MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Pandora

- Posty: 393
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pandora » pt lis 13, 2009 5:41 pm
Witam szanownych uzytkowników jeepów
Wiem, że klepane 100 tysiecy razy ale jak wpisuje w szukaj to mi wyskakuje, że za dużo tego i nie wyswietli
Kolega kupil Xj-ota i pytam w jego imieniu jak najlepiej zliftować zawieszenie i jakie najwieksze opony bez cięcia i gięcia i żeby nie trzeba było wymieniac co pół roku połowy podzespołów w zawieszeniu i krzyżaków itp. - Nie ma takich

?
WD21 2,7TD
tel 609204000
GG - 506386
-
Zielony&Załoga

- Posty: 565
- Rejestracja: śr sie 29, 2007 10:31 pm
- Lokalizacja: Wysoki parter
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zielony&Załoga » pt lis 13, 2009 6:16 pm
Pandora pisze:Witam szanownych uzytkowników jeepów
Wiem, że klepane 100 tysiecy razy ale jak wpisuje w szukaj to mi wyskakuje, że za dużo tego i nie wyswietli
Kolega kupil Xj-ota i pytam w jego imieniu jak najlepiej zliftować zawieszenie i jakie najwieksze opony bez cięcia i gięcia i żeby nie trzeba było wymieniac co pół roku połowy podzespołów w zawieszeniu i krzyżaków itp. - Nie ma takich

?
FAQ jeepa i wszystko jasne..
poważnie. sam szukałem
PIMPEK albinos - brudna świnia

-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pt lis 13, 2009 8:52 pm
Niech kupi cały kit i będzie zadowolony.....a tak wogóle to trudno odpowiedzieć nie wiedząc jakie są oczekiwania i budżet....
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » pt lis 13, 2009 9:14 pm
oczekiwania sa zawsze większe jak budżet

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pt lis 13, 2009 9:22 pm
sbb pisze:oczekiwania sa zawsze większe jak budżet

coś w tym jest

-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » pt lis 13, 2009 9:40 pm
Pandora- ile liftu chce robić kolega?
Możliwości jest dużo.
-
Pandora

- Posty: 393
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 6:50 pm
- Lokalizacja: Gdynia
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Pandora » ndz lis 15, 2009 12:29 pm
problem w tym że on sam nie wie ile ale kit odpada ze względu na fundusze. Poza tym on nie chce nic przerabiac poza liftem więc mysle że 31 cali to będzie optymalny rozmiar- czy sie mylę? co do samego liftu to pewnie ze dwa cale. Auto ma słuzyc głównie do wyjazdów na polowania, choć nie wyklucza amatorskich startów na jakiś zlotach. Więc jak go podnieść najlepiej i najtaniej o te 50mm?
WD21 2,7TD
tel 609204000
GG - 506386
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » ndz lis 15, 2009 1:07 pm
Można na 2" i wejdą opony 31.
Przód podkładki 2", tył klepniete resory plus pióro, przedłużki amorków i przednich łączników stabilizatora.
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » ndz lis 15, 2009 9:57 pm
@suchorz, a sprężyny od ZJ ile dadzą ? więcej niż 2" ?
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » pn lis 16, 2009 4:22 am
andrzej:) pisze:@suchorz, a sprężyny od ZJ ile dadzą ? więcej niż 2" ?
Nie mam pojęcia, nigdy nie zakładałem takich sprężyn.
Znasz dokładną wysokość i grubość druta?
Jeśli tak, to można dość dokładnie obniczyć.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » pn lis 16, 2009 9:05 am
Sprężyna do WJ ma 385mm a do XJ 475mm w związku z powyższym montaż sprężyn do WJ do XJ = low rider

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn lis 16, 2009 4:23 pm
Sprezyna w Zj jest dłuzsza.
W każdym badź razie ja bym koledze doradził markowe 3" + 31" MTeczka jakiegos i heja.
Można sie pokusic jeszcze o ładne felgi z ET -10 czy cos zblizonego, + naklejka PZŁ na tylna klape
Nie po taniosci, ale za to dobrze.
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » pn lis 16, 2009 10:08 pm
Pytałem o sprężyny od ZJ, bo słyszałem, że po włożeniu do XJ pojawia się lift

tylko ie wiem jaki, a to jednak lepsze rozwiązanie niż podkładki z przodu no i tanio by było.....
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » pn lis 16, 2009 10:57 pm
gdzies wyczytałem ze uzyskuje sie w ten sposób ok. 2", jednak to zalezy od danych sprezyn.
-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt lis 17, 2009 7:55 am
Przemekslaw pisze:gdzies wyczytałem ze uzyskuje sie w ten sposób ok. 2", jednak to zalezy od danych sprezyn.
trochę jest w tym przesady bo sprężyna do ZJ ma 510mm a do XJ jak pisałem 475mm.Z czysto teoretycznego punktu widzenia różnica to 35mm.
W każdym bądź razie zawieszenie w XJ super komfortowych i wpływający na stabilny tor jazdy nie nie należy. Właściwości te są jeszcze gorsze są w nastoletnich sztruclach, klepanie resorów, podkładki dystansowe tylko pogorszą sytuację. Najrozsądniej jest wymienić zawieszenie na nowe plus 2" albo zostawić to co jest

Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » wt lis 17, 2009 8:02 am
Eskapada pisze:Przemekslaw pisze:gdzies wyczytałem ze uzyskuje sie w ten sposób ok. 2", jednak to zalezy od danych sprezyn.
trochę jest w tym przesady bo sprężyna do ZJ ma 510mm a do XJ jak pisałem 475mm.Z czysto teoretycznego punktu widzenia różnica to 35mm. quote]
Zapomniałes o różnicy wagi XJ i ZJ.
Jeśli drut bedzie grubszy to da lift 2".
Jesli chodzi wygodę jazdy XJ, to bez przesady.
Jak ma dore zawieszenie, bez luzów to prowadzi się bardzo dobrze.
W moim nie mam stabilizatorow i tez jeździ całkiem dobrze.

-
Eskapada
-

- Posty: 6434
- Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Eskapada » wt lis 17, 2009 8:22 am
O grubości drutu nie zapomniałem XJ i ZJ maja tą samą średnice drutu, zdecydowanie grubsza jest sprężyna w WJ ale z kolei dużo krótsza. W podsumowaniu napisałem, że z czysto teoretyczno punktu widzenia W praktyce może jednak być rożnie i nie zawsze tak samo.
Ostatnio mierzyłem miarką trzy opony, trzech producentów, każda opona wymiar miała podana w calach i guzik wspólnego miały te wymiary z rzeczywistością ot czysto teoretycznego punku widzenia wymiary miały takie same ale w praktyce różnica była znacząca.
Dżip z lebiodką
GSM 501 44 66 33
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » wt lis 17, 2009 9:55 am
Także, zostaje przy mojej poradzie - jak stac, to markowe 3", jak nie stac - to poczekac, nie popełniac błędów kolegów

-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » wt lis 17, 2009 7:09 pm
No kity do XJ aż takie drogie znowu nie są

co innego w przypadku ZJ

-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » wt lis 17, 2009 8:22 pm
Można kupić używany lift 2".
Będzie taniej, a zestaw będzie lepszy niż jakiś kombinowany.
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » śr lis 18, 2009 3:00 pm
.. i pewnie nie wiesz kto moze taki miec ?

...
sorry 
-
Marcinz21
-

- Posty: 127
- Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
- Lokalizacja: Płock
Post
autor: Marcinz21 » pn gru 07, 2009 7:20 am
Porównywałem na stronie rubicona. W Xj lift 4,5 a te same spręzyny w ZJ lift 3,5 z tego wynika że spręzyny od ZJ dadzą minimum 1"
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2
-
paranoic_killer

- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: paranoic_killer » czw gru 10, 2009 8:03 pm
Pandora pisze: więc mysle że 31 cali to będzie optymalny rozmiar- czy sie mylę?
Powiem ci że troszkę dużo- ja mam 235/75/15 MT i jest problem z tarciem o nadkola. Zawiecha jak w każdym starym XJ jest klapnięta. Teraz podnoszę o 2". Jeśli masz kogoś w usa kto może wysłać ci graty nie pobierając za to strasznej prowizji to lift wychodzi naprawdę tanio. Zobacz na ebay
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
-
suchorz

- Posty: 747
- Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
- Lokalizacja: Pierwoszyno
-
Kontaktowanie:
Post
autor: suchorz » czw gru 10, 2009 8:51 pm
Pandory kolega już zakłada lift 2" i spokojnie może założyć opony 31x10,5x15.
-
paranoic_killer

- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
Post
autor: paranoic_killer » pt gru 11, 2009 1:57 am
Przy 2" w górę bez problemu

Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość