Co to za blokada?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Co to za blokada?

Post autor: LSD » pn maja 30, 2011 11:07 am

Witam kolegów, proszę o pomoc.

Czy ktoś może mnie oświecić co to jest za blokada?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/NEW-DANA ... ccessories
Jak to działa, na jakiej zasadzie?
Jakie są plusy?
Jakie są minusy?

Warto to kupić?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: Stefan » pn maja 30, 2011 11:32 am

poczytaj o LOCK-RIGHT to jest ta sama blokada....

ogólnie:
przy jeździe na wprost masz spięte 100%, na zakrętach (jadąc) masz rozpiętą... działa "siłą odśrodkową" rozpinając
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: LSD » pn maja 30, 2011 12:42 pm

Stefan pisze:poczytaj o LOCK-RIGHT to jest ta sama blokada....

ogólnie:
przy jeździe na wprost masz spięte 100%, na zakrętach (jadąc) masz rozpiętą... działa "siłą odśrodkową" rozpinając
Sprawdza się to dobrze?
Zasadniczo na pełnej blokadzie też nie powinno się skręcać, więc różnica chyba nieduża?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Stefan
Posty: 2009
Rejestracja: pn sie 11, 2003 1:47 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: Stefan » pn maja 30, 2011 12:48 pm

podobno działa... :)21
o lock right poszukaj w suzuki, tam to wsadzają tego dużo :)21
!! FOR FUN !!

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: LSD » pn maja 30, 2011 12:53 pm

Stefan pisze:podobno działa... :)21
o lock right poszukaj w suzuki, tam to wsadzają tego dużo :)21
Może odezwie się jakiś użytkownik i opowie co i jak? Warto to kupić, czy nie?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
poreb
 
 
Posty: 2632
Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: poreb » sob cze 04, 2011 6:43 am

http://www.youtube.com/watch?v=kL0hPEOStGk
tu masz filmik instruktażowy
ja to mam od 2 lat z tyłu włożone
jeśli to dobrze poskładasz to działa bezproblemowo
warto powymieniać łożyska i skasować luzy
po jakimś czasie cały mechanizm dostaje luzów i zaczyna strzelać i przeskakiwać
trzeba go rozebrac i dołożyć podkładki dystansowe
ogólnie jestem zadowolony

więcej informacji znajdziesz w temacie LR w dziale suzuki
biedny inżynier :)21
"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: LSD » sob cze 04, 2011 1:24 pm

A jak wygląda taka blokada w przednim moście? Czy to "grawitacyjne" rozłączanie działa na tyl dobrz, że nie ma problemów ze skręcaniem przy zapiętym 4x4 ?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
codec
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz sie 29, 2010 4:06 pm
Lokalizacja: Darłowo
Kontaktowanie:

Re: Co to za blokada?

Post autor: codec » wt cze 07, 2011 8:54 pm

z tego co w instrukcji, to przy wolnej jeździe blokada pozwala na pracę kół podobnie jak zwykły dyfer. dopiero przy wyższej prędkości obrotowej wału spina na stałe
Seaside Customs Garage --> seasidecustomsgarage.com
Mój blog --> seasidecustoms.blogspot.com

Marcinz21
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw cze 19, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Płock

Re: Co to za blokada?

Post autor: Marcinz21 » śr lip 20, 2011 10:21 pm

codec pisze:z tego co w instrukcji, to przy wolnej jeździe blokada pozwala na pracę kół podobnie jak zwykły dyfer. dopiero przy wyższej prędkości obrotowej wału spina na stałe

nie do końca
u mnie przy 90km/h rozpina i z przodu i z tyłu :)21

nie chodzi o prędkość ale o moment napędowy
jak masz moment napędowy na wale napędowym np przy przyspieszaniu to jest spięta jak jedziesz równo w zakręcie to rozpina
u mnie jak mam wyłączony przedni napęd to się ładnie rozpina. Choć aby się ładnie rozpięła to trzeba 30cm przejechać prosto i dopiero skręcać ale do tego można się przyzwyczaić i podczas jazdy trzeba pamiętać że ma się talie blokady w mostach

na org-u jest parę tematów o tych blokadach :)21
był Muscel , Uaz
jest jeszcze ZJ 4,0 i MATIZ 5,2

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Re: Co to za blokada?

Post autor: zaloguj » czw lip 21, 2011 11:37 pm

lubi tez pstrykac przy rozpinaniu :)21
Prawda Marcin :)21

Awatar użytkownika
stopiw
Posty: 401
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 1:59 pm
Lokalizacja: Rogów k Wodzisławia Śl

Re: Co to za blokada?

Post autor: stopiw » pn lip 25, 2011 11:05 pm

ja mam LR z tyłu i jestem mega zadowolony właściwości terenowe auta spooooro wyższe natomiast trzeba pamiętać że jest spięta cały czas i jeśli przyspieszasz mocniej to na czarnym koła piszczą bo LR nie odpuści natomiast jeśli delikatnie zawracam lub skręcam słychać terkotanie wielu ludzi woła mi w tedy ze przeguby poszły :lol: ,generalnie do przodu zalecana jeśli masz reduktor z mozliwościa odpinania przodu bo na gładkim i w zimie blokada nie odpuści i możesz jechać prosto mimo skręconych kół
WJ 2004 special edition 4,0 QD,Lift +6"+przeł 3,91
Klub KAJMAN

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości