masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr cze 01, 2016 2:29 pm
Marcingalloper pisze: i z grubasz mu powiedzą czy śmietnik czy jeszcze polata.
Równie dobrze może iść do cyganki po wróżbę.
Co znaczy "polata"?
Może działać dobrze jako rozruchowy i beznadziejnie jako hotelowy. Albo na odwrót. Albo polata tylko jak się go zrzuci z okna.
To samo zresztą dotyczy nowych akumulatorów.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » śr cze 01, 2016 3:39 pm
Kostuch pisze:Marcingalloper pisze: i z grubasz mu powiedzą czy śmietnik czy jeszcze polata.
Równie dobrze może iść do cyganki po wróżbę.
Co znaczy "polata"?
Może działać dobrze jako rozruchowy i beznadziejnie jako hotelowy. Albo na odwrót. Albo polata tylko jak się go zrzuci z okna.
To samo zresztą dotyczy nowych akumulatorów.
Po co ma łazić.

-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » pt cze 24, 2016 8:36 am
Lodowka samochodowa ma 55 watt, jak ja zostawie na cala noc podpieta do auta to czy rano odpale?
Zalozenie:
Nowy aku ok 100ah.
Dzieki
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt cze 24, 2016 2:28 pm
jradek pisze:Lodowka samochodowa ma 55 watt, jak ja zostawie na cala noc podpieta do auta to czy rano odpale?
Zalozenie:
Nowy aku ok 100ah.
Dzieki
Zależy jak definiujesz noc
5A razy 10 godzin snu to 50Ah. Połowa teoretycznej pojemności akumulatora zniknęła.
Odpalisz albo nie odpalisz...
Zostaw na jakieś 5 godzin auto z włączonymi światłami i spróbuj odpalić.
No i jeszcze kwestia żywotności akumulatora podczas częstych głębokich rozładowywań. Długo nie pociągnie.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Lukaszek :)
-

- Posty: 143
- Rejestracja: ndz gru 05, 2004 5:21 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
Post
autor: Lukaszek :) » śr cze 29, 2016 8:08 pm
Hej
Chciałem zauważyć że lodówka nie otwierana nie będzie się szybko ogrzewać. Pobór prądu na utrzymanie niskiej temperatury może nie być duży.
Może to Cię pocieszy

.
Pozdrawiam
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr cze 29, 2016 8:12 pm
To jest lodowka samochodowa, nie ma kompresora, termistora itd. Dziala caly czas.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » śr cze 29, 2016 8:59 pm
jradek pisze:To jest lodowka samochodowa, nie ma kompresora, termistora itd. Dziala caly czas.
Kable do odpalania masz jakieś?, w razie co weź ze sobą.
Albo jeden chociaż, jeden mam gdzieś i ja

.
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr cze 29, 2016 9:08 pm
Lepiej nie. Jak oba beda w tym samym kolorze to sie pogubimy.
Kable mam na stale w aucie, tak mi sie wydaje.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » śr cze 29, 2016 10:30 pm
jradek pisze:To jest lodowka samochodowa, nie ma kompresora, termistora itd. Dziala caly czas.
Moze dzialac caly czas, ale obciazenie bedzie mniejsze niz znamionowy prad.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » czw cze 30, 2016 8:16 am
Marcingalloper pisze:A kompresor masz?
Mam, ale nie jakis wielki. Raczej nie licz na szybkie pompowanie ma kazdym postoju, no chyba ze masz godzinke na 8 kol.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » czw cze 30, 2016 10:57 am
Misiek Cypr pisze:jradek pisze:To jest lodowka samochodowa, nie ma kompresora, termistora itd. Dziala caly czas.
Moze dzialac caly czas, ale obciazenie bedzie mniejsze niz znamionowy prad.
Nie będzie mniejsze.
Jeżeli lodówka to "ogniwa Peltiera + wiatraczek", to będzie żarło non-stop tyle samo prądu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw cze 30, 2016 11:25 pm
Musze doczytac. Zajmuje sie zawodowo chlodnictwem troche, ale moja sprezarka bierze minimum 100 kw... Zwykla srubowa...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » pt wrz 09, 2016 5:51 pm
Dobra.
Okazało się, że aku jest tak stary, tak ujowy, że psuł mi kolejne altki.
Muszę kupić aku, i teraz tak, nie za bardzo się cokolwiek mieści co ma 100 Ah.
Dodatkowo plus jest po lewej, co ogranicza wybór.
Do wyboru mam nołnejma 92 Ah, lub Yuase 74 Ah
Wybór miedzy syfem i malarią.
Co myślicie?
Jest jeszcze opcja odwrócenia kabli, wtedy zmieszczę 90 Ah Yuasa, ale chyba mi się nie chce.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » sob wrz 10, 2016 8:13 pm
jradek pisze:Dobra.
...
Ale męczysz
Pojemność aku jest funkcją (między innymi) obciążenia.
Kupisz "złe" 100Ah i się okaże że efektywnie ma 50.
Kupisz "dobre" 75Ah i będzie w sam raz.
BTW:
Akumulatorem nie da się zepsuć alternatora.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Marcingalloper
-

- Posty: 4958
- Rejestracja: wt lis 19, 2013 11:48 pm
Post
autor: Marcingalloper » sob wrz 10, 2016 8:42 pm
Też miałem ostatnio popsuty alternator.
Zapalała się kontrolka od ładowania - pomyślałem że szczotki, albo coś tam.
Później kontrolka się nie zapalała, a bateria mi zdechła. I to nad wodom

.
Kupiłem więc drugi nowy alternator i założyłem - no ale też coś nie halo bo kontrolka mruga.
Co się okazało:
U mnie się przewodzik upierydolił a z drugiego izolacja zlazła i czasem się stykały

.
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr wrz 14, 2016 4:20 pm
Klema jest u mnie do wymiany. I teraz tak: stara klema jest zatopiona na kablu, mogę ją odciąć, ale gdybym chciał przykręcić nową i ją przylutować palnikiem to raczej się nie uda(?) bo się klema rozchlapie(?)
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr wrz 14, 2016 4:22 pm
Czy kabel masowy od wyciągarki musi być zapięty bezpośrednio do aku?
Nie wystarczy, że będzie zapięty do śruby masowej tej samej co aku?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr wrz 14, 2016 5:19 pm
Dobra
Nowy (regenerowany) altek i nowy aku.
Pomiary pokazały, że na altku (pomiar obudowa- śruba prądowa) napięcie wynosi 14,30-14,31. Na aku w tym czasie było 14,25-14,26.
jest sens się bić o te 0,05 volta, czy dać se spokój?
Elektryk polecił mi poszukać spadków napięcia co mi kradnę prąd, a ja głupi tylko nowy aku se kupiłem.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
tarhim
-

- Posty: 1163
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz
Post
autor: tarhim » śr wrz 14, 2016 6:02 pm
jradek pisze:Klema jest u mnie do wymiany. I teraz tak: stara klema jest zatopiona na kablu, mogę ją odciąć, ale gdybym chciał przykręcić nową i ją przylutować palnikiem to raczej się nie uda(?) bo się klema rozchlapie(?)
A po jakąż cholerę chcesz przylutowywać? Zamontuj dobrze przykręcaną i tyla.
A spadek napięcia o koma zero pięć wolt na kablu który pewnie ma ponad metr to na moje krzywe oko jest zupełnie normalne zjawisko.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr wrz 14, 2016 6:04 pm
Mam "dobrze przykręcaną", ale chciałem ją jeszcze lepiej zamocować i zrobić jeszcze mniejsze spadki napięcia.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
tarhim
-

- Posty: 1163
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz
Post
autor: tarhim » śr wrz 14, 2016 6:28 pm
To na masie będziesz miał spadki, a jak przylutujesz obie to będzie wesoło w przypadku grubszego zwarcia. Nie kombinuj aż tak, bo przekombinujesz. Zapodaj pod klemę coś poprawiające przewodnictwo i zostaw temat w spokoju.
UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
-
jradek
-

- Posty: 15385
- Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
- Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE
Post
autor: jradek » śr wrz 14, 2016 6:38 pm
Chyba nie zauwazyles ze mam kleme do wymiany.
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
-
tarhim
-

- Posty: 1163
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 6:09 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz
Post
autor: tarhim » śr wrz 14, 2016 7:50 pm
No toż nie pod tę do wymiany, tylko pod tę nową

UAZ 469B '86 z wołgą, "Krokodyl"
Mitsubishi L300 4WD '91, "Busik pełen Polaków"
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » śr wrz 14, 2016 8:46 pm
jradek pisze:zrobić jeszcze mniejsze spadki napięcia.
Nie chcę Cię martwić, ale spadek napięcia na przewodniku jest funkcję płynącego przezeń prądu.
Jak ja bym chciał mieć takie problemy...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość