Akumulatory żelowe

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

qubus
 
 
Posty: 1018
Rejestracja: wt lut 22, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: qubus » czw kwie 12, 2007 10:45 pm

ZABOL, to na tych diodach jest zbudowany ten izolator akumulatorow w sklepie forumowym? Tylko one tam sa chyba mocniejsze bo ok 120A.

od dwoch miesiecy pytam jak to dranstwo jest zrobione i nagle, w zupelnie innym watku jest odpowiedz warta 40 pln+ przesylka. :)

acha, tylko czemu te sklepowe maja cztery wyprowadzenia?
Patrol GR Y60 Long
http://www.muddoctors.pl

Awatar użytkownika
zabol
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lip 17, 2006 8:06 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol » pt kwie 13, 2007 7:16 am

Izolator jest zrobiony trochę inaczej, bo on przepuszcza prąd w obie strony a dopiero jak akumulator zaczyna być pustawy to tylko w jednym kierunku. Ale na dwóch diodach można zrobić substytut izolatora. tylko ze tu chodziło o zbicie napięcia i dlatego dioda miała być zwykła prostownicza. Do prostego izolatora ja bym wsadził podwójną diodę SCHOTTKY-ego na przykład STPS16045TV . http://alfa.iele.polsl.gliwice.pl/eleno ... s/3450.pdf Na pierwszej stronie PDF-a jest rysuneczek: anody A1, A2 łączysz razem i podłączasz do alternatora . Z K1 i K2 masz wyjścia jedno kierunkowe. Do tego jakiś radiatorek , troche weny twórczej przy składoniu i gotowe.
Te sklepowe mają cztery wyprowadzenia dlatego, że dwa wejścia i dwa wyjścia są osobno. Poszukaj na eBAY-u bo tam jest tego więcej i opisy są dokładniejsze....

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Post autor: jegorek » pt kwie 13, 2007 7:25 am

zabol pisze:Możesz kupić w sklepie elektronicznym diodę prostowniczą ale co najmniej 50A i włączyć ją w szereg w kierunku przewodzenia na przewodzie do ładowania tego akumulatora. Dioda musi byc na jakimś radiatorze bo będzie się porządnie grzała ale zbijesz 0,6V a do 0,9V przy dużym prądzie. Łatwe i skuteczne rozwiązanie, tylko radiator musi byc odizolowany od masy. A jako gratis masz to, że tylny akumulator nie będzie rozładowywany przez podstawową instalacje samochodu.
Dzięki - też o diódce myślałem, ale nie rozwiązuje to jeszcze jednego aspektu - ilość cykli ładowania. To znaczy po założeniu diody, napięcie ładowania powiedzmy będzie OK ale ładowanie będzie cały czas.... Czy nie przejmować się tym czy też może jednak założyć "włącznik ładowania" i co jakiś czas doładowywać akku??

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Post autor: jegorek » pt kwie 13, 2007 7:34 am

zabol pisze:Możesz kupić w sklepie elektronicznym diodę prostowniczą ale co najmniej 50A i włączyć ją w szereg w kierunku przewodzenia na przewodzie do ładowania tego akumulatora. Dioda musi byc na jakimś radiatorze bo będzie się porządnie grzała ale zbijesz 0,6V a do 0,9V przy dużym prądzie. Łatwe i skuteczne rozwiązanie, tylko radiator musi byc odizolowany od masy. A jako gratis masz to, że tylny akumulator nie będzie rozładowywany przez podstawową instalacje samochodu.
Teraz jeszcze przemyślałem sprawę grania się tej diody - moim zdaniem nie powinno być tak źle, bo przecież ona będzie włączona w obwód ładowania tego akumulatora a nie w obwód odbiorników...

Awatar użytkownika
zabol
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lip 17, 2006 8:06 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol » pt kwie 13, 2007 7:46 am

Nie myśl tylko sprawdź zanim zamkniesz to gdzieś. Rozładowany akumulator potrafi łyknąc i 80A a jak włączysz w tym czasie wyciągarkę to i wszystko co daje alternator albo jeszcze więcej bo z aku podstawowego. Dioda prostownicza ma spadek napięcia od 0,7V czyli na przykład 0,7Vx100A=70W, czyli tyle musisz wychłodzić radiatorem, bo usmażysz diodę razem z samochodem.....Sklepowe izolatory nie dla ładnego wyglądu są składane w aluminiowych radiatorach

jegorek
 
 
Posty: 206
Rejestracja: pn sty 16, 2006 11:22 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław

Post autor: jegorek » pt kwie 13, 2007 9:02 am

OK - będziem testować :wink: Pozostaje jeszcze jedno pytanie - cykle ładowania - czy ładować cały czas czy założyć jakiś odłącznik i ładować co jakiś czas...

Awatar użytkownika
zabol
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pn lip 17, 2006 8:06 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: zabol » pt kwie 13, 2007 9:35 am

Na stałe......to akumulator kwasowy.....

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » pt kwie 13, 2007 3:08 pm

Miło czytać :)2
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw kwie 19, 2007 10:11 pm

Zabol thx za wszystkie porady :)2 Zrezygnowałem jednak z żelowego bo jak sprawdziłem cenę diody (gwarantującej spadek napięcia, przy tym prądzie plus radiator) to mnie trochę przygięło :D
W końcu okazało się, ze aku 70Ah kwasówka zmieści się na lewym nadkolu w komorze silnika :)2 i problem z bani.
Jeszcze raz dzięki za wszelkie uwagi.
pozdr
El
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Zalasz-XLT
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob mar 12, 2005 6:31 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: Zalasz-XLT » sob wrz 22, 2007 11:31 am

Pozwole sobie w tym temacie spytac o rade... chce do uaza kupic porzadny akumulator pod planowana wyciagarke. Co brac?? zolta optime? czerwona optime? czy exide??
UAZ 469 /+ 4 cm/MT :>

powa

Post autor: powa » wt paź 02, 2007 2:45 pm

Kupowałem do miśka akumulatory to miałem podobny dylemat. W końcu po zasięgnięciu opinii znajomych i poczytaniu forum kupiłem 2 chamskie 100Ah bo takie największe się zmieściły. Zapłaciłem za nie mniej niż za czerwoną Optime i jest na razie git. Zima zweryfikuje. :)21

Od Exide Maxximy to trzymaj się z daleka - dużo reklamacji ponoć jest co potwierdziło mi 2 dystrybutorów. A jeden dodał, że maxximy które są w handlu tu leżaki magazynowe sprzed kilku lat, bo firma exide ma jakieś grubsze problemy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości