Elektryczna pompka paliwowa

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pt mar 12, 2004 7:59 pm

contik pisze:da się to do ON zaadoptować??


te rolkowe ponieważ nie mają żadnych membran nadają się zarówno do etyliny jak i ON
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt mar 12, 2004 8:29 pm

ZBYCHU pisze:
te rolkowe ponieważ nie mają żadnych membran nadają się zarówno do etyliny jak i ON

Etylin nie ma już w sprzedazy,sa tylko benzyny .

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pt mar 12, 2004 8:35 pm

Mag69 pisze:
ZBYCHU pisze:
te rolkowe ponieważ nie mają żadnych membran nadają się zarówno do etyliny jak i ON

Etylin nie ma już w sprzedazy,sa tylko benzyny .

:)21

i co to zmienia :)5
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 12, 2004 8:36 pm

niech mi ktoś wytłumaczy co to jest "pompa rolkowa"?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt mar 12, 2004 8:45 pm

ZBYCHU pisze:
Mag69 pisze:
ZBYCHU pisze:
te rolkowe ponieważ nie mają żadnych membran nadają się zarówno do etyliny jak i ON

Etylin nie ma już w sprzedazy,sa tylko benzyny .

:)21

i co to zmienia :)5
Nic

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt mar 12, 2004 9:18 pm

czesław&jarząbek pisze:niech mi ktoś wytłumaczy co to jest "pompa rolkowa"?
:)21
Czesiu czyżby jakieś braki we wiedzy..oj nie dobrze :lol: :lol: :lol:
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » ndz mar 14, 2004 8:41 am

Rolkowe znaczy nie membranowe :)21
cokolwiek to znaczy....

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz mar 14, 2004 9:16 am

contik pisze:da się to do ON zaadoptować??
a po co ? jak ci się paliwo cofa to uszczelnij układ - bo po założeniu pompki będzie się sączyć a i tak się całkiem nie odpowietrzy....

contik
 
 
Posty: 281
Rejestracja: sob mar 15, 2003 7:07 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: contik » ndz mar 14, 2004 9:29 am

jako pomocnicza, gdzieś słyszałem że jak się takie cuś załozy to ta oryginalna mniej w dupę dostaje.
Nie potrafię się do tego odnieść technicznie, ale jak za niewielką kase to mogę spróbować

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » ndz mar 14, 2004 11:13 am

nie wiem czy gra warta zachodu....

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz mar 14, 2004 11:33 am

pewnie że nie...bez sensu wogóle...
pompa fabryczna jest policzona z zapasem to raz, a dwa że rośnie wtedy stopień komplikacji i wzrasta wybuchowość syfa
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Micha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2004 1:07 pm

Post autor: Micha » ndz mar 14, 2004 9:10 pm

zabuduj elektreczna pompe, mechaniczna mozez wybudowac ale za to musisz reduktor cisnienia zabudowac jeden przewod spowrotem do zbiornika i wszystko dzila. w moim ami tez to mam od holley wszystko gra i jestem zadowolony.

micha

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » ndz mar 14, 2004 9:15 pm

Micha pisze:zabuduj elektreczna pompe, mechaniczna mozez wybudowac ale za to musisz reduktor cisnienia zabudowac jeden przewod spowrotem do zbiornika i wszystko dzila. w moim ami tez to mam od holley wszystko gra i jestem zadowolony.

micha
Jeżeli pompa jest dobrana pod względem ciśnienia to nie ma powodu przebudowywania układu paliwowego.
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz mar 14, 2004 9:25 pm

A w jaki sposób ustalić która pompa "podejdzie" do UAZ-a? :o
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Micha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2004 1:07 pm

Post autor: Micha » pn mar 15, 2004 7:42 am

ty musisz najpierw wiedzec ile ta mechaniczna popka cisnienia ma, albo lepiej ile ten gaznik potrzebuje. ta pompke ktora ja zabudowalem ma cisnienie do 15psi. przed gaznikiem zabudujesz regulator a an niem mozez cisnienie weregulowac.
a przewod spowrotem do zbiornika musisz miec albo mechaniczna albo elektryczna pompka silnik nie moze tyle spalic ile ta pompka do gaznika wleje.
1psi=0,0689 10psi=0,6895

micha

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pn mar 15, 2004 8:27 am

Micha pisze:silnik nie moze tyle spalic ile ta pompka do gaznika wleje.
micha

a o zaworku iglicowym słyszał, on reguluje poziom paliwa w komorze pływakowej
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pn mar 15, 2004 8:32 am

Władek pisze:A w jaki sposób ustalić która pompa "podejdzie" do UAZ-a? :o

i tu jest przewaga części od profesjonalnego producenta on ma katolog w którym wszystko jest opisane. W zmotach nigdy nic nie wiadomo a bezawaryjność takich rozwiązań jest raczej problematyczna.
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
Micha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2004 1:07 pm

Post autor: Micha » pn mar 15, 2004 9:31 am

ZBYCHU pisze:
Micha pisze:silnik nie moze tyle spalic ile ta pompka do gaznika wleje.
micha

a o zaworku iglicowym słyszał, on reguluje poziom paliwa w komorze pływakowej
ten zawor ale nie moze tego cisnienia zamnknac, sprerzyna za slaba i ten gaznik dostanie za duzo paliwa, ta elektryczna pompka ma tak samo na wolnych obrotach te same cisnienie, ten regulator da tylko tyle paliwa do komory ile ona potrzebuje a ta reszta plynie spowrotem do zbiornika.
drugie, ta pompka pracuje caly czas z tym samym ciesnieniem to musisz miec odplyw do zbiornika, tak samo jak ta mechaniczna ona tez ma odplyw do zbiornika, i ten odplyw mozez do elektrycznej wziasc.
jak troche pomyslisz, to jest calkiem proste. potrzebujesz tylko pompke, regulator i troche werzyka do paliwa no i 1 do 2 godzin roboty, to zalezy jak ty szybko myslic umjesz.

micha

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn mar 15, 2004 4:39 pm

Do Zbycha w szczególności pytanie: czy rzeczywiście należy oprócz pompki zastosować również regulator, a jeśli tak to czy jest on do nabycia (na jakich warunkach) czy też regulator uzyskuje się "drogą zmoty"? :lol:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pn mar 15, 2004 8:47 pm

Władek pisze:Do Zbycha w szczególności pytanie: czy rzeczywiście należy oprócz pompki zastosować również regulator, a jeśli tak to czy jest on do nabycia (na jakich warunkach) czy też regulator uzyskuje się "drogą zmoty"? :lol:

Kurcze, ja cały czs mówie o fabrycznie nowych elektrycznych pompach paliwa o ciśnieniu nominalnym 0,10 bara przeznaczonych do zasilania układów gażnikowych które to nie potrzebują żadnych dodotkowych regulatorów ciśnienia. Można oczywiście zastosować przelew jeśli ktoś ma częste kłopoty z pływakiem czy zaworem iglicowym ale nie jest to bezwzględny wymóg. Jeśli ktoś natomiast skręca zmotę z pompy do układów wtryskowych o ciśnieniu w zależności od typu wtrysku od 3 do 4 barów lub nawet 6.5 bara w przypadku K-Jetronika to i regulator wtedy zbyt dużo nie pomoże, bo standartowe są właśnie na w/w ciśnienia a z regulowanyni ręcznie to różnie bywa szczególnie przy tak niskich ciśnieniach które chce się otrzymać /walczyłem kiedyś przy webaście / Jestem elektronikiem i mechanikiem i naprawdę doświadczenie zawodowe nauczyło mnie jednego jak już komplikować czy przebudowywać jakiś układ to tylko na profesjonalnych częściach robisz raz a dobrze i nie wracać do tematu.
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
ZBYCHU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 50
Rejestracja: ndz lis 02, 2003 5:29 pm

Post autor: ZBYCHU » pn mar 15, 2004 8:52 pm

Micha pisze:
ZBYCHU pisze:
Micha pisze:silnik nie moze tyle spalic ile ta pompka do gaznika wleje.
micha

a o zaworku iglicowym słyszał, on reguluje poziom paliwa w komorze pływakowej
ten zawor ale nie moze tego cisnienia zamnknac, sprerzyna za slaba i ten gaznik dostanie za duzo paliwa, ta elektryczna pompka ma tak samo na wolnych obrotach te same cisnienie, ten regulator da tylko tyle paliwa do komory ile ona potrzebuje a ta reszta plynie spowrotem do zbiornika.
drugie, ta pompka pracuje caly czas z tym samym ciesnieniem to musisz miec odplyw do zbiornika, tak samo jak ta mechaniczna ona tez ma odplyw do zbiornika, i ten odplyw mozez do elektrycznej wziasc.
jak troche pomyslisz, to jest calkiem proste. potrzebujesz tylko pompke, regulator i troche werzyka do paliwa no i 1 do 2 godzin roboty, to zalezy jak ty szybko myslic umjesz.

micha

co się tyczy szybkości myślenia to ta nie jest najważniejsza liczy się raczej jakość :)21
L-R DISCOVERY 300TDI

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn mar 15, 2004 9:08 pm

[quote] Kurcze, ja cały czs mówie o fabrycznie nowych elektrycznych pompach paliwa o ciśnieniu nominalnym 0,10 bara [quote]

Zbychu! Nie nerwujsja! Pytam, bo się na tym nie znam a ludziska widzisz co piszą! :lol:
Skoro zatem mówisz, że do UAZ-a taka pompka jest jak najbardziej przydatna i nie trzeba nic więcej oprócz niej i MUSI działać, to pozostaje mi wysłać Ci jeszcze jedno pytanie na priv, co za chwilę czynie!
Pozdrawiam!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Micha
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 14, 2004 1:07 pm

Post autor: Micha » wt mar 16, 2004 8:51 am

Władek pisze:
Kurcze, ja cały czs mówie o fabrycznie nowych elektrycznych pompach paliwa o ciśnieniu nominalnym 0,10 bara

Zbychu! Nie nerwujsja! Pytam, bo się na tym nie znam a ludziska widzisz co piszą! :lol:
Skoro zatem mówisz, że do UAZ-a taka pompka jest jak najbardziej przydatna i nie trzeba nic więcej oprócz niej i MUSI działać, to pozostaje mi wysłać Ci jeszcze jedno pytanie na priv, co za chwilę czynie!
Pozdrawiam!
jak ty to wiesz to po co sie tu pytosz. najpierw nom nerwe sepsujesz siebje tez a potem idzez do kogo innenego. na drugi raz wes sie 2 zloty i opowjadej to wszystko twojemu frizerowi.
micha

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt mar 16, 2004 10:54 am

Micha pisze:
Władek pisze:
Kurcze, ja cały czs mówie o fabrycznie nowych elektrycznych pompach paliwa o ciśnieniu nominalnym 0,10 bara jak ty to wiesz to po co sie tu pytosz. najpierw nom nerwe sepsujesz siebje tez a potem idzez do kogo innenego. na drugi raz wes sie 2 zloty i opowjadej to wszystko twojemu frizerowi.
micha
:o :o :o :)11
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » wt mar 16, 2004 11:03 am

czesław&jarząbek pisze:do odpowietrzania diesla to sobie kup ręczną pompkę z liaza, ze zbiornika paliwa. mała, montowana na przewodach i daje rade :)21
albo z cytryny grucha montowana na przewodzie, uzywki po 60 zeta
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości