Strona 1 z 1

blakada przód YJ

: pt mar 09, 2012 11:04 pm
autor: rembus5
Chciałbym założyć blokadę na przedni most YJ, czy ktoś wie jaką jest najlepiej zastosować (poza ARB ze względu na koszt). A może wystarczy tylko tył
Za informacje z góry dziękuję

Re: blakada przód YJ

: ndz mar 11, 2012 9:14 pm
autor: Przemekslaw
z przodu jednak najsluszniejszy byłby jakis ARB ze wzgledu na mozliwośc 100% wpiecia i wypiecia blokady. Z tyłu mozesz sobie wrzucic jakiegos automata, jednak z przodu jeśli jeździsz też po czarnym to nie mysle ze to dobry pomysł, chociaz w ujeciu teoretycznym nie przeszkadzałoby to chyba w niczym dopoki nie zapiałbys napedów :roll: :roll:

Re: blakada przód YJ

: pt mar 30, 2012 8:36 am
autor: Marcinz21
rembus5 pisze:Chciałbym założyć blokadę na przedni most YJ, czy ktoś wie jaką jest najlepiej zastosować (poza ARB ze względu na koszt). A może wystarczy tylko tył
Za informacje z góry dziękuję
Jaki most z disconektem czy bez ??
Jak masz z disconetkem to możesz LR czy Spartana założyć jest tańsza od ARB a disconekt i tak Ci przód rozpina
Jeżeli chodzi o trakcję to przód dużo poprawia w swoim mam Aussie z tyłu i na początku niewiele dawał jak założyłem Spartana do przodu to zdecydowanie się poprawiła trakcja w terenie.
Ja mam w ZJ Spartana z przodu i jeżdzę po czarnym nie ma problemu choć trzeba się przyzwyczaić :)21 tylko reduktor zmieniony ponieważ przy 249 nie chciałbym mieć blokady 100% w przednim moście.

Re: blakada przód YJ

: pn sie 06, 2012 9:40 pm
autor: cecede
Odgrzewając temat - rozmawiamy o Wranglerze czy to będzie YJ czy TJ - korzystnej jest zakładać blokadę na przód. Przód jest b. ciężki i dlatego taki układ ma sens.
Na przód można spokojnie założyć jakiś automat. / np. aussie locker - wchodzący w otwarty istniejący kosz / Automat ma to do siebie ze zapina się razem z włączeniem napędu. Bez dołączonego przodu blokada jest niewyczuwalna - po za delikatnym trykaniem - /tak ma być/. Z racji że Wranglery nie mają międzyosiowego mechanizmu różnicowego, odpada używanie napędu 4PT na czarnym. Do dyskusji pozostaje oczywiście używanie go w zimie.
W każdym terenie natomiast po zapięciu przodu mamy zapięta zawsze blokadę automatyczną. Tu trzeba się nauczyć jej stosowania z uwagi na różne zachowanie się auta podczas dodawania gazu, jazdy bez gazu i jazdy ze stałym gazem. Przede wszystkim w terenie nie śmigamy za szybko i da się spokojnie tę blokadę wyczuć. Na śliskim auto nie chce skręcać - woli jechać na wprost. Ale napędu przedniego używa się zwykle w zimie jak są problemy z dużym śniegiem i też nie przy zawrotnych prędkościach, więc nie powinno być problemu z wyczuciem blokady.


pozdr.
cecede