Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Moderator: Mroczny
Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Mam taki mały dylemat
Czy DiscoII w dieslu Czy Grand ZJ 40+LPG
codzienne dojazdy do pracy (5km w jedna strone "po czarnym")
co weekend na wies do rodziny (30km w jedna strone 50%czarne,50% rozne)
1 moze 2 razy do roku dluzszy wyjazd (ja, zona, dziecko i torby) moze nie zawsze po czarnym ale bez extremow - lajtowo i turystycznie
Ktory bedzie lepszy?
Generalnie cala historia zaczela sie od tego ze Moja Lepsza Polowa zachorowala na Patrola "bo jest fajny"
Wybilem jej to z glowy ale zaczelo sie rozwazanie, cos bardziej cywilizowanego, ale tez 4x4
I zadnych SYF=ow (czy tez SUV-ow)
Do tej pory mialem do czynienia z Freelanderem - dalej jezdzi kuzyn, Explorerem - wersja Eddie Bauer V8 - za duzo palil, i krotka przygoda z Chevy Cheyenne - w sumie to tylko pikap ale tez mial 4x4
Nie chce tracic czasu na dlubanie tylko wygodnie podrozowac
Jesli macie zamar pisac zebym poczytal sobie forum itp itd - od razu odpowiadam ze im wiecej czytam tym glupszy sie robie
Czy DiscoII w dieslu Czy Grand ZJ 40+LPG
codzienne dojazdy do pracy (5km w jedna strone "po czarnym")
co weekend na wies do rodziny (30km w jedna strone 50%czarne,50% rozne)
1 moze 2 razy do roku dluzszy wyjazd (ja, zona, dziecko i torby) moze nie zawsze po czarnym ale bez extremow - lajtowo i turystycznie
Ktory bedzie lepszy?
Generalnie cala historia zaczela sie od tego ze Moja Lepsza Polowa zachorowala na Patrola "bo jest fajny"
Wybilem jej to z glowy ale zaczelo sie rozwazanie, cos bardziej cywilizowanego, ale tez 4x4
I zadnych SYF=ow (czy tez SUV-ow)
Do tej pory mialem do czynienia z Freelanderem - dalej jezdzi kuzyn, Explorerem - wersja Eddie Bauer V8 - za duzo palil, i krotka przygoda z Chevy Cheyenne - w sumie to tylko pikap ale tez mial 4x4
Nie chce tracic czasu na dlubanie tylko wygodnie podrozowac
Jesli macie zamar pisac zebym poczytal sobie forum itp itd - od razu odpowiadam ze im wiecej czytam tym glupszy sie robie
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp............. 

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
no to druga opinia
nie wziął bym DII nawet jakby darmo dawali

nie wziął bym DII nawet jakby darmo dawali

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Disco II ma wiecej miejsca i mniej pali, jest wygodniejszy.
Jeep
1 Tanie czesci
2 Szybki jest
3 Ma 6 cylindrow, ladnie brzmi
-1 Duzo pali, ale na gazie do przezycia
-2 Ciasny jest
Do Twoich celow oba sa dobre
Pomoglem
Jeep
1 Tanie czesci
2 Szybki jest
3 Ma 6 cylindrow, ladnie brzmi
-1 Duzo pali, ale na gazie do przezycia
-2 Ciasny jest
Do Twoich celow oba sa dobre

Pomoglem

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Dobrego zj kupisz taniej niż Dobre Disco II. Z disco nie miałem styczności ale żeby było wygodniej niż w zj, wątpię. Znaleźć Zj w dobrej wersji i w dobrym stanie, nic więcej nie potrzeba do tego co mówisz.
misiek, gaz wyjdzie taniej niż jazda na ropie. Nawet jeśli było by to 5,2.
misiek, gaz wyjdzie taniej niż jazda na ropie. Nawet jeśli było by to 5,2.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
ZJ w 4.0 to mul. Te silniki dobrze robia w xj-otach a w ZJ powinien byc jeden sluszny 5.2. Komfort jazdy jest duzo lepszy w DII niz w ZJ - duzooooo lepszy. 

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Adamek, to 5,9 nie jest słuszne do zj? 

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Jak najbardziej jest, nawet lepsiejszy, mocniejszy ale i spalanie wieksze.mocwiatru pisze:Adamek, to 5,9 nie jest słuszne do zj?

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Na 30" z boxem na dachu 19,6l.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
No wlasnie, wlasnie
I z tego co sie dowiedzialem jesli dojdzie do "dlubania" to graty do ZJota latwiej znalezc i nie sa zbyt drogie
Szukac w kraju czy zagramanica?
Jesli zagramanica to Szwajcaria czy Belgia-Holandia?
Rocznik 96-99
Kwota ok15-18tys jest realna?
I z tego co sie dowiedzialem jesli dojdzie do "dlubania" to graty do ZJota latwiej znalezc i nie sa zbyt drogie
Szukac w kraju czy zagramanica?
Jesli zagramanica to Szwajcaria czy Belgia-Holandia?
Rocznik 96-99
Kwota ok15-18tys jest realna?
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Za 15tyś znajdziesz dobre 5,2 z podtlenkiem eLPeGie i będziesz miał na tzw. pakiet startowy.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
i na pewno nie znajdziesz w tej cenie LR - a już szczególnie nie d2
Dzip dobry - ale spalanie lpg nie wynosi 19.6 (tyle może wynieść) ale średnio wyjdzie 25 jak nie będziesz liftował i drastycznie zmieniał rozmiaru kół
Ze względu na ekonomię wziąłbym 4.0 z np242 (moim zdaniem najlepsza kombinacja, 249 to syf) i nieznacznie dłubnął (2" na rurowych wahaczach), wsadził 30" at i nic więcej.
Dzip dobry - ale spalanie lpg nie wynosi 19.6 (tyle może wynieść) ale średnio wyjdzie 25 jak nie będziesz liftował i drastycznie zmieniał rozmiaru kół
Ze względu na ekonomię wziąłbym 4.0 z np242 (moim zdaniem najlepsza kombinacja, 249 to syf) i nieznacznie dłubnął (2" na rurowych wahaczach), wsadził 30" at i nic więcej.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
takiz wlasnie mialem zamiar
kupic serie, doprowadzic do stanu uzywalnosci, dlubnac lekko (2" max) opony seria albo seria+ AT albo AT+ (chyba ze dopasuje jakis MT o malo agresywnym biezniku)
i korzystac
pozostaje tylko znalezc odpowiedni egzemplarz i przekonac Lepsza Polowe ze diesel wcale nie jest ekonomiczny,
i ze fotelik dla malucha tez da sie w Dzipie zamontowac
przyznam sie tez ze zastanawiajac sie nad wyborem przez chwile myslalem o Deawoo Musso 2.9TD - tutaj cena była argumentem
Moze ktos mial na tyle doswiadczenia zeby porownac jak ma sie awaryjnosc legendarnego Jeepa do legendarnej awaryjnoscji Daewoo?
Oczywiscie przy zalozeniu uzywania tak jak napisalem w pierwszym poscie?
kupic serie, doprowadzic do stanu uzywalnosci, dlubnac lekko (2" max) opony seria albo seria+ AT albo AT+ (chyba ze dopasuje jakis MT o malo agresywnym biezniku)
i korzystac
pozostaje tylko znalezc odpowiedni egzemplarz i przekonac Lepsza Polowe ze diesel wcale nie jest ekonomiczny,
i ze fotelik dla malucha tez da sie w Dzipie zamontowac
przyznam sie tez ze zastanawiajac sie nad wyborem przez chwile myslalem o Deawoo Musso 2.9TD - tutaj cena była argumentem
Moze ktos mial na tyle doswiadczenia zeby porownac jak ma sie awaryjnosc legendarnego Jeepa do legendarnej awaryjnoscji Daewoo?
Oczywiscie przy zalozeniu uzywania tak jak napisalem w pierwszym poscie?
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Nie miałem nigdy styczności z musso, ale popularne auto zawsze będzie łatwiejsze do ogarnięcie, lepszy dostęp do części itp.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Ba!bonus pisze: pozostaje tylko znalezc odpowiedni egzemplarz
Nie jest to łatwe niestety! Jak już znajdziesz egzemplarz to bardzo dobrze go przetestuj. Na forum jest świetny tutorial dt zakupu XJ. Te rady dotyczą również ZJ, złaszcza w części dotyczacej napędów, skrzyni ASB, skrzyni redukcyjnej. Ja zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć

Szukałbym nie 4.0, nie 5,9 tylko: 5,2, nieco słabszy od tego 5,9 ale wystarczy wejść na strone pewnego znanego krakowskiego sklepu na "r" i zobaczyć że na półkach od części do 5,2 się ugina a do 5,9 niekoniecznie. 4.0 do ZJ za słaby imho.
Zupełnie obiektywnie to w środku jest kupę miejsca, może bagażnik nie powala - ale trzy osoby dorosłe pojechały na wakacje po PL i są bardzo zadowolone. Z przodu komfortowo, z tyłu bardziej rzuca i huśta. W teren nie wjeżdżałem. Na grzyby, ryby i w góry na narty zimą jak znalzł. Odpowiednie opony i idzie jak czołg.
Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.
Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żona i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik

O Disco się nie wypowiadam bo jeździłem tylko Freelanderem. Ten ostatni po prostu jest


Mam ZG 5,2 poliftowy - polecam

BTW: Taki Grand 5,2 to chyba najtańszy amerykański samochód motorem V8 dostępny w PL

ZG 5.2 1996
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
No sorry ale 25lpg to jeep pali na sekwencji z 33" ze stalowymi zderzakami na seryjnych przelozeniach przy dosyc dynamicznej jezdzie. Nie wiem co to za legendy z tym spalaniemMroczny pisze:i na pewno nie znajdziesz w tej cenie LR - a już szczególnie nie d2
Dzip dobry - ale spalanie lpg nie wynosi 19.6 (tyle może wynieść) ale średnio wyjdzie 25 jak nie będziesz liftował i drastycznie zmieniał rozmiaru kół
Ze względu na ekonomię wziąłbym 4.0 z np242 (moim zdaniem najlepsza kombinacja, 249 to syf) i nieznacznie dłubnął (2" na rurowych wahaczach), wsadził 30" at i nic więcej.


I co do dynamiki od najslabszego:
Xj 4.0 renix <90
Zj 4.0 mopar
Xj 4.0 mopar 91-96
Xj 4.0 mopar 97<
Zj 5.2
Zj 5.9
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Chyba sobie żartujesz?Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp.............
ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min
Disco ma coś lepszego?
No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Wcale. Po za silnikiem (jego moca) nie ma nic cudownego w tym aucie. Zreszta sam silnik w DII tez jest extra, jak na dyszla jedzie calkiem zwawo, niskie spalanie, duzo wygodniejszy i miejsca w brud, nie mowiac juz o wozeniu butli z gazem. Ma siedem miejsc, nawet fabryczny radzi sobie swietnie w terenie (zawias)....suchorz pisze:Chyba sobie żartujesz?Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp.............
ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min
Disco ma coś lepszego?
No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
A wogole to nie ma sie co ciskac i wychwalac pod niebiosa to co sie akurat ma - osobiscie mialem jeepa, mialem disco i uwazam ze oba sa fajne z przewaga disco.

Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Chyba nie zrozumiałeś, wcale nie ciskam się i nie wychwalam Jeepa, bo go mam.Adamek pisze:Wcale. Po za silnikiem (jego moca) nie ma nic cudownego w tym aucie. Zreszta sam silnik w DII tez jest extra, jak na dyszla jedzie calkiem zwawo, niskie spalanie, duzo wygodniejszy i miejsca w brud, nie mowiac juz o wozeniu butli z gazem. Ma siedem miejsc, nawet fabryczny radzi sobie swietnie w terenie (zawias)....suchorz pisze:Chyba sobie żartujesz?Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp.............
ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min
Disco ma coś lepszego?
No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
A wogole to nie ma sie co ciskac i wychwalac pod niebiosa to co sie akurat ma - osobiscie mialem jeepa, mialem disco i uwazam ze oba sa fajne z przewaga disco.
Wolisz disco- ok
Ja wolę Jeepa.

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Znaczy naprawa do dupy...uruk-hai pisze:zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć![]()
5.9 od 5.2 różni się nieznacznie, w zasadzie można powiedzieć, że w ogóle się nie różniuruk-hai pisze: Szukałbym nie 4.0, nie 5,9 tylko: 5,2, nieco słabszy od tego 5,9 ale wystarczy wejść na strone pewnego znanego krakowskiego sklepu na "r" i zobaczyć że na półkach od części do 5,2 się ugina a do 5,9 niekoniecznie. 4.0 do ZJ za słaby imho.

Obiektywnie, to nie ma miejsca w środku.uruk-hai pisze: Zupełnie obiektywnie to w środku jest kupę miejsca, może bagażnik nie powala - ale trzy osoby dorosłe pojechały na wakacje po PL i są bardzo zadowolone. Z przodu komfortowo, z tyłu bardziej rzuca i huśta. W teren nie wjeżdżałem. Na grzyby, ryby i w góry na narty zimą jak znalzł. Odpowiednie opony i idzie jak czołg.
Aby pogodzić posiadanie jeepa ze śladowymi przejawami rozsądku, to trzeba to padło zagazować. Co oznacza w praktyce 1/3 bagażnika wyjęte, z powodu butli. Jeśli dodatkowo jedzie pies, to bagażnika nie ma

Jeep jest wygodny dla dwóch osób. Podróż na tylnej kanapie to chyba za karę... Poważna wada (IMO), to nierozkładające się siedzenia.
zagazowany 5.2 średnio na wakacjach zeżre 17l. LPG, na trasie.uruk-hai pisze: Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.
5.2 (zagazowany) jest ekonomiczniejszy od jakiegoś dychawicznego disko 2,5 w turbodizlu. Żadna normalna terenówka nie zejdzie poniżej 8l. ON, że o bezawaryjności nie wspomnę.uruk-hai pisze: Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żon a i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik![]()
uruk-hai pisze: BTW: Taki Grand 5,2 to chyba najtańszy amerykański samochód motorem V8 dostępny w PL
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
co do LPG w ZJ - butla w miejsce kola zapasowego, a kolo...hmm...statystycznie rzecz biorac zapas wykorzystywany jest raz na kilka lat (mi przez ostatnich 5 lat nie zdarzylo sie ani razu)
argumentem za/przeciw moga tu byc mozliwosci transportowe i mocowanie fotelika dla malucha na tylnej kanapie
A co do komfortu podrozowania - plaskacze typu Mondeo/Laguna/BMW 3 - 4 osoby plus bagaze sie mieszcza i podroz ok 300-500km bez narzekania wiec wydaje mi sie ze w (teoretycznie) wiekszym nadwoziu powinno byc wiecej miejsca wiec i komfort ciut wiekszy
argumentem za/przeciw moga tu byc mozliwosci transportowe i mocowanie fotelika dla malucha na tylnej kanapie
A co do komfortu podrozowania - plaskacze typu Mondeo/Laguna/BMW 3 - 4 osoby plus bagaze sie mieszcza i podroz ok 300-500km bez narzekania wiec wydaje mi sie ze w (teoretycznie) wiekszym nadwoziu powinno byc wiecej miejsca wiec i komfort ciut wiekszy
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
miałem zj 5.2, wj 4.0 i mam d2 - lepiej się czuję w d2. W dzipie męcząca jest parszywa precyzja prowadzenia.. ale to dobre auto i w swojej cenie nie do przebicia. Za mniej niż dycha jesteś w stanie sprawić sobie auto z sensem i miec z niego frajdę.
i co najciekawsze - o ile zj w dobrym stanie występuje w przyrodzie (większość szwajcarów) to wj już niekoniecznie
natomiast d2 w sensownym stanie kupiłem w 14minut. Dzipa szukałem pół roku
i co najciekawsze - o ile zj w dobrym stanie występuje w przyrodzie (większość szwajcarów) to wj już niekoniecznie
natomiast d2 w sensownym stanie kupiłem w 14minut. Dzipa szukałem pół roku
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
Ostatecznie zakup pojazdu, to i tak jest często kwestia emocji. Zwłaszcza takiego, który z natury rzeczy jest raczej hobbystyczny. Wsiądź, przejedź się i zobacz co Ci lepiej pasuje. Do takiej eksploatacji jak piszesz oba się nadadzą.
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
bonus pisze:i ze fotelik dla malucha tez da sie w Dzipie zamontowac
nie rozumiem o co chodzi, montuje się normalnie, bez problemubonus pisze:mocowanie fotelika dla malucha na tylnej kanapie

Uploaded with ImageShack.us
Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?
zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć

Zagazowane auto ma jeszcze jeden problem – zasięg, to znaczy go nie ma
. Tankowanie co 300km na wakacjach jest upierdliwe. O ile gaz jest - bo w innym wypadku i tak jedziesz na benie i nadal nie ma miejsca w bagażniku.

Zgadza sięmisman pisze: Znaczy naprawa do dupy...
Mam ten pojazd i miejsca w środku jest pod dostatkiem. Pewnie lepszym rozwiązaniem w kwestii przestrzeni wewnątrz będzie Disco II ... ja nie mam disco tylko ZG i przestrzeni jest wporzomisman pisze: Obiektywnie, to nie ma miejsca w środku.
Może nie jestem rozsądny ale nie będę go gazował i ograniczał przestrzeń bagażową – i tak małą w porównaniu do zwykłych plaskaczy typu kombi nie mówiąc o Disco II. W ZJ po prostu panny na wakcje mogą wziąć tylko jeden plecak lub walizkę (małą) i tylemisman pisze: Aby pogodzić posiadanie jeepa ze śladowymi przejawami rozsądku, to trzeba to padło zagazować. Co oznacza w praktyce 1/3 bagażnika wyjęte, z powodu butli. Jeśli dodatkowo jedzie pies, to bagażnika nie ma![]()

Chyba mówisz o XJ . Bo ja mam ZG bez żadnych wątpliwości pragnę oznajmić że: siedzenia się składają, jest wygodnie a cztery dorosłe osoby podróżują przez kilka tygodni bezstresowo i bezproblemowomisman pisze: Jeep jest wygodny dla dwóch osób. Podróż na tylnej kanapie to chyba za karę... Poważna wada (IMO), to nierozkładające się siedzenia.
uruk-hai pisze: Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.
Stać mnie na zapłatę za 15l beny na wakacjach za każde 100 km – pipek nie będzie nigdy zagazowany, sorrymisman pisze: zagazowany 5.2 średnio na wakacjach zeżre 17l. LPG, na trasie.
uruk-hai pisze: Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żon a i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik![]()
pewnie na gazie taniej tym bardziej że ON ostatnio szybuje znacznie w górę, jak już wspominałem mam awersję do gazowania...misman pisze: 5.2 (zagazowany) jest ekonomiczniejszy od jakiegoś dychawicznego disko 2,5 w turbodizlu. Żadna normalna terenówka nie zejdzie poniżej 8l. ON, że o bezawaryjności nie wspomnę.
Zagazowane auto ma jeszcze jeden problem – zasięg, to znaczy go nie ma

ZG 5.2 1996
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość