Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Moderator: Mroczny
Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Witam. Wszystkich. Po Suzuce, kilku terrano przyszedł czas na Jeepa. Pomyślałem, że chcę sobie kupić takie auto jak w tytule tematu. Poczytałem kilka wątków i generalnie na wejściu odrzuciłem motor 2,5 VM. Szukam, więc auta 4x4 z manualną (co nie będzie łatwe) skrzynią biegów. Wariant wyposażenia jest dla mnie sprawą drugoplanową no może oprócz klimy, która musi być. Auto generalnie, jako drugi pojazd w domu z przeznaczeniem 50% miasto 50 % umiarkowany teren. Liczba osób do przewiezienia 2 max 3 lub 2 + pies. Prosiłbym o wyjaśnienie tematu napędu w tym modelu. Bo wiem, że są wersje ze stałym napędem + reduktor oraz wersje z dołączanym manualnie napędem + reduktor. Która jest praktyczniejsza i mniej awaryjna? Na co przy wyborze auta zwrócić w tej materii uwagę. Interesuje mnie również czy 3,7 było w połączeniu z namulaną skrzynią, bo 2,4 na pewno tak i czy motor 2,8 to taka sama padaka jak 2,5? Pozdrawiam wszystkich serdecznie
szlagoś
szlagoś
Boże spraw żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce.
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
W KJ motor 2.5 nie jest taka padaka.
Manual to tylko CRD i 2.4 benzyna. Ale dlaczego sie uparles na manual?
Amerykanie robia takie manuale, jak FSO automaty
Moze troche lepsze, ale bez rewelacji.
Manual to tylko CRD i 2.4 benzyna. Ale dlaczego sie uparles na manual?
Amerykanie robia takie manuale, jak FSO automaty

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Kolega ma 2,5 ropkę i sobie chwali no i mniej łyka niż 2,8. A i w 2,5 łatwiej o manual wajhowany.
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
VM 2,5 w KJ to zupełnie inny silnik niż w XJ
W dodatku największa szansa na spotkanie manuala,
kolejna sprawa jeśli manual to tylko reduktor 231,
czyli stały tył i dołączany przód bez mechanizmu różnicowego
W dodatku największa szansa na spotkanie manuala,
kolejna sprawa jeśli manual to tylko reduktor 231,
czyli stały tył i dołączany przód bez mechanizmu różnicowego
Pozdrawiam
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15
Plush
GG: 12108
Vitara '91 1,6B Fedima 31/10.5/15
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
W sumie tak do końca nie zaparłem się na manual. Ale auto dużo będzie chodziło w terenie a miałem vitarę xl7 z motorem 2,7 v6 w automacie i przy dołączanym napędzie na przód to było średnie rozwiązanie. W terrano z manualem było już znacznie lepiej. Najbardziej na teraz jestem przekonany w jeepie do silnika benzynowego i nawet już automat by mógł być. Tak czy inaczej szukam dalej. Wszystkie cenne uwagi nadal wskazane
szlagoś
szlagoś
Boże spraw żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce.
- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Ja mogę wypowiedzieć się co do automatu w terenie - wprawdzie mam WJ z 2000 roku, ale nie zamieniłbym automata na manual. Wg mnie automat w terenie jest super sprawą ( mimo, że spotkałem się z innymi opiniami, ale to zazwyczaj opinie wyrażali ci, co mają manual ).
Słyszałem też, że najbardziej do terenu nadaje się reduktor NV231, a skrzynia 45RFE lub 545RFE.
Słyszałem też, że najbardziej do terenu nadaje się reduktor NV231, a skrzynia 45RFE lub 545RFE.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
a było jakieś sensowne uzasadnienie ?Alberciczek pisze: Słyszałem też, że najbardziej do terenu nadaje się reduktor NV231
- Alberciczek
- Posty: 481
- Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
- Lokalizacja: Tychy
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Jak dobrze pamiętam, to chyba chodziło o moment obrotowy, który ma coś ponad 2,5 tyś Nm.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
KJot nie ma jakiegos porazajacego momentu, zeby ukrecal reduktory. 231 nie ma mechanizmu roznicowego, wiec jest prosty=> najlepszy do terenu.
Wiekszosc reduktorow Jeepa ma przelozenie 2.72 (albo 2.73 nie pamietam) i to juz jest duza redukcja, wiec nawet dychawiczny silnik bedzie w terenie robil. Wiekszosc terenowek ma 2, albo mniej w serii.
Kojot ma jeszcze jedna mala wade, ze ma dosc krotki rozstaw osi i dosc duza moc, wiec zima na samym tyle jest to dosc duze utrudnienie dla wiekszosci kierowcow. Dla niewprawnego moze miec fatalne skutki. Dlatego kojot lepszy jest taki co ma fulltime naped wiec z reduktorem 242, lub innym zapewniajacym mozliwosc jazdy na czarnym z 4x4.
Nie polecam takich bez full time, co nie znaczy ze sie nie da jezdzic innym. Dla mnie 242 to jest to, wytrzymuje moje V8 i daje mozliwosc latania bokiem, wlaczania 4x4 w trakcie jazdy.
Wiekszosc reduktorow Jeepa ma przelozenie 2.72 (albo 2.73 nie pamietam) i to juz jest duza redukcja, wiec nawet dychawiczny silnik bedzie w terenie robil. Wiekszosc terenowek ma 2, albo mniej w serii.
Kojot ma jeszcze jedna mala wade, ze ma dosc krotki rozstaw osi i dosc duza moc, wiec zima na samym tyle jest to dosc duze utrudnienie dla wiekszosci kierowcow. Dla niewprawnego moze miec fatalne skutki. Dlatego kojot lepszy jest taki co ma fulltime naped wiec z reduktorem 242, lub innym zapewniajacym mozliwosc jazdy na czarnym z 4x4.
Nie polecam takich bez full time, co nie znaczy ze sie nie da jezdzic innym. Dla mnie 242 to jest to, wytrzymuje moje V8 i daje mozliwosc latania bokiem, wlaczania 4x4 w trakcie jazdy.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
2.5CRD tylko manula 5 biegów i 231
2.8CRD manual 6 biegów albo automat
2.4 benzyna tylko manual 5 biegów
3.7 V6 manual 5 biegów albo automat
2.5/2.8 CRD są prawie identyczne i mają zpełnie inne głowice od tych starych awaryjnych VM.
2.8CRD manual 6 biegów albo automat
2.4 benzyna tylko manual 5 biegów
3.7 V6 manual 5 biegów albo automat
2.5/2.8 CRD są prawie identyczne i mają zpełnie inne głowice od tych starych awaryjnych VM.
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Wielkie dzięki za konkretne info. Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia. Gdzieś wyczytałem, że wersje 4x4 są z automatyczną skrzynia biegów i wtedy ze stałym napędem + reduktor + blokada lub manualną i wtedy napęd jest dołączanym + reduktor ale już bez blokady. Czy wersja ze stałym napędem ma jakieś dodatkowe oznaczenie. Bo ja szukam również auta za granicą a niestety sprzedawcy głównie piszą jeep cherokee 4x4. Po czym poznać z jaką wersją mamy do czynienia bo domyśla się że po napisach na dźwigni od reduktora ale ta akurat jest często słabo widoczna. A może rodzaj rozwiązania jest przyporządkowany do danej wersji silnikowej.Sorki za marudzenie ale chcę świadomie wybrać.
szlagoś
szlagoś
Boże spraw żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce.
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Misiek Cypr pisze:KJot nie ma jakiegos porazajacego momentu, zeby ukrecal reduktory.
Misiek Cypr pisze:Kojot ma jeszcze jedna mala wade, ze ma dosc krotki rozstaw osi i dosc duza moc, wiec zima na samym tyle jest to dosc duze utrudnienie dla wiekszosci kierowcow. Dla niewprawnego moze miec fatalne skutki. Dlatego kojot lepszy jest taki co ma fulltime naped wiec z reduktorem 242, lub innym zapewniajacym mozliwosc jazdy na czarnym z 4x4.
hmm..Misiek Cypr pisze:Nie polecam takich bez full time, co nie znaczy ze sie nie da jezdzic innym.
nie pozostaje nic innego jak się tylko pod tym podpisać
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: pt wrz 07, 2007 9:12 am
- Lokalizacja: PRZEWORSK
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
Czołem !
Podeślijcie jakieś namiary na fajny metalowy zderzak do liberty , żeby nie zabił cenowo.
Podeślijcie jakieś namiary na fajny metalowy zderzak do liberty , żeby nie zabił cenowo.
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
znajdź zdjęcie jakiegoś który Ci się podoba..Bodzio RPZ pisze:Czołem !
Podeślijcie jakieś namiary na fajny metalowy zderzak do liberty , żeby nie zabił cenowo.
a potem ktoś go skopiuje i dostosuje do Twojego Jeepa

jest kilka firm które robią takie rzeczy dobrze
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
ja tak mam w ZJ, reduktor 249 czyli stały napęd 4x4 przez sprzęgło wiskotyczne, gdzie standardowo trafia na przód 5% na asfalcie najpewniejszy do szybkiej jazdy, w terenie po włączeniu reduktora jest sztywno spięty 50/50, Rozwiązanie do jazdy asfalt/teren chyba najsensowniejsze.szlagoś pisze:Wielkie dzięki za konkretne info. Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia. Gdzieś wyczytałem, że wersje 4x4 są z automatyczną skrzynia biegów i wtedy ze stałym napędem + reduktor + blokada lub manualną i wtedy napęd jest dołączanym + reduktor ale już bez blokady. Czy wersja ze stałym napędem ma jakieś dodatkowe oznaczenie. Bo ja szukam również auta za granicą a niestety sprzedawcy głównie piszą jeep cherokee 4x4. Po czym poznać z jaką wersją mamy do czynienia bo domyśla się że po napisach na dźwigni od reduktora ale ta akurat jest często słabo widoczna. A może rodzaj rozwiązania jest przyporządkowany do danej wersji silnikowej.Sorki za marudzenie ale chcę świadomie wybrać.
szlagoś
odnośnie przełożeń to 2,72 są najczęściej

spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
jak stały 4x4 to musisz mieć 249OD
Re: Jeep Cherokee KJ ( 2001 - 2008 ) lub Liberty
249OD dokładnie, bo ZJ jest po lifcie.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl
www.wawa4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości