ABS problem
Moderator: Marcin-Kraków
ABS problem
Będąc w Rumunii zaświeciła mi się kontrolka ABS.
Będąc w Niemczech postanowiłem to naprawić.
Zczytałem błędy, wyszło mi prawy przód. NIestety starego czujnika nie dało się po prostu wyjąć, musiałem go rozwiercić.
Ale spoko.
Wstawiłem nowy. NIe miałem co prawda od JK, ale od KJ, ale to prawie to samo. Ten od KJ jest po prostu dłuższy. Skasowałem błąd i postanowiłem się przejechać. Niestety błąd pojawił się ponwownie po przejechaniu 10 centymetrów. Ponownie zdemontowałem, sprawdziłem wszystko. Wszystko było OK. Ponownie się przejechałem i ponownie wyskoczył błąd.
Co teraz?
Będąc w Niemczech postanowiłem to naprawić.
Zczytałem błędy, wyszło mi prawy przód. NIestety starego czujnika nie dało się po prostu wyjąć, musiałem go rozwiercić.
Ale spoko.
Wstawiłem nowy. NIe miałem co prawda od JK, ale od KJ, ale to prawie to samo. Ten od KJ jest po prostu dłuższy. Skasowałem błąd i postanowiłem się przejechać. Niestety błąd pojawił się ponwownie po przejechaniu 10 centymetrów. Ponownie zdemontowałem, sprawdziłem wszystko. Wszystko było OK. Ponownie się przejechałem i ponownie wyskoczył błąd.
Co teraz?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: ABS problem
Ale cały czas pokazuje ten prawy przód? Może pierścień a nie czujnik był walnięty? Dalsza część instalacji nie jest uwalona?
Tomek
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Pajero I 2.5 na AT R.I.P.
Jamnik 1.3 na MT R.I.P
Jamnik 1.6 na MT
Pajero II 2.8 na MT
Re: ABS problem
Cały czas pokazuje to samo.
Z tym pierścieniem to też mi to chodzi po głowie.
Ponownie skasowałm błąd i ponownie się przejechałem. Teraz błąd pojawił się po 50 metrach, aczkolwiek kontrola trakcji mignęła parę razy już na tych 50 metrach, ale gasła.
Z tym pierścieniem to też mi to chodzi po głowie.
Ponownie skasowałm błąd i ponownie się przejechałem. Teraz błąd pojawił się po 50 metrach, aczkolwiek kontrola trakcji mignęła parę razy już na tych 50 metrach, ale gasła.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: ABS problem
Czujniki muszą być takie same z obu stron.
U mnie niby jest wizualnie taki sam jak od hiluxa, ale jednak nie...po wymianie wszystko wróciło do normy ( aż do kupienie przegubu bez pierścienia
)
U mnie niby jest wizualnie taki sam jak od hiluxa, ale jednak nie...po wymianie wszystko wróciło do normy ( aż do kupienie przegubu bez pierścienia

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- minizbowid
-
- Posty: 4054
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
- goralski
-
- Posty: 10948
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: ABS problem
Prościej to byłoby ciśnienie w oponach sprawdzić...
Czujnik może mieć inną oporność, uwalony przewód albo pierścień
Czujnik może mieć inną oporność, uwalony przewód albo pierścień
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: ABS problem
Od ciśnienia w oponach jest vzujnik ciśnienia w oponach. Mam 5, wszystkie w garażu.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: ABS problem
zamień czujniki w kołach i będziesz miał trop. Jak się przeniesie na lewe to czujnik, jak pozostanie na prawym to pierścień lub dalsza część instalacji.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
Re: ABS problem
Zapnij tester i popatrz w live data na prędkości kół. Czujnik rezystancyjnie masz ok, połączenie też, została kwestia sygnały, czujnik musi być w odpowiedniej odległości od pierścienia.
sj 425 606468554
Re: ABS problem
SIę podepnę bo mi wyskoczył ostatnio podobny problem w Dodge'u. ABS zaczął świrować (włączać się przy lekkim hamowaniu na suchym) i po 2 hamowaniach zaświecać kontrolkę. Ale błędu nie pokazywał w kompie. Sprawdziłem wszystkie czujniki omomierzem i było 3x 4,83 (no i zapomniałem, chyba mega, mniejsza o to) a jeden z tyłu nic, open line. No to zakupiłem, wymieniłem, kontrolka zaświeciła się na stałe, nie działa i cześć o-)
To ten nowy zmierzyłem i wyszło, że on ma 5,02. I co teraz? "Kupić właściwy" może być wyzwaniem na zasadzie chybił-trafił. Dokupić drugi taki i wrzucić na prawą stronę z tyłu czy i tak nic to nie da bo przód ma inne?
Re: ABS problem
Pewnie jak nikt nic mądrego nie napisze to będzie trzeba zaryzykować te 60zł + 15 minut tarzania się pod autem na parkingu pod blokiem.
Niby na zimę by się ABS mógł przydać, choć z drugiej strony po kilku latach na simexach bez ABSu to mi z grubsza obojętne o-)
Poprzedniej zimy to nawet nie pamiętam czy się miał okazję włączać. Problemu jest raczej z ruszaniem niż zatrzymywaniem.
Niby na zimę by się ABS mógł przydać, choć z drugiej strony po kilku latach na simexach bez ABSu to mi z grubsza obojętne o-)
Poprzedniej zimy to nawet nie pamiętam czy się miał okazję włączać. Problemu jest raczej z ruszaniem niż zatrzymywaniem.
- minizbowid
-
- Posty: 4054
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: ABS problem
No nic przecież. Wspominam tylko, że raczej problem z ruszeniem jest Dodgem na śniegu niż z zahamowaniem. Bardziej by się kontrola trakcji przydała na zimę niż ABS.
Albo napęd na 4 o-\
Albo napęd na 4 o-\
Re: ABS problem
Kiedyś mi się w peżocie ABS wysrał na tle grudy błota w pierścieniu.
A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: ABS problem
Czujniki ABS mają tolerancję oporności.
N ogół +/-10% nie robi problemu.
Clou jest w odległości czujnika od zębatki. Im większa odległość, tym generowany przebieg ma niższą amplitudę.
Do tego dochodzi syf metaliczny zbierający się w zębatkach i robiący z sygnału jesień średniowiecza.
Do tego dochodzą zaśniedziałe styki.
Polecam zakup za stówkę małego oscyloskopu (np DSO150 DSO138) i sprawdzenie oczami jak wygląda sygnał na wejściu modułu ABS.
U mnie była za duża różnica napięć - zniwelowałem podkładkami pod czujnik z cienkiej puszki alu.
Wyjdzie taniej niż tracenie czasu na poszukiwania i wymienianie na ślepo.
N ogół +/-10% nie robi problemu.
Clou jest w odległości czujnika od zębatki. Im większa odległość, tym generowany przebieg ma niższą amplitudę.
Do tego dochodzi syf metaliczny zbierający się w zębatkach i robiący z sygnału jesień średniowiecza.
Do tego dochodzą zaśniedziałe styki.
Polecam zakup za stówkę małego oscyloskopu (np DSO150 DSO138) i sprawdzenie oczami jak wygląda sygnał na wejściu modułu ABS.
U mnie była za duża różnica napięć - zniwelowałem podkładkami pod czujnik z cienkiej puszki alu.
Wyjdzie taniej niż tracenie czasu na poszukiwania i wymienianie na ślepo.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: ABS problem
Nie chce mi się tego robierać. Zastanawiam się, czy nie zlać tego jakąś chemią.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: ABS problem
To jest mysl.
Kwas solny powinien pomoc.
Tylko pamietaj zeby zaczynac od dachu.
Kwas solny powinien pomoc.
Tylko pamietaj zeby zaczynac od dachu.

Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).
- minizbowid
-
- Posty: 4054
- Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:00 pm
- Lokalizacja: Świdnik k. Mełgwi
Re: ABS problem
Tak jak suzi,
Ewentualnie dimerem popsikaj, ale, musi być w wysokim stężeniu
Ewentualnie dimerem popsikaj, ale, musi być w wysokim stężeniu

Shadow C2 aka Chujamba
DR800S

DR800S

Re: ABS problem
Nie słuchaj ich i opisz efekty 

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Re: ABS problem
No jasne. Kiedyś (a rozważałem kiedyś, tylko jakoś za wiele zapotrzebowania nie miałem) to faktycznie sto z hakiem kosztowało ale w dzisiejszym świecie już ponad 200. A jak już kupować to jeszcze z sondą x10 bo się przyda albo coś ciut lepszego i się robi przynajmniej 400 o-) Na jedno przewidywalne użycie o-)
Jak by był pod ręką to by się sprawdziło co jest na rzeczy a tak to jak zwykle...
Rozsądek podpowiada, że wypadało by do bębna zajrzeć jak ten pierścień się prezentuje. Ale wspomnienie ustawiania SAMOregulatorów tak żeby ręczny działał a nie udawał jakoś mnie blokuje o-)
Re: ABS problem
Hmm ... ja bym skorzystał z usług fachowca
Ale ... może to nazbyt łatwe
Ewentualnie brak fachowego, fachowca może tłumaczyć rzeźbę kosztującą w końcowym efekcie więcej niż preferowane przeze mnie rozwiązanie
( wizytę u fachowca ).

Ale ... może to nazbyt łatwe


Ewentualnie brak fachowego, fachowca może tłumaczyć rzeźbę kosztującą w końcowym efekcie więcej niż preferowane przeze mnie rozwiązanie


***** USA
Re: ABS problem
Ale jak kupisz ten oscyloskop z demobilu jakiś poważniejszy to jeszcze sobie samodzielnie EKG zrobisz. Chyba sam się skuszę.
Nie trzymam Kobiet w domu...
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
erpe_roman
Za tęczowym mostem: Ranger, Fiorino, Hąda, Pajero, Frontera, Sintra
Re: ABS problem
Ty?
EKG?
I co dalej? RTG klatki, badanie cukru, cholesterol?
Żyj w szczęściu a nie kombinujesz

A destiny - it's the rising sun
Zawodowo patrzę na ptaki
Zawodowo patrzę na ptaki

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości