MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » śr gru 01, 2004 10:28 am
Chce wywalić całą gume z dolotu powietrza do silnika i zastapić to metalową puszką na przepustnicach (zamiast tego gumowego "naleśnika")
i połączyć ją z kawałkiem chromoniklowej rury zakończonej stożkowym filtrem powierza.
Pytanie tylko takie: czy zmiana kształtu obudowy wlotu powietrza może mieć wpływ na pracę silnika? Bo w grandzie po zamknięciu klapy jest cholernie mało miejsca nad silnikiem a w ASO żądają trochę za dużo za gumowy wlot powietrza

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » śr gru 01, 2004 12:21 pm
Przede wszystkim trzeba zadbać o to żeby stożek dostawał zimne powietrze z zewnątrz a nie gorące spod maski .
A teoria mówi , że im dłuższy dolot powietrza między filtrem powietrza a kolektorem , tym elastyczniejsza praca silnika .
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » śr gru 01, 2004 12:54 pm
Raffi pisał kiedyś, że od stożkowych filtró w ZJ-tach wariują czujniki - nie sprawdzałem.
A do tego co napisał Bocian dodam, że lepsza jest rura plastikowa (mniej się grzeje) oraz należy pomysleć o osłonie termicznej od strony silnika.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr gru 01, 2004 8:24 pm
OOo to ja tu cos napisalem o czym nie wiem?
Jak tak to dopisze, olej stozek. Zaloz normalna puche. Stozki nie sprawdzaja sie przy polskich zasyfionych drogach, solance, i kurzu. Stozek slabo filtruje, byly juz tematy zajechania silnika przez slabe filtrowanie syfow.
Powstal dziwny mit filtrow stozkowych ktore daja turbo mega palera.
Poza tym zasada, ile wchodzi tyle wychodzi i ile wychodzi tyle wchodzi

-
homikk

- Posty: 675
- Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Post
autor: homikk » śr gru 01, 2004 9:25 pm
Akuratnie przy stozku sie nie upieram ( są nawet takie zestawy do tjuningu na zgniłym zachodzie do grandy). Głownie chodzi mi o to jak skonstruować sam ten "placek" co siedzi na przepustnicach. W 6 rzędem jest ładne kolanko do podebrania od jakiejkolwiek ciężarówki. Nie wiem właśnie czy jak zmotam sobie taka metalową puszke to sie to ustrojswo nie bedzie za bardzo nagrzewać...

XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 9:22 am
Bocian pisze:OOo to ja tu cos napisalem o czym nie wiem?
Jak tak to dopisze, olej stozek. Zaloz normalna puche. Stozki nie sprawdzaja sie przy polskich zasyfionych drogach, solance, i kurzu. Stozek slabo filtruje, byly juz tematy zajechania silnika przez slabe filtrowanie syfow.
Powstal dziwny mit filtrow stozkowych ktore daja turbo mega palera.
Poza tym zasada, ile wchodzi tyle wychodzi i ile wychodzi tyle wchodzi

W syfie nie testowałem , ale w dwulitrowej , rzędowej czwórce dobrze założony stożek , zasilony zimnym powietrzem dawał wyczuwalną różnicę . Silnik kręcił się spokojnie o jakiś 1000 obr/min więcej na każdym biegu i miał zdecydowanie lepsze kopnięcie . To nie mit - to praktyka .
Oczywiście trzeba założyć dobry stożek ( nie jakiś trąd robiony w garażu ) i dbać o to aby był czysty i dobrze nawilżony olejem .
Nie jestem broń boże fanem stożków a tylko piszę co sam na sobie w radosnej , zamierzchłej epoce tjuninku , przetestowałem .
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 9:38 am
Dobry stożek ma ponad pięć razy większą powierzchnię przepływu niż normalny filtr, więc przynajmniej nie tłumi wlotu. Prawdą jest, że tyle ile może wyjść może wejść, a więc, żeby w pełni wykorzystać zalety stożka następnym krokiem powinien być większy układ wydechowy.
-
Radek666
-

- Posty: 1324
- Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
- Lokalizacja: Zurich
Post
autor: Radek666 » czw gru 02, 2004 10:00 am
No chyba ze ma sie instalacje gazowa II generacji i w dodatku klape na dolocie; nie ma sie co stozkiem aferowac wtedy bo gdzie indziej lezy problem
ps. A zimne powietrze to i przy normalnym filtrze pomoze!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka

-
bilans

- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bilans » czw gru 02, 2004 10:19 am
zostawiamy dolot orginalny - plastikowy

! - jeśli jest -- długość dolotu jest bardzo ważna ideałem jest dolot powietrza w lini prostej ----- bez kolanek zawirowań itp . filtr stozkowy tak jak najbardziej - ale i tu uwaga koszty ekspluatacji filtra stozkowego są spore to nie tylko zakup filtra za np 200 -300 zł filtr musi być czyszczony i to dość często w polskich realiach - płyn czyszczący to koszt bodaj około 100 zł za markowe preparaty - dalej olej do filtru (filtr musi być wilgotny od oleju) kolejne pare zł ...
owszem filtr stożkowy pomaga - odpowiedni i fachowo zainstalowany ! jego minus troszke większy szum a raczej gwizd od filtra .
filtr aby spełniał swoje założenia - zadania musi dostawać zimne powietrze - pod maską jest o to trudno ale jest na to prosty trik...
mianowicie - kupujemy butle wody mineralnej 5 L. - wode wypijamy wylewamy obojętnie potrzebna nam butelka obcinamy dno z butelki poszerzamy otwór po korku na tyle aby można było to to założyć na rure z dolotem w to montujemy filtr - butelka łapie nam teraz powietrze tylko z przodu nie bokami i oczywiście zimne a filtr jest zadowolony bo dostaje powietrza pod dostatkiem .
(......)
(......)
(..U..)
-----
X
X
X
U- filtr
X - dolot
( )
( ) fartuch z butelki
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2004 12:16 pm przez
bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 11:13 am
Minus o którym piszesz, czyli ten szum w przypadku silnika Jeepa V8 jest wielkim plusem. Ten dźwięk to miód na serce każdego pipowca!!
-
bilans

- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bilans » czw gru 02, 2004 12:18 pm
nie no masz racje .... co innego jak to maleństwo zacznie grać na 4 litrach a co innego jak ktos to to zapoda na silniczek takiego tico czy seicento .........
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 12:39 pm
Tu mówimy nawet o 5,2 litra. Jest czego posłuchać

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 1:04 pm
bilans pisze:zostawiamy dolot orginalny - plastikowy

! - jeśli jest -- długość dolotu jest bardzo ważna ideałem jest dolot powietrza w lini prostej ----- bez kolanek zawirowań itp . filtr stozkowy tak jak najbardziej - ale i tu uwaga koszty ekspluatacji filtra stozkowego są spore to nie tylko zakup filtra za np 200 -300 zł filtr musi być czyszczony i to dość często w polskich realiach - płyn czyszczący to koszt bodaj około 100 zł za markowe preparaty - dalej olej do filtru (filtr musi być wilgotny od oleju) kolejne pare zł ...
owszem filtr stożkowy pomaga - odpowiedni i fachowo zainstalowany ! jego minus troszke większy szum a raczej gwizd od filtra .
filtr aby spełniał swoje założenia - zadania musi dostawać zimne powietrze - pod maską jest o to trudno ale jest na to prosty trik...
mianowicie - kupujemy butle wody mineralnej 5 L. - wode wypijamy wylewamy obojętnie potrzebna nam butelka obcinamy dno z butelki poszerzamy otwór po korku na tyle aby można było to to założyć na rure z dolotem w to montujemy filtr - butelka łapie nam teraz powietrze tylko z przodu nie bokami i oczywiście zimne a filtr jest zadowolony bo dostaje powietrza pod dostatkiem .
(......)
(......)
(..U..)
-----
X
X
X
U- filtr
X - dolot
( )
( ) fartuch z butelki
He he he

Poczułem się jak w latach dzieciństwa .
Bilans - czy Ty naprawdę nie nazywasz się Słodowy Adam ?

Stiopa
XJ Sport '93
-
bilans

- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bilans » czw gru 02, 2004 1:35 pm
jasne oczywiście możemy zrobić osłone z np aluminium lub sobie ściągnąć jakąś firmową za kilka setek .......... jak najbardziej profesjonalną itp ... --lub kupić poprostu odpowiednich rozmiarów butelkę hm adam słodowy tx ... proste rozwiązanie prostego problemu
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:21 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 2:26 pm
No dobra koniec żartów. Teraz poważnie: jak zrobić połączenie filtra stożkowego ze snorkelem? Oczywiście nie za kilka setek

-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:34 pm
Stiopa
XJ Sport '93
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:47 pm
A żeby było ładniej i lepiej to zrobiłbym to z kawałka rury pcv o takiej średnicy żeby stożek wszedł do środka . A na końce albo tzw. trapery zmieniające średnice , albo własnoręcznie wykonane dekle wklejone na kleju do rur pcv . Nie wiem tylko czy w tym piekarniku jaki jest pod maską ruła by się nie powichrowała ?
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:25 pm
No właśnie. Ja sobie na razie kombinuję z rury stalowej, pocienionej na tokarce. Tylko problem jest z końcówkami, żeby były szczelne.
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 3:29 pm
A ! Jeszcze fajne są rury kwasowe do kominów . Blaszka cieniutka (chyba o,6-o,5 mm ) , niezniszczalna a i redukcji różnych mnóstwo . Trza by filter wziąć pod pachę , może i kawałek snorkela i udać się do gości , którzy kominami handlują . Może by się udało coś dobrać .
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:42 pm
Pomysł świetny, tylko czy miejsca w komorze silnika starczy na te wszystkie redukcje, a kwasówkę cięzko się spawa, żeby ją zadeklować, chyba że jakowyś silikon zastosować na dekielkach...
-
Stiopa

- Posty: 690
- Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 3:46 pm
Do kwasówki są właśnie takie redukcje nawet o kilka centymetrów na średnicy . A przecież nie muszą być całe z długości . Wystarczy tylko po kawałku z każdej strony zostawić . I jakby to wszystko na silikonie poskładać to mogłoby wydać .
Stiopa
XJ Sport '93
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:49 pm
Tak, ciekawy pomysł. Trzeba będzie podrążyć, posprawdzać, pomierzyć, poucinać, poskładać a na końcu...wszystko pop..olić

-
bilans

- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
-
Kontaktowanie:
Post
autor: bilans » czw gru 02, 2004 4:02 pm
zaraz zaraz panowie panienki kur... mać jak snorkel do filtra stożkowego

? to mija się z celem to lepiej demontować filtr i wstawić poprostu kawał rury w miejscu filtra montowane to to na gumowej czy plastikowej rurce , - na filtrze i snorkelu wszystko dławiło by się w diabły to tak nie może być .
-
WJ Jeep

- Posty: 702
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
- Lokalizacja: Grochów
Post
autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 4:08 pm
Zależy jaki przekrój snorkela, nie? Widziałem gdzieś w necie takie rozwiązania, ale akurat wtedy tego nie potrzebowałem i nie zapisałem linka...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości