
Alternator - HELP
Moderator: Marcin-Kraków
Alternator - HELP
Witam. Posiadam alternator Delco w jeepie z 90 rocznika. Problem zaczął się od nie doładowywania. Napięcie dochodziło do 13 V przy 3000 obr. na niskich spadało poniżej 12 V. Wymieniłem regulator. Zrobiłem ok 20 km po czym napięcie podskoczyło do 18 V przy 2000 obr i spadało do 12 V. po następnych kilku wyjazdach padło zupełni, a alternator chodził jak transformator i grzał się strasznie. Zawiozłem do serwisu. Wymienili mostek i regulator. Pozostałe części były ok. 40 km jazdy i ta sama akcja. Sprawdziłem instalacje, aku 2 letni. zawiozłem do serwisu i powtórka z rozrywki. Założyłem i nawet nie wyjechałem z warsztatu, znowu 18 V. Alternator sprawdzali przy mnie w serwisie, obciążyli go na 70 A i było wszystko OK. Zdziwiło mnie tylko że podczas sprawdzania nie podłączali przewodu wzbudzenie tylko kontrolkę ładowania a już podawał 14,5 V. Gdzie szukać przyczyny ? To już trzeci reg nap. Wiem że za chwile znowu padnie mi mostek. A w serwisie za wszystko bule bo ich zdaniem wina leży po stronie samochodu. Help 

KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Załóż inny alternator albo zmień serwis. Alternator prawdopodobnie dostał przebicia międzyzwojowego (na statorze), żeby je stwierdzić trzeba rozlutować wspólny punkt uzwojeń(tzw środek gwiazdy) - albo mieć cholernie czuły omomierz 

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
stojan rozlutuj i spr czy niema zwarcia do masy, ja spr przy pomocy zarówki na 220V na drewnianym stole wychodzi każde przebicie zasilanie z gniazdka i wirnik w ten sam sposób, po drugie spr diody może być któraś uszkodzona lub ma przebicie zarówka 21W 12v i zasilanie z akumulatora. Stojan musi być rozlutowany od prostownika albo zmień elektryka
jak sam nie potrafisz powodzenia

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Zwarcie do masy wyszło by mechanikom w serwisie, łatwo je znaleźć bez głębokiego grzebania. Międzyzwojowe już nie.
Stator znaczy stojan. część neruchoma.
Jeżeli po sprawdzeniu wyjdzie, że faktycznie przebija międzyzwojowo, to lepiej kupić nowy stojan niż bawić się w przezwajanie. po pierwsze nieopłacalne, po drugie fabryczne zwykle są znacznie lepiej zimpregnowane niż jakiekolwiek regenerowane.
Stator znaczy stojan. część neruchoma.
Jeżeli po sprawdzeniu wyjdzie, że faktycznie przebija międzyzwojowo, to lepiej kupić nowy stojan niż bawić się w przezwajanie. po pierwsze nieopłacalne, po drugie fabryczne zwykle są znacznie lepiej zimpregnowane niż jakiekolwiek regenerowane.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Na takie zabawy to lepiej trochę doświadczenia z elektryką lepiej mieć, bo można coś (kogoś) niechcący usmarzyć....Marci pisze:stojan rozlutuj i spr czy niema zwarcia do masy, ja spr przy pomocy zarówki na 220V na drewnianym stole wychodzi każde przebicie zasilanie z gniazdka i wirnik w ten sam sposób, ....
Takie rzeczy sprawdza się induktorem (500 lub 1000V), każdy zakład przezwajający silniki elektryczne ma takie coś.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Nie ma jak serwis, co oszczędza na narzędziach/przyządach, z szefem co ma blade pojęcie o mechanice/elektryce....
Lepiej byś się nie przyznawał publicznie

Lepiej byś się nie przyznawał publicznie

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
w serwisie gdzie naprawiałem alternator wymienili ma na inny cały po regeneracji. Założyłem profilaktycznie bezpiecznik 60 A na przewodzie ładowania. Zapalam i słyszę jak alter. buczy i się grzeje. Podłączyłem wszystkie przewody pomiędzy aku a alte. bezpośrednio (6 mm2). Zmieniłem akumulator, bo padło podejrzenie że może ma zwarcie - to samo. Ponieważ nie mam amperomierza powyżej 10 A zamieniłem bezpiecznik z 60 A na 25 i hlas, założyłem 35 hlas znowu
. Sprawdzałem też na gazie bo wyłącza mi się wtedy pompa paliwa. Pytanko jaki powinien być prąd ładowania przy normalnej pracy silnika bez świateł itp. ?

KJ Liberty 2007 3,7 V6
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Około 1 A na każde 10 Ah akumulatora jeżeli wsio jest ok.
Jak aku mocno rozładowany, to prąd ładowania rośnie.
Włączenie świateł niewiele zmienia, po to jest właśnie regulator. (znaczy oczywiście zmieni się obciążenie zsamego alternatora, prąd ładowania aku powinien pozostać bez większych zmian)
Z tego co opisujesz wydaje mi się, że źle jest podpięte wzbudzenie. Jeżeli altek "buczy", to może oznaczać, że na wzbudzenie idzie prąd zmienny (a powinien stały).
Mogąto też być łożyska.
Na początek wywal szczotkotrzymacz (albo podwieś szczotki, jeżeli jest niewyjmowalny z zewnątrz, jest tam taki specjalny otworek właśnie do tego)
Tą metodą sprawdzisz na 100% łożyska.
Regulator masz zabudowany razem ze szczotkami czy zewnętrzny?
Jak aku mocno rozładowany, to prąd ładowania rośnie.
Włączenie świateł niewiele zmienia, po to jest właśnie regulator. (znaczy oczywiście zmieni się obciążenie zsamego alternatora, prąd ładowania aku powinien pozostać bez większych zmian)
Z tego co opisujesz wydaje mi się, że źle jest podpięte wzbudzenie. Jeżeli altek "buczy", to może oznaczać, że na wzbudzenie idzie prąd zmienny (a powinien stały).
Mogąto też być łożyska.
Na początek wywal szczotkotrzymacz (albo podwieś szczotki, jeżeli jest niewyjmowalny z zewnątrz, jest tam taki specjalny otworek właśnie do tego)
Tą metodą sprawdzisz na 100% łożyska.
Regulator masz zabudowany razem ze szczotkami czy zewnętrzny?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jeżeli regulator zabudowany, to powinno normalnie wszystko działać, jak po uruchomieniu silnika odepniesz wszystkie kabelki z tej kostki "wzbudzenia"
Możliwe, że mmasz coś tam żle zapięte i regulator przez to głupieje.
Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania jest potrzebne tylko na start, potem może być odpięta.
Możliwe, że mmasz coś tam żle zapięte i regulator przez to głupieje.
Wzbudzenie przez kontrolkę ładowania jest potrzebne tylko na start, potem może być odpięta.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Czyli powinieneś mieć zewnętrzny regulator.
Potrafisz zidentyfikować (np. miernikiem elektrycznym) które złącze gdzie idzie?
Potrafisz zidentyfikować (np. miernikiem elektrycznym) które złącze gdzie idzie?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Z kostki wychodzą dwa przewody na jednym jest +12 po stacyjce, na drugim nie było nic, sprawdziłem że idzie do deski rozdzielczej do kontrolki (strzałka w górę) ale nie było żarówki. jak założyłem do zapala sie po przekreceniu stacyjki i gaśnie, jak kontrolka ładowania. W serwisówce podają że po przekreceniu stacyjki powinny pojawić się na obu kiablach plus 12 i tak jest.
KJ Liberty 2007 3,7 V6
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości