paź 09, 2008 12:53 pm
autor: Adamek
No wlasnie, warto by bylo dopisac ze wlasnie problemy sie wtedy zaczna, jak sie zabierze do poprawiania tego czegos co ktos wczesniej ...............

: czw paź 09, 2008 1:23 pm
autor: Przemekslaw
Adamek pisze:Przemekslaw pisze:kup sobie juz lekko pomotanego i problem z głowy...
Etam, a gdzie satysfakcja z motania

Satysfakcja sie zacznie jak zmota go jeszcze bardziej
Mroczny -

: pt paź 10, 2008 8:05 am
autor: pawel----b
: pt paź 10, 2008 11:40 am
autor: Adamek
Moze i wystarczy, ale jak brac to tylko RUBICON EXPRESS

: pt paź 10, 2008 1:18 pm
autor: Kuba M.
RC to akurat jedna z niżej oceniana firma jeżeli chodzi o jakość i trwałość
