MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn lis 15, 2004 8:52 pm
Nie wiem czy szanownbe grono pamieta jeszcze jak walkowalem problem wycia przedniego mostu przy pewnych szybkosciach.... dywagacje i podejzenia przechodzily od piast do lozysk dyfrow i wszystkiego co sie rusza a okazalo sie ze wszystko zniknelo po wymianie sworzni

Otuz dolne sworznie byly juz troche rozklekotane i kola rozjechaly sie na boki... Jakims cudem nie dalo sie wyczuc tego organoleptycznie (rekoma).
No ale wkoncu udalo sie zwalczyc problem! Jedynie troche mniej szelestow w kieszeni zostalo

Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » pn lis 15, 2004 9:46 pm
czyli miałeś obciążenie na łożysko i krzyzaki duże.....
przypomina mi się sytuacja kiedy kumpel w starym pasacie miał wycie, wymienil łożyska, przeguby, wkońcu nawet skrzynie biegów a okazało się że przednie koło było tyle odsuniete na zwenątrz że przegub był naciągniety cały czas

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » pn lis 15, 2004 11:27 pm
Na to wychodzi... ale mi sie wydaje ze gruby bieznik opon powodowal to wycie przy nieprawidlowym ustawieniu kola (krzyzaki chodza tak jak trzeba; sprawdzalem pare razy przy okazji kolejnych przeszukiwan mostu.
A rozwalonych swozni nawet na przegladzie nie wykryli, przeciez standardowo sprawdzaja luzy!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » wt lis 16, 2004 12:47 pm
witam po przerwie wypoczynkowej!!
u mnie tez wyje ale tylko na zapietym przodzie!! jakies sugestie??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
raffik

- Posty: 305
- Rejestracja: czw lis 27, 2003 2:07 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: raffik » wt lis 16, 2004 12:51 pm
no
zmień sworznie
Radek666 ma rację
mozna podejrzewać że gdy zapinasz przód to się usztywnia zawieszenie i piasty wyją
i nawet trzepotać kierownicą może
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » wt lis 16, 2004 2:36 pm
Najważniejsze, że się wyjaśniło i jest OK. A na koszty nie ma co narzekać, lepsze to niż wymiana mostu

. Przyczyna bardzo ciekawa. A jeśli chodzi o przeglądy to nie wszystko da się wykryć na szarpakach, też tego niegdyś doświadczyłem.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » wt lis 16, 2004 7:10 pm
XJeep pisze:witam po przerwie wypoczynkowej!!
u mnie tez wyje ale tylko na zapietym przodzie!! jakies sugestie??
Ale Ty pisales o ile pamietam ze masz tez luz na walku atakujacym? Bo sam dyfer Ci moze tez niezle wyc. U mnie wylo bez i z zalaczonym przodem. Ale po moich doswiadczeniach to zalecam porzadne obgladniecie sworzni poprzez szarpanie kolem gora-dol ale tez polecilbym zdjecie zwrotnicy i obmacanie zamego sworznia.
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » wt lis 16, 2004 7:38 pm
ciekawa rzecz z tymi sforzniami.
Miałem rozbebuszać most bo wydaje mi się że to ze środka wyje, ale zaczne od sworzni

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » śr lis 17, 2004 4:03 pm
wyje - i to nie dosc ze
TYLKO na zapietym przodzie ale
TYLKO kiedy nacisne gaz, przy puszczonym pedale ciszaaaaaa ....
i to mnie zastanawia
ps. a sworznie to swoja droga jutro sprawdze, tylko ten k...a deszczczcz mnie rozwala na lopatki!! jak tu pod syfa wejsc ( garba mam na kanale)

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr lis 17, 2004 4:28 pm
Przecież pod syfem nie pada, a dobiec ze skrzynką narzędziową zdążysz zanim cię całkiem przemoczy. Poza tym będziesz miał trening przed naprawą w terenie.

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » czw lis 18, 2004 12:22 pm
od wczoraj z duza uwaga zaczalem sie przysluchiwac temu "startujacemu MIGowi" z przodu auta i doszedlaem do wniosku ze to moze byc jednak wycie z reduktora!!
Jakie sa mozliwosci ze przy zapietym przodzie sie reduktor odzywa w momencie przylozenia sily czyli nacisku kapcia na pedal gazu???
Nie mam pojecia jak to ustrojstwo przekladniowe jest zbudowane wiec milcze odnosnie przyczyny coby sobie wstydu nie narobic!! ach.. OLEJ w reduktorze mam

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw lis 18, 2004 5:41 pm
To prawda, siedząc w kabinie trudno rozpoznać czy to reduktor czy most przedni. Najlepiej podnieś na podnośniku i uruchom napędy to będziesz słyszał skąd to dochodzi. Mam jednak 90% przekonania, że jak wyje przy dodawaniu gazu to jest to sprawka mostu.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw lis 18, 2004 10:08 pm
Mam nadzieje ze nikt sie nie wkurzy za probe uprawiania prywaty lecz w zwiazku z wykryciem przyczyny wycia stal mi sie zbedny zestaw naprawczy mostu przedniego (Dana30) i chetnie wymienil bym ten zestaw na zestaw biletow Narodowego Banku Polskiego (po korzystnym kursie

). Zestaw sprowadzilem ze stanow (lozyska Timkena)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » czw lis 18, 2004 10:14 pm
DO granda podejdzie? to chyba te same mosty
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » czw lis 18, 2004 10:17 pm
Wrzuciłem smietnik na podnosnik (4 koła w górze) i wyje przedni most po dodanu gazu. Na sforzniach luzu nie wyczułem... rozbiórka mostu?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw lis 18, 2004 10:24 pm
otworz most i zobacz.
przypuszczalnie łożyska na dyfrze.
moze był olej z wodą kiedyś

-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » czw lis 18, 2004 10:40 pm
Jak zdejme (bo tego jeszcze nie robiłem) pokrywe dyfra to chodzi o te 2?łożyska podtrzymujące dyfer? to one mogą być przyczyną wycia?

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
PKi
-

- Posty: 1015
- Rejestracja: czw lut 26, 2004 7:11 pm
- Lokalizacja: Kaszuby
-
Kontaktowanie:
Post
autor: PKi » czw lis 18, 2004 10:57 pm
tak. mogą.
jak deptasz to dyfer ciskany jest mocno w strone jednego łożyska - odpychany od ataku.
obejrzyj uzębienie
no i są dwie wersje. możnawymienic łożyska tylko na dyfrze - zdecydowanie mniej roboty.
a można wymienic wszystkie. wiecej roboty i może dojść ustawianie chociaż powinno być dobrze bez ustawiania
Manuale poczytaj zanim zaczniesz grzebać.
tych 2 podkow co łożyska dyfra trzymają nie pozamieniaj, są znakowane.
momenty dokręcania są ważne
i podkładek nie pozamieniaj, rozsyp itp to wtedy jesteś dzień roboty w plecy.
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » czw lis 18, 2004 11:02 pm
ok. poprubuje, co mi wyjdzie to opisze. Radek odezwij sie

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw lis 18, 2004 11:41 pm
Nie wiem czy do ZJta pasuje, ale prawdopodobnie tak (sprawdz po nr katalogowych lozysk). A ponizej lista tego co jest w zestawie;
- Lozysko walka atakujacego 706015X (Timken)
- Lozysko walka atakujacego 706894X (Timken)
- 2* lozyska kosza 706016X (Timken)
- dystans sciakany 46194
- komplet podkladek dystansowych lozysk kosza i walka atakujacego (jest ich troche)
- nakretka + podkladka jarzma krzyrzaka
- sruba 649454 (?! jedna srubka drobnozwojowa - szczeze mowiac nie wiem do czego)
- dwie uszczelki pod pokrywe (papier i silikon)
Byl tez simering walka atakujacego ale sobie zakosilem bo mi cieknie

Nr simeringu 39118
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt lis 19, 2004 11:03 am
poddaje sie
jade na klocki rozpedzic syfa na sucho i poslucham!! bo takie gadanie i przypuszczanie oraz sluchanie z kabiny co wyje pod autem jest bez najmniejszego sensu
- a to wlasnie robilem i sie troche zblaznilem!!
a kurna ale wyszlo
...rymy ukladam jak mickiewicz adam ...

... nawet nie czuje jak mi sie rymuje ...

"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz lis 21, 2004 6:58 pm
To jak Homokk, chcesz ten zestaw?
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » ndz lis 21, 2004 6:59 pm
Homikk nie Homokk oczywiscie (aszybka taka)
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
XJeep
-

- Posty: 1472
- Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
- Lokalizacja: * P O Z N A N *
Post
autor: XJeep » pt lis 26, 2004 5:52 pm
okazalo sie ze MOJE wycie (lub co to innego jest bo trodno nazwac) pochodzi nie z mostu ale ze skrzynki redukcyjnej!!
dalem sobie na razie spokoj, musze krzyzaki na polosiach najpierw wymienic (po roku

kurna) a potem przyjdzie kolej na 242ke
macie jakiec pomysly co moglo sie NAGLE w reduktorze zdupczyc ze wydaje dziwne odglosy jak CIAGNIE (tzn po dodaniu gazu)
lancuszek??, lozycho??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość