Alternator dodatkowy

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » czw lut 07, 2019 9:47 pm

Adamo Ty jajcarzu :)21

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » czw lut 07, 2019 9:51 pm

bert 20 lat w tym siedzę. Jestem teoretyk pełną gębą...
O przeszczepie silnika wspomniał pinc6x6. I jeśli chce przejść na silnik z wtryskiem, to wtedy musi przejść na napięcie zasilania elektroniki. Proste.
Uważasz, że dołożenie alternatora na 12V i trzeciego akumulatora wraz z izolowaną instalacją, to mniejsza ingerencja, niż dołożenie alternator 24V, który zastąpi na co dzień oryginał, który to i tak zostanie na miejscu, jako rezerwa? Do tego zmianie ulegną jedynie wymiary dwóch akumulatorów.

pinc6x6, ale jeśli byś przechodził na 12V, to niestety adamo ma rację. Ale przy wymianie silnika na dużo bardziej zaawansowany, to wymiana instalacji oświetleniowej, czy do wiatraków, wycieraczek, to już mały problem.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » czw lut 07, 2019 11:01 pm

Adamo pisze:
czw lut 07, 2019 9:42 pm
pinc6x6 pisze:
czw lut 07, 2019 8:12 pm
a serio to w perspektywie jest zmiana silnika
I cała instalacja będzie wtedy na 12V?
Wiesz, że wtedy wszystkie kable będą za cienkie i czeka Cię wymiana praktycznie całej instalacji ?
nie, bowiem pince 12v miały dokładnie taką samą instalacje (wiązki) co te 24V tylko ładowanie i odbiorniki były 12 albo 24V w zależności od wersji
znów Twoja teoria nie przystaje do praktyki ;)
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » czw lut 07, 2019 11:04 pm

Błażej pisze:
czw lut 07, 2019 9:51 pm
bert 20 lat w tym siedzę. Jestem teoretyk pełną gębą...
O przeszczepie silnika wspomniał pinc6x6. I jeśli chce przejść na silnik z wtryskiem, to wtedy musi przejść na napięcie zasilania elektroniki. Proste.
Uważasz, że dołożenie alternatora na 12V i trzeciego akumulatora wraz z izolowaną instalacją, to mniejsza ingerencja, niż dołożenie alternator 24V, który zastąpi na co dzień oryginał, który to i tak zostanie na miejscu, jako rezerwa? Do tego zmianie ulegną jedynie wymiary dwóch akumulatorów.

pinc6x6, ale jeśli byś przechodził na 12V, to niestety adamo ma rację. Ale przy wymianie silnika na dużo bardziej zaawansowany, to wymiana instalacji oświetleniowej, czy do wiatraków, wycieraczek, to już mały problem.
Temat przeszczepu pojawił się zupełnie niedawno w tym temacie, nie mieszajmy chronologii ;)
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pt lut 08, 2019 1:09 am

Jeśli już robić przeszczep, to na jakiś ciągnący od dołu niezbyt wysokoobrotowy silnik. Jakaś R6. A i tak się pewnie dieslem skończy. Zaleta taka, że jeśli diesel na zwykłej pompie, bez elektroniki, bo i 24V może zostać na pokładzie.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pt lut 08, 2019 9:50 am

nie wiem jak tam Pinc sobie z wizualizował przekładkę silnika, ale właśnie dlatego, że nie idzie tego zrobić (no nie szło kilka lat temu) na coś sensownego (wymiar komory silnika i specyficzne ułożenie silnika) odpuściłem sobie kiedyś to auto (dokładnie takie jak pincowe 6x6) choć kusiło mocno jako zbyt kłopotliwe w eksploatacji na tej małej benzynie jeszcze w miarę skutecznie robiącej w wersji 4x4 ale już - moim zdaniem - w wersji 6x6 za słabym. Wychodziło, że w rachubę wchodzą tylko późniejsze ori diesle a i to nie tak prosto.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pt lut 08, 2019 11:58 am

Dobrze czytam, że tam były nawet 6 cylindrowe rzędowe diesle? To miejsca na długość chyba jest? Nie wejdzie jakiś nowocześniejszy R5 lub R6? I na czym polega to specyficzne ułożenie silnika?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pt lut 08, 2019 1:55 pm

Błażej pisze:
pt lut 08, 2019 11:58 am
Dobrze czytam, że tam były nawet 6 cylindrowe rzędowe diesle? To miejsca na długość chyba jest? Nie wejdzie jakiś nowocześniejszy R5 lub R6? I na czym polega to specyficzne ułożenie silnika?
komora przesunięta od osi i silnik położony skosem a na dodatek tam nie ma ramy w sensie przyjętym dla ramy, jest ruła centralna jak w tatrach
to że fabryka coś później robiła to wiesz; nie znaczy, że wcześniejsze wejdzie
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pt lut 08, 2019 2:32 pm

Stare dobre 2.3 litra R5 od audi nie wejdzie? Silnik już fabrycznie montowany pod skosem. Mechaniczny wtrysk zastępuje się KJet Killerem i nawet ładnie pracuje. Może król ekonomii to nie jest, ale ponad 100 KM i spory moment obrotowy. Do tego silnik o sporej trwałości, a można go wykastrować z większości czujników i będzie działać.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pt lut 08, 2019 2:43 pm

Błażej pisze:
pt lut 08, 2019 2:32 pm
Stare dobre 2.3 litra R5 od audi nie wejdzie? Silnik już fabrycznie montowany pod skosem. Mechaniczny wtrysk zastępuje się KJet Killerem i nawet ładnie pracuje. Może król ekonomii to nie jest, ale ponad 100 KM i spory moment obrotowy. Do tego silnik o sporej trwałości, a można go wykastrować z większości czujników i będzie działać.
nie wiem, aż takich głupot bym w życiu nie robił :)21
bo po co?
To tak jakby do ładnego gaza 69 z zdychającym dolniakiem zamiast górniaka czy wołgi wkładać mercedesa na wtrysku
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » pt lut 08, 2019 3:22 pm

Czemu głupota? Silnik niemalże z grona kultowych. Trwały, prosty, dostępny, tak samo części do niego. Na pewno mocniejszy, niż oryginał. Da się modernizować (usuwasz wtrysk mechaniczny wraz z wagą i montujesz elektryczny, który też chodzi w grupie lub półgrupie) i zagazować. Byle tylko nie zacząć roztrząsać kwestii - wyglądać, czy działać :lol:
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pt lut 08, 2019 4:42 pm

tak, tak
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ernil » pt lut 08, 2019 4:47 pm

A taki pinc to az tak faktycznie ujowy ten silnik ma? Nie idzie tego uturbic? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » pt lut 08, 2019 5:27 pm

ernil pisze:
pt lut 08, 2019 4:47 pm
A taki pinc to az tak faktycznie ujowy ten silnik ma? Nie idzie tego uturbic? :)21
i


dź se żuka uturbiaj :)21
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » pt lut 08, 2019 5:41 pm

moźna :wink: Arnold Schwarzenegger ma takiego 170+kW ale mnie nie stać raczej :)21
jeźeli uda mi się z uz-etem to będzie coś :)2
czegoś podobnego mocowo wtykać z wielkim trudem nie ma sensu
Jeden Austriak zaswapował 4.0 zJeepa ( chyba 2 miejsce w B-W)

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » pt lut 08, 2019 5:46 pm

silnik Pinca to konstrukcja lotnicza więc potencjał pewnie jest 8)
1uz-fe też ma aprobatę lorniczą więc się nada :)21

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » sob lut 16, 2019 4:42 pm


Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: Błażej » sob lut 16, 2019 6:02 pm

dobry film! Akcja gdzieś tak od 21 sekundy. Do 24. I wszystko widać... :lol:
Silnik, to chyba ta skrzynia na pace? W ten sposób można tam wszystko, co się zamarzy zmieścić.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » sob lut 16, 2019 7:12 pm

jakim trzeba być głąbem by tak zepsuć fajny samochód
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » sob lut 16, 2019 8:02 pm

to się fantazja nazywa :wink:

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » sob lut 16, 2019 8:15 pm

Obrazek
ten debil to się dopiero namęczył :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ernil » sob lut 16, 2019 9:13 pm

Mniejszego się wkleić nie dało tego zdjęcia? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
pinc6x6
 
 
Posty: 2747
Rejestracja: pn lut 18, 2008 8:34 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: pinc6x6 » sob lut 16, 2019 9:56 pm

Obrazek
aleś marudny :D

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: ernil » sob lut 16, 2019 10:04 pm

Zajebisty. Ale bym jezdzil po miescie. A baba jakby sie cieszyła. Chcę taki. Tylko zeby mial zylion kuni i dobre heble.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Alternator dodatkowy

Post autor: bert » sob lut 16, 2019 10:39 pm

pinc6x6 pisze:
sob lut 16, 2019 8:02 pm
to się fantazja nazywa :wink:
fantazje to miał Lem, Sienkiewicz etc etc
to to fantastyczna głupota jest
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości