chrobotanie po wlaczaniu 4x4

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: maxpatrol » wt mar 16, 2010 8:23 pm

pytanko do znawcow jeepow
w przywitalni juz bylem :) .... od tygodnia posiadacz jeepa cherokee '88 4.0

po wlaczeniu napedu 4x4 (full lub part) i ruszeniu cos chrobocze. nie wazne czy skrecone kola czy nie.
poprzedni wlasciciel mowi ze trza jakis przegub wymienic.

co to moze byc? krzyzak na przednim wale czy reduktor?

jak ma wogole jeep rozwiazane rozlanczanie przedniego napedu? tylko na reduktorze czy ma jakies sprzegielka na piastach/dyfrze?
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: Marcinz21 » wt mar 16, 2010 9:29 pm

Prawdopodobnie masz przedni most z disconektem czyli podciśnieniowe rozłaczanie przedniej prawej półosi na moście powinna być z prawej strony taka gulajka. Czasami łapki w disconekcie ulegają uszkodzeniau.
Chrobotanie może być również spowodwane rozciągniętym łańcuchem reduktora ale stawiam na disconekta
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: maxpatrol » śr mar 17, 2010 7:16 am

dzieki za odp

jezeli bylby to lancuch to jest on wymienny? czy trza wtedy szukac celego reduktora?





Marcinz21 pisze:Prawdopodobnie masz przedni most z disconektem czyli podciśnieniowe rozłaczanie przedniej prawej półosi na moście powinna być z prawej strony taka gulajka. Czasami łapki w disconekcie ulegają uszkodzeniau.
Chrobotanie może być również spowodwane rozciągniętym łańcuchem reduktora ale stawiam na disconekta
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: s3R » śr mar 17, 2010 8:54 am

Podnieś auto i pokręć kołami to się przekonasz co to.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: kulkagsx1200 » śr mar 17, 2010 9:35 am

zapewne reduktor jest walniety a dokladnie lancuch przeskakuje .
znacnie rpsciej wymienic na inny calosc niz robic remont bo koszt przewyzsza wartosc uzywki. a idzie kupic uzywke w bdb stanie i za dobre pieniadze .
nic nie robisz -masz wajche ktora sobie przelaczasz i to wszystko :)2
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
maxpatrol
Posty: 326
Rejestracja: czw paź 09, 2003 1:19 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: maxpatrol » śr mar 17, 2010 9:41 am

kulkagsx1200 pisze:zapewne reduktor jest walniety a dokladnie lancuch przeskakuje .
znacnie rpsciej wymienic na inny calosc niz robic remont bo koszt przewyzsza wartosc uzywki. a idzie kupic uzywke w bdb stanie i za dobre pieniadze .
nic nie robisz -masz wajche ktora sobie przelaczasz i to wszystko :)2
gdzie wogole szukac takiej uzywki? no i pewnie jeszcze inne czesci w przyszlosci.
jak ktos wie poprosze na priv
Gaz..Uaz..Patrol..Pajero..HDJ80.. a teraz Cherokee XJ

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: Marcinz21 » śr mar 17, 2010 9:14 pm

kulka
łańcuch do 242 ściągnołen z USA z 315 zł z transportem kupiony na ebay + łożyska i uszczelniacze 100zł + własna robota i mam reduktor po regeneracji
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

płaski
 
 
Posty: 225
Rejestracja: wt mar 22, 2005 7:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: płaski » pt mar 19, 2010 11:57 pm

Skoro reduktor 242 to raczej wyklucza disconect .Prędzej łańcuch przepiłuje obudowę nisz przeskoczy.

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: Marcinz21 » ndz mar 21, 2010 9:59 pm

płaski pisze:Skoro reduktor 242 to raczej wyklucza disconect .Prędzej łańcuch przepiłuje obudowę nisz przeskoczy.
Nieprawda prędzej przeskoczy niż przetrze obudowę :)21
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

Awatar użytkownika
gizmo
 
 
Posty: 1296
Rejestracja: pt wrz 08, 2006 2:57 pm
Lokalizacja: Krzepice/Częstochowa/Bystrzanowice
Kontaktowanie:

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: gizmo » śr kwie 07, 2010 6:18 pm

wpadnij do Olsztyna, bier te części co masz i jak sam będziesz chciał to naprawic, to jeszcze 4 pak piwa... chyba juz ten temat przerabiałem :)21
Żabka... po prostu Żabka :-)
4X4 EXTREME TEAM i koniec...
www.dobreherbaty.pl

Awatar użytkownika
zumbi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: wt lip 14, 2009 2:30 pm
Lokalizacja: Myslenice
Kontaktowanie:

Re: chrobotanie po wlaczaniu 4x4

Post autor: zumbi » pt lip 16, 2010 2:44 pm

duza szansa ze wystarczy wyregulowac ciegno do zmiany napedow. Kluczyk 13 i pod auto. Wrzucasz na 4lo, odkrecasz srube i przesun kilka mm w lewo lub w prawo i sprawdzajac za kazdym razem efekty.
300GD lang 1983

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości