ZJ 5.2

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

ZJ 5.2

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 5:37 pm

Witam. Mam zamiar kupić sobie takie sympatyczne oto autko. Rzecz oczywista, jako nowicjusz chciałbym wiedzieć na co uważać i zwracać uwagę przy zakupie w tych wersjach silnikowych (ponoć świetne a 5.9 nie chce).

Mam też pytanie

Czy auto ustawione w pozycji "N" na skrzyni głównej i 4LO na skrzyni reduktora, po przesunięciu z 4LO na "N" powinno skrzypieć i skrzeczeć? Wał się nie rusza. Po prostu jest taki jakby efekt zmiany biegu "bez sprzęgła". hamulec wciśniety, silnik włączony.

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 5:44 pm

BTW, przeszukiwałem forum, ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam oczywiscie bo zapomniałem i prosze uprzejmie o ewentualny odnosnik do tematu o tych ZJ'ach

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 6:11 pm

dobra przeszukałem troszke forum jeszcze "ręcznie" I znalazłem linak do innego forum ;)

Temat do wywalenia....

albo jak regulamin mówi dam linka do fora rozwiązującego wszystko

http://www.jeep.org.pl/forum/

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » wt gru 02, 2008 7:19 pm

reduktor powinieneś przełączać zdecydowanym ruchem bez zatrzymywania wajchy w pozycji neutral, a wajcha biegów na N, samochód stoi, może zgrzytnąć jak reduktor nie był używany, też tak miałem po zakupie, po wymianie oleju i kilkakrotnym załączeniu nic nie zgrzyta :wink:

co do tego na co zwracać uwagę przy zakupie ZJ 5.2 to napędy - czy działają, czy nie wyją mosty, czy działa LSD, bo to dość kosztowne rzeczy do naprawy są
:)21

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 7:25 pm

Andrzeju, a co to takiego to LSD...

wiem, że zapewne moje pytania sa banalne jednak jestem świezym użytkownikiem a szczególnie automatów... wczesniej jezdzilem na samych manualach.

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » wt gru 02, 2008 7:34 pm

jako laik odpowiem Ci tak, że jest to ustrojstwo w tylnym moście, które ma za zadanie by obydwa koła się kręciły nawet jak jedno z nich straci przyczepność (chodzi o to, by cała para nie szła w koło, które się ślizga, bo nie wyjedziesz, ale także na drugie koło, które ma przyczepność), jak to dokładnie działa to nie wiem, są tam jakieś sprzęgiełka, z tym, że nie jest to prawdziwa blokada i skuteczność tego jest dość ograniczona.....

na rzeczonym forum jak pogrzebiesz znajdziesz więcej i fachowo na ten temat.....

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 7:40 pm

to lipa. A jak by zamontowac sprzegła manualne? była by to normalna blokada dyfra?

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » wt gru 02, 2008 7:48 pm

blokadę możesz założyć, ale to dość droga zabawa, zresztą mało który samochód ma prawdziwą blokadę w stanadardzie, na pewno Mercedes G i zdaje się, że Dyskoteka oraz Patrol ale chyba nie wszystkie modele, o to musisz pytać w innych działach :wink:

jak znajdziesz jakiegoś ZJ daj znać na rzeczonym forum, to może koledzy coś doradzą po fotkach auta.....
Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2008 8:58 pm przez andrzej:), łącznie zmieniany 1 raz.

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 7:56 pm

sprzęgła manualne chyba chce zamontować bo to poprawia jakość jazdy w terenie.... oczywiscie nie chce go katować itd

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » wt gru 02, 2008 8:10 pm

Flame pisze:sprzęgła manualne chyba chce zamontować bo to poprawia jakość jazdy w terenie.... oczywiscie nie chce go katować itd
Gdzie Ty chcesz te sprzęgła montować ?? Masz na myśli automatyczne blokady mostów oparte na sprzęgłach kłowych (lock right itp), czy sprzęgiełka w przednich piastach. Bo jeżeli te pierwsze, to one są bardzo dobre, ale właśnie do konkretnego upalania (trzeba mieć troche wyrozumiałości, żeby jeździć z nimi po asfalcie). A jeżeli chodzi Ci o sprzęgiełka piast, to nie ma problemu, w Jeepie takich pierdół nie ma :wink: Inna sprawa, że zupełnie nie mam pojęcia w jaki sposób manualne sprzęgiełka piast mogły by pomóc w jeździe w terenie :lol:
F150 302 V8

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » wt gru 02, 2008 8:19 pm

sam nei wiem o czym mówię. po prostu myślę o roziwązaniu podobnym do Miśka Pajero. One mają sprzęgiełka jakies automatyczne i zaleca sie montowanie manualnych. nie wiem o jakich mowa ale ja tez chce takie manualne ;)

Awatar użytkownika
mendelmax
Posty: 2048
Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mendelmax » wt gru 02, 2008 8:44 pm

Flame pisze:sam nei wiem o czym mówię. po prostu myślę o roziwązaniu podobnym do Miśka Pajero. One mają sprzęgiełka jakies automatyczne i zaleca sie montowanie manualnych. nie wiem o jakich mowa ale ja tez chce takie manualne ;)
Wierz mi, nie chcesz. Po pierwsze, to bardzo droga przeróbka, po drugie bezużyteczna, po trzecie, zakatowałbyś reduktor i absolutnie nic byś nie zyskał.
Więc doczytaj po co są te sprzęgiełka, jak się mają do stałego 4x4 i załapiesz czemu to nie jest to, czego chcesz :wink:
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » śr gru 03, 2008 8:51 am

Pójde, za twoją opinią. A co zrobić warto z takim autkiem kiedy je kupie? Coś powymieniać konkretnego ? (nie mówię o filtrach, olejach i rozrządzie)

I jakie koła moge wstawić do stockowej wersji? Wejdą mi BFG 245/75R/16 lub 245/75R/17?

guziec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:14 pm
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: guziec » śr gru 03, 2008 4:51 pm

po kupnie napewno wymien oleje(silnik, skrzynia i mosty) i filtry
rozrzad przejzyj w jakim jest stanie i w razie potrzeby wymien
Jeep Grand cherokee ZJ 5.2

Awatar użytkownika
Kuba M.
Posty: 455
Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
Lokalizacja: Mszczonów

Post autor: Kuba M. » śr gru 03, 2008 5:04 pm

guziec pisze:rozrzad przejzyj w jakim jest stanie i w razie potrzeby wymien
Pod warunkiem, że auto będzie miało na liczniku coś około 500 tyś km, albo więcej :lol: :lol: :lol:
F150 302 V8

guziec
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: sob lis 01, 2008 12:14 pm
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: guziec » śr gru 03, 2008 5:14 pm

Kuba M. pisze:
guziec pisze:rozrzad przejzyj w jakim jest stanie i w razie potrzeby wymien
Pod warunkiem, że auto będzie miało na liczniku coś około 500 tyś km, albo więcej :lol: :lol: :lol:
wiesz rozne rzeczy juz widzialem i niech chociaz przejzy
Jeep Grand cherokee ZJ 5.2

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » śr gru 03, 2008 6:09 pm

Zanim kupisz sprawdź podczas jazdy, czy stuka zawieszenie, bo ZJ może mieć już półosie sterane , C- klipy. To jest poważny argument przy negocjacji cenowej. Zacznij od bujnięcia autem, naciskając buciorem na górną część koła.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » śr gru 03, 2008 9:03 pm

C-klipy ?? A cóż to takiego?

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » czw gru 04, 2008 12:41 pm

Znalazłeś już forum jeep.org.pl. Użyj opcji szukaj i poczytaj o ZJ.
O c-klipach też się dowiesz.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Post autor: andrzej:) » czw gru 04, 2008 10:30 pm

mosty czy nie wyją, no i po zakupie jak kolega radził wymienić wszelkie płyny ustrojowe (silnik, skrzynia, reduktor, mosty z dodatkiem) pasek wielorowkowy, itp. i na to nie żałuj bo nie warto, przygotuj się na parę złociszy do wydania bo płynów dość dużo trzeba.....

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » czw gru 04, 2008 10:58 pm

mam pytanie. Czy taki ZJ psuje sie częsciej niż np. jakikolwiek LR? nawet freelander? ... wiem, że to głupie pytanie, lecz chciałbym uzyskać na nie odpowiedź całkiem uogulnioną bez pisania w stylu "zalezy jakiego kupisz" albo "zalezy od jego stanu".. powiedzmy ze jest mocno sredni jak na 1998. wiec jak?

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pt gru 05, 2008 11:04 am

Tego nie da się porównać. Wszystko zależy od stanu auta w momencie zakupu. Dlatego warto zainwestować w eksperta. Mam starego ZJ, kupiłem go jako auto zastępcze na wakacje. Przypadek sprawił, że trafiłem na zdrowe żelazo i auto zostało w rodzinie. Przyjemność płynąca z odpalenia V8 ma swoją cenę, ale nie warto przesadzać , wdając się w wyścig zbrojeń.. Zobacz jak dobrze sobie radzą tymi autami, w terenie, koledzy obuci w dobre opony. Jeśli uznasz, że to dla ciebie za mało, to kup inny samochód. Jak ma być tanio, to najlepszy bedzie zmotany Samuraj.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Flame
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 9:13 pm
Lokalizacja: dln/wlkp

Post autor: Flame » pt gru 05, 2008 2:43 pm

Nie będę robił tego auta na jakiś totalny no-limit. Lekki adventure, po to bym mógł wjechać wszedzie gdzie mogę ale i tak 90% to na czarnym będzie siedział.

A spytałem o freelandera bo mialem tego szrota. Ale oponki to BFG A/T chyba zamontuję, bo sa świetne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość