Akumulator żelowy

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr mar 24, 2004 1:15 pm

staram sie jak moge banan choc tytul juz pewnie kolo nosa mi przeszedl to moze w plebiscycie na nowo elektyka jakies szanse bede mial 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr mar 24, 2004 1:17 pm

mów co wiesz a tytuł przyjdzie sam :)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr mar 24, 2004 1:19 pm

staram sie a ty mnie tlamsisz :cry: nie dasz sie w pelni wypowiedziec :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr mar 24, 2004 1:26 pm

daj mi spokój :)21

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr mar 24, 2004 1:27 pm

banan pisze:zmniejszasz też, ale głównie napięcie spada....to złe rozwiązanie....
No Banan tego sie nie spodziewałem po tobie :oops:

Jak chcesz zmienić prąd nie zmieniając napięcia :)5

Wszystkie prostowniki tak maja ,zmieniaja napiecie albo przez elektroniczny regulator albo odczepami na uzwojeniu
:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr mar 24, 2004 1:30 pm

dobrze...wypowiem się inaczej....natężenie....
wnr :)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr mar 24, 2004 1:42 pm

mierzone w amperach przyniesionego w wiadrze pradu :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw mar 25, 2004 3:29 pm

MOC pisze:pewnie ze za duzy prad ladowania powinien byc 1/10 pojemnosci akumultora z tego co mnie uczono...
to jest prawda, ale w tym przypadku gowno-prawda
to jest akumulator zelowy i ma inny prad ladowania
wystarczy tylko przeczytac na obudowie wartosc pradu i napiecia ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw mar 25, 2004 3:36 pm

kazda prawda chocby i gowniana jest prawdziwa :)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt mar 26, 2004 8:47 pm

matchbox pisze:to jest akumulator zelowy i ma inny prad ladowania
wystarczy tylko przeczytac na obudowie wartosc pradu i napiecia ...
No to już przeczytalem 6V 12Ah. A prostownik ma regulowany prąd ladowania, ale minmalny jest 12 (nie pamiętam czy A czy Ah :oops: )

Nowa zabawka, nie mogę Bąblowi jej spieprzyć w pierwszym tygodniu użytkowania. Muszę coś ustalić póki brzydka pogoda.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt mar 26, 2004 8:56 pm

Maq pisze:
matchbox pisze:to jest akumulator zelowy i ma inny prad ladowania
wystarczy tylko przeczytac na obudowie wartosc pradu i napiecia ...
No to już przeczytalem 6V 12Ah. A prostownik ma regulowany prąd ladowania, ale minmalny jest 12 (nie pamiętam czy A czy Ah :oops: )

Nowa zabawka, nie mogę Bąblowi jej spieprzyć w pierwszym tygodniu użytkowania. Muszę coś ustalić póki brzydka pogoda.
No to troche zmienia sytuacje. Taki prad 12 A, przy 6 V dla zelowego
to gdzies ze 40 Ah musial by miec. Mialem kiedys 8 Ah i 6V, prad ladowania
mial prad ladowania 1,6 A. Ale akumulator ma opornosc wewnetrzna i tak naprawde
reguluje sie napiecie. Nie bede Cie namawial do doswiadczen, bo taniej wyjdzie
kupic ladowarke niz nowy aku jak cos nie wyjdzie.
Musial bys zmierzyc napiecie prostownika (bez obciazenia), ustawic gdzies 7,4 - 7,6 Volta, potem zmierzyc
prad ladowania. Ale trzeba miec przyrzady i troche wprawy w pomiarach ...
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt mar 26, 2004 9:15 pm

matchbox pisze:Musial bys zmierzyc napiecie prostownika (bez obciazenia), ustawic gdzies 7,4 - 7,6 Volta, potem zmierzyc
prad ladowania. Ale trzeba miec przyrzady i troche wprawy w pomiarach ...
Nie jestem pewien, czy bez obciążenia zmierze cokolwiek (chyba się dziad nie uruchomi).

Napięcie mogę tylko zmieniać z 6V na 12V (i vice versa).

Przyrząd mam.

Wprawę też (nie ze wszystkich laborek mnie wyrzucili - ale nie miaem laborki o akumulatorku do zabawki).
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pt mar 26, 2004 9:44 pm

Hmmmm! Wychodzi na to, że zaraz jakąś rozprawę habilitacyjną złożycie z powyższych pomysłów, a człowiek chciał się tylko dowiedzieć, czy go sprzedawca nie nabija w butelkę!!! :o :o :o
Władek - Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości