spawarka

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » pt mar 14, 2008 7:52 pm

No i gitara niech beda "gaśnice" z CO2, bo nie używam Ar ani Ar+CO2 (Argonit). Zawory są żeczywiście kiepskie. Nie ma co dokładać do legalizacji jako zwykłe butle.

Za 4 takie napełnione gaśnice dałem przysłowiową "flaszkę" więc tak czy inaczej jestem do przodu.

Mam jedną butle z Linde to sobie wymienie na Ar w razie "W".
ARO po licznych przeszczepach

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » wt kwie 01, 2008 8:12 pm

A czy z tymi gaśnicami nie jest tak, że przy spawaniu muszą być denkiem do góry? Gaśnica śniegowa różni się od butli do gazów technicznych tym, że wewnątrz posiada rurkę sięgającą prawie samego dna, a to po to, aby z tuby wydobywał się CO2 w formie jak najbardziej ciekłej (dopiero w tubie następuje rozprężenie i zmiana faz z ciekłej na gazową). Butle na gazy techniczne tej rurki nie posiadają i dlatego na pistolecie spawarki mamy od razu gaz.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt kwie 01, 2008 8:41 pm

to sa te same butle, wymieniasz zawor ew. jak jest w dobrym stanie to wykrecasz rurke w starym, i napelniasz jako gasnice...
bo faktycznie w gasnicy jest takowa
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » wt kwie 01, 2008 9:20 pm

hal9 napisał:
Dzisiejszy zakup próby wypadły całkiem fajnie zobaczymy co będzie dalej.
Obrazek[/quote]

Witam hal9! Czy masz już wyrobione zdanie o swoim nowym zakupie!
Mam tej firmy- Rockworth- kompresor 50l z Castoramy (od roku).Jest OK!
Mam pewien dylemat - dać do remontu blacharke Samuraja - zeżarte nadkola - koszt ok 1200pln. czy kupić coś jak Ty za 1200/1600 i zrobić samemu. Jest sporo roboty ale potem zostanie sprzęt. Spawanie nie jest mi obce ale transformatorem z regulacją elektroniczną na pierwotnym ("popełniłem" 3 przyczepki). Nigdy nie robiłem z tak cienką blachą. Wybij mi to z głowy albo może coś doradź. A może ktoś z kolegów na forum ma jakieś swoje spostrzeżenia ? Z góry dziękuje!
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt kwie 01, 2008 9:31 pm

okino pisze: A może ktoś z kolegów na forum ma jakieś swoje spostrzeżenia ? Z góry dziękuje!
dasz rade :)2
cienkie blachy spawa sie parszywie, ale sie spawa :)

do takich rzeczy wybierz spawarke z regulacja pradu w dolnym zakresie,
nawet kosztem max. amperazu...
tiga mam od 7 do 200 A - ale to kosztuje ok 10k PLN (ponad)
mig/mag 70-310 A, i to 70A to zdecydowanie zbyt duzo na cienkie blaszki nawet jezeli masz cienki drut i szybka reke :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » wt kwie 01, 2008 9:38 pm

Co to znaczy w dolnym zakresie ?? Za 1600 pln jest kompletny zestaw z butlą i troche galanterii 12 mies. gwar. PROFIMIG160 kabel nie na gniazdo.
130 A przy chyba 20%. Czy warto w to wejść?
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt kwie 01, 2008 9:52 pm

wszyscy sie podniecaja max amperazem :lol:
160 (20%) znaczy sie, ze w cyklu/ciagu 10 min max 2 min mozesz spawac pradem 160A

do afta lepiej miec mac 120A (40%)- tj 4-6 mm grubosc blachy na przetop
z regulacja 30, 60, 90... niz .... jakies tam 250A od nie wiadomo ilu...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » wt kwie 01, 2008 9:56 pm

OK - rozumiem. Jakim prądem spawasz zazwyczaj blachy samochodowe ( to chyba ok 0,5 - 0,8 mm)
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt kwie 01, 2008 10:00 pm

15-40 A -- ale to zwykle w praniu wychodzi...
70A punktowo tez da rade
zalezy jeszcze jak kladziny spaw,
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » wt kwie 01, 2008 10:01 pm

A czy to prawda, że reduktory potrafią zamarznąć w trakcie pracy? Słyszałem taką teorię. Logika w tym jest, bo w końcu rozprężaniu gazów zawsze towarzyszą ujemne temperatury. Słyszałem o jakichś podgrzewaczach, czy coś.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » wt kwie 01, 2008 10:03 pm

Dzieki. To znaczy że taki zestaw jaki mi zaproponowano powinien wystarczyć ale sprawdze w nim to na co mi zwróciłes uwagę. Ide spać bo rano niestety 4;30 pobudka. Kiedyś chciałem takie godziny wydrapać z cyferblatu.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt kwie 01, 2008 10:06 pm

beztroski pisze:A czy to prawda, że reduktory potrafią zamarznąć w trakcie pracy? Słyszałem taką teorię. Logika w tym jest, bo w końcu rozprężaniu gazów zawsze towarzyszą ujemne temperatury. Słyszałem o jakichś podgrzewaczach, czy coś.
przy C02 to normalka, to nie teoria ale.. (fizyka) ;)

bez podgrzewacza nie ujedziesz zbyt dlugo,
przy Ar, lub mieszance Ar 80 nie potrzeba ...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » śr kwie 02, 2008 6:39 pm

Spawarka sprawuje się naprawde nieźle. Wyspawałem nowee wieszaki karoserii bez zająknięcia piekne spawy.

Zrobiłem próby na grubym materjale i blache 10 jestem w stanie pospawać. Instrukcja deklaruje 8.

Próba wytrzymałosci spawu na naterjale ok 3mm pokazała że spaw utrzymał a wyrwał się materjał.

Do wad tego Migomatu trzeba zaliczyć przede wszystkim to że nie ma gniazda do zasilania podgrzewacza CO2. Więc trzeba osobny przewód wlec. Ja mam zwykły reduktor bo spawam drobiazgi i amatorsko, ale jak ktoś by chciał długie roboty non stop lub w zimie to się trzeba z dodatkowym kabelkiem ciągać.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » śr kwie 02, 2008 7:03 pm

hal9 pisze:Spawarka sprawuje się naprawde nieźle. Wyspawałem nowee wieszaki.....
Gratuluje zakupu !!
Na zdjeciu nie widze dokładnie jaki to model? Czy cena jest tajemnicą ??
Czy próbowałeś spawać cienkie blachy i czy jest płynna regulacja przy prądzie 30-50A ??
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » śr kwie 02, 2008 7:20 pm

Może to głupie pytanie, ale jestem laikiem w dziedzinie spawania. Na zdjęciu widzę, że spawarka posiada dwa pokrętła do regulacji posuwu drutu. O co z tym chodzi?
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
hal9
Posty: 509
Rejestracja: sob sie 18, 2007 9:33 pm
Lokalizacja: Chmielnik, woj Świętokrzyskie

Post autor: hal9 » śr kwie 02, 2008 8:07 pm

Cena spawarki 1998 zł + reduktor 150 zł + kłebek drutu i coś tam jeszcze.

Rockworth ARWMM 250

NIe ma płynnej regulacji jest tylko skokowa (6 stopni). Nie spawałem jeszcze na najmniejszych zakresach ale skoro radzi sobie na wysokich to na niskich powinno być również dobrze.

Drugie pokrętło posuwu jest do spawania punktowego. Czyli są przerwy co chwila i ten czas się reguluje. Funkcja działa, ale nie umiem z niej jeszcze korzystać.
ARO po licznych przeszczepach

Awatar użytkownika
okino
Posty: 576
Rejestracja: śr lut 13, 2008 8:11 pm
Lokalizacja: gdzieś koło Żywca

Post autor: okino » śr kwie 02, 2008 8:34 pm

Dzięki za info.
Samurai 89 1.3 nie motany Sahara 205/70/15

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » ndz lis 23, 2008 5:04 pm

no i kazanka z tym regulatorem z allegro. upoleł sie był :)11 , dziadostwo, teraz do głowy wpadł mi lepszy pomysł, streowanie napieciem zasilajacym przez opornice suwakową albo taka z "kierownica" używalismy tego na labolatoriach jako bocznik do silnika pradu sałego, regulowało obroty. i powinno sie nadac, ale na allegro tego nie widze
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość