MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » wt mar 24, 2009 5:46 pm
Czy ktoś już robił może doświadczenia z alternatorem DENSO 56029914AA - stosowany jest z silnikami 3.7 i 4.7 po 2004r.
Alternator ma 160A ale niestety jego regulator jest zaszyty jest w ECU samochodu, mierzy pobory prądu, temperature akumulatora i pewnie jeszcze wielkość promieniowania kosmicznego ...
W alternatorze jest tylko gniazdo wyglądające tak:

Wykoncypowałem że pewnie DENSO robi jakiś regulator który da się zamontować do środka i znalazłem na alledrogo takowy cudaczek:
http://www.allegro.pl/item572394976_reg ... denso.html
wygląda na podobny - pytanie czy da się to zmotać skutecznie żeby całość zasadzić do wranglera

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » wt mar 24, 2009 6:05 pm
A do jakiego Wranglera to ma być? Bo przecież od 90 albo 91 roku wszystkie miały tak samo regulacje napięcia przez komputer silnika

F150 302 V8
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » wt mar 24, 2009 7:53 pm
Ano do takiego czarno-czerwonego po '92 co ma podobno regulator w środku ... a nawet mnie tu kluczem stukają że to ma się właściwie zmieścić do Cheroka '94
Jak sprawdziełem schematy to faktycznie KJ i XJ mają regulatory zewnętrzne, ciekawe czy jak się podmieni alternatory to wszystko zadziała

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » wt mar 24, 2009 8:14 pm
Jureq pisze:Ano do takiego czarno-czerwonego po '92 co ma podobno regulator w środku ... a nawet mnie tu kluczem stukają że to ma się właściwie zmieścić do Cheroka '94
Jak sprawdziełem schematy to faktycznie KJ i XJ mają regulatory zewnętrzne, ciekawe czy jak się podmieni alternatory to wszystko zadziała

Jak po 92 roku to na bank ma przez ECU
Wiem, że jeżeli chodzi o podmianę alternatora między XJ, ZJ, TJ, czy późniejszymi YJ, to wszystko gra. Ale jak jest z KJ i innymi Jeepami, to już pojęcia nie mam niestety

F150 302 V8
-
krynek02
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: sob lip 05, 2008 6:28 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krynek02 » czw kwie 02, 2009 8:20 pm
To c o pokazałeś na focie to jest właśnie gniazdo do WEWNĘTRZNEGO regulatora napięcia, ten alternator ma nań miejsce; tzreba tylko zmienić szczotkotrzymacz i zakładać wewnetrzny regulator napięcia

, ten altek był też produkowany do jakiejś toyoty - tak powiedział mi elektryk który taką zmotę zrobił mi do XJ

mam mocny alternator zamocowany w miejscu sprężarki klimy w starym XJ z wtryskiem renixa i żadnych zewnętrzych regulatorów.
pozdr
Jeep to nie tylko samochód - to sposob na życie.
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » pt kwie 03, 2009 7:47 am
Niestaty idelanie pasującego regulatora nie ma, trzeba dodatkowo modyfikować wyprowadzenia wewnątrz alternatora

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
krynek02
- jestem tu nowy...

- Posty: 10
- Rejestracja: sob lip 05, 2008 6:28 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krynek02 » sob kwie 04, 2009 8:34 pm
Niestety mylisz się , ten regulator który mam założony pasował idealnie pod otwory/mocowania które już są wewnątrz tego alternatora, należało tylko wymienić szczotkotrzymacz, oczywiście ów regulator ma inną wtyczkę niż oryginalna w XJ i tu się zgodze że starą trzeba było obciąć i przylutowac nową.Widziałem jak gość wstępnie go pasował : odkręcił tylną pokrywę, odkręcił szczotkotrzymacz, założył szczotkotrzymacz nowy a potem nowy regulator i pokrywkę powiedział że coś z tego będzie i kazał przyjechać za godzinę jak wszystko posprawdza.W poniedziałek moge się spróbowac dowiedzieć jaki był numer katalogowy tego regulatora.
pozdr
Jeep to nie tylko samochód - to sposob na życie.
-
Nikos

- Posty: 447
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Nikos » wt kwie 07, 2009 12:49 am
Prawie identyczny alternator jak ma jeep 4.7 ......
Widzialem w suprze z silnikiem 2jz-ge sprawdz to.......
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » wt kwie 07, 2009 9:18 am
Aktualnie przemotałem oryginalne wyjście z tego alternatora tak by uzwojenie wirnika nie było podłączone do masy i wywaliłem kondensator - czyli jest tak jak w starych jeepach, zobaczymy czy po zamontowaniu będzie wszystko chodziło z fabryczną elektroniką w cheroq.
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość