Strona 1 z 2
Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 3:28 pm
autor: Wojtek_W
No i mam.
Wrazenia? Mimo,ze 2,5 a nie 4.0 to fajnie jedzie. Zaskoczyla mnie zwrotnosc tego bobla. Fajnie i lekko chodzacy uklad kierowniczy, no i niezle hamulce.
Z wad to przedewszystkim resor...

a z reszta sie da zyc. Jako rodziny dupowoz to srednio, ale po miescie mozna latac.
Ale do meritum. Ma pewne problemy.
- zgnite progi. Na alledrogo , ktos tam za 90 zera oferuje strone. Warte to cos? NIe wiem, bo do tej pory zadne moje auto nie gnilo.
- nieodbijajace kierunki. tutorial ze sprezynkami znalazlem
sprezynki musza byc pipowskie czy ktos ma jakies wymiary czy zamiennik? Mam ze 2 puszki z roznymi to moze bym cos dobral.
- nie dziala czujnik cisnienia oleju. Zgaduje,ze sam czujnik trza wymieniac. Zapytalbym bym gdzie jest czy jakis konkretny typ, ale jak ktos mi rzuci serwisowka to juz sobie znajde.
- czujnik temperatury plynu fixuje. Tzn lezy. Po zapaleniu leci na maxa i wraca - jak zegary w motocyklach na wtrysku, pozniej lezy albo podnosi sie delikatnie. Im wieksze obroty silnika tym wyzej. Czujnik? Bo mi mowia,ze termostat.
- antena automatyczna gdzies robi zware. Narazie wyjalem bezpiecznik, ale slyszalem,ze to typowa usterka. Jakis tutorial?
- sa problemy z radiem. Kostka iso ladnie zarobiona. Kupilem jakies z dupy radio za 100 zeta nowe i po podlaczeniu gra ok przy zapalonym zaplonie. Po zapaleniu silnika sie robia cuda. Przygasa, wyalncza sie mp3 zwalnia , stare radio chodzi.
w berlingo, ktore mialem na podorendziu nowe chodzi bez problemow.
- gasnie na gazie po zejsciu na sprzegle z wysokich obrotow - opanuje gazownik
- cos stuka z przodu z prawej strony, ale to ogarne. sworzen jakis pewnie.
Ma ktos jakas serwisowke do 2,5 ?
Aha, na orga niechce, bo tam podobno kultura je

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 4:00 pm
autor: Misiek Cypr
Na jeepnietych sie nie wypowiesz, a odkryjesz pare tutoriali.
A jednak jeeporga polecam, kultura moze i wyzsza, ale o glebe nie rzuca.

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 4:04 pm
autor: tomek 79
ja pierdziu tyle usterek
bedziesz to ogarniał całe zycie,to jeep a nie nyssan
ba zycie ci braknie
az sie wdupcył
pomogłem
doplac i zamien na 4.0

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 9:21 pm
autor: Sygma
tomek 79 pisze:
az sie wdupcył
jeszcze VM pozostawał
a poważnie...
to zmienić 231 na 242, ogarnąć co się sypie i będzie jeździł
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 9:28 pm
autor: Wojtek_W
Calkiem fajnie to jezdzi. Zmieniac nic nie bede chyba poki sie nie posypie. Chyba,ze silnik.
Ale jakbyscie mieli cos konkretego w temacie usterek do dodania to bylbym wdzieczny. Wymiana reduktora mnie narazie nie interesuje. I wiem,ze 4.0 jest lepsze niz 2.5. Ale jakby ktorys madry sie odezwal w temacie zegaroiw to by zle nie bylo.
Generalnie jestem zadowolony.
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: czw lut 07, 2013 9:58 pm
autor: Markos
Ja miałem takiego 2,5l. Przez półtora roku nim jeździłem. Ale drugi raz bym już nie kupił. Wybrałbym 4,0l.
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: sob lut 09, 2013 8:26 am
autor: PajeroPobik
podepne sie pod temat, mam zapytanie jak sobie wytypować jakie przełożenie mam w mostach ?
Musze wymienic mosty a nie bardzo wiem jakich szukać, powód wymiany to przedni wyje, a tyl ma wyjeb**e zęby albo cholera wie co, bo jak dodam więcej gazu to czasami mi odcina jedno koło i mam napęd tylko na 1 sztuke i stawia bokiem, słychać przy tym niepokojące zgrzyty

mowa o 4.0 XJ z 99r
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: sob lut 09, 2013 9:01 am
autor: tigerr
Przelozenia masz 3,55
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: sob lut 09, 2013 10:56 am
autor: Sygma
PajeroPobik pisze:
Musze wymienic mosty a nie bardzo wiem jakich szukać
jak będziesz wkładał do niego większe koła i jeździł w terenie..
to szukaj mostów od modelu 2.5 Pb .. mają przełożenia 4.11
za komplet w dobrym stanie trzeba szykować około 2000 PLN
często można było spotkać w tych modelach mosty tylko Chrysler 8.25, który jest mocniejszy niż standardowa Dana 35
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 9:27 am
autor: s3R
Wojtek_W pisze:No i mam.
2,5
A co Cię tak wzięło na takie truchło ? Że peepa w sensie.
Legenda czy taniość ?
Sam będę się znów niebawem zastanawiał nad powrotem do peepa ale nie ma takich co palą sensowne ilości paliwa żeby na codzień jeździć

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 10:04 am
autor: Misiek Cypr
Jak nie ma jak sa:
1 XJ 4.0 LPG
2 KJ 2.5 CRD
3 KJ 2.8 CRD
4 WJ 2.7 CRD
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 10:13 am
autor: Wojtek_W
Zamienilem sie za jedna osobowke moja.
Patrola zostawiam, bo inna klasa zupelnie.
Generalnei 2,5 bym nie kupil jakbym mial wybierac, ale jak sobie tak nim jezdze to calkiem fajnie. Na trase sie nie nadaje, ale jako popierdalacz miastowo-wioskowy dziala calkiem spoko. Odpycha sie tez calkiem spoko jak na 2,5litra. Moze bede na 4.0 przerzucal, ale to jeszcze zobaczymy. Generalnie jest lepiej niz mi sie wydawalo po pierwszej jezdzie
Oczywiscie pipowcy sa dupa nie pomocni i tylko kasztanic umieja, bo jak widac nie potrafili odpowiedziec na zadno pytanie

W dziale nissana to sie idzie dowiedziec czegos chociaz.
Czujniki prawie opanowalem. Z tego co widze sa podobne takie same jak w 4.0, wiec sobie przeloze z silnikow zapasowych co sie walaja po warsztacie. Czujnik temperatury chyba ma problemy z masa.
Serwisowki sie nie doprosilem. W kole sworzen tez bedzie ogarniety.
Klamki sa zdupione z zalozenia - kolejna wada po resorze. Zacina sie to chodzi do dupy i ciezko.
Progi wyspawamy. Nie wiem tylko jak ze sprezynkami, bo zaden guru nie raczyl papy otworzyc.

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 10:41 am
autor: s3R
Misiek Cypr pisze:Jak nie ma jak sa:
1 XJ 4.0 LPG
2 KJ 2.5 CRD
3 KJ 2.8 CRD
4 WJ 2.7 CRD
No taaa... z tym KJ to chyba trochę odleciałeś.
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 10:42 am
autor: s3R
Wojtek_W pisze:
Czujniki prawie opanowalem. Z tego co widze sa podobne takie same jak w 4.0, wiec sobie przeloze z silnikow zapasowych co sie walaja po warsztacie. Czujnik temperatury chyba ma problemy z masa.
Serwisowki sie nie doprosilem.
2.5 to zdaje się jak 4.0 tylko bez 2 garków więc może tym tropem ?
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 10:45 am
autor: Wojtek_W
Dokladnie tak.
A leza u nas chyba 2 sztuki tego.
Juz sobie sam poradze.
Bo widze sami specjalisci od przelozen i reduktorow.

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 11:23 am
autor: Sygma
nie we właściwym miejscu zadajesz o to pytania

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 11:34 am
autor: Wojtek_W
No jak niewlasciwym jak wlasciwym?
Forum4x4>Jeep
Ja wiem,ze jeszcze jest org,xj-jeep.pl, cherokeeforum.com, xjtalk itd..
Wszyscy macie na nich konta a gonicie mnie z forum 4x4 na inne forum4x4.
Chyba,ze nie wiecie jak pomoc.

Wtedy rozumiem,ze mozna sie madrowac o reduktorach i mostach

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 11:44 am
autor: Misiek Cypr
Wojtek, gdybys tam zajzal, nie zadawalbys pytan bo wszystko tam na jeeporgu i jeepnietych jest napisane.
Manuale tez tam sa, ale trzeba poszukac, a dlaczego ja mam szukac, jak mozesz sam poszukac?
Jeeporg jest charytatywny, jeepnieci.pl tez, a xj-jeep to juz stronka utzrymywana przez pewien znany warsztat i jako taki nagania do siebie, choc niezbyt nachalnie. reszty nie znam
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 11:48 am
autor: piwo8
Chodzi o to, że opisane przez Kolegę usterki były już niejednokrotnie omawiane na wymienionych forach. Korzystając z opcji szukaj możesz przy okazji dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.
Np. progi należy wyciąć a w ich miejsce wspawać odpowiedni profil stalowy:
http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic. ... 18&start=0
polecam
Serwisówki:
http://jeep-manual.ru/index.php?page=XJ1984-1991
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 2:17 pm
autor: tomek 79
nie nianczyc go
to patrolowiec,za lata jechania na jeepy ma za swoje
a powaznie na orgu sa goscie co znaja xjoty dokladniej niz ja,to co ci bede pisał ze moze to moze tamto
pierdolning to w towarzyskich,i nissanach
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 3:43 pm
autor: Wojtek_W
Piwo8: Dzieki!
Tomek: targaj wichajstra!
Ja tam nigdy na jeepy nie jechalem. Jeep to nie Land Rover
Ja wiem,ze na orgu pewnie sa, ale tu pewnie tez przebywaja.. A to nastepne, konto, nastepne forum - czasu juz nie mam.

Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 4:34 pm
autor: Sygma
Misiek Cypr pisze:a xj-jeep to juz stronka utzrymywana przez pewien znany warsztat i jako taki nagania do siebie, choc niezbyt nachalnie. reszty nie znam
o przepraszam....
za xj-jeep płacę ja i tylko ja
właścicielem domeny jestem ja
właścicielem serwera jestem również ja
i nikt więcej
jak inny warsztat będzie chciał się udzielać w sposób techniczny to nie stoi nic na przeszkodzie by się też zareklamował
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 4:43 pm
autor: Misiek Cypr
Przepraszam wtedy.
XJ tem sie nie interesuje, a strona ZJ ta widnieje razem z XJ towa w pewnym podpisie. Forum ZJ jakos tak mi sie kojazy mocno z jednym takim. Jednak ten jeden taki dysponuje duza wiedza i wiele razy mi osobiscie pomogl, badz naprowadzil na wlasciwe sciezki myslowe. Nie przeszkadza mi zupelnie, ze w ten sposob nakreca sobie klojentow, gdyz albowiem nie korzystajac z jego uslug, dalej czerpie korzysci z jego wiadomosci.
Forum jeeporg, to naprawde skarbnica wiadomosci i pomocnych ludzi. A uzytkownicy, jak chca pokasztanic, to i tak na rajdach kasztania...
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 5:21 pm
autor: Sygma
Druga strona też formalnie jest moja i również ją finansuję.
Obie strony mają nastawienie tylko na sprawy techniczne... a ewentualne kasztanienie w sprawach technicznych jest kasowane.
Re: Xj 2,5pb - pytania swiezaka :>
: śr lut 13, 2013 8:47 pm
autor: Misiek Cypr
Prawde mowiac, nie wiedzialem
A uzytkowalem przez chwile grand strone. Takie wrazenie wtedy mialem i tyle.
Szacun, za wytrwalosc. Ale na Jeeporgu znajduje wszystko co mi jest potrzebne.
Na silnikach 4.0 sie nie znam, mam 5.2 od 4 lat i wiem jaki olej do niego lac, jak wymienic kopulke, gdzie jest czujnik cisnienia oleju, jak wymienic swiece i widzialem jak sie wymienia uszczelnienie na wale korbowym. Z zawodu jestem mechanikiem, ale nie grzebie w czyms co nie jest zepsute.
Niestety nie umiem odpowiedziec na pytania zadane przez Wojtka, z racji ze jeszcze sie u mnie to nie popsulo, a ZJ uzytkuje z wykorzystaniem 100% jego aktualnych zdolnosci terenowych, czasem mocno przeginam i dlatego mam tak pogiete auto
