Elektryka poproszę do tablicy
: śr sty 28, 2015 8:25 am
Kłaniam,
Mam w aucie problem z czasem nie uruchamiającą się dmuchawą. Nie uruchamianie się nie jest związane z niczym, przynajmniej ja tego z niczym nie potrafię powiązać. Wystarczy kilka razy włączyć/wyłączyć klimatronik i dmuchawa rusza. I pracuje normalnie na wszystkich biegach.
Wczoraj udało mi się w czasie nie działania wpiąć miernik w kable od klimatronika do dmuchawy i mam takie wyniki na poszczególnych biegach:
1 - 7,2V
2 - 6,2V
3 - 4,6V
4 - 3,0V
5 - 1,7V
6 - 0,4V
Wydaje się, że uszkodzenie jest w którymś module klimatronika, ale wpadłem na jeszcze inny pomysł i proszę o konsultację:
Jeśli coś, czasem blokuje silnik dmuchawy i ten nie może ruszyć, lub sam silnik ma jakiś problem (luźne szczotki?) czy to nie powodowało by właśnie takich wyników na mierniku?
Coś jak zadanie z prawa Ohma, jest opór (na uszkodzonym silniku), natężenie prądu rośnie wraz z wyższymi biegami dmuchawy, więc napięcie zmierzone jest coraz niższe. Gdyby były następne, szybsze biegi pewnie doszłoby do 0V, czyli do zwarcia.....
Podziękował.
Mam w aucie problem z czasem nie uruchamiającą się dmuchawą. Nie uruchamianie się nie jest związane z niczym, przynajmniej ja tego z niczym nie potrafię powiązać. Wystarczy kilka razy włączyć/wyłączyć klimatronik i dmuchawa rusza. I pracuje normalnie na wszystkich biegach.
Wczoraj udało mi się w czasie nie działania wpiąć miernik w kable od klimatronika do dmuchawy i mam takie wyniki na poszczególnych biegach:
1 - 7,2V
2 - 6,2V
3 - 4,6V
4 - 3,0V
5 - 1,7V
6 - 0,4V
Wydaje się, że uszkodzenie jest w którymś module klimatronika, ale wpadłem na jeszcze inny pomysł i proszę o konsultację:
Jeśli coś, czasem blokuje silnik dmuchawy i ten nie może ruszyć, lub sam silnik ma jakiś problem (luźne szczotki?) czy to nie powodowało by właśnie takich wyników na mierniku?
Coś jak zadanie z prawa Ohma, jest opór (na uszkodzonym silniku), natężenie prądu rośnie wraz z wyższymi biegami dmuchawy, więc napięcie zmierzone jest coraz niższe. Gdyby były następne, szybsze biegi pewnie doszłoby do 0V, czyli do zwarcia.....
Podziękował.