Porada o Wranga td

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » czw sty 27, 2011 10:45 am

Witam !!
Potrzebuję rady zamierzam zamontować do wranglera motor od mercedesa 3.0 td ten 177km i mosty od patrola to już mam. Pytania moje takie mam automatyczną skrzynię z mercedesa zostawić ją czy szukać manuala; następne o reduktor zamierzam od robura z przystawką na mechanika. Jak ktoś próbował coś takiego połączyć albo pomysł z innym reduktorem to proszę o radę. ?? ?? ?? ?? ??

Z góry dzięki !!

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Porada o Wranga td

Post autor: wasior-xj » czw sty 27, 2011 11:19 am

ja mam pytanie jaki sens jest to robić ?? nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Re: Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » czw sty 27, 2011 11:41 am

Pierwsze Wrangler jest dużo lżejszy, mniejszy a nie chce robić typowej zmoty i wycinać wszystkiego z patrola, tylko coś zrobionego dobrze i wyglądającego nieźle.
A i najważniejsze nie chce PATROLA :lol: bez urazy

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Porada o Wranga td

Post autor: alfik » czw sty 27, 2011 11:44 am

wasior-xj pisze:ja mam pytanie jaki sens jest to robić ?? nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.
A słynny wrangler mistrza polski to co: silnik v8 z granda, skrzynia toyoty, mosty laplandera (jeśli dobrze pamiętam), nadwozie z plastiku. Nie mam pewności z czego była rama :D Poza tym, dla jednych pasją jest jazda, a dla drugich budowanie.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Porada o Wranga td

Post autor: gruszkin » czw sty 27, 2011 11:47 am

MiNiWrang pisze:Pierwsze Wrangler jest dużo lżejszy, mniejszy a nie chce robić typowej zmoty i wycinać wszystkiego z patrola, tylko coś zrobionego dobrze i wyglądającego nieźle.
A i najważniejsze nie chce PATROLA :lol: bez urazy
:o to to co chcesz zrobic to super koszerne auto robione na genuinach?
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Re: Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » czw sty 27, 2011 1:10 pm

Już trochę w tym siedzę nie jest to pierwsze moje terenowe auto. Tylko pierwsza budowa polegająca na całkowitej przebudowie. I właśnie dla tego pytam bo największą niewiadomą a podstawą są skrzynia i reduktor.

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Porada o Wranga td

Post autor: wasior-xj » czw sty 27, 2011 2:40 pm

alfik pisze:
wasior-xj pisze:ja mam pytanie jaki sens jest to robić ?? nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.
A słynny wrangler mistrza polski to co: silnik v8 z granda, skrzynia toyoty, mosty laplandera (jeśli dobrze pamiętam), nadwozie z plastiku. Nie mam pewności z czego była rama :D Poza tym, dla jednych pasją jest jazda, a dla drugich budowanie.
kto takiego miał ? bo nie kojarzę :roll:

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Porada o Wranga td

Post autor: wasior-xj » czw sty 27, 2011 2:50 pm

MiNiWrang pisze:Już trochę w tym siedzę nie jest to pierwsze moje terenowe auto. Tylko pierwsza budowa polegająca na całkowitej przebudowie. I właśnie dla tego pytam bo największą niewiadomą a podstawą są skrzynia i reduktor.
skrzynie możesz zostawić z jeepa automat bo bardzo dobra i żywotna skrzynia AW4 jeśli dobrze kojarzę oznaczenia,reduktor jeśli dasz rade możesz zastosować od robura tak jak chcesz o ile pójdzie jakoś to połączyć.Dobrym wyjściem i trochę mniej problemowym jest ściągnąć z USA reduktor jeepa Dana 300, który ma wyjście na mechanika i jest cały na kołach zębatych bez żadnych łańcuchów i innych udziwnień, a wyjście przedniego wału ma po stronie pasażera czyli tak jak potrzeba pod mosty parcha. I takie rozwiązanie bym polecił jeśli chcesz na wranglu robić. a którego wrangla chcesz poddać tym przeróbkom ? TJ czy YJ ?

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Re: Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » czw sty 27, 2011 7:46 pm

Mam YJ a skrzynia od wranga jest manual a automat nad którym się zastanawiam to od mercedesa żeby nie rozpinać z silnikiem. Reduktor myślę od robura bo jest w miarę lekki i mocny i słyszałem że właśnie takie stosują często zmotach jak wrzucają duże motory np. bmw M. A i najważniejsze koszty są nieporównywalne w żaden sposób z reduktorem wyczynowym od wranglera.

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Porada o Wranga td

Post autor: CrOOchy » czw sty 27, 2011 10:56 pm

z połączeniem nie powinno być problemu, dasz wałek na przegubach, wolne przełożenia diesla i szybki robur (1.8:1), powinno się w miarę niwelować po ludzku jeździć, jak dasz mosty 4.625 i 35" powinno być elegancko
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
wasior-xj
 
 
Posty: 185
Rejestracja: pt lis 20, 2009 9:01 am
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontaktowanie:

Re: Porada o Wranga td

Post autor: wasior-xj » pt sty 28, 2011 9:22 am

MiNiWrang pisze:Mam YJ a skrzynia od wranga jest manual a automat nad którym się zastanawiam to od mercedesa żeby nie rozpinać z silnikiem. Reduktor myślę od robura bo jest w miarę lekki i mocny i słyszałem że właśnie takie stosują często zmotach jak wrzucają duże motory np. bmw M. A i najważniejsze koszty są nieporównywalne w żaden sposób z reduktorem wyczynowym od wranglera.
nie wiem ile pracy kosztuje spięcie skrzyni merca z roburem, ale za to wiem że skrzynie jeepa z silnikiem merca idzie bez większych problemów bo kolega takie coś chciał zrobić.No a robur trochę stary reduktor jest i po jego kupnie poleca wymianę łożysk i uszczelniaczy co by później nie było problemu.

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Re: Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » pt sty 28, 2011 1:30 pm

CrOOchy pisze:z połączeniem nie powinno być problemu, dasz wałek na przegubach, wolne przełożenia diesla i szybki robur (1.8:1), powinno się w miarę niwelować po ludzku jeździć, jak dasz mosty 4.625 i 35" powinno być elegancko
Tak własnie miałem zamiar to zrobić.
Dzięki chciałem się upewnić w moich planach.

MiNiWrang
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 26, 2011 10:31 pm

Re: Porada o Wranga td

Post autor: MiNiWrang » pt sty 28, 2011 1:36 pm

wasior-xj pisze:
MiNiWrang pisze: nie wiem ile pracy kosztuje spięcie skrzyni merca z roburem, ale za to wiem że skrzynie jeepa z silnikiem merca idzie bez większych problemów bo kolega takie coś chciał zrobić.No a robur trochę stary reduktor jest i po jego kupnie poleca wymianę łożysk i uszczelniaczy co by później nie było problemu.
Nadal są dostępne choć ciężko nieużywane reduktory już sobie namierzyłem właśnie taki.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Porada o Wranga td

Post autor: Bart03 » pt kwie 22, 2011 7:13 pm

radzę dobrze wszystko pomierzyc - przy takim zestawie zostaje bardzo mało miejsca między flanszą reduktora i tylnego mostu i wał wychodzi bardzo krotki :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości