Strona 1 z 5
do Jazdy w terenie do 17tys.
: śr wrz 21, 2011 7:01 pm
autor: Szalik13
Witam jestem nowym użytkownikiem tego forum dlatego na początek witam wszystkich
Chciałbym spytać się o porade.
Jeszcze nie miałem własnego auta terenowego, jezdziłem jedynie z kolega Isuzu Trooperem i chciałbym się spytać bardziej doświadczonych użytkowników pojazdów terenowych o pewne sprawy.
Chciałbym wydać na samochód do 17 tys. Głównie będe jezdził w terenie i mam zamiar pojezdzic intensywnie po róznych górach i wertepach jakie napotkam na swojej drodze . Reszta czyli jakies 20% to będzie normalna droga.
Jaki samochód polecacie mi w tej cenie i do tego typu jazdy.
-Głownie bede jezdził ja +2 osoby maks.
-Duzy przeswit
- Najlepiej z wyciagarka ale to mozna domontowac do kazdego auta.
- Jezeli chodzi o zawieszenie to słyszałem i coś tam czytałem, że najlepsze będzie zaw. zależne na sztywnych mostach
- Dobry wykrzyż
- Jakie resory piórowe czy lepiej w terenie sprawdzą się sprężynowe ?
-I teraz nie wiem czy z pełną czy z załączana blokadą mechanizmu róznicowego ?
Czy znajdę za te pieniądze jakiegos fajnego Jeepa czy lepiej coś innego ?
Z góry dziękuje za wszelkie rady i pozdrawiam
Adrian
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pt wrz 23, 2011 3:35 pm
autor: Gocu
Za te pieniądze znajdziesz Jeepa Cherokee XJ, Isuzu Troopera, Patrola K160/260, Mitsubishi Pajero, LR Discovery. Z tych, co napisałem możesz mieć nadwozie zarówno dwu, jak i czterodrzwiowe. Te auta różnią się od siebie. Musisz sam powiedzieć, które Ci się ew. podobają, a będzie można coś więcej powiedzieć.
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn wrz 26, 2011 5:45 pm
autor: Buszdoktor
Ja wybrałem Disco 1. Kupując za 17 wpakujesz z 5 albo i lepiej. Ciężko znaleźć dobry egzemplarz, już lepiej kupić jak najtaniej i zrobić remoncik. Ale auto fajne...
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: sob paź 15, 2011 1:13 pm
autor: Sygma
w tej cenie najlepszym rozwiązaniem będzie zakup XJ 4.0 do max 7.000 pln
a reszta w zawieszenie 4,5" + koła 31" + zamiana resorów na sprężyny
efekt mniej więcej taki (auto beż żadnych blokad):
http://www.youtube.com/watch?v=wSdsT5Li3qA
lift 5,5"
koła 33"
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: sob paź 15, 2011 8:25 pm
autor: lesio jeep
zamiana resorów na sprężyny
swego czasu to byla kosztowna opcjia czy cos sie zmienilo ?
reszta jak wyzej XJ w seri jest calkiem dzielny a szpeju dedykowanego cale hurtownie
i w psich piniadzach mozesz tesz zbroic go etapami co finansowo bedzie latwiejsze
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: sob paź 15, 2011 9:02 pm
autor: alfik
Z ciekawości zapytam - ile trzeba wydać na szerokiego by nie trzeba było robić blacharki? Czy taki poniżej 20 ma szansę być zdrowy?
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: sob paź 15, 2011 11:21 pm
autor: adam_buszkowo
najzdrowszą blache xj maja w rocznikach 88-93
a jak zadbany to cena o 6 tys mniejsza od tego 99
ale przedliftowe maja klasyczny wyglad
w xj dobre nie znaczy drogie,wszystko zalezy od egzemplarza,czasami 90 rocznik jest w lepszym stanie od takiego 99-00 takze blacharskim
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 9:09 am
autor: Gocu
A jak mosty XJ? Słyszałem, że są strasznie niskiej jakości...
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 9:40 am
autor: Sygma
Gocu pisze:A jak mosty XJ? Słyszałem, że są strasznie niskiej jakości...
dementuje
z papieru i plasteliny nie są
a jak komuś za mało to może zmienić..
tylko nie wiem po co takie pisanie, skoro kolega ma 17k pln
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 9:49 am
autor: Gocu
Kolego Sygma, pytam tylko z ciekawości, bo słyszałem, że do oryginalnych mostów XJ 31x10,5 to max. Też mi się wydaje, że to jest mit. Ale spytałem, żeby się upewnić

Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 9:56 am
autor: s3R
Rozmiar opony mniej istotny jak bieżnik.
Na slikach możesz i 33 calowych się lansować a na seryjnym rozmiarze 215 r15 ala simex będziesz rwał półośki.
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 9:57 am
autor: Sygma
na filmie jakie wstawiłem XJ ma opony 33" i zupełnie seryjne zawieszenie (brak wzmocnień)
z tego co wiem właściciel jeździ bezawaryjnie
...a jak będziesz jeździł bezmyślnie to zabijesz każde zawieszenie i chyba każdy most
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 10:16 am
autor: Qbartx
Gocu pisze:Kolego Sygma, pytam tylko z ciekawości, bo słyszałem, że do oryginalnych mostów XJ 31x10,5 to max. Też mi się wydaje, że to jest mit. Ale spytałem, żeby się upewnić

Ja jezdze na 35 i zaspawanym tylnym moscie na ten przyklad

Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 11:14 am
autor: lesio jeep
jak masz tylko 17 tys to sie nie martw o poloski w tej kasie nie kupisz 35 cali na simexe
zreszta istnieja poloski do dana 35 z trwalszych stopow jesli bedzie za malo to dana 40,45,i 60
nie jeste pewien ale moj z 96 byl chyba ocynkowany najmniejszego sladu rudej nie bylo po 14 latach uzytkowania zdaje sie ze to ostatnia seria przedliftowa
mozesz szukac na poludniu yewropy przynajmniej problemu rudej nie bedzie lepiej brac w seri imotac samemu
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 7:28 pm
autor: kulkagsx1200
jakbys mial troche wiecej klasy to mojego wronga bym ci [polecil

Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: ndz paź 16, 2011 7:34 pm
autor: Sygma
z kupionego nie ma takiej radości jak z poskładanego wg. własnego projektu

Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 5:44 pm
autor: codec
17k pln to sporo monety. kup przedliftowego xj za ok 6-8 tyś, do tego zrób lift ok 3" pod koła 31" co by blacharki nie ciachać, kup koła a resztę chajcu trzymaj na dalsze modyfikacje
8000 auto
2500 lift (dłuższe wahacze+wieszaki+4 amorki+przewody hamulcowe+panhard)
3000 koła
---------
13500
później, w razie potrzeby możesz:
za 800-1000 zł kupić tylny most chrysler 8.25 od XJ, który jest mocniejszy od danki
za 700 zł kupić tylny most od explorera, który jest bardzo mocny i ma ten sam rozstaw szpilek co jeep (trochę zabawy z dorobieniem uchwytów) o ma tarcze hamulcowe i do niego lock-righta
kupić stalowe zderzaki
... i tak można dalej i dalej wymyślać ...
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 5:53 pm
autor: Sygma
za 2500 pln jaki zrobisz lift ?
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:06 pm
autor: Gocu
I ile taki Jeep, co jest na filmie może palić? Przy spokojnej jeździe?
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:15 pm
autor: Sygma
Gocu pisze:I ile taki Jeep, co jest na filmie może palić? Przy spokojnej jeździe?
w terenie czy na szosie ?
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:22 pm
autor: lesio jeep
w terenie ile wlejesz w miescie 18/22 trasa 14/15 wachy bo gazu nawet w kuchence nie mam
przy kolach 33 AT
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:28 pm
autor: Gocu
Najlepiej chyba porównywać spalania terenówek na trasie tak do 100km/h.

Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:34 pm
autor: Sygma
spalanie mniej więcej takie jak napisał @lesio jeep
przy normalnej jeździe
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 6:41 pm
autor: Sygma
co do kosztów..
do dobrze zrobiony lift 4,5" na dość dobrych elementach kosztuje na gotowo z robocizną około 6.000 pln
spręzyny pospring
amorki gaz skyjacker
4 reg wahacze
... itp
zrobisz tanio na kiepskich elementach ? to będziesz wracał z terenu na lawecie
Re: do Jazdy w terenie do 17tys.
: pn paź 17, 2011 7:00 pm
autor: codec
Sygma pisze:co do kosztów..
do dobrze zrobiony lift 4,5" na dość dobrych elementach kosztuje na gotowo z robocizną około 6.000 pln
spręzyny pospring
amorki gaz skyjacker
4 reg wahacze
... itp
zrobisz tanio na kiepskich elementach ? to będziesz wracał z terenu na lawecie
za 6 tyś to Ci złożę przód na długich wahaczach, tył na długich wahaczach z konwersją na sprężyny, lift 3.5", 2 regulowane panhardy i amorki olejowe w cenie
pospring i skyjacker gaz nie należą do grupy "dobrych elementów"
... skąd wy bierzecie te ceny ... i nie dziwić się, że później na alledrogo wystawiają "... lekko przygotowany w teren ..." za 20 tyś zł
