MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » czw paź 01, 2009 3:40 pm
Witam!
Z racji, że w temacie zbytnio nie siedzę, a wyszukiwarka nie chce współpracować postanowiłem zapytać o to w najbardziej chyba odpowiednim miejscu

Pytanie jak w temacie - jaka jest masa kompletnego (z osprzętem) silnika 4.0, 4.7 i 5.2, ewentualnie masa wraz z skrzynią automatyczną... bo chodzi mi po głowie zmota z takim właśnie napędem, a ciekaw jestem który z silników orientacyjnie jest najtrwalszy i najlżejszy. Jeśli ktoś ma jakieś sensowne plusy i minusy do podrzucenia na temat tych silników to również będę wdzięczny za podpowiedź.
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
sbielak
-

- Posty: 858
- Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
- Lokalizacja: kraków
Post
autor: sbielak » czw paź 01, 2009 4:59 pm
jeśli już to 4.0 jest ponoć niezajebliwy

SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....
-
adam_buszkowo
-

- Posty: 222
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
- Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO
Post
autor: adam_buszkowo » czw paź 01, 2009 5:59 pm
zapomnij o jeepie,silniki sa odciążone na maxa, wielki gabaryt,pojemnosc,a moment słaby.
jesli juz to BMW V8
chyba ze zmota ma byc dluuuuuuugowieczna,to wtedy tak,jesli bardzo silna i lekka to BMW
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » czw paź 01, 2009 6:17 pm
no właśnie słyszałem, że jeepowski silnik długowieczny, bo właśnie niewysilone, tylko ciężkie ponoć i w przypadku rzędowego 4.0 długie - ale dostępność tych silników i cena jest powalająca

zależy mi na bezawaryjności, mocy jak cokolwiek było to też bym się nie obraził

Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » czw paź 01, 2009 6:26 pm
GUTMAN pisze:no właśnie słyszałem, że jeepowski silnik długowieczny, bo właśnie niewysilone, tylko ciężkie ponoć i w przypadku rzędowego 4.0 długie - ale dostępność tych silników i cena jest powalająca

zależy mi na bezawaryjności, mocy jak cokolwiek było to też bym się nie obraził

Z tej trójki to chyba najtrwalszy 4.0. I chyba najlżejszy (co nie oznacza że jest lekki.
A do tego połączony z japońskim automatem AW4, którego chyba nie da się zamordować nawet przy ostrym upalaniu. A nawet jak uda się zamordować, to za 600 - 1000 PLN kupuje się drugą

Silnik może nie ma dużo mocy, ale za to moment obrotowy jest bardzo miło rozłożony i ciągnie równo praktycznie od wolnych obrotów

5.2 już taki bezawaryjny nie jest, z 4.7 jest jeszcze gorzej. A do tego oba mają duzo słabsze skrzynie Chryslera. Co do wagi, to miedzy 4.0, a 4.7 jest niewielka róznica (rzędu 20 - 30kg o ile dobrze pamiętam), 5.2 jest jeszcze cięższy
F150 302 V8
-
???
-

- Posty: 130
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 7:07 pm
Post
autor: ??? » czw paź 01, 2009 8:32 pm
Tylko 4.0

konstrukcja tania i idiotoodporna. Waży ok 227kg. Może stosunek mocy do pojemności nie jest powalający, ale mi nigdy mocy nie zabrakło. Prawie 200KM i 298Nm momentu daje radę. Automat - miodzio. Zawsze myślałem, że połączenie automat + terenówka to zły pomysł ale muszę przyznać, że jest inaczej. Ponadto, jeśli chcesz zagazować silnik to 4.0 pracuje bardzo dobrze na instalacji 2 generacji, do 5.2 musi być sekwencja.
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » sob paź 03, 2009 1:37 pm
Powiedzcie mi Panowie/Panie

jeszcze jedną rzecz - po czym rozpoznać tą porządną skrzynię AW4? bo widziałem cherokee'go w automacie mającym pozycję 1->2 a młodsze roczniki miały już możliwość jechania np. tylko na 1 biegu.. Nie ukrywam, że ta druga opcja bardziej by mi pasowała

Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » sob paź 03, 2009 2:54 pm
GUTMAN pisze:Powiedzcie mi Panowie/Panie

jeszcze jedną rzecz - po czym rozpoznać tą porządną skrzynię AW4? bo widziałem cherokee'go w automacie mającym pozycję 1->2 a młodsze roczniki miały już możliwość jechania np. tylko na 1 biegu.. Nie ukrywam, że ta druga opcja bardziej by mi pasowała

Wszystkie Cherokee (XJ) 4.0 miały właśnie taką skrzynię. W Grandach (ZJ) czasem się zdarzały , ale tylko z silnikiem 4.0 i w pierwszych rocznikach

F150 302 V8
-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » sob paź 03, 2009 3:05 pm
Czyli wynika z tego, że to jest ten automat co nie ma możliwości jazdy tylko na 1 biegu... Mam na oku granda 4.0 z 1996r., ale ma właśnie tą drugą skrzynię, z opcją jazdy tylko na 1, dużo bardziej to awaryjne ustrojstwo? Bo gość nie jest w stanie mi podać modelu tej skrzyni, wtedy bym sam czegoś szukał w necie...
Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » ndz paź 04, 2009 12:12 pm
GUTMAN pisze:Czyli wynika z tego, że to jest ten automat co nie ma możliwości jazdy tylko na 1 biegu... Mam na oku granda 4.0 z 1996r., ale ma właśnie tą drugą skrzynię, z opcją jazdy tylko na 1, dużo bardziej to awaryjne ustrojstwo? Bo gość nie jest w stanie mi podać modelu tej skrzyni, wtedy bym sam czegoś szukał w necie...
To jest takie cudo, że jednym jeździ tylko na 1, innym wachluje między 1 i 2 i nikt nie wie dokładnie o co chodzi
Generalnie u mnie na zapiętym reduktorze na pozycji 1-2 skrzynia na zjazdach i podjazdach chodziła tylko na 1, na płaskim czasem po przekroczeniu maz obrotów wrzucała 2. I nie pytaj dlaczego, bo pojęcia zielonego nie mam
Ta z Granda na 99 procent nie będzie japońska i w teren to ja bym jej nie brał. Jednym z jej minusów jest kiepskie uszczelnienie przed zasysaniem wody
F150 302 V8
-
enter
-

- Posty: 170
- Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:04 pm
Post
autor: enter » śr paź 07, 2009 8:06 pm
W AW4 jest pozycja 1-2 i właśnie na 2 przeskakuje dopiero przy 3.5 czy 4 tys. obrotów.
XJ 4.0 90'
-
Tołdi

- Posty: 527
- Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
- Lokalizacja: Margonin
Post
autor: Tołdi » śr paź 07, 2009 8:22 pm
miałem 4,0 i 4,7. Ten drugi bije pierwszego na łeb. Dane papierowe mówiące o niewielkiej różnicy mocy i momentu nijak sie mają do rzeczywistości. te dwa motory dzieli przepaść. Obejżyj grandy(te po 99r.) z 4,0. Wszystkie są mokre i żaden nie jedzie bo nie ma siły upchać tej budy. 4,7 odpycha się bajecznie ( o 5,7 nie wspomnę). Nie znaczy to że 4.0 jest zły (bo przy pierwszych Grandach, Cherockee i wranglerach bardzo dobrze się sprawdzał) ale czasy się zmieniły i nie ma co wracać do UAZ-a.
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » czw paź 08, 2009 1:32 pm
jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
GUTMAN

- Posty: 518
- Rejestracja: wt lis 08, 2005 8:24 pm
- Lokalizacja: Bochnia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: GUTMAN » czw paź 08, 2009 9:22 pm
Dzięki wszystkim za info - będzie 4.0, bo taki wpadł po pieniądzach, całe autko do pocięcia
Widziałem to 4,7 w akcji u Wojtka Polowca - z auta zrobił się pocisk, zasuwa to wściekle

Szalony Iwan EVO (kto by zliczył!)

-
busz

- Posty: 737
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: busz » pt paź 09, 2009 9:28 am
to może jeszcze gdzieś masz masę 4,7? Tam chyba aluminium więcej, może będzie lżejszy od 4.0?
GG 2626465
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » pt paź 09, 2009 12:27 pm
4.7 wazy ok 197kg.
jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
busz

- Posty: 737
- Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: busz » pt paź 09, 2009 1:38 pm
kulkagsx1200 pisze:4.7 wazy ok 197kg.
No to może cię jeszcze wykorzystam do końca - nie wiesz ile waży patrolowy 2,8 td z GRa?
GG 2626465
-
kulkagsx1200

- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Post
autor: kulkagsx1200 » pt paź 09, 2009 6:55 pm
niestety , nie mam pojecia
ja jeepniety ino jestem

na maxa

jeepniety

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

-
lordmietek
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
Post
autor: lordmietek » wt lis 24, 2009 5:22 pm
Witam wszystkich,
mam pytanie odnośnie tego jeepa:

Z jaką skrzynią jeździ(ł) w 2009 roku. silnik 4.0 benzyna
Proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuje:)
-
Nikos

- Posty: 447
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Nikos » śr lis 25, 2009 7:51 am
Tak apropo trwałości i ogolnych wrazen po moich doswiadczeniach z tymi silnikami.....
Niewiem czemu wszyscy z taką niechęcią wypowiadacie sie na temat 318 (5.2)...... To dobry znacznie trwalszy od 5.9 silnik..... i wewnętrznie wyważany..... i podatny na tuning...... dobrze zrobione 5.2 jest w stanie naprawde skoczyc 5.7 hemi, czy 5.9 do gardła na światłach...... z tym ze dobrze=drogo czesci tylko z usa.....
5.9 Mial odwieczne problemy z chłodzeniem (bardzo wąskie kanały wodne między cylindrami co powodowało zmniejszoną wydajnośc wymiany cieplnej) widac to nawet na zewnątrz auta min. dlatego grand z tym silnikiem mial wyloty gorącego powietrza na masce.... ten 5.9 z racji tego ze jest z natury zewnętrznie wyważany mial odwieczne problemy z uszczelniaczami wału korbowego a i czasami zdarzalo mu sie obrucic panewke.....
4.7..... nie jestem kompletnie fanem tego silnika..... bylo to pierwszy silnik ktory Mopar zrobił od lat 60-dziesiątych od ,,zera,,.... Plastikowy kolektor ssący, stopy wału korbowego na wspolnym ,,plastrze,, brak aftermarketowych części tuningowych...... moze odpycha sie w miare ok ale nie czuje wogole mięty do tego silnika.....oglądając korbowody, tłoki tego silnika i porównując do 5.2 stwierdzilem ze 4.7 jest bardzo tanio zbudowanym silnikie..... moze dlatego tez ludzie niechcą ich modyfikować.
5.7 Hemi fajny........ tylko - powierzchniowo utwardzane cylindry - a wiec jak bedzie lekka ryska...... blok w kibel, MDS - trzebabylo by skombinowac inne ,,szklanki,, tak aby wyłączyc ten układ odłączania cylindrów (tylko wqurwia niepotrzebnie) chociaz z tego co wiem do 2003 roku pierwsze hemi nie mialy tego układu....moc fajowa, 16 swiec zaplonowych:) ale tez masa elektroniki swap mozliwy ale napewno elektronik mialby wiele roboty.
6.1 Hemi...... podobnie jak 5.7....... fajny silnik tylko to tez jednorazówka niestety..... ci co robili te silniki wiedzą o czym pisze:)
aaaa i zapomnialem o naszym 4.0
4.0- fajny bardzo dzielny silnik, wytrzymaly, mozna do niego zamowic strokera i zwiekszyc w tym momencie pojemność do 4.6 (zwieksza sie skok tłoka) ale z racji tego ze jest rzędową 6-stką - tez nie czuje do niego zadnej mięty..... poprostu jest bo jest...... silnik dla nie wymagających a pragnących jeszcze większego spokoju.....
temat 2.5 Benzyny omine........ bo to jedna wielka pomyłka jest nie silnik.....
-
m.wilk
-

- Posty: 293
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
- Lokalizacja: Świdnik
-
Kontaktowanie:
Post
autor: m.wilk » śr lis 25, 2009 8:43 pm
lordmietek pisze:Witam wszystkich,
mam pytanie odnośnie tego jeepa:

Z jaką skrzynią jeździ(ł) w 2009 roku. silnik 4.0 benzyna
Proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuje:)
To jest auto Bogdana Kowalskiego - skrzynia Volvo
Xtreme Off Road Team
692 490 694
-
lordmietek
- jestem tu nowy...

- Posty: 47
- Rejestracja: śr kwie 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: błoto
Post
autor: lordmietek » śr lis 25, 2009 10:33 pm
m.wilk pisze:lordmietek pisze:Witam wszystkich,
mam pytanie odnośnie tego jeepa:

Z jaką skrzynią jeździ(ł) w 2009 roku. silnik 4.0 benzyna
Proszę o odpowiedź.
Z góry dziękuje:)
To jest auto Bogdana Kowalskiego - skrzynia Volvo
Dziękuje. Nie chcę kasztanić, ale z jakiego konkretnie modelu pochodzi?
740 czy lapladera?
-
GRUBY4x4
- jestem tu nowy...

- Posty: 75
- Rejestracja: pn lut 16, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Szczebrzeszyn
Post
autor: GRUBY4x4 » sob sty 23, 2010 10:41 pm
lapplander to wersja cywilna bez zwolnic , a to on ma skrzynie z wersji wojskowej ze zwolnicami C303
http://moto.allegro.pl/item884562974_sk ... gb_11.html
takie o tylko oczywiście + PTO oryginalne volvo
Aby zostać pilotem wcale nie trzeba mieć pojęcia o lataniu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość