Strona 1 z 1

Jak dobrać rozrusznik/alternator ?

: pt wrz 15, 2017 7:29 am
autor: sebastian2357
Czy jest jakas możliwość żeby dobrać sobie pasujący mocniejszy alternator lub rozrusznik który jest w innym modelu ale pasuje do tego co mamy?

Mam na myśli sytuacje kiedy znamy numer czesci powiedzmy toyoty, numer wytwórcy czyli w tym przypadku Denso. I co dalej, są jakies katalogi gdzie opisany jest sposób mocowania, wejścia itd? Tak żeby zobaczyć jakie dane techniczne ma nasz sprzęt i poszukać takiego co tez bedzie pasował ale dawał np 140 A zamiast 70 A.

Opcja że weź swój altek i idź na złomowisko poszukać podobnego odpada.

Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?

: pn wrz 18, 2017 4:34 pm
autor: Marci
jak ma dawać więcej prądu to będzie większy , jak będzie większy to ma inaczej mocowania , to nie będzie pasował , itd więc jak masz 60 to poszukaj 90 powinien mieć podobne gabaryty. ale czy gra warta świeczki

Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?

: wt wrz 19, 2017 11:43 am
autor: sebastian2357
Niekoniecznie, czasem podobnych gabarytów altki są mocniejsze ze wzgledu na sposób uzwojenia. Na razie udało mi kupić zapasowy rozrusznik od innego modelu który POWINIEN pasować, zobaczymy jak jest w praktyce..
Wyglada na to że droga do takich kombinacji nie jest prosta i trzeba sie troche napocić ;)

Re: Jak dobrać rozrusznik/alternator ?

: ndz paź 01, 2017 4:46 pm
autor: Błażej
O dopasowywaniu rozruszników nie słyszałem. Bo to jednak podzespół na sztywno montowany do silnika, z reguły na kołnierz. Do tego musi mieć określoną średnicę zębatki, jej skok i co tam jeszcze... Czasem na rynku występują rozruszniki o różnych konstrukcjach do danego pojazdu (z przekładnią zwalniającą i mniejszym silnikiem elektrycznym lub o działaniu bezpośrednim).
Co do alternatora, to sprawa jest prostsza. Jeśli elektronika alternatora nie współpracuje z elektroniką auta (w tej chwili nadzór nad alternatorem często sprawuje sterownik silnika, który określa parametry jego pracy), a jest to samodzielny regulator, to możliwości są spore. Ważne, by dopasować kółko pasowe alternatora do typu paska osprzętu i by pracowało ono w płaszczyźnie pozostałych kół. Bo mocowania i sposób naciągu można modyfikować. Nie zawsze jest to łatwe, bo czasem mocowanie, to jakiś nadlew na bloku, ale alternator można też przenieść w inne miejsce.
Najrzetelniejszą opinię, co do możliwości zamocowania alternatora uzyskasz w hurtowniach handlujących częściami do nich. Mają katalogi, rysunki, wymiary. A jeśli jeszcze regenerują alternatory, to i wiedzę z pierwszej ręki.