Centralny zamek w XJ
Moderator: Mroczny
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
- Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem
Centralny zamek w XJ
Centralna blokada drzwi po naciśnięciu knefla w drzwiach robi ciche pstryk i tyle. Elektromagnesy (?) we wszystkich drzwiach nie reagują.
Any idea? Czy to coś drobnego (bezpiecznik), czy też wizyta w warsztacie jest konieczna?
No to mam pierwszą awarię, na razie drobną, ale dalej jeepa lubię, moja żona, odkąd go zlitrazowałem - mniej.
Pozdrawiam
Kuba
Any idea? Czy to coś drobnego (bezpiecznik), czy też wizyta w warsztacie jest konieczna?
No to mam pierwszą awarię, na razie drobną, ale dalej jeepa lubię, moja żona, odkąd go zlitrazowałem - mniej.
Pozdrawiam
Kuba
Czy nagle przesytało działać 
Jeśli nagle to coś z elektryką może być, n.p. przełącznik w druck dzwiach nie łączy, ewentualnie przekaźnik od pilota.
Jeśli już nie działało to elektromagnest mają za cieżko, trzeba zdjąć tapicerke z dzwi i ruzruszac i przesmaroweac mechanizmy. ewentualnie elektromagnest tez wyczyscic i przesmarowac.
pamietaj, w klapie bagaznika tez jest jeden.
i przy okazji zrob to samo z oknami elektrycznymi, bo poco dwa razy robic.

Jeśli nagle to coś z elektryką może być, n.p. przełącznik w druck dzwiach nie łączy, ewentualnie przekaźnik od pilota.
Jeśli już nie działało to elektromagnest mają za cieżko, trzeba zdjąć tapicerke z dzwi i ruzruszac i przesmaroweac mechanizmy. ewentualnie elektromagnest tez wyczyscic i przesmarowac.
pamietaj, w klapie bagaznika tez jest jeden.
i przy okazji zrob to samo z oknami elektrycznymi, bo poco dwa razy robic.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 8
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 5:34 pm
- Lokalizacja: Już prawie Zielonki p. Krakowem
Okazało się, że bezpiecznik. Ponieważ nie mam rozpisane, który bezpiecznik do czego wyciągałem jeden po drugim. Oczywiście zgodnie z prawem Muprphyego okazało się, że właściwy był ten ostatni wyciągnięty.
Włozyłem nowy - działa, jeśli będzie dalej się przepalał będę szukał przyczyny.
Nota bene te przekaźniki od sterowania centralnym w mojej wersji są po lewej stronie sprytnie na rzep przytwierdzone do płata plastiku pod kierownicą.
Dzięki za pomoc
Włozyłem nowy - działa, jeśli będzie dalej się przepalał będę szukał przyczyny.
Nota bene te przekaźniki od sterowania centralnym w mojej wersji są po lewej stronie sprytnie na rzep przytwierdzone do płata plastiku pod kierownicą.
Dzięki za pomoc
- kawalczewskip
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock
centralny zamek
Czy w XJ centralny zamek sterowany jest tylko od wewnątrz (przełącznikiem na drzwiach), czy też powinien działać jak się np. przekręci kluczyk w drzwiach?
Nadmieniam, że nie mam żadnego pilota.
Nadmieniam, że nie mam żadnego pilota.
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Jeżeli nie działa z kluczyka, to powinieneś wymienić siłownik w drzwiach kierowcy na tzw. master. Dziła on w "dwie strony" nie tylko odtwiera i zamyka, ale też wysyła impuls elektryczny do centralki jeżeli zostanie otwarty/zamknięty ręcznie lub kluczykiem. Oczywiście trzeba go podłączyć w odpowiedni sposób do centralki. Takie siłowniki na allegro są po 20 pln.Czy w XJ centralny zamek sterowany jest tylko od wewnątrz (przełącznikiem na drzwiach), czy też powinien działać jak się np. przekręci kluczyk w drzwiach?
Nadmieniam, że nie mam żadnego pilota.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilotaKAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie

PKi pisze:A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilotaKAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie
Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
Jak jeszcze raz sobie kliknę w "wyślij" zanim coś napiszę to prosze mnie mocno uderzyć w głowęStiopa pisze:PKi pisze:A w moich nie działa od kluczyka i nie powinno działać bo kabli nie ma tyle. kluczykiem twierasz tylko jedne dzwi, jak chcesz wszystkie to masz na to pilotaKAZ pisze:Da sie sterować centrlanym zamkiem poprzez przekrecenie kluczyka zarówno w prawych jak i w lewych drzwiach ... przynajmniej u mnie.
A pomysł z alarmem nie jest taki zły koszt niewielki a i instalacja prosta do wykonania samocdzielnie




Bo z tymi zamkami to są takie antymurzyńskie patenty . A u nas też się przydają bo zwierzęta liczne po ulicach chodzą .



Stiopa
XJ Sport '93
XJ Sport '93
U mnie podobnie - kluczyk nie otwiera centralki - a jedynie pilot (ostal mi sie jeden wyraznie zdezelowany ktory jeszcze dziala - ale go nie uzywam). Ale przeciez caly urok tego autka to jest taki ze te zamki uwielbiaja sie zacinac (podobnie prowadnice z szybami).
Wypada przesmarowac mechanizmy i styki oczyscic - zadko kiedy silownik pada. Najczesciej styki sa przybrudzone i impuls dochodzi zbyt slaby by otworzyc.
(u mnie w chwli obecnej 2-je drzwi dziala idealnie - jedne sie lubia zacinac i pasarzerskie za kierowca wcale nie dzialaja).
Mysle po zimie sie za to zabrac - tymczasem nie potrzebuje tego ;]
Grunt ze dziala przywoicie reduktor - o szarpalem sobie wczoraj pozostalosci poszycia lesnego. bvardzo to bylo sympatyczne - opanowal mnie dopiero brak paliwka (za to kocham góry i znajomych lesniczych - moge szarpac lesne torowiska)
Peep (przynajmniej mój) ma kilka kwiatuszkow za ktore go "kocham" (i sie do tego Luba moja przyzwyczaila).
U Was tez nie dziala ABS przy napedzie na 4x4? (czy to FT czy PT) Bo na WD dziala poprawnie.
Ktos posiada hak to trupka (lub wie gdzie zakupic mozna?)
Wypada przesmarowac mechanizmy i styki oczyscic - zadko kiedy silownik pada. Najczesciej styki sa przybrudzone i impuls dochodzi zbyt slaby by otworzyc.
(u mnie w chwli obecnej 2-je drzwi dziala idealnie - jedne sie lubia zacinac i pasarzerskie za kierowca wcale nie dzialaja).
Mysle po zimie sie za to zabrac - tymczasem nie potrzebuje tego ;]
Grunt ze dziala przywoicie reduktor - o szarpalem sobie wczoraj pozostalosci poszycia lesnego. bvardzo to bylo sympatyczne - opanowal mnie dopiero brak paliwka (za to kocham góry i znajomych lesniczych - moge szarpac lesne torowiska)
Peep (przynajmniej mój) ma kilka kwiatuszkow za ktore go "kocham" (i sie do tego Luba moja przyzwyczaila).
U Was tez nie dziala ABS przy napedzie na 4x4? (czy to FT czy PT) Bo na WD dziala poprawnie.
Ktos posiada hak to trupka (lub wie gdzie zakupic mozna?)
- kawalczewskip
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: śr paź 13, 2004 1:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Natolin, Płock
Chciałbym zainstalowac prosty alarmik. Znalazłem za radą Bociana vel Discotheque 2 przekaźniki od centralnego zamka obok nóg prawego pasazęra. Czy ktoś wie, które kabelki i jak pdołączyc do centralki alarmu. W instrukcji alarmu są podane 2 różne metody podłączenia w zależności czy są to "2 masy" lub "jedna"?
już bez PEEPa (zobaczymy jak długo),
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
została saperka, ................... i trochę innych szpejów
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Musisz miec dodatkowo dwa przekazniki i z nich zbudowac sobie sterownik lub dokupic gotowy czy to mikroprocesorowy za 40zl lub zwykly AMT za 15zl i dopiero bierz sie za podlaczanie.
Alarm steruje podajac przewaznie na bialy i brazowy mase 3 sek.
W peepie sterujesz centralem odwracajac napiecie raz tak raz tak wiec musisz zrobic sobie lub dokupic sterownik ktory zamieni sterowanie dwoma masami na odwracanie napiecia. To bardzo prosty uklad.
Na te przekazniki z prawej trzeba uwazac, po zamoczeniu w wodzie lub jezeli wcieknie tam woda a czasami jak uszczelka sie zle ulozy to jest to mozliwe ze rano tylko z daleka uslyszysz trykanie w drzwiach ze zwartych silownikow
i rozladowany akumulator. Wiec nie moczyc tego w wodzie!
Alarm steruje podajac przewaznie na bialy i brazowy mase 3 sek.
W peepie sterujesz centralem odwracajac napiecie raz tak raz tak wiec musisz zrobic sobie lub dokupic sterownik ktory zamieni sterowanie dwoma masami na odwracanie napiecia. To bardzo prosty uklad.
Na te przekazniki z prawej trzeba uwazac, po zamoczeniu w wodzie lub jezeli wcieknie tam woda a czasami jak uszczelka sie zle ulozy to jest to mozliwe ze rano tylko z daleka uslyszysz trykanie w drzwiach ze zwartych silownikow

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość