Filtr powietrza

MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Filtr powietrza

Post autor: homikk » śr gru 01, 2004 10:28 am

Chce wywalić całą gume z dolotu powietrza do silnika i zastapić to metalową puszką na przepustnicach (zamiast tego gumowego "naleśnika")
i połączyć ją z kawałkiem chromoniklowej rury zakończonej stożkowym filtrem powierza.
Pytanie tylko takie: czy zmiana kształtu obudowy wlotu powietrza może mieć wpływ na pracę silnika? Bo w grandzie po zamknięciu klapy jest cholernie mało miejsca nad silnikiem a w ASO żądają trochę za dużo za gumowy wlot powietrza :cry:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » śr gru 01, 2004 12:21 pm

Przede wszystkim trzeba zadbać o to żeby stożek dostawał zimne powietrze z zewnątrz a nie gorące spod maski .
A teoria mówi , że im dłuższy dolot powietrza między filtrem powietrza a kolektorem , tym elastyczniejsza praca silnika .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » śr gru 01, 2004 12:54 pm

Raffi pisał kiedyś, że od stożkowych filtró w ZJ-tach wariują czujniki - nie sprawdzałem.
A do tego co napisał Bocian dodam, że lepsza jest rura plastikowa (mniej się grzeje) oraz należy pomysleć o osłonie termicznej od strony silnika.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr gru 01, 2004 8:24 pm

OOo to ja tu cos napisalem o czym nie wiem? :)21

Jak tak to dopisze, olej stozek. Zaloz normalna puche. Stozki nie sprawdzaja sie przy polskich zasyfionych drogach, solance, i kurzu. Stozek slabo filtruje, byly juz tematy zajechania silnika przez slabe filtrowanie syfow.
Powstal dziwny mit filtrow stozkowych ktore daja turbo mega palera.

Poza tym zasada, ile wchodzi tyle wychodzi i ile wychodzi tyle wchodzi :)

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr gru 01, 2004 9:25 pm

Akuratnie przy stozku sie nie upieram ( są nawet takie zestawy do tjuningu na zgniłym zachodzie do grandy). Głownie chodzi mi o to jak skonstruować sam ten "placek" co siedzi na przepustnicach. W 6 rzędem jest ładne kolanko do podebrania od jakiejkolwiek ciężarówki. Nie wiem właśnie czy jak zmotam sobie taka metalową puszke to sie to ustrojswo nie bedzie za bardzo nagrzewać... :oops:
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 9:22 am

Bocian pisze:OOo to ja tu cos napisalem o czym nie wiem? :)21

Jak tak to dopisze, olej stozek. Zaloz normalna puche. Stozki nie sprawdzaja sie przy polskich zasyfionych drogach, solance, i kurzu. Stozek slabo filtruje, byly juz tematy zajechania silnika przez slabe filtrowanie syfow.
Powstal dziwny mit filtrow stozkowych ktore daja turbo mega palera.

Poza tym zasada, ile wchodzi tyle wychodzi i ile wychodzi tyle wchodzi :)
W syfie nie testowałem , ale w dwulitrowej , rzędowej czwórce dobrze założony stożek , zasilony zimnym powietrzem dawał wyczuwalną różnicę . Silnik kręcił się spokojnie o jakiś 1000 obr/min więcej na każdym biegu i miał zdecydowanie lepsze kopnięcie . To nie mit - to praktyka . :D :D :D
Oczywiście trzeba założyć dobry stożek ( nie jakiś trąd robiony w garażu ) i dbać o to aby był czysty i dobrze nawilżony olejem .
Nie jestem broń boże fanem stożków a tylko piszę co sam na sobie w radosnej , zamierzchłej epoce tjuninku , przetestowałem .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 9:38 am

Dobry stożek ma ponad pięć razy większą powierzchnię przepływu niż normalny filtr, więc przynajmniej nie tłumi wlotu. Prawdą jest, że tyle ile może wyjść może wejść, a więc, żeby w pełni wykorzystać zalety stożka następnym krokiem powinien być większy układ wydechowy.

Awatar użytkownika
Radek666
 
 
Posty: 1324
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:22 am
Lokalizacja: Zurich

Post autor: Radek666 » czw gru 02, 2004 10:00 am

No chyba ze ma sie instalacje gazowa II generacji i w dodatku klape na dolocie; nie ma sie co stozkiem aferowac wtedy bo gdzie indziej lezy problem :-(

ps. A zimne powietrze to i przy normalnym filtrze pomoze!
Radek zwany TReneR
Mialem sobie kiedys Jeepka :-(

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » czw gru 02, 2004 10:19 am

zostawiamy dolot orginalny - plastikowy !!! - jeśli jest -- długość dolotu jest bardzo ważna ideałem jest dolot powietrza w lini prostej ----- bez kolanek zawirowań itp . filtr stozkowy tak jak najbardziej - ale i tu uwaga koszty ekspluatacji filtra stozkowego są spore to nie tylko zakup filtra za np 200 -300 zł filtr musi być czyszczony i to dość często w polskich realiach - płyn czyszczący to koszt bodaj około 100 zł za markowe preparaty - dalej olej do filtru (filtr musi być wilgotny od oleju) kolejne pare zł ...
owszem filtr stożkowy pomaga - odpowiedni i fachowo zainstalowany ! jego minus troszke większy szum a raczej gwizd od filtra .
filtr aby spełniał swoje założenia - zadania musi dostawać zimne powietrze - pod maską jest o to trudno ale jest na to prosty trik...
mianowicie - kupujemy butle wody mineralnej 5 L. - wode wypijamy wylewamy obojętnie potrzebna nam butelka obcinamy dno z butelki poszerzamy otwór po korku na tyle aby można było to to założyć na rure z dolotem w to montujemy filtr - butelka łapie nam teraz powietrze tylko z przodu nie bokami i oczywiście zimne a filtr jest zadowolony bo dostaje powietrza pod dostatkiem .

(......)
(......)
(..U..)
-----
X
X
X

U- filtr
X - dolot
( )
( ) fartuch z butelki
Ostatnio zmieniony czw gru 02, 2004 12:16 pm przez bilans, łącznie zmieniany 1 raz.
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 11:13 am

Minus o którym piszesz, czyli ten szum w przypadku silnika Jeepa V8 jest wielkim plusem. Ten dźwięk to miód na serce każdego pipowca!!

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » czw gru 02, 2004 12:18 pm

nie no masz racje .... co innego jak to maleństwo zacznie grać na 4 litrach a co innego jak ktos to to zapoda na silniczek takiego tico czy seicento .........
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 12:39 pm

Tu mówimy nawet o 5,2 litra. Jest czego posłuchać !!

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Re: odp

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 1:04 pm

bilans pisze:zostawiamy dolot orginalny - plastikowy !!! - jeśli jest -- długość dolotu jest bardzo ważna ideałem jest dolot powietrza w lini prostej ----- bez kolanek zawirowań itp . filtr stozkowy tak jak najbardziej - ale i tu uwaga koszty ekspluatacji filtra stozkowego są spore to nie tylko zakup filtra za np 200 -300 zł filtr musi być czyszczony i to dość często w polskich realiach - płyn czyszczący to koszt bodaj około 100 zł za markowe preparaty - dalej olej do filtru (filtr musi być wilgotny od oleju) kolejne pare zł ...
owszem filtr stożkowy pomaga - odpowiedni i fachowo zainstalowany ! jego minus troszke większy szum a raczej gwizd od filtra .
filtr aby spełniał swoje założenia - zadania musi dostawać zimne powietrze - pod maską jest o to trudno ale jest na to prosty trik...
mianowicie - kupujemy butle wody mineralnej 5 L. - wode wypijamy wylewamy obojętnie potrzebna nam butelka obcinamy dno z butelki poszerzamy otwór po korku na tyle aby można było to to założyć na rure z dolotem w to montujemy filtr - butelka łapie nam teraz powietrze tylko z przodu nie bokami i oczywiście zimne a filtr jest zadowolony bo dostaje powietrza pod dostatkiem .

(......)
(......)
(..U..)
-----
X
X
X

U- filtr
X - dolot
( )
( ) fartuch z butelki
He he he !! :D :D :D Poczułem się jak w latach dzieciństwa .
Bilans - czy Ty naprawdę nie nazywasz się Słodowy Adam ? :D :D :D
:)2 :)2 :)2
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » czw gru 02, 2004 1:35 pm

jasne oczywiście możemy zrobić osłone z np aluminium lub sobie ściągnąć jakąś firmową za kilka setek .......... jak najbardziej profesjonalną itp ... --lub kupić poprostu odpowiednich rozmiarów butelkę hm adam słodowy tx ... proste rozwiązanie prostego problemu
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:21 pm

Ale mnie się samo rozwiązanie bardzo podoba . Uśmiałem się tylko czytając opis wykonania step by step , bo mi się faktycznie ten program telewizyjny z dawnych czasów przypomniał . :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 2:26 pm

No dobra koniec żartów. Teraz poważnie: jak zrobić połączenie filtra stożkowego ze snorkelem? Oczywiście nie za kilka setek 8)

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:34 pm

No dokładnie tak samo jak napisał Bilans , tylko nie ucinać całego dna tylko wykonać otwór taki żeby można było snorkela wprowadzić . Bo rozymiem , że nie chcesz montować stożka na końcu snorkela . :o
Chociaż to by sobie dopiero wyglądało ! :D :D :D
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 2:47 pm

A żeby było ładniej i lepiej to zrobiłbym to z kawałka rury pcv o takiej średnicy żeby stożek wszedł do środka . A na końce albo tzw. trapery zmieniające średnice , albo własnoręcznie wykonane dekle wklejone na kleju do rur pcv . Nie wiem tylko czy w tym piekarniku jaki jest pod maską ruła by się nie powichrowała ?
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:25 pm

No właśnie. Ja sobie na razie kombinuję z rury stalowej, pocienionej na tokarce. Tylko problem jest z końcówkami, żeby były szczelne.

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 3:29 pm

A ! Jeszcze fajne są rury kwasowe do kominów . Blaszka cieniutka (chyba o,6-o,5 mm ) , niezniszczalna a i redukcji różnych mnóstwo . Trza by filter wziąć pod pachę , może i kawałek snorkela i udać się do gości , którzy kominami handlują . Może by się udało coś dobrać .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:42 pm

Pomysł świetny, tylko czy miejsca w komorze silnika starczy na te wszystkie redukcje, a kwasówkę cięzko się spawa, żeby ją zadeklować, chyba że jakowyś silikon zastosować na dekielkach...

Awatar użytkownika
Stiopa
Posty: 690
Rejestracja: wt lip 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Stiopa » czw gru 02, 2004 3:46 pm

Do kwasówki są właśnie takie redukcje nawet o kilka centymetrów na średnicy . A przecież nie muszą być całe z długości . Wystarczy tylko po kawałku z każdej strony zostawić . I jakby to wszystko na silikonie poskładać to mogłoby wydać .
Stiopa
XJ Sport '93

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 3:49 pm

Tak, ciekawy pomysł. Trzeba będzie podrążyć, posprawdzać, pomierzyć, poucinać, poskładać a na końcu...wszystko pop..olić :D

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » czw gru 02, 2004 4:02 pm

zaraz zaraz panowie panienki kur... mać jak snorkel do filtra stożkowego ??? to mija się z celem to lepiej demontować filtr i wstawić poprostu kawał rury w miejscu filtra montowane to to na gumowej czy plastikowej rurce , - na filtrze i snorkelu wszystko dławiło by się w diabły to tak nie może być .
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Awatar użytkownika
WJ Jeep
Posty: 702
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:44 am
Lokalizacja: Grochów

Post autor: WJ Jeep » czw gru 02, 2004 4:08 pm

Zależy jaki przekrój snorkela, nie? Widziałem gdzieś w necie takie rozwiązania, ale akurat wtedy tego nie potrzebowałem i nie zapisałem linka...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jeep”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości