Oto skutki dziury w oponie

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Oto skutki dziury w oponie

Post autor: kejtar » czw sie 19, 2004 8:53 pm

z miesiac temu wracalem z przejazdzki po kamieniach. Miallem lekko spuszczone powietrze w oponach i bylem w drodze na stacje benzynowa (okolo 5 mil dalej) gdzie maja duza sprezarke i wchodzac w zakret poczulem jak mi nagle tyl lekko osiadl, kopnal sie w bok i nagle mnie okrecilo w poprzek drogi.
A wiec co sie stalo: poniewaz mialem mniej powietrza nie zauwazylem ubytku z powodu dziury i jak ubylo juz w miare sporo i wszedlem w zakret, tylna prawa opona spadla z felgi i felga zaryla w asfalt. Ciekawa sprawa ze jechalem w miare wolno (~30 mph co jest ponizej 50km/h). No ale jak zarylem to mnie postawilo w poprzek i prawo fizyki co tyczy sie ciala w stanie ruchu sie pojawilo no i przeturlalem sie :( Coz, buduje nowego teraz i moze w weekend bede mogl go przetestowac (przezucilem mosty, skrzynie biegow: zmienilem automat na normalna, uklad roznicowy, elektryke wewnetrzna zeby miec zamki i okna elektryczne)
No ale niech to bedzie przestroga: glupia dziura moze miec bardzo paskudne skutki!
wrak

Oh.. i na szczescie mialem mniej powietrza po zejsciu ze szlaku bo jakby mi powoli ucieklo jak wjechalem na autostrade to bym sie wykopurtnal robiac 70mph (okolo 115 km/h)
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw sie 19, 2004 9:25 pm

O kurde aleś popsuł taki ładny samochód :-?
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » czw sie 19, 2004 9:31 pm

KAZ pisze:O kurde aleś popsuł taki ładny samochód :-?
niestety:( a na dodatek w pierwszy tydzien pazdziernika mam wyjazd z klubem wiec mi pozostalo mniej niz 6 tygodni zeby siebie "odbudowac". Co najgorsze to ja prawie ze mialem wszystko wykonczone: potrzebowalem tylko klatki wewnetrznej i wykonczyc tylny zderzak.
No ale coz: to jest moje nowe cacko nad ktorym teraz pracuje :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » czw sie 19, 2004 9:36 pm

Też fajny bedzie tylko tamten miał lepszy kolor bo taki jak mój :D, życz epowodzenia w budowaniu :) a ja czekam na spręzyny nowe i tez swojego conieco podniose :D
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt sie 20, 2004 8:17 am

Moje kondolencje! Ale nowy też wygląda niczego sobie. Mała rada na przyszłość - zamontuj sobie system monitorowania ciśnienia w oponach, widziałem najprostrze zestawy w internecie już za 20$. To pozwoli uniknąć takich przykrych niespodzianek. Powodzenia!

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pt sie 20, 2004 8:35 am

szczere wspolczucia!!!

ladniutki byl bialasek, ale czerwonoskory tez niczego sobie :)2

PYTANIE !! jak zachowalby sie XJ bez liftu?? nizszy srodek ciezkosci auta niezmodyfikowanego moze uratowalby go od DACHA !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt sie 20, 2004 8:42 am

WJ Jeep pisze:Mała rada na przyszłość - zamontuj sobie system monitorowania ciśnienia w oponach
Z ciekawosci - jak takie cudo dziala? Elektryczny siakis czujnik do felgi, czy co? Masz moze linka?
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt sie 20, 2004 8:46 am

Przy wentylach są czujniki radiowe. Do tego dostajesz centralkę, którą w najtańszej wersji podłączasz do gniazda zapalniczki. Do nabycia w większości sklepów internetowych (oczywiście na zgniłym zachodzie, no bo nie u nas)

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » pt sie 20, 2004 8:52 am

Dzieki za natychmiastowa odpowiedz. A moze siakis link od tego zestawu za 20$? Albo co w googlach wpisac? Bo jak na razie znalazlem tylko jakies zestawy za ~200$.
Ostatnio zmieniony pt sie 20, 2004 9:30 am przez DanielF, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » pt sie 20, 2004 9:20 am

No tak, zjadłem jedno zero. Oczywiście około 200$. Przykładowy link http://www.tirerack.com/accessories/sma ... re_all.jsp

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pt sie 20, 2004 2:34 pm

XJeep pisze:PYTANIE !! jak zachowalby sie XJ bez liftu?? nizszy srodek ciezkosci auta niezmodyfikowanego moze uratowalby go od DACHA !!
Calkiem mozliwe ze tez bym sie gibnal: problemem bylo to ze zarylem felga w asfalt i mnie postawilo w poprzek no i z pedu mnie gibnelo. Trudno powiedziec... ale wiem ze nie bede testowal teorii :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » pt sie 20, 2004 2:36 pm

WJ Jeep pisze:Moje kondolencje! Ale nowy też wygląda niczego sobie. Mała rada na przyszłość - zamontuj sobie system monitorowania ciśnienia w oponach, widziałem najprostrze zestawy w internecie już za 20$. To pozwoli uniknąć takich przykrych niespodzianek. Powodzenia!
Wiesz, w teori sa to fajne cacka ale u mnie by nie zadzialaly. Poniewaz mialem lekko mniej powietrza (spuscilem jak wjechalem na szlak zeby opona sie lepiej ksztaltowala w terenie) to pozniej nie potrzebowalem duzo wiecej stracic zeby guma spadla (odczepila sie) od felgi...
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 20, 2004 2:46 pm

WJ Jeep pisze:Moje kondolencje! Ale nowy też wygląda niczego sobie. Mała rada na przyszłość - zamontuj sobie system monitorowania ciśnienia w oponach, widziałem najprostrze zestawy w internecie już za 20$. To pozwoli uniknąć takich przykrych niespodzianek. Powodzenia!
Ogladam ta stronke i za choler nie moge pojac jak sie te czujniki na kolo zaklada ?? A po co sa te opaski :o
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 20, 2004 3:23 pm

Moze paskami zaklada sie nadajnik na trzpien piasty, a nadajnik jest polaczony kabelkiem z czujnikiem w wentylu; badz co badz taki nadajnik wazy i gdyby byl umieszczony na wentylu rozkalibrowalby wywazenie kola?! Tak se gdybam :wink:
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt sie 20, 2004 3:27 pm

A nie sorry; teraz dopiero doczytalem; to sie w oponie zaklada w srodku na feldze!!!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 20, 2004 3:28 pm

nie no bez przesady :wink:
Z tego co sie doczytalem to czujnik zaklada sie na wewnetrzna strone felgi 8) i wszystkobyloby w porzadku gdyby nie fakt ze ma sie oponki bezdetkowe :o
rozumiem ze w takim przypadku z mierzenia cisnienia nici :-?
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt sie 20, 2004 3:58 pm

czujnik zaklada sie do srodka kola na felge....fakt detka przeszkadza...ciekawe co by sie stalo z czujnikiem gdybym go mial....kolo bylo w blocie i niewiedzialem ze niema w nim powietrza i jest dziura na 4 palce....wiec mielilem dalej....

Obrazek
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 20, 2004 4:10 pm

czyli co do tego to zgodnijestesmy ze jezeli chce sie miec detki w oponkach to z mierzenia cisnieniana biezaco nalezy zrezygnowac ??
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt sie 20, 2004 4:17 pm

tak....raczej tak chyba, ze zawulkanizowac nadajnik w oponie...ale to tylko teoretycznie bedzie sie trzymac do opony.... lipa z opona nie dziala...niestety a moze i dobrze ? 200$ za taki gadzet ?
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 20, 2004 4:33 pm

a jak uwazasz ?? gdybys go mial oponka dalejby zyla i czy zapobiegloby to jej przedwczesemu zniszczeniu :roll:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » pt sie 20, 2004 4:44 pm

tak zyla by dalej .... kolo sie rozszczelnilo juz wczesniej i powietrze pykalo sobie miedzy rantem a opona ale nie bylo go juz strasznie malo a do cpn-u z kompresorem 5 km i 100m bajora z kamieniami wiec jade i lipa....po oponie...a gdyby byl czujnik i wtopil bym a tu pi pi pi pi to bym wiedzial ,ze juz powietrza niema wcale .... i nie rzezbil bym w gow.nie ale jak byla by detka niebylo by rozszczelnienia bo dziura powstala jak felga pilowala po zmietej oponie....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sie 20, 2004 6:06 pm

szkoda bo jednak fajna sprawa miec na biezaco pomiar cisnienia no ale albo detka albo czujnik, a jak wiadomo komplet detek duzo taniej wyjdzie :wink:


a widzieliscie to ponoc nawet wykresy momentu i mocy kresli, kolejna amerykanskasuper zabawka :lol:

http://www.tirerack.com/accessories/per ... o_comp.jsp
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » sob sie 21, 2004 7:02 am

MOC pisze:a widzieliscie to ponoc nawet wykresy momentu i mocy kresli, kolejna amerykanskasuper zabawka :lol:

http://www.tirerack.com/accessories/per ... o_comp.jsp
Swietna sprawa ale na szlaku ja wole ufac swojemu uchu w sprawach jak silnik sie sprawuje :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » śr sie 25, 2004 8:01 pm

proponuje zalozyc sprezarke w aucie!!

mozna wykorzystac sprezarke od klimy!! :)2 - koles tak zmotal i jest si!! pompuje tak amortyzatory tylne !!

po zjechaniu z upalania na skalkach, zapodajesz z cisnienia i jest git !!

bez niepotrzebnej jazdy na stacje z kompresorem :lol:
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
kejtar
Posty: 315
Rejestracja: śr lut 26, 2003 5:04 pm
Lokalizacja: Westminster, California

Post autor: kejtar » śr sie 25, 2004 8:07 pm

XJeep pisze:proponuje zalozyc sprezarke w aucie!!

mozna wykorzystac sprezarke od klimy!! :)2 - koles tak zmotal i jest si!! pompuje tak amortyzatory tylne !!

po zjechaniu z upalania na skalkach, zapodajesz z cisnienia i jest git !!

bez niepotrzebnej jazdy na stacje z kompresorem :lol:
hahahaha..... prawie dobry pomysl. Problem jest taki ze u mnie na skalkach jest czesto 35C +! Jest to jeden z powodow dlaczego mam xj a nie cj tj lub yj.
Ale.... mam plany na zbudowanie ramki ktora umozliwi mi zainstalowanie dwoch sprezarek: jednej do klimy drugiej od klimy do opon :D Kumpel wlasnie pracuje nad prototypem ramki co mu rownierz umozliwi zainstalowanie drugiego alternatora zeby go uzywac jako spawarki :D
97XJ Sport podniesiony o ~5.5" z 33" BFG AT's, z wieloma innymi modyfikacjami.
Husaria 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość