ZJ 5.2
Moderator: Mroczny
ZJ 5.2
Witam. Mam zamiar kupić sobie takie sympatyczne oto autko. Rzecz oczywista, jako nowicjusz chciałbym wiedzieć na co uważać i zwracać uwagę przy zakupie w tych wersjach silnikowych (ponoć świetne a 5.9 nie chce).
Mam też pytanie
Czy auto ustawione w pozycji "N" na skrzyni głównej i 4LO na skrzyni reduktora, po przesunięciu z 4LO na "N" powinno skrzypieć i skrzeczeć? Wał się nie rusza. Po prostu jest taki jakby efekt zmiany biegu "bez sprzęgła". hamulec wciśniety, silnik włączony.
Mam też pytanie
Czy auto ustawione w pozycji "N" na skrzyni głównej i 4LO na skrzyni reduktora, po przesunięciu z 4LO na "N" powinno skrzypieć i skrzeczeć? Wał się nie rusza. Po prostu jest taki jakby efekt zmiany biegu "bez sprzęgła". hamulec wciśniety, silnik włączony.
dobra przeszukałem troszke forum jeszcze "ręcznie" I znalazłem linak do innego forum
Temat do wywalenia....
albo jak regulamin mówi dam linka do fora rozwiązującego wszystko
http://www.jeep.org.pl/forum/

Temat do wywalenia....
albo jak regulamin mówi dam linka do fora rozwiązującego wszystko
http://www.jeep.org.pl/forum/
reduktor powinieneś przełączać zdecydowanym ruchem bez zatrzymywania wajchy w pozycji neutral, a wajcha biegów na N, samochód stoi, może zgrzytnąć jak reduktor nie był używany, też tak miałem po zakupie, po wymianie oleju i kilkakrotnym załączeniu nic nie zgrzyta
co do tego na co zwracać uwagę przy zakupie ZJ 5.2 to napędy - czy działają, czy nie wyją mosty, czy działa LSD, bo to dość kosztowne rzeczy do naprawy są


co do tego na co zwracać uwagę przy zakupie ZJ 5.2 to napędy - czy działają, czy nie wyją mosty, czy działa LSD, bo to dość kosztowne rzeczy do naprawy są
Flame pisze:http://www.jeep.org.pl/forum/

jako laik odpowiem Ci tak, że jest to ustrojstwo w tylnym moście, które ma za zadanie by obydwa koła się kręciły nawet jak jedno z nich straci przyczepność (chodzi o to, by cała para nie szła w koło, które się ślizga, bo nie wyjedziesz, ale także na drugie koło, które ma przyczepność), jak to dokładnie działa to nie wiem, są tam jakieś sprzęgiełka, z tym, że nie jest to prawdziwa blokada i skuteczność tego jest dość ograniczona.....
na rzeczonym forum jak pogrzebiesz znajdziesz więcej i fachowo na ten temat.....
na rzeczonym forum jak pogrzebiesz znajdziesz więcej i fachowo na ten temat.....
blokadę możesz założyć, ale to dość droga zabawa, zresztą mało który samochód ma prawdziwą blokadę w stanadardzie, na pewno Mercedes G i zdaje się, że Dyskoteka oraz Patrol ale chyba nie wszystkie modele, o to musisz pytać w innych działach
jak znajdziesz jakiegoś ZJ daj znać na rzeczonym forum, to może koledzy coś doradzą po fotkach auta.....

jak znajdziesz jakiegoś ZJ daj znać na rzeczonym forum, to może koledzy coś doradzą po fotkach auta.....
Ostatnio zmieniony wt gru 02, 2008 8:58 pm przez andrzej:), łącznie zmieniany 1 raz.
Gdzie Ty chcesz te sprzęgła montowaćFlame pisze:sprzęgła manualne chyba chce zamontować bo to poprawia jakość jazdy w terenie.... oczywiscie nie chce go katować itd



F150 302 V8
Wierz mi, nie chcesz. Po pierwsze, to bardzo droga przeróbka, po drugie bezużyteczna, po trzecie, zakatowałbyś reduktor i absolutnie nic byś nie zyskał.Flame pisze:sam nei wiem o czym mówię. po prostu myślę o roziwązaniu podobnym do Miśka Pajero. One mają sprzęgiełka jakies automatyczne i zaleca sie montowanie manualnych. nie wiem o jakich mowa ale ja tez chce takie manualne
Więc doczytaj po co są te sprzęgiełka, jak się mają do stałego 4x4 i załapiesz czemu to nie jest to, czego chcesz

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
mam pytanie. Czy taki ZJ psuje sie częsciej niż np. jakikolwiek LR? nawet freelander? ... wiem, że to głupie pytanie, lecz chciałbym uzyskać na nie odpowiedź całkiem uogulnioną bez pisania w stylu "zalezy jakiego kupisz" albo "zalezy od jego stanu".. powiedzmy ze jest mocno sredni jak na 1998. wiec jak?
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
Tego nie da się porównać. Wszystko zależy od stanu auta w momencie zakupu. Dlatego warto zainwestować w eksperta. Mam starego ZJ, kupiłem go jako auto zastępcze na wakacje. Przypadek sprawił, że trafiłem na zdrowe żelazo i auto zostało w rodzinie. Przyjemność płynąca z odpalenia V8 ma swoją cenę, ale nie warto przesadzać , wdając się w wyścig zbrojeń.. Zobacz jak dobrze sobie radzą tymi autami, w terenie, koledzy obuci w dobre opony. Jeśli uznasz, że to dla ciebie za mało, to kup inny samochód. Jak ma być tanio, to najlepszy bedzie zmotany Samuraj.
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość