Centralny zamek w XJ

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Kuba2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem

Centralny zamek w XJ

Post autor: Kuba2 » śr wrz 08, 2004 9:17 am

Centralna blokada drzwi po naciśnięciu knefla w drzwiach robi ciche pstryk i tyle. Elektromagnesy (?) we wszystkich drzwiach nie reagują.
Any idea? Czy to coś drobnego (bezpiecznik), czy też wizyta w warsztacie jest konieczna?
No to mam pierwszą awarię, na razie drobną, ale dalej jeepa lubię, moja żona, odkąd go zlitrazowałem - mniej.
Pozdrawiam
Kuba

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 08, 2004 2:24 pm

Czy nagle przesytało działać ??

Jeśli nagle to coś z elektryką może być, n.p. przełącznik w druck dzwiach nie łączy, ewentualnie przekaźnik od pilota.

Jeśli już nie działało to elektromagnest mają za cieżko, trzeba zdjąć tapicerke z dzwi i ruzruszac i przesmaroweac mechanizmy. ewentualnie elektromagnest tez wyczyscic i przesmarowac.

pamietaj, w klapie bagaznika tez jest jeden.

i przy okazji zrob to samo z oknami elektrycznymi, bo poco dwa razy robic.
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » śr wrz 08, 2004 2:43 pm

A z pilota dziala czy tez nie. Dzialaja szyby?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 6:28 pm

Cale sterowanie masz z prawej strony przy nogach pasazera pod bocznym plastikiem. Mialem podobna padake jak mi sie przekaznik sam rozpadl. Wymienilem i dziala.
Acha, nie smaruj silownikow zwyklym smarem ani grafitem bo zima lub na sloncu nie otworzysz syfa :) Daj smar teflonowy.

Kuba2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem

Post autor: Kuba2 » śr wrz 08, 2004 6:33 pm

Radek666 pisze:A z pilota dziala czy tez nie. Dzialaja szyby?
Szyby są ok, a z pilota to nigdy nie działało, popatrzę na ten przekaznik, tylko ze dla mnie on ma dwa stany
1) Cały
2) Nie cały
:)

Kuba2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem

Post autor: Kuba2 » śr wrz 08, 2004 6:36 pm

Bocian pisze: Acha, nie smaruj silownikow zwyklym smarem ani grafitem bo zima lub na sloncu nie otworzysz syfa :) Daj smar teflonowy.

Ok, to zaczyna mi cos mowic. Smarowalem takim smarem amortyzator w rowerze. Tak zrobie jesli sie tylko tam dostane bez wiekszych zniszczen

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 08, 2004 6:45 pm

Spokojnie, tapicerki sciaga sie prosto. Ostatnio lewa szyba przednia przestala mi dzialac po wypadzie do lasu :)21. Okazalo sie ze wtyczka sie poluzowala i cala naprawa zajela mi 15 minut.

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » śr wrz 08, 2004 9:22 pm

No a przy wyłącznikach te wtyczki, tego co to wymyślił takie odlewy z galarety to też bym za jaja powiesił !!

Pomijając już pozostale hisorie o elektryce w staych XJ.....
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Kuba2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem

Post autor: Kuba2 » czw wrz 09, 2004 1:56 pm

Okazało się, że bezpiecznik. Ponieważ nie mam rozpisane, który bezpiecznik do czego wyciągałem jeden po drugim. Oczywiście zgodnie z prawem Muprphyego okazało się, że właściwy był ten ostatni wyciągnięty.
Włozyłem nowy - działa, jeśli będzie dalej się przepalał będę szukał przyczyny.
Nota bene te przekaźniki od sterowania centralnym w mojej wersji są po lewej stronie sprytnie na rzep przytwierdzone do płata plastiku pod kierownicą.
Dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

centralny zamek

Post autor: kawalczewskip » ndz paź 17, 2004 2:35 pm

Czy w XJ centralny zamek sterowany jest tylko od wewnątrz (przełącznikiem na drzwiach), czy też powinien działać jak się np. przekręci kluczyk w drzwiach?
Nadmieniam, że nie mam żadnego pilota.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz paź 17, 2004 8:33 pm

nie stety sterowany jest pilotem a jak nie masz to załoz centrtalke od alarmu albo cały alarm i bedzie pilot :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
KAZ
Posty: 409
Rejestracja: śr lis 27, 2002 12:48 pm
Lokalizacja: Kielce

Post autor: KAZ » ndz paź 17, 2004 10:27 pm

Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie :)
Miałem XJ '94 :(
Teraz WK '05 ;)
http://www.jeep.org.pl/

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » ndz paź 17, 2004 11:05 pm

Czy w XJ centralny zamek sterowany jest tylko od wewnątrz (przełącznikiem na drzwiach), czy też powinien działać jak się np. przekręci kluczyk w drzwiach?
Nadmieniam, że nie mam żadnego pilota.
Jeżeli nie działa z kluczyka, to powinieneś wymienić siłownik w drzwiach kierowcy na tzw. master. Dziła on w "dwie strony" nie tylko odtwiera i zamyka, ale też wysyła impuls elektryczny do centralki jeżeli zostanie otwarty/zamknięty ręcznie lub kluczykiem. Oczywiście trzeba go podłączyć w odpowiedni sposób do centralki. Takie siłowniki na allegro są po 20 pln.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pn paź 18, 2004 7:41 am

ja taz mam centralny wswoim XJ i nie działa zkluczyka tylko zeja dostałem od goscia dwa komplety kluczyków i dwa piloty niestety jeden padniety A alarm to dobra sprawa w obecnych czasach gdzie autocasko to chore pieniadze
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
PKi
 
 
Posty: 1015
Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
Lokalizacja: Kaszuby
Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn paź 18, 2004 7:43 am

KAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie :)
A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilota !!
XJ '88 4.0 Kuna
Obrazek
OFFPOJE TEAM

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 8:44 am

PKi pisze:
KAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie :)
A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilota !!
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » pn paź 18, 2004 8:46 am

Stiopa pisze:
PKi pisze:
KAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie :)
A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilota !!
Jak jeszcze raz sobie kliknę w "wyślij" zanim coś napiszę to prosze mnie mocno uderzyć w głowę !! :-? :-? :-?

Bo z tymi zamkami to są takie antymurzyńskie patenty . A u nas też się przydają bo zwierzęta liczne po ulicach chodzą .

:D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Blady78
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn lip 19, 2004 6:38 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: Blady78 » pt paź 22, 2004 11:54 am

U mnie podobnie - kluczyk nie otwiera centralki - a jedynie pilot (ostal mi sie jeden wyraznie zdezelowany ktory jeszcze dziala - ale go nie uzywam). Ale przeciez caly urok tego autka to jest taki ze te zamki uwielbiaja sie zacinac (podobnie prowadnice z szybami).

Wypada przesmarowac mechanizmy i styki oczyscic - zadko kiedy silownik pada. Najczesciej styki sa przybrudzone i impuls dochodzi zbyt slaby by otworzyc.

(u mnie w chwli obecnej 2-je drzwi dziala idealnie - jedne sie lubia zacinac i pasarzerskie za kierowca wcale nie dzialaja).

Mysle po zimie sie za to zabrac - tymczasem nie potrzebuje tego ;]

Grunt ze dziala przywoicie reduktor - o szarpalem sobie wczoraj pozostalosci poszycia lesnego. bvardzo to bylo sympatyczne - opanowal mnie dopiero brak paliwka (za to kocham góry i znajomych lesniczych - moge szarpac lesne torowiska)

Peep (przynajmniej mój) ma kilka kwiatuszkow za ktore go "kocham" (i sie do tego Luba moja przyzwyczaila).

U Was tez nie dziala ABS przy napedzie na 4x4? (czy to FT czy PT) Bo na WD dziala poprawnie.

Ktos posiada hak to trupka (lub wie gdzie zakupic mozna?)

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » pt paź 22, 2004 1:53 pm

ABS nie ma prawa dzialac przy zablokowanym centralnym roznicowym.
Zasada dzialania polega na wykrywaniu roznicy predkosci obrotowej kol miedzy tylna a przednia osia.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
kawalczewskip
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock

Post autor: kawalczewskip » śr mar 16, 2005 8:37 pm

Chciałbym zainstalowac prosty alarmik. Znalazłem za radą Bociana vel Discotheque 2 przekaźniki od centralnego zamka obok nóg prawego pasazęra. Czy ktoś wie, które kabelki i jak pdołączyc do centralki alarmu. W instrukcji alarmu są podane 2 różne metody podłączenia w zależności czy są to "2 masy" lub "jedna"?
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr mar 16, 2005 11:07 pm

Musisz miec dodatkowo dwa przekazniki i z nich zbudowac sobie sterownik lub dokupic gotowy czy to mikroprocesorowy za 40zl lub zwykly AMT za 15zl i dopiero bierz sie za podlaczanie.

Alarm steruje podajac przewaznie na bialy i brazowy mase 3 sek.
W peepie sterujesz centralem odwracajac napiecie raz tak raz tak wiec musisz zrobic sobie lub dokupic sterownik ktory zamieni sterowanie dwoma masami na odwracanie napiecia. To bardzo prosty uklad.
Na te przekazniki z prawej trzeba uwazac, po zamoczeniu w wodzie lub jezeli wcieknie tam woda a czasami jak uszczelka sie zle ulozy to jest to mozliwe ze rano tylko z daleka uslyszysz trykanie w drzwiach ze zwartych silownikow :)21 i rozladowany akumulator. Wiec nie moczyc tego w wodzie!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość