HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Błażej » wt lip 15, 2014 10:08 pm

To przez co ty prąd przepuściłeś w tym przekaźniku?? :o
Interesują cię tylko CZTERY zaciski przekaźnika - styki robocze i cewka. Cewka wiadomo - jeden koniec do masy, drugi do zasilania przez jakiś mały wyłącznik. Jeśli używasz przekaźników samochodowych, typu 541 (wygooglaj sobie 540, 541, 542, 543, to zobaczysz, czym się różnią) to konektor są oznaczone odpowiednio 85 i 86. Na 86 idzie wyższy potencjał (jeśli dobrze pamiętam). Styki robocze, to plus z akumulatora przez bezpiecznik i odbiór. Oznaczenia 30 - zasilanie i 87 - odbiór. Nie 87a!! Ten cię nie interesuje. Przekaźnik na 30A spokojnie powinien wydać takie obciążenie.
Palniki w obudowy, przewody na zewnątrz. Załóż przelotkę lub lepiej dławnicę kablową. Ta druga wymagać będzie rozbiórki złącz na przewodzie. Sprawa banalna, potrzebny mały śrubokręt i duża igła lub jakiś szpikulec. Przetwornicę ładujesz w obudowę plastikową o IP 65, przewody wypuszczasz też przez dławnicę. I będzie działać.
Kwestia zakupu RZETELNYCH przetwornic, bo o te w chińskim wydaniu w tej chwili trudno. Te tanie, to z przyzwoitą przetwornicą ma wspólną obudowę. Często to tani przetwornik na tl494 z wyjściem DC i bez żadnej kontroli nad palnikiem. Czyli albo zadziała, albo nie zadziała. Przetwornicy wszystko jedno i tak sobie działa. Prawdziwa przetwornica to przetwornica AC (dłuższe życie palnika, lepszy łuk, lepsze odpalanie), a te są droższe.
A szybkozłączki, którymi zmotana jest instalacja na którymś zdjęciu powyżej, to se można w dupę wsadzić (jak kto lubi), ale na pewno nie nadają się one do zrobienia pracującej przez dłuższy czas instalacji! Tym gównem można sobie doraźnie połatać instalację przy jakiejś awarii, ale jak ma to działać, to trzeba o nich zapomnieć. Nie dość, że nacinają właściwe przewody zmniejszając ich przekrój, to nie izolują od wilgoci, do tego po jakimś czasie luzują się. Sam widziałem spalony kokpit po podłączeniu na ten szajs radia samochodowego.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » wt lip 15, 2014 10:18 pm

przekaznik jest 541
podlaczony tak jak zrobil to elektryk - srodkowy bolec pominiety

przy pozycji wylaczony prad jest na przekazniku tylko tam gdzie przychodzi +
jak wlaczam + pojawia sie jeszcze na 2 bolcach,

Mysle ze problem jest w odpaleniu lamp. wtedy idzie wiecej proadu, sa 4szt na jednej instalacji wiec pewnie 20A dla czterech lamp to za malo ???

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Błażej » wt lip 15, 2014 10:39 pm

Bolce srolce... Konektory mają swoje oznaczenia liczbowe. Zacznij się nimi posługiwać. To jest konkretna informacja, a nie "środkowy", "boczny" itd... Jedn patrzy od góry, drugi od dołu, a trzeci jeszcze inaczej.
Trzeba zmierzyć, ile bierze przetwornica na pierwszy strzał odpalania na zimno. Dobra przetwornica weźmie nawet z 8A i prąd ten będzie płynnie spadać do około 3A+. Z prawdziwej przetwornicy podczas pracy słychać lekkie brzęczenie.
Ostatnio zmieniony śr lip 16, 2014 12:02 am przez Błażej, łącznie zmieniany 1 raz.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » wt lip 15, 2014 11:18 pm

Podlaczone tak samo jak halogeny, do przekaznika.
Skoro do odpalenia lamp trzeba wiecej amperow, to na razie przychodzi mi do glowy wsadzenie mocniejszego bezpiecznika, mam nadzieje ze to pomoze

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Marcin-Kraków » śr lip 16, 2014 7:33 pm

Pisz tak jak mowi Blazej. Przypuszczam ze zrobiles jeden czesty blad. Przekazniki ktore w orginale ida do FF75 nie maja tak samo umieszczonych zaciskow jak popularne kupowane w motoryzacyjnym.
Jest inny uklad zaciskow. Ale jak popatrzysz po opisach, zorientujesz sie ktore trzeba przelozyc.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: klucz13 » śr lip 16, 2014 7:49 pm

Marcin-Kraków pisze:Pisz tak jak mowi Blazej. Przypuszczam ze zrobiles jeden czesty blad. Przekazniki ktore w orginale ida do FF75 nie maja tak samo umieszczonych zaciskow jak popularne kupowane w motoryzacyjnym.
Jest inny uklad zaciskow. Ale jak popatrzysz po opisach, zorientujesz sie ktore trzeba przelozyc.
som takie same ino ciut mniejsze i majom napis Hella
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Błażej » śr lip 16, 2014 7:53 pm

Kluczu, są też takie, co mają zamienione 30 z 85 (lub 86). Sam byłem kiedyś zdziwiony. Dlatego prosiłem o podanie oznaczeń liczbowych, a nie bolców :D
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: klucz13 » śr lip 16, 2014 8:04 pm

Błażej pisze:Kluczu, są też takie, co mają zamienione 30 z 85 (lub 86). Sam byłem kiedyś zdziwiony. Dlatego prosiłem o podanie oznaczeń liczbowych, a nie bolców :D
a kto by se zawracał łepetynę tym chińczyk tam wydzierga
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » śr lip 16, 2014 8:24 pm

poszedl patrol do elektryka... :-)

Przekaznikow helli juz dawno nie ma, nie wytrzymaly uzywania :-) ogolnie ich jakosc rozczarowala...

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Błażej » śr lip 16, 2014 9:01 pm

Oj kluczu... Takie poobracane przekaźniki spotkasz w fordach i kilku innych markach. Nie wiem, po jaką cholerę sobie to wymyślili, ale jak ktoś nie popatrzy, to przy wymianie może się zdziwić ;)
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Kostuch » śr lip 16, 2014 10:42 pm

Są też przekaźniki z wbudowaną diodą równolegle do cewki i jak się je źle spolaryzuje, to idzie dym :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Błażej » czw lip 17, 2014 8:47 pm

Dokładnie. Ale ten dym pójdzie raz i tylko z diody (bo podłączona "na przepływ" zrobi warcie i puści przez siebie ile się da). I jak dobrze pójdzie, to dioda się przepali i jest z nią spokój. Gorzej, jak się zewrze, wtedy trzeba ją ręcznie wydłubać. A te diody są po to, by zabezpieczyć elektronikę sterującą przekaźnikami przez efektem samoindukcji na cewce przekaźnika. Bo w momencie odłączenia napięcia na cewce indukuje się na niej napięcie, sięgające nawet do kilkudziesięciu i więcej wolt o zwrocie przeciwnym, niż napięcie podłączone do przekaźnika (jak kto nie wierzy, to niech złapie palcami wyprowadzenia cewki przekaźnika i zasila go impulsami 12V). I dioda to napięcie samoindukcji przepuści (wysokie napięcie, bardzo mały prąd - taka szpila napięcia) i zniweluje je. W układach z przełącznikami sterującymi przekaźniki można te diody pominąć.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » czw lip 17, 2014 9:36 pm

po wstepnym obejrzeniu przez elektryka
-podlaczylem ok
-bezpiecznik 20A przy odpaleniu nie daje rady (4x35W)
-znalazl jeden kawalek kabla skrecony niepolutowany, moze byc spadek napiecia w tym miejscu
-dwie lampy dzialaja ok, dwie po chwili sie wylaczaja, byc moze przyczyna jest powyzszy spadke napiecia

jutro dalsza kontrola i ew. modyfiakcje..

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » pt lip 18, 2014 5:47 pm

wiadomo juz wiecej.
podlaczylem ok.
lampki dzialaja, jednak zestaw HID 4x35W, podczas rozruchu bierze sporo wiecej pradu, dopiero pozniej sie to stabilizuje. Poza tym elektryk ktory montowal te halogeny, zrobil troche druciarstwa, i kable nie mialy wymaganych przekrojow, stad problemy, we wtorek mam miec nowa instalacje do lampek na dachu - 2 linie zasilajace 4mm2, kazda na osobnym przekazniku i odpowiednio zabezpieczona, tak zeby wszystko bylo zgodnie ze sztuka i rozsadkiem i nic nie splonelo :)21

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: klucz13 » pt lip 18, 2014 9:27 pm

grzes pisze:wiadomo juz wiecej.
podlaczylem ok.
lampki dzialaja, jednak zestaw HID 4x35W, podczas rozruchu bierze sporo wiecej pradu, dopiero pozniej sie to stabilizuje. Poza tym elektryk ktory montowal te halogeny, zrobil troche druciarstwa, i kable nie mialy wymaganych przekrojow, stad problemy, we wtorek mam miec nowa instalacje do lampek na dachu - 2 linie zasilajace 4mm2, kazda na osobnym przekazniku i odpowiednio zabezpieczona, tak zeby wszystko bylo zgodnie ze sztuka i rozsadkiem i nic nie splonelo :)21
2,5 kwadrat wystarczy aż nad to
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » pt lip 18, 2014 9:37 pm

tylko ma byc 2,5mm2
bo w praktyce to miedzi nawet na 0,5mm2 nie bylo...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: ernil » pt lip 18, 2014 9:42 pm

DYTem ciągnij :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » śr lip 23, 2014 7:41 am

no i sa :hura:
instalacja podlaczeniowa zrobiona na nowo

Obrazek

Tak na szybko foto zrobione, bez ustawiania czegokolwiek na razie.
Swieca bardzo mocno swiatla jest duzo wiecej.
Jest tez duze zapotrzebowanie na prad, szczegolnie przy rozruchu, zobacze jak to bedzie wygladalo w praktyce...
Na razie in plus zmiana

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » pn wrz 29, 2014 9:34 am

Ok zrobilem w koncu fotke porownawcza.
na polnej drodze w totalnych ciemnosciach, robione aparatem z Xperii Z

mijania
Obrazek

drogowe
Obrazek

hidy
Obrazek

Hidy byly nieustawione, teraz swieca dalej, bo tu bylo zbyt nisko.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: apede » pn wrz 29, 2014 5:13 pm

Coś te drogowe niewiele dalej świecą niż krótkie... :roll:
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » pn wrz 29, 2014 5:20 pm

troche dalej... ale szalu nie ma...
nie wiem jak czyste byly klosze lamp

Awatar użytkownika
Sanol
Posty: 775
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 5:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Sanol » pn wrz 29, 2014 6:47 pm

Coś jak długie we mgle...


ustaw i zrób fotki aparatem manualnym o takich samych ustawieniach do każdego ze zdjęć, na razie to te hidy mocno przegrywają, zauważ że kompletnie nie widać przełamań w nawierzchni przy oświetleniu HID.

robiłem parę lat temu takie porównanie i HID wsadzony do roboczej od Wesema robił robotę a tu kompletnie na odwrót.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: grzes » pn wrz 29, 2014 8:08 pm

Sanol pisze: ustaw i zrób fotki aparatem manualnym o takich samych ustawieniach do każdego ze zdjęć, na razie to te hidy mocno przegrywają,
ja je zalozylem zeby swiecily jasno i na drodze jest duzo lepiej, po ustawieniu widac co ma byc widac,
powiem uczciwie ze nie chce mi sie i nie mam czasu zdjec aparatem robic, bo od tego sa wakacje czas i przyjemnosc...
fotki pogladowe, ja jestem z tego wynalazku zadowolony, a jak jeszcze wezme pod uwage kwestie ceny to juz w ogole... :)21

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Maq » śr paź 01, 2014 4:18 pm

Sanol pisze: ustaw i zrób fotki aparatem manualnym o takich samych ustawieniach do każdego ze zdjęć,
Ale, że niby jak?

Ustawić czułość/przesłonę pod mijania i potem robić resztę zdjęć? Czy dopasować fotkę do HIDów, a potem mijania zrobić?

Bo wg mnie nic mądrego z tego nie wyjdzie. Albo prześwietlone, albo niedoświetlone.

Ale ja się nie znam.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Sanol
Posty: 775
Rejestracja: ndz paź 12, 2008 5:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: HID w FF75 konwersja troche POMOCY potrzeba :-)

Post autor: Sanol » śr paź 01, 2014 5:29 pm

A bo ja to pamiętam ;) to w 2009 robiliśmy jak listwy ledowe na rynku się pojawiały za zylion a ja w tym czasie montowałem kumplom i sobie HID'y do Wesemowskich 5LKR (roboczych)

odszukałem swojego posta i został tylko sam text zdjęcia imageschack zdeletował

robione aparatem Aparat Canon EOS 40D + statyw

i obsługiwał go kumpel

ja obsługiwałem w tym czasie luxometr

jak on ten aparat ustawiał to nie wiem ale mówił ze tryb manualny i takie same ustawienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość