którego wybrać
Moderator: Mroczny
którego wybrać
Witam mam pytanko rozważam zakup Granda i nie wiem którego wybrać czy pakować w nowszą budę i ładniejszy wygląd z lat 99-01 czy szukać egzemplarza w starej budzie lepiej utrzymanego. miałem już Granda z 95r i mniej więcej ogarniam temat co z czym. Interesuje mnie motor 4.0 i chcę wydać około 20tyś. Z doświadczenia wiem że niektóre części do starszych są droższe niż do nowszych. Jak jest z zawieszeniem takie samo jak w starych czy coś się zmienia?? Jak w terenie reduktory i skrzynie nie są jakieś dziwne w tych nowszych. Zakładam że przejadę 10-15 tyś rocznie bo będzie to auto 2 w domu więc raczej dla mnie w weekend niż na codzień bo przy spalaniu 25/100 to trzeba mieć powyżej średniej krajowej żeby dawać radę. Jedyne motanie jakie planuje to podnieść 2" i odrobinę większe oponki może MT.
Żabiszon
Re: którego wybrać
wjota bierz 

Re: którego wybrać
a jakby mi ktoś w trzech 4 zdaniach streścił różnice pomiędzy ZJ a WJ (oczywiści chodzi mi o napędy) bo silnik biorę pod uwagę tylko jeden z zewnątrz to widać a co z napędami jakieś zmiany weszły?? może z przodu półosie zamiast krzyżaków
Może mniej się kołysze ten nowy dyliżans bo w starym ZJ nawet jak zrobiłem cały przód to i tak trochę pływał po drodze. Ale chyba tak trzeba kombinować żeby myśleć o WJ

Żabiszon
Re: którego wybrać
jeszcze jedno szybkie pytanko niech mi ktoś rozjaśni jakie w WJ 4.0 są skrzynie i z którą najlepiej szukać
a które są bardziej awaryjne

Żabiszon
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: którego wybrać
O ile sie nie myle, WJ 4.0 byl ze skrzynia 242, ktora to jest bardzo fajna bo ma 2x4, 4x4 z dyfrem, 4x4 z blokada dyfra i reduktor 2.72.
Skrzynia biegow w tym modelu to chyba jeszcze amerykanski 44RE, albo inny muzealny obiekt. Nie jest awaryjny, tylko zamula troche.
4.0 w WJ jest dosc mulowaty
Skrzynia biegow w tym modelu to chyba jeszcze amerykanski 44RE, albo inny muzealny obiekt. Nie jest awaryjny, tylko zamula troche.
4.0 w WJ jest dosc mulowaty
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: którego wybrać
no właśnie widziałem też wersje że ma na stałe 4x4 i tylko przepinamy czy z reduktorem czy bez. Przyznaje że do tej pory interesowałem się rocznikami do 96 a teraz trochę gotówki jest i nie wiem co jest ok a czego się wystrzegać a pytam właśnie o to bo w poprzednim mi padła skrzynia
Żabiszon
Re: którego wybrać
http://www.jeepnieci.pl/zj.html
Najlepiej ZJ 4.0 z japońską skrzynią AW4 i reduktorem 242 ale ciężko takiego znaleść, były też z manualną skrzynią ax15.
A tak naprawdę to najlepiej V8 bo z 4.0 to bym szukał XJ z AW4
Wystrzegać się trzeba reduktora 249 bo zregóły mają zajechane wiskozy.
Najlepiej ZJ 4.0 z japońską skrzynią AW4 i reduktorem 242 ale ciężko takiego znaleść, były też z manualną skrzynią ax15.
A tak naprawdę to najlepiej V8 bo z 4.0 to bym szukał XJ z AW4
Wystrzegać się trzeba reduktora 249 bo zregóły mają zajechane wiskozy.
- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: którego wybrać
Napiszę ci tak :
Ja mam WJ z 2000 roku. Silnik 4,7 , napęd Quadra Driwe - reduktor NV247, skrzynia 45RFE z wgranym 5 biegiem. Do 3 biegu sterowanie jest hydrauliczne, a 4 i 5 jest sterowany elektronicznie. W modelach od 2001 roku jest skrzynia 545 RFE, która jest sterowana całkowicie elektronicznie. Wg mnie ta hydrauliczno-elektroniczna jest lepsza, bo przynajmniej elektronika nie nawali ( oczywiście kwestia zdań, a ilu użytkowników tyle zdań, więc tu nie ma chyba o czym dyskutować ). Poza tym nie różnią się niczym.
Z silnikiem 4,0 skrzynia jest tylko jedna - 42 RE. Tu jest tak, że 3 biegi są hydrauliczne, a 4 elektroniczny. Ta skrzynia jest słabsza od skrzyń z silnikiem 4,7, bo ma inne przełożenia.
Co do reduktorów - najlepszy jest wg mnie NV247 - napęd na tył, jak tył zaczyna się śłizgać, dołacza się przód. Przód moze się dołączyć nawet do 100%, czyli cała moc zamiast na ślizgające się tylne koła leci na przód. Nie ma tego już w skrzyni NV242. I taka tylko różnica. Przełożenia na 4lo są takie same.
Co do mostów napędowych - z przodu jest tylko jeden rodzaj - D30. JAk jest QD, to jest vari-lock, czyli jak jedno koło na osi się ślizga, to dołacza się drugie i to nawet do 100% mocy na koło, które ma przyczepność. Z tyłu z silnikiem 4,7 jest D44a ( są w nim 3 typy deferencjałów - otwarty, track-lock ( nie wiem jak działa ) i vari-lock, opisany wyżej. Vari-lock jest tylko z QD ). Z silnikeim 4,0 jest D35c i D44a, ale ta druga z silnikiem 4,0 jest rzadkością i występowała tylko z QD i naprawdę ciężko trafić coś takiego. D44a jest mostem, o którego trza dbać - jest podatny na peknięcia przy użytkowaniu bez myślenia - nie można np. za niego podnosić auta, bo pęknie, ponieważ jest aluminiowy. Natomiast D35c jest bardziej wytrzymały na uderzenia, ale z kolei jest słabiutki, ale można go za to modyfikować na różne sposoby.
Myślę, że dośc dokładnie przedstawiłem ci różnicę mięzy Jeepem z silnikiem 4,0 i 4,7. Od pojemności tych silników zależą rodzaje skrzyń biegów, reduktorów i mostów napędowych.
Wybór więc należy do ciebie, w zalezności od tego, czego potrzebujesz i czego oczekujesz od tego auta.
Ja mam WJ z 2000 roku. Silnik 4,7 , napęd Quadra Driwe - reduktor NV247, skrzynia 45RFE z wgranym 5 biegiem. Do 3 biegu sterowanie jest hydrauliczne, a 4 i 5 jest sterowany elektronicznie. W modelach od 2001 roku jest skrzynia 545 RFE, która jest sterowana całkowicie elektronicznie. Wg mnie ta hydrauliczno-elektroniczna jest lepsza, bo przynajmniej elektronika nie nawali ( oczywiście kwestia zdań, a ilu użytkowników tyle zdań, więc tu nie ma chyba o czym dyskutować ). Poza tym nie różnią się niczym.
Z silnikiem 4,0 skrzynia jest tylko jedna - 42 RE. Tu jest tak, że 3 biegi są hydrauliczne, a 4 elektroniczny. Ta skrzynia jest słabsza od skrzyń z silnikiem 4,7, bo ma inne przełożenia.
Co do reduktorów - najlepszy jest wg mnie NV247 - napęd na tył, jak tył zaczyna się śłizgać, dołacza się przód. Przód moze się dołączyć nawet do 100%, czyli cała moc zamiast na ślizgające się tylne koła leci na przód. Nie ma tego już w skrzyni NV242. I taka tylko różnica. Przełożenia na 4lo są takie same.
Co do mostów napędowych - z przodu jest tylko jeden rodzaj - D30. JAk jest QD, to jest vari-lock, czyli jak jedno koło na osi się ślizga, to dołacza się drugie i to nawet do 100% mocy na koło, które ma przyczepność. Z tyłu z silnikiem 4,7 jest D44a ( są w nim 3 typy deferencjałów - otwarty, track-lock ( nie wiem jak działa ) i vari-lock, opisany wyżej. Vari-lock jest tylko z QD ). Z silnikeim 4,0 jest D35c i D44a, ale ta druga z silnikiem 4,0 jest rzadkością i występowała tylko z QD i naprawdę ciężko trafić coś takiego. D44a jest mostem, o którego trza dbać - jest podatny na peknięcia przy użytkowaniu bez myślenia - nie można np. za niego podnosić auta, bo pęknie, ponieważ jest aluminiowy. Natomiast D35c jest bardziej wytrzymały na uderzenia, ale z kolei jest słabiutki, ale można go za to modyfikować na różne sposoby.
Myślę, że dośc dokładnie przedstawiłem ci różnicę mięzy Jeepem z silnikiem 4,0 i 4,7. Od pojemności tych silników zależą rodzaje skrzyń biegów, reduktorów i mostów napędowych.
Wybór więc należy do ciebie, w zalezności od tego, czego potrzebujesz i czego oczekujesz od tego auta.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
Re: którego wybrać
20k to nie za wielki budżet...
bierz ZJ w wersji poliftowej. starczy na samochód + jakiś pakiet startowy + jakieś drobne przygotowanie do jazdy w terenie
bierz ZJ w wersji poliftowej. starczy na samochód + jakiś pakiet startowy + jakieś drobne przygotowanie do jazdy w terenie
Re: którego wybrać
Cyba masz rację bo ZJ już trochę ogarniam Bo kolega Alberciczek uświadomił mi że moje braki z wiedzy o nowszych modelach są dość poważne. Chyba jednak ZJ po lifcie i dobrym stanie i parę złociszy na pakiet startowy. Wielkie dzięki za rozjaśnienie tematu. A tak na marginesie te napędy QD z tą elektroniką i przekazywaniem mocy na konkretne koło to się nie pier.....niczy po paru taplaniach w błocieSygma pisze:20k to nie za wielki budżet...
bierz ZJ w wersji poliftowej. starczy na samochód + jakiś pakiet startowy + jakieś drobne przygotowanie do jazdy w terenie

Żabiszon
Re: którego wybrać
w napędzie QD (w przeciwieństwie do QD II) nie masz elektroniki.. i napęd działa bardzo fajniezabiszon pisze:A tak na marginesie te napędy QD z tą elektroniką i przekazywaniem mocy na konkretne koło to się nie pier.....niczy po paru taplaniach w błocie![]()
niestety ma swoje ograniczenia, np.:
- przy większych kołach >33" czasem zaczyna słabo działać np. w zakrętach
- nie masz możliwości założenia blokad
- itp, itd
Do lekkiego turystyka fajna sprawa, ale na trochę większe motanie już niekoniecznie
Odnośnie ZJ to warto brać z silnikiem 5.2 V8
jak padnie wisko to wsadzasz 242 i jest cacy
Re: którego wybrać
miałem podobny budżet , kupiłem 2tyg temu ZJ po lifcie, bezwypadkowego, serwisowany przebieg 208tys. Trochę trzeba podziałać, ale jest
wnętrze, lakier itp malina
, wersja limited. Też myślałem o WJ ale takiego bym szukał mając ok 25k + pakiet startowy, ja za kilka podstawowych rzeczy i płyny na starcie dałem 2k i jeszcze z 1,5k muszę dać. Ale egzemplarz naprawdę dobry a i tak jakieś pierdoły jak zawsze trzeba robić .



spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
- adam_buszkowo
-
- Posty: 222
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
- Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO
Re: którego wybrać
za 20 tys to można juz WG w CRD kupicSygma pisze:20k to nie za wielki budżet...
bierz ZJ w wersji poliftowej. starczy na samochód + jakiś pakiet startowy + jakieś drobne przygotowanie do jazdy w terenie

ostatnio potaniały jeepki o jakies 30%
rok temu bez 25tys nie bylo mowy o dieslu,twraz kupujesz za 16tys bez problemu
no i co sie ogólnie stalo..

kup za 12 ładnego ZJ lub za 20 ładniejszego Wj
silnik 4,0 ogolnie chodzi dobrze,iut słabawy jak ,ale za to prosty
zasada jest taka, dobre kosztuje,a ty musisz sprawdzić czy cena idzie w parze z jakością
Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Re: którego wybrać
co z tego, że jakby potaniały.. jak ich stan techniczny jest przedagonalny co dobrze widać jak się pojedzie oglądać taką tzw. "igiełkę"adam_buszkowo pisze: za 20 tys to można juz WG w CRD kupic![]()
ostatnio potaniały jeepki o jakies 30%
bo chyba nie łudzisz się, że ktoś odda pięknie utrzymanego i sprawnego WG CRD za te pieniądze

za 20k to można czasem kupić XJ 4.0 limited... ładnie utrzymanego z końca produkcji
bo generalnie chodzą one drożej
znajdź mi takiegoadam_buszkowo pisze: kup za 12 ładnego ZJ

ładne ZJ są w okolicach 15k
- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: którego wybrać
za 15mojego moze bym oddal jak z korsyki wroce;)
https://picasaweb.google.com/kulkagsx12 ... directlink
https://picasaweb.google.com/kulkagsx12 ... directlink
jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Re: którego wybrać
dokładnie ja za swojego nawet ciut więcej dałem a i tak jest trochę do zrobienia....Sygma pisze:co z tego, że jakby potaniały.. jak ich stan techniczny jest przedagonalny co dobrze widać jak się pojedzie oglądać taką tzw. "igiełkę"adam_buszkowo pisze: za 20 tys to można juz WG w CRD kupic![]()
ostatnio potaniały jeepki o jakies 30%
bo chyba nie łudzisz się, że ktoś odda pięknie utrzymanego i sprawnego WG CRD za te pieniądze![]()
za 20k to można czasem kupić XJ 4.0 limited... ładnie utrzymanego z końca produkcji
bo generalnie chodzą one drożej
znajdź mi takiegoadam_buszkowo pisze: kup za 12 ładnego ZJa bardzo chętnie go kupię
ładne ZJ są w okolicach 15k

spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
- adam_buszkowo
-
- Posty: 222
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 5:13 pm
- Lokalizacja: KORONOWO-BUSZKOWO
Re: którego wybrać
ja mam do sprzedania 2szt ZJ
poliftowy,biały limited nowa sekwencja,bez rdzy,bezwypadkowy,skrzynia po remoncie za 12 to bym po rekach całował,za 10 tez bym pewnie oddał.
drugiego mam czarnego tez 5,2 na sekwencji,skrzynia po remoncie,lift 2'' do polakierowania ze wzgledu na rysy,
oraz luzy w kierownicy do zrobienia, za 8tys+ dodaje wsyzstkie częsci
oba auta zarejestrowane i ubezpieczone,wsiadac i jechac i co?
chętnych nie ma,moze jak ogłosze to sie znajdą
poliftowy,biały limited nowa sekwencja,bez rdzy,bezwypadkowy,skrzynia po remoncie za 12 to bym po rekach całował,za 10 tez bym pewnie oddał.
drugiego mam czarnego tez 5,2 na sekwencji,skrzynia po remoncie,lift 2'' do polakierowania ze wzgledu na rysy,
oraz luzy w kierownicy do zrobienia, za 8tys+ dodaje wsyzstkie częsci
oba auta zarejestrowane i ubezpieczone,wsiadac i jechac i co?
chętnych nie ma,moze jak ogłosze to sie znajdą

Naprawa sam. Jeep
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Części do Jeepów-silniki skrzynie mosty reduktory
do ZJ,XJ WJ,KJ
tel. 794-684-655
Re: którego wybrać
nie do końca jest to prawda. Na rynku jest dużo trupów w wysokich cenach.adam_buszkowo pisze:zasada jest taka, dobre kosztuje,a ty musisz sprawdzić czy cena idzie w parze z jakością
Warto jednak szukać. Jak szukałem swojego, to trafiłem igłę 2004 Jeep GC CRD za 27k pln do oddania (sprzedał się w tydzień, a nie kupiłem go dlatego, bo chciałem V8

Teraz, gdy ceny paliw są relatywnie wysokie, sporo osób sprzedaje swoje fury, bo przestrzeliło ze zużyciem paliwa. Można coś wybrać

Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive
Re: którego wybrać
jak są dobre samochody i ktoś tak jak ja nie ma uczulenia na LPG... to jest to sposób na oszczędzanieNazhir pisze: Teraz, gdy ceny paliw są relatywnie wysokie, sporo osób sprzedaje swoje fury, bo przestrzeliło ze zużyciem paliwa. Można coś wybrać
jeżeli okazuje się, że samochód wymaga sporych inwestycji, to lepiej go sprzedać i niech martwi się nowy właściciel
Re: którego wybrać
nawet z LPG Jeepy nie są specjalnie oszczędne. Jeśli ktoś kupił autko celem orania asfalu 30kkm rocznie, a z nadzieją, że 12l/100km w trasie to połknie, to się srodze zawiódł. Każdy płaskacz na asfalcie będzie palił znacznie mniej, oferując znacznie więcej komfortu. Jak LPG było po 1,5pln/ltr to nikt specjalnie sobie tym nie zaprzątał głowy, ale teraz, gdy jest prawie 3 pln, to już inna historia.
Jeep Grand Cherokee 4,7 Quadra Drive
- kulkagsx1200
- Posty: 2443
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
- Lokalizacja: ok.strzelina
Re: którego wybrać
jeep 4.0 spala mi w trasie 12-14 przy spokojnej jezdzie, srednio na codzien pali 16-18 . przyjemnoasc z jazdy rekompensuje wydatki 
wlasnie jestem na korsyce , oczywiscie jeepem se pojechalem , 1800km , spalil mi srednio 13,7/100 na tym odcinku . mowa oczywiscie o lpg
pozdro z porto vecchio

wlasnie jestem na korsyce , oczywiscie jeepem se pojechalem , 1800km , spalil mi srednio 13,7/100 na tym odcinku . mowa oczywiscie o lpg

pozdro z porto vecchio

jeepniety 
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos

Re: którego wybrać
czad . wypaskulkagsx1200 pisze:jeep 4.0 spala mi w trasie 12-14 przy spokojnej jezdzie, srednio na codzien pali 16-18 . przyjemnoasc z jazdy rekompensuje wydatki
wlasnie jestem na korsyce , oczywiscie jeepem se pojechalem , 1800km , spalil mi srednio 13,7/100 na tym odcinku . mowa oczywiscie o lpg![]()
pozdro z porto vecchio

spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość