Strona 1 z 2

Podkładki na spreżyny do WJ...

: śr paź 22, 2008 10:36 am
autor: motorx
Planuje lekki lift (2") Grand-a celem wlożenia wiekszych kólek Znalazlem chlopa który takie odlewa MOŻE KTOŚ MA ZDJĘTE WYMIARY??? Człowiek który je robi ma ich troche na magazynie do róznych wozów ale na zasadzie trafienia w wymiar Będe wdzieczny za pomoc Pozdro

: śr paź 22, 2008 1:19 pm
autor: Adamo
Podkładki są do kitu. Jazda się pogorszy. Skok zawieszenia się ograniczy.
Jak chcesz podnosić to zainwestuj w sprężyny i amory :)21

: śr paź 22, 2008 1:47 pm
autor: motorx
Masz racje ale taki najprostszy zestaw skladajacy sie z amorów i tulejek to koszt okolo 1800pln, a lift 2" skladajacy sie z amorow i sprezyn to jakies 3500pln-ów, jak widac doliczajac wahacze, panharda, laczniki st, przewody w oplocie (liczac na wiekszy lift) polibusze, obnizenie skrzyni red itp koszt wzrasta (gdzie blok mostow, czy mocne waly i polosie) Przy obecnym kursie $ to droga zabawa, a do prawdziwej terenowki to jeszcze daleka droga Chodzi mi o wsadzenie wiekszych oponek, bo tego auta uzywam do jazdy codziennej Dzieki ^^^^^^ Przeprawowke miałem z XJ-ta ale to nie te realia

: śr paź 22, 2008 1:59 pm
autor: Adamo
Komplet spręzyn Ironmana +2" kosztuje 1100zł. W WJ-cie zakładasz wyższe sprężyn i amory i nic nie trzeba zmieniać :roll: , a jeździ duuuuużo lepiej niz oryginał :)21

: śr paź 22, 2008 2:32 pm
autor: motorx
Kolejny raz masz racje (choć 2 sprezyny to okolo 800pln), 4 amory plus 4 sprezyny to okolo 3500tys , utrata na komforcie, a przy dobrym wykrzyzu lub paru skokach coś puści Faktem jet ze w moim poprzedniku (XJ) tak zaczynalem (tyl pióra) wiec jeszcze prościej, lecz z czasem doszly kolejne niezbedne przerobki Piszac o zmianach za sporą kase chcialem dać do zrozumienia ze wiem w czy rzecz i jadac na "grzyby" bedzie mi to zbedne Potrzebuje miejsce na opony Dzieki

: śr paź 22, 2008 2:40 pm
autor: motorx
... a co do cen to chetnie skorzystam z info gdzie tak tanio

: śr paź 22, 2008 3:34 pm
autor: mendelmax
Do podkładek 2" powinieneś też liczyć amory, bo długo nie pozipią, więc różnica w cenie liftu dobrego a gównianego jest tu różnicą między ceną podkładki a sprężyny, bo nawet robota jest ta sama przy wymianie. Przemyśl to sobie jeszcze raz. Znam trochę przypadków ludzi którzy wymieniali podkładki na sprężyny i sami sobie wyrzucali, że marnowali czas i kasę na podkładki.

Z kolei jeśli w teren nie jeździsz a koła chcesz większe z przyczyn wizualnych, to 31" wchodzą bez liftu.

: śr paź 22, 2008 3:47 pm
autor: TomaszRT
Zacytuję czesława:
kołkami brzozowymi trza se było podeprzeć żeby taniej było
.. na grzyby wystarczy :)21

: śr paź 22, 2008 3:58 pm
autor: Kuba M.
motorx pisze:Masz racje ale taki najprostszy zestaw skladajacy sie z amorów i tulejek to koszt okolo 1800pln,
O jakieś 500 PLN za dużo - gdzie taka drożyzna obowiązuje :o

: czw paź 23, 2008 1:53 pm
autor: motorx
Humory dopisują, ale pomoc... :)10

: czw paź 23, 2008 2:15 pm
autor: motorx
mendelmax pisze:Do podkładek 2" powinieneś też liczyć amory, bo długo nie pozipią.
Chodzić bedą tyle co i przed włożeniem podkładek pod warunkiem ze sie je wydłurzy o podobną wartość (wykonanie banalnie proste) Pozostaje komfort jazdy, skok bez zmian Co do oponek to nie o wygląd chodzi, a o prześwit, konieczność liftu wynika z faktu że czasem łapią za elementy nadwozia (oczywiście pisze o osobistym przeznaczeniu pojazdu)

...a amorek do liftu to min 350pln-ów, choć i co do firm zdania sa podzielone, a tuleje odlewane też swoją cene mają

Humory dopisują, ale pomoc... :o

: czw paź 23, 2008 2:38 pm
autor: Kuba M.
motorx pisze:
mendelmax pisze:Do podkładek 2" powinieneś też liczyć amory, bo długo nie pozipią.
Chodzić bedą tyle co i przed włożeniem podkładek pod warunkiem ze sie je wydłurzy o podobną wartość (wykonanie banalnie proste) Pozostaje komfort jazdy, skok bez zmian Co do oponek to nie o wygląd chodzi, a o prześwit, konieczność liftu wynika z faktu że czasem łapią za elementy nadwozia (oczywiście pisze o osobistym przeznaczeniu pojazdu)

...a amorek do liftu to min 350pln-ów, choć i co do firm zdania sa podzielone, a tuleje odlewane też swoją cene mają

Humory dopisują, ale pomoc... :o
350 PLN za jeden amorek do liftu to naprawde sporo przy dzisiejszej cenie dolara (niedawno kupiłem do ZJ-ta w cenie o wiele niższej), a tuleje to chyba lepsze będą toczone, a nie odlewane. Zresztą pierwszy raz słyszę o odlewanych (no, chyba, że z gumy, bo takie faktycznie są :roll: )
Odezwij się do kolegi o nicku Wagoneer - na bank ma wymiary tych podładek :wink:
Tylko w ten weekend może być nieosiągalny, bo na rajdzie się bawi :roll:

: czw paź 23, 2008 5:47 pm
autor: motorx
Właśnie obecna cena $ mnie łamie, a dopiero wylazłem z doła po zakupie auta Wielkie dzieki :)2

: czw paź 23, 2008 5:53 pm
autor: mendelmax
motorx, pewnie, że możesz nawet wystrugać sobie podkładki z drewna i przedłużyć amorki na trytytkach, bo to twoje auto, ale tu akurat wszyscy dobrze ci radzą. Myślisz, że na złość ci chcemy zrobić czy jak?

Dolicz jeszcze przedłużanie odbojów do swojej listy, bo jak przedłużysz amory (co ani takie proste, ani bezpieczne), to musisz ograniczyć skok wzwyż. Komfortu wcale podkładki nie zachowują, bo zmienia się kąt wahacza, a co za tym idzie także obciążenie jakiemu ulega sprężyna.

Miałem niewątpliwą przyjemność jechać już wieloma WJ-tami z różnymi konfiguracjami modyfikacji, w swoim też namieszałem grubo. Konkluzję mam jedną, niezmienną- najlepszy lift to dobre sprężyny i dobre amory. Nic tego nie zastąpi. Koszt całego zestawu OME to niespełna 600 USD. Doliczając wszelkie pozostałe koszty, to przy obecnej cenie dolara będzie ok. 2500zł. I wówczas masz auto które prowadzi się lepiej od oryginału, w tym nowiutkie amorki które wystarczą na parę lat, w odróżnieniu od oryginałów które juz swoje zużycie mają.

: pt paź 24, 2008 9:27 am
autor: seburaj
eeeeeetam
podkładki dobre som :wink:
ale raczej po to, coby auto wypoziomowac jak np tył leciutko usiadł :)23
tak ze 2 cm na przyklad... jakby co to w wj idealnie sprawdzaja sie z tylu podkladki z elastpolu dedykowane na przód do patrola

: pt paź 24, 2008 10:22 am
autor: pavvel
skoro zeralo sie juz grono wj'towcow to zadam tu pytanie nie bede zakladal nowego topica czy atak z talezem jest zamienny miedzy wj a zj chodzi o przod oba mosty dana 30

: pt paź 24, 2008 11:59 am
autor: seburaj
Płaskiego spytaj :lol:

: pt paź 24, 2008 8:27 pm
autor: pavvel
sebastian dziurdzik pisze:Płaskiego spytaj :lol:
tzn ??

: wt paź 28, 2008 12:56 pm
autor: motorx
Poczytałem, pomyślałem i kolejny raz musze przyznać wam racje. Faktycznie lepiej bedzie wsadzić komplecik spreżynek i dobrych amorów, choć mój budżet tego obecnie nie udzwignie, gdyż musze przed zima kupić oponki i teraz rodzi sie pytanie...
mendelmax pisze:. ... to 31" wchodzą bez liftu.
...czy jak wsadze 31" (około 265/70/16) to będą sie mieścily na tyle że mi obcier nie wyjdzie na wahaczach (przy max skrecie) lub nadkolach (w lekkim terenie)??

Do XJ-ta na koniec naszych wspólnych dni wsadziłem 33" ale juz przy 31" lapał za wahacz przy skręcie, straciłem na promieniu (fakt ze miałem boczny bieznik).

: wt paź 28, 2008 4:22 pm
autor: Kuba M.
motorx pisze:Poczytałem, pomyślałem i kolejny raz musze przyznać wam racje. Faktycznie lepiej bedzie wsadzić komplecik spreżynek i dobrych amorów, choć mój budżet tego obecnie nie udzwignie, gdyż musze przed zima kupić oponki i teraz rodzi sie pytanie...
mendelmax pisze:. ... to 31" wchodzą bez liftu.
...czy jak wsadze 31" (około 265/70/16) to będą sie mieścily na tyle że mi obcier nie wyjdzie na wahaczach (przy max skrecie) lub nadkolach (w lekkim terenie)??

Do XJ-ta na koniec naszych wspólnych dni wsadziłem 33" ale juz przy 31" lapał za wahacz przy skręcie, straciłem na promieniu (fakt ze miałem boczny bieznik).
Jakbyś podał w końcu o który model Granda ci chodzi, to pewnie byłoby znacznie łatwiej odpowiedzieć :wink:

: wt paź 28, 2008 5:40 pm
autor: motorx
Mam Grand Cherokee Laredo 2003r 4l jeżeli chodzi o precyzję. Obecnie siedzą tam oponki 225/75/16 czyli 29,5", ale wąskie jak widać. :-?

: wt paź 28, 2008 7:50 pm
autor: Kuba M.
[quote="motorx"]Mam Grand Cherokee Laredo 2003r 4l jeżeli chodzi o precyzję.quote]
Znaczy WJ :wink: No to nie pomoge niestety :-?

: śr paź 29, 2008 8:53 am
autor: mendelmax
WJ ma nieco inaczej skonstruowane wahacze niż XJ (wygięte w S), właśnie po to, żeby nie tarły większe opony, ale przez oponę 31" miałem na myśli 245/75R16. Taka opona wchodzi i po drogach jeździ się bez tarcia. 265 będzie o centymetr na stronę grubsza, więc tu pewności nie mam, czy trzeć nie będzie. Niby to nie jest duża różnica, ale zawsze jakaś jest.

Z drugiej strony, jak sądzę kupujesz oponki uniwersalne na cały rok, więc chyba 265 może być ciut szeroka do jazdy zimą- będzie się to mocniej ślizgać na błotku pośniegowym.

: czw paź 30, 2008 9:31 am
autor: motorx
Kuba M. pisze:Znaczy WJ :wink: No to nie pomoge niestety :-?
Myślałem że wszyscy piszemy o WJ-cie, toż TEMAT dotyczy WJ-ta, pomijając fakt że wszystkie posty są w temacie. :)1 ??

Wielkie dzięki :wink:

: czw paź 30, 2008 10:01 am
autor: motorx
mendelmax pisze:WJ ma nieco inaczej...

... więc chyba 265 może być ciut szeroka do jazdy zimą- będzie się to mocniej ślizgać na błotku pośniegowym.
Dopiero przeczytałem ten post ale sluszna uwaga odnośnie szerokości na zime Wczoraj wieczorem założyłem zimówki 225/75 glównie z powodu zamiaru "lekkiego liftu" :evil: Zrobie troche miejsca to i oponki założę takie jak lubie

Wygląda na to że to nie uleczalne, znów bede stawiał auto pod garażęm z powodu gabarytów :lol: