Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

bonus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 3:32 pm

Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: bonus » pt sty 20, 2012 7:38 pm

Mam taki mały dylemat
Czy DiscoII w dieslu Czy Grand ZJ 40+LPG
codzienne dojazdy do pracy (5km w jedna strone "po czarnym")
co weekend na wies do rodziny (30km w jedna strone 50%czarne,50% rozne)
1 moze 2 razy do roku dluzszy wyjazd (ja, zona, dziecko i torby) moze nie zawsze po czarnym ale bez extremow - lajtowo i turystycznie
Ktory bedzie lepszy?
Generalnie cala historia zaczela sie od tego ze Moja Lepsza Polowa zachorowala na Patrola "bo jest fajny"
Wybilem jej to z glowy ale zaczelo sie rozwazanie, cos bardziej cywilizowanego, ale tez 4x4
I zadnych SYF=ow (czy tez SUV-ow)
Do tej pory mialem do czynienia z Freelanderem - dalej jezdzi kuzyn, Explorerem - wersja Eddie Bauer V8 - za duzo palil, i krotka przygoda z Chevy Cheyenne - w sumie to tylko pikap ale tez mial 4x4
Nie chce tracic czasu na dlubanie tylko wygodnie podrozowac

Jesli macie zamar pisac zebym poczytal sobie forum itp itd - od razu odpowiadam ze im wiecej czytam tym glupszy sie robie

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Adamek » pt sty 20, 2012 7:47 pm

Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp............. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: sbb » pt sty 20, 2012 7:54 pm

no to druga opinia
nie wziął bym DII nawet jakby darmo dawali
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 20, 2012 7:56 pm

Disco II ma wiecej miejsca i mniej pali, jest wygodniejszy.

Jeep
1 Tanie czesci
2 Szybki jest
3 Ma 6 cylindrow, ladnie brzmi

-1 Duzo pali, ale na gazie do przezycia
-2 Ciasny jest

Do Twoich celow oba sa dobre :)21

Pomoglem :roll:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
mocwiatru
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 28, 2010 11:49 pm
Lokalizacja: DSW

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: mocwiatru » pt sty 20, 2012 7:56 pm

Dobrego zj kupisz taniej niż Dobre Disco II. Z disco nie miałem styczności ale żeby było wygodniej niż w zj, wątpię. Znaleźć Zj w dobrej wersji i w dobrym stanie, nic więcej nie potrzeba do tego co mówisz.
misiek, gaz wyjdzie taniej niż jazda na ropie. Nawet jeśli było by to 5,2.

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Adamek » pt sty 20, 2012 8:01 pm

ZJ w 4.0 to mul. Te silniki dobrze robia w xj-otach a w ZJ powinien byc jeden sluszny 5.2. Komfort jazdy jest duzo lepszy w DII niz w ZJ - duzooooo lepszy. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mocwiatru
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 28, 2010 11:49 pm
Lokalizacja: DSW

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: mocwiatru » pt sty 20, 2012 8:06 pm

Adamek, to 5,9 nie jest słuszne do zj? :(

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Adamek » pt sty 20, 2012 8:18 pm

mocwiatru pisze:Adamek, to 5,9 nie jest słuszne do zj? :(
Jak najbardziej jest, nawet lepsiejszy, mocniejszy ale i spalanie wieksze. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
mocwiatru
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 28, 2010 11:49 pm
Lokalizacja: DSW

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: mocwiatru » pt sty 20, 2012 8:21 pm

Na 30" z boxem na dachu 19,6l.

bonus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 3:32 pm

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: bonus » pt sty 20, 2012 9:05 pm

No wlasnie, wlasnie
I z tego co sie dowiedzialem jesli dojdzie do "dlubania" to graty do ZJota latwiej znalezc i nie sa zbyt drogie
Szukac w kraju czy zagramanica?
Jesli zagramanica to Szwajcaria czy Belgia-Holandia?
Rocznik 96-99
Kwota ok15-18tys jest realna?

Awatar użytkownika
mocwiatru
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 28, 2010 11:49 pm
Lokalizacja: DSW

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: mocwiatru » pt sty 20, 2012 10:14 pm

Za 15tyś znajdziesz dobre 5,2 z podtlenkiem eLPeGie i będziesz miał na tzw. pakiet startowy.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Mroczny » sob sty 21, 2012 7:27 am

i na pewno nie znajdziesz w tej cenie LR - a już szczególnie nie d2

Dzip dobry - ale spalanie lpg nie wynosi 19.6 (tyle może wynieść) ale średnio wyjdzie 25 jak nie będziesz liftował i drastycznie zmieniał rozmiaru kół

Ze względu na ekonomię wziąłbym 4.0 z np242 (moim zdaniem najlepsza kombinacja, 249 to syf) i nieznacznie dłubnął (2" na rurowych wahaczach), wsadził 30" at i nic więcej.

bonus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 3:32 pm

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: bonus » sob sty 21, 2012 9:26 am

takiz wlasnie mialem zamiar
kupic serie, doprowadzic do stanu uzywalnosci, dlubnac lekko (2" max) opony seria albo seria+ AT albo AT+ (chyba ze dopasuje jakis MT o malo agresywnym biezniku)
i korzystac
pozostaje tylko znalezc odpowiedni egzemplarz i przekonac Lepsza Polowe ze diesel wcale nie jest ekonomiczny,
i ze fotelik dla malucha tez da sie w Dzipie zamontowac

przyznam sie tez ze zastanawiajac sie nad wyborem przez chwile myslalem o Deawoo Musso 2.9TD - tutaj cena była argumentem
Moze ktos mial na tyle doswiadczenia zeby porownac jak ma sie awaryjnosc legendarnego Jeepa do legendarnej awaryjnoscji Daewoo?
Oczywiscie przy zalozeniu uzywania tak jak napisalem w pierwszym poscie?

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Grabo » sob sty 21, 2012 1:22 pm

Nie miałem nigdy styczności z musso, ale popularne auto zawsze będzie łatwiejsze do ogarnięcie, lepszy dostęp do części itp.

uruk-hai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: uruk-hai » sob sty 21, 2012 2:21 pm

bonus pisze: pozostaje tylko znalezc odpowiedni egzemplarz
Ba!

Nie jest to łatwe niestety! Jak już znajdziesz egzemplarz to bardzo dobrze go przetestuj. Na forum jest świetny tutorial dt zakupu XJ. Te rady dotyczą również ZJ, złaszcza w części dotyczacej napędów, skrzyni ASB, skrzyni redukcyjnej. Ja zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć :-?

Szukałbym nie 4.0, nie 5,9 tylko: 5,2, nieco słabszy od tego 5,9 ale wystarczy wejść na strone pewnego znanego krakowskiego sklepu na "r" i zobaczyć że na półkach od części do 5,2 się ugina a do 5,9 niekoniecznie. 4.0 do ZJ za słaby imho.

Zupełnie obiektywnie to w środku jest kupę miejsca, może bagażnik nie powala - ale trzy osoby dorosłe pojechały na wakacje po PL i są bardzo zadowolone. Z przodu komfortowo, z tyłu bardziej rzuca i huśta. W teren nie wjeżdżałem. Na grzyby, ryby i w góry na narty zimą jak znalzł. Odpowiednie opony i idzie jak czołg.

Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.

Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żona i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik :D

O Disco się nie wypowiadam bo jeździłem tylko Freelanderem. Ten ostatni po prostu jest :)3 upierdliwie awaryjny a części w porównaniu do ZJ - ZG drogie. Zresztą w porównaniu do FIATa i Reni (mam, miałem) też drogie :D

Mam ZG 5,2 poliftowy - polecam :)2

BTW: Taki Grand 5,2 to chyba najtańszy amerykański samochód motorem V8 dostępny w PL :D
ZG 5.2 1996

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Qbartx » sob sty 21, 2012 3:29 pm

Mroczny pisze:i na pewno nie znajdziesz w tej cenie LR - a już szczególnie nie d2

Dzip dobry - ale spalanie lpg nie wynosi 19.6 (tyle może wynieść) ale średnio wyjdzie 25 jak nie będziesz liftował i drastycznie zmieniał rozmiaru kół

Ze względu na ekonomię wziąłbym 4.0 z np242 (moim zdaniem najlepsza kombinacja, 249 to syf) i nieznacznie dłubnął (2" na rurowych wahaczach), wsadził 30" at i nic więcej.
No sorry ale 25lpg to jeep pali na sekwencji z 33" ze stalowymi zderzakami na seryjnych przelozeniach przy dosyc dynamicznej jezdzie. Nie wiem co to za legendy z tym spalaniem :roll: Tyle to moze palic na 2gen i to nie wyregulowanej ;) Chociaz fakt, ze u nas wiekszosc instalacji w jeepach jest spapranych :/


I co do dynamiki od najslabszego:
Xj 4.0 renix <90
Zj 4.0 mopar
Xj 4.0 mopar 91-96
Xj 4.0 mopar 97<
Zj 5.2
Zj 5.9
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: suchorz » sob sty 21, 2012 4:15 pm

Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp............. :)21
Chyba sobie żartujesz?

ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min

Disco ma coś lepszego?

No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
Adamek
 
 
Posty: 10997
Rejestracja: śr cze 01, 2005 11:38 am
Lokalizacja: Podkarpacie / Merseyside

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Adamek » sob sty 21, 2012 4:46 pm

suchorz pisze:
Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp............. :)21
Chyba sobie żartujesz?

ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min

Disco ma coś lepszego?

No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
Wcale. Po za silnikiem (jego moca) nie ma nic cudownego w tym aucie. Zreszta sam silnik w DII tez jest extra, jak na dyszla jedzie calkiem zwawo, niskie spalanie, duzo wygodniejszy i miejsca w brud, nie mowiac juz o wozeniu butli z gazem. Ma siedem miejsc, nawet fabryczny radzi sobie swietnie w terenie (zawias)....

A wogole to nie ma sie co ciskac i wychwalac pod niebiosa to co sie akurat ma - osobiscie mialem jeepa, mialem disco i uwazam ze oba sa fajne z przewaga disco. :)21
Grandzik 5.7 V8 Hemi Overland - One Life Live It
NIE KRADNIJ - władza nie lubi konkurencji

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 747
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 6:23 pm
Lokalizacja: Pierwoszyno
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: suchorz » sob sty 21, 2012 4:53 pm

Adamek pisze:
suchorz pisze:
Adamek pisze:Mimo duzej sympati do Jeepa radze wybrac DII. Duzo wygodniej, taniej, wiecej miejsca itp............. :)21
Chyba sobie żartujesz?

ZJ 5,2 V8 wymiata, pali w mieście ok 20-25l LPG, moc 220KM, 406Nm przy 2800obr/min

Disco ma coś lepszego?

No i ceny części do ZJ są śmiesznie niskie, łatwo dostępne.
Wcale. Po za silnikiem (jego moca) nie ma nic cudownego w tym aucie. Zreszta sam silnik w DII tez jest extra, jak na dyszla jedzie calkiem zwawo, niskie spalanie, duzo wygodniejszy i miejsca w brud, nie mowiac juz o wozeniu butli z gazem. Ma siedem miejsc, nawet fabryczny radzi sobie swietnie w terenie (zawias)....

A wogole to nie ma sie co ciskac i wychwalac pod niebiosa to co sie akurat ma - osobiscie mialem jeepa, mialem disco i uwazam ze oba sa fajne z przewaga disco. :)21
Chyba nie zrozumiałeś, wcale nie ciskam się i nie wychwalam Jeepa, bo go mam.
Wolisz disco- ok
Ja wolę Jeepa. :)21
Jeep Wrangler Rubicon
Jeep Comanche 4x4 88r
Jeep Serwis i sklep http://www.suchorz4x4.com

Awatar użytkownika
misman
 
 
Posty: 6072
Rejestracja: ndz maja 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: zawodzi...

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: misman » sob sty 21, 2012 6:45 pm

uruk-hai pisze:zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć :-?
Znaczy naprawa do dupy...
uruk-hai pisze: Szukałbym nie 4.0, nie 5,9 tylko: 5,2, nieco słabszy od tego 5,9 ale wystarczy wejść na strone pewnego znanego krakowskiego sklepu na "r" i zobaczyć że na półkach od części do 5,2 się ugina a do 5,9 niekoniecznie. 4.0 do ZJ za słaby imho.
5.9 od 5.2 różni się nieznacznie, w zasadzie można powiedzieć, że w ogóle się nie różni :)21 Przynajmniej w kwestii osprzętu. Wtryskiwacze są inne. Dopóki nie zabierzesz się za kapitalkę (tłoki, pierścienie, panewki, etc) to problem części do 5.9 Cię nie dotknie.
uruk-hai pisze: Zupełnie obiektywnie to w środku jest kupę miejsca, może bagażnik nie powala - ale trzy osoby dorosłe pojechały na wakacje po PL i są bardzo zadowolone. Z przodu komfortowo, z tyłu bardziej rzuca i huśta. W teren nie wjeżdżałem. Na grzyby, ryby i w góry na narty zimą jak znalzł. Odpowiednie opony i idzie jak czołg.
Obiektywnie, to nie ma miejsca w środku.
Aby pogodzić posiadanie jeepa ze śladowymi przejawami rozsądku, to trzeba to padło zagazować. Co oznacza w praktyce 1/3 bagażnika wyjęte, z powodu butli. Jeśli dodatkowo jedzie pies, to bagażnika nie ma :)21 A na tylnym siedzeniu to się za dużo bambetli nie weźmie...
Jeep jest wygodny dla dwóch osób. Podróż na tylnej kanapie to chyba za karę... Poważna wada (IMO), to nierozkładające się siedzenia.
uruk-hai pisze: Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.
zagazowany 5.2 średnio na wakacjach zeżre 17l. LPG, na trasie.
uruk-hai pisze: Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żon a i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik :D
5.2 (zagazowany) jest ekonomiczniejszy od jakiegoś dychawicznego disko 2,5 w turbodizlu. Żadna normalna terenówka nie zejdzie poniżej 8l. ON, że o bezawaryjności nie wspomnę.
uruk-hai pisze: BTW: Taki Grand 5,2 to chyba najtańszy amerykański samochód motorem V8 dostępny w PL :D
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."

bonus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 21, 2010 3:32 pm

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: bonus » sob sty 21, 2012 7:50 pm

co do LPG w ZJ - butla w miejsce kola zapasowego, a kolo...hmm...statystycznie rzecz biorac zapas wykorzystywany jest raz na kilka lat (mi przez ostatnich 5 lat nie zdarzylo sie ani razu)
argumentem za/przeciw moga tu byc mozliwosci transportowe i mocowanie fotelika dla malucha na tylnej kanapie
A co do komfortu podrozowania - plaskacze typu Mondeo/Laguna/BMW 3 - 4 osoby plus bagaze sie mieszcza i podroz ok 300-500km bez narzekania wiec wydaje mi sie ze w (teoretycznie) wiekszym nadwoziu powinno byc wiecej miejsca wiec i komfort ciut wiekszy

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Mroczny » sob sty 21, 2012 8:50 pm

miałem zj 5.2, wj 4.0 i mam d2 - lepiej się czuję w d2. W dzipie męcząca jest parszywa precyzja prowadzenia.. ale to dobre auto i w swojej cenie nie do przebicia. Za mniej niż dycha jesteś w stanie sprawić sobie auto z sensem i miec z niego frajdę.

i co najciekawsze - o ile zj w dobrym stanie występuje w przyrodzie (większość szwajcarów) to wj już niekoniecznie

natomiast d2 w sensownym stanie kupiłem w 14minut. Dzipa szukałem pół roku

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: Grabo » sob sty 21, 2012 9:05 pm

Ostatecznie zakup pojazdu, to i tak jest często kwestia emocji. Zwłaszcza takiego, który z natury rzeczy jest raczej hobbystyczny. Wsiądź, przejedź się i zobacz co Ci lepiej pasuje. Do takiej eksploatacji jak piszesz oba się nadadzą.

Awatar użytkownika
andrzej:)
 
 
Posty: 2894
Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
Lokalizacja: p-ń

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: andrzej:) » sob sty 21, 2012 10:02 pm

bonus pisze:i ze fotelik dla malucha tez da sie w Dzipie zamontowac
bonus pisze:mocowanie fotelika dla malucha na tylnej kanapie
nie rozumiem o co chodzi, montuje się normalnie, bez problemu

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

uruk-hai
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 8:32 am
Lokalizacja: Gliwice

Re: Dlaczego mam wybrac ZJ-ota?

Post autor: uruk-hai » sob sty 21, 2012 10:18 pm

zakupiłem maszynę z pohukującym przednim mostem Dana 30 i po naprawie niestety nadal daje znać o sobie. Raczej trudno to ogarnąć :-?

misman pisze: Znaczy naprawa do dupy...
Zgadza się
misman pisze: Obiektywnie, to nie ma miejsca w środku.
Mam ten pojazd i miejsca w środku jest pod dostatkiem. Pewnie lepszym rozwiązaniem w kwestii przestrzeni wewnątrz będzie Disco II ... ja nie mam disco tylko ZG i przestrzeni jest wporzo
misman pisze: Aby pogodzić posiadanie jeepa ze śladowymi przejawami rozsądku, to trzeba to padło zagazować. Co oznacza w praktyce 1/3 bagażnika wyjęte, z powodu butli. Jeśli dodatkowo jedzie pies, to bagażnika nie ma :)21
Może nie jestem rozsądny ale nie będę go gazował i ograniczał przestrzeń bagażową – i tak małą w porównaniu do zwykłych plaskaczy typu kombi nie mówiąc o Disco II. W ZJ po prostu panny na wakcje mogą wziąć tylko jeden plecak lub walizkę (małą) i tyle :D
misman pisze: Jeep jest wygodny dla dwóch osób. Podróż na tylnej kanapie to chyba za karę... Poważna wada (IMO), to nierozkładające się siedzenia.
Chyba mówisz o XJ . Bo ja mam ZG bez żadnych wątpliwości pragnę oznajmić że: siedzenia się składają, jest wygodnie a cztery dorosłe osoby podróżują przez kilka tygodni bezstresowo i bezproblemowo
uruk-hai pisze: Gazować nie mam zamiaru. Średnie spalanie na wakacjach wyszło 13,8 (według kompa). Policzyłem i wyszło 14,2.
misman pisze: zagazowany 5.2 średnio na wakacjach zeżre 17l. LPG, na trasie.
Stać mnie na zapłatę za 15l beny na wakacjach za każde 100 km – pipek nie będzie nigdy zagazowany, sorry
uruk-hai pisze: Przed zakupem widziałem że jest na bakier z ekonomiką, wiedziałem co biorę i w co się pakuję. Dlatego dla mnie te 14 jest do zaakceptowania. W mieście zbiera mi 18,5 do 19,5, najczęściej jednak jeździ żon a i to już jej sprawa by dbać o pełny zbiornik :D
misman pisze: 5.2 (zagazowany) jest ekonomiczniejszy od jakiegoś dychawicznego disko 2,5 w turbodizlu. Żadna normalna terenówka nie zejdzie poniżej 8l. ON, że o bezawaryjności nie wspomnę.
pewnie na gazie taniej tym bardziej że ON ostatnio szybuje znacznie w górę, jak już wspominałem mam awersję do gazowania...
Zagazowane auto ma jeszcze jeden problem – zasięg, to znaczy go nie ma :D. Tankowanie co 300km na wakacjach jest upierdliwe. O ile gaz jest - bo w innym wypadku i tak jedziesz na benie i nadal nie ma miejsca w bagażniku.
ZG 5.2 1996

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość