Strona 1 z 1
Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 10:45 am
autor: MiNiWrang
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 11:19 am
autor: wasior-xj
ja mam pytanie jaki sens jest to robić

nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 11:41 am
autor: MiNiWrang
Pierwsze Wrangler jest dużo lżejszy, mniejszy a nie chce robić typowej zmoty i wycinać wszystkiego z patrola, tylko coś zrobionego dobrze i wyglądającego nieźle.
A i najważniejsze nie chce PATROLA

bez urazy
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 11:44 am
autor: alfik
wasior-xj pisze:ja mam pytanie jaki sens jest to robić

nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.
A słynny wrangler mistrza polski to co: silnik v8 z granda, skrzynia toyoty, mosty laplandera (jeśli dobrze pamiętam), nadwozie z plastiku. Nie mam pewności z czego była rama

Poza tym, dla jednych pasją jest jazda, a dla drugich budowanie.
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 11:47 am
autor: gruszkin
MiNiWrang pisze:Pierwsze Wrangler jest dużo lżejszy, mniejszy a nie chce robić typowej zmoty i wycinać wszystkiego z patrola, tylko coś zrobionego dobrze i wyglądającego nieźle.
A i najważniejsze nie chce PATROLA

bez urazy

to to co chcesz zrobic to super koszerne auto robione na genuinach?
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 1:10 pm
autor: MiNiWrang
Już trochę w tym siedzę nie jest to pierwsze moje terenowe auto. Tylko pierwsza budowa polegająca na całkowitej przebudowie. I właśnie dla tego pytam bo największą niewiadomą a podstawą są skrzynia i reduktor.
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 2:40 pm
autor: wasior-xj
alfik pisze:wasior-xj pisze:ja mam pytanie jaki sens jest to robić

nie lepiej kupić całego gr i zrobić tylko PTO ? bo tak z wrangla zostanie ci tylko rama bo wszystko inne musisz zmienić.
A słynny wrangler mistrza polski to co: silnik v8 z granda, skrzynia toyoty, mosty laplandera (jeśli dobrze pamiętam), nadwozie z plastiku. Nie mam pewności z czego była rama

Poza tym, dla jednych pasją jest jazda, a dla drugich budowanie.
kto takiego miał ? bo nie kojarzę

Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 2:50 pm
autor: wasior-xj
MiNiWrang pisze:Już trochę w tym siedzę nie jest to pierwsze moje terenowe auto. Tylko pierwsza budowa polegająca na całkowitej przebudowie. I właśnie dla tego pytam bo największą niewiadomą a podstawą są skrzynia i reduktor.
skrzynie możesz zostawić z jeepa automat bo bardzo dobra i żywotna skrzynia AW4 jeśli dobrze kojarzę oznaczenia,reduktor jeśli dasz rade możesz zastosować od robura tak jak chcesz o ile pójdzie jakoś to połączyć.Dobrym wyjściem i trochę mniej problemowym jest ściągnąć z USA reduktor jeepa Dana 300, który ma wyjście na mechanika i jest cały na kołach zębatych bez żadnych łańcuchów i innych udziwnień, a wyjście przedniego wału ma po stronie pasażera czyli tak jak potrzeba pod mosty parcha. I takie rozwiązanie bym polecił jeśli chcesz na wranglu robić. a którego wrangla chcesz poddać tym przeróbkom ? TJ czy YJ ?
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 7:46 pm
autor: MiNiWrang
Mam YJ a skrzynia od wranga jest manual a automat nad którym się zastanawiam to od mercedesa żeby nie rozpinać z silnikiem. Reduktor myślę od robura bo jest w miarę lekki i mocny i słyszałem że właśnie takie stosują często zmotach jak wrzucają duże motory np. bmw M. A i najważniejsze koszty są nieporównywalne w żaden sposób z reduktorem wyczynowym od wranglera.
Re: Porada o Wranga td
: czw sty 27, 2011 10:56 pm
autor: CrOOchy
z połączeniem nie powinno być problemu, dasz wałek na przegubach, wolne przełożenia diesla i szybki robur (1.8:1), powinno się w miarę niwelować po ludzku jeździć, jak dasz mosty 4.625 i 35" powinno być elegancko
Re: Porada o Wranga td
: pt sty 28, 2011 9:22 am
autor: wasior-xj
MiNiWrang pisze:Mam YJ a skrzynia od wranga jest manual a automat nad którym się zastanawiam to od mercedesa żeby nie rozpinać z silnikiem. Reduktor myślę od robura bo jest w miarę lekki i mocny i słyszałem że właśnie takie stosują często zmotach jak wrzucają duże motory np. bmw M. A i najważniejsze koszty są nieporównywalne w żaden sposób z reduktorem wyczynowym od wranglera.
nie wiem ile pracy kosztuje spięcie skrzyni merca z roburem, ale za to wiem że skrzynie jeepa z silnikiem merca idzie bez większych problemów bo kolega takie coś chciał zrobić.No a robur trochę stary reduktor jest i po jego kupnie poleca wymianę łożysk i uszczelniaczy co by później nie było problemu.
Re: Porada o Wranga td
: pt sty 28, 2011 1:30 pm
autor: MiNiWrang
CrOOchy pisze:z połączeniem nie powinno być problemu, dasz wałek na przegubach, wolne przełożenia diesla i szybki robur (1.8:1), powinno się w miarę niwelować po ludzku jeździć, jak dasz mosty 4.625 i 35" powinno być elegancko
Tak własnie miałem zamiar to zrobić.
Dzięki chciałem się upewnić w moich planach.
Re: Porada o Wranga td
: pt sty 28, 2011 1:36 pm
autor: MiNiWrang
wasior-xj pisze:MiNiWrang pisze: nie wiem ile pracy kosztuje spięcie skrzyni merca z roburem, ale za to wiem że skrzynie jeepa z silnikiem merca idzie bez większych problemów bo kolega takie coś chciał zrobić.No a robur trochę stary reduktor jest i po jego kupnie poleca wymianę łożysk i uszczelniaczy co by później nie było problemu.
Nadal są dostępne choć ciężko nieużywane reduktory już sobie namierzyłem właśnie taki.
Re: Porada o Wranga td
: pt kwie 22, 2011 7:13 pm
autor: Bart03
radzę dobrze wszystko pomierzyc - przy takim zestawie zostaje bardzo mało miejsca między flanszą reduktora i tylnego mostu i wał wychodzi bardzo krotki
