Spec od naprawy elektroniki liczników
Moderator: Marcin-Kraków
Spec od naprawy elektroniki liczników
Poszukuję namiarów na kogoś kto naprawia liczniki samochodowe.
W sensie nie koryguje a potrafi naprawić ścieżki i przywrócić działanie obrotomierza w mojej Vitarze.
W sensie nie koryguje a potrafi naprawić ścieżki i przywrócić działanie obrotomierza w mojej Vitarze.
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
ja do audicy naprawiałem tu:
https://www.google.com/maps/uv?hl=pl&pb ... CnoECA4QBg
wymienił silniczki (paliwa, temp), procesor, fisa...dał roczną gwarancje, działa ale 1000zł poszło
https://www.google.com/maps/uv?hl=pl&pb ... CnoECA4QBg
wymienił silniczki (paliwa, temp), procesor, fisa...dał roczną gwarancje, działa ale 1000zł poszło
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Chora cena (w przyp. Vitary) ale skontaktuje się z człowiekiem.
Dzięki za namiar
Dzięki za namiar

Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
A tego się nie da po prostu kupić? 

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Taki już mam
https://images.app.goo.gl/S5AiRoHVwM6LSqog8
a tego były dwie wersje: Jeager i Denso. Ja mam ten pierwszy. Zarzuciłem temat na Suzuki ale czekam.
https://images.app.goo.gl/S5AiRoHVwM6LSqog8
a tego były dwie wersje: Jeager i Denso. Ja mam ten pierwszy. Zarzuciłem temat na Suzuki ale czekam.
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Jeagera mam w audicy - po forach piszą ze wszedzie się psują, wiec kupno używki to loteria. Jeździć z padnietym się da, ale jak umrze procek to immobiliser odcina i stoimy. Usunięcie immo swoje kosztuje a tak przynajmniej mam działający wskaźnik temperatury i poziomu gnojowicy, że o fisie nie wspomnę 

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
No też to mnie hamuje przed używkami.
W ogłoszeniu one wszystkie sprawne. Po montażu się okaże niewiele lepszy od mojego (albo co innego nie działa) i mam kolejny złom do kolekcji.
Zdaję sobie sprawę że "najmłodszy" będzie miał i tak min 20 lat.
W ogłoszeniu one wszystkie sprawne. Po montażu się okaże niewiele lepszy od mojego (albo co innego nie działa) i mam kolejny złom do kolekcji.
Zdaję sobie sprawę że "najmłodszy" będzie miał i tak min 20 lat.
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
jak nie ma tam immo to kup używkę, ale jak jest to już nie opłaca się - licznik po naprawie pewnie kolejne 10 lat pożyje
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Nie ma. Wczoraj w robocie się pobawiłem aby go wydobyć i wróciłem do domu autem bez licznika.
Poszukam po ogłoszeniach wieczorkiem bo coś na forum Suzuki cisza w materii.
Poszukam po ogłoszeniach wieczorkiem bo coś na forum Suzuki cisza w materii.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
1. Sam obrotomierz trzyma się w obudowie na trzy śrubki?
2. Skąd pewność, że to on się zepsuł, a nie coś w instalacji?
3. Obrotomierz coś w ogóle pokazuje, czy zimny trup?
2. Skąd pewność, że to on się zepsuł, a nie coś w instalacji?
3. Obrotomierz coś w ogóle pokazuje, czy zimny trup?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Trup. Od początku nie działał.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Sygnał do niego dochodzi?
Może być coś wcześniej uwalone...
Może być coś wcześniej uwalone...
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
No i właśnie dlatego potrzebuję kogoś kto się na tym zna. Moja wiedza w tym zakresie ogranicza się do wyjęcia i pewnie włożenia tego jak było.
Tam wchodzą 3 wtyczki po kilkanaście PIN każda a jedyna mechaniczna rzecz to linka prędkościomierza.
Nie znalazłem niczego co byłoby jakoś podpisane sugerując że to do obrotomierza idzie aby sprawdzić czy tam jakiś sygnał albo coś dociera.
Tam wchodzą 3 wtyczki po kilkanaście PIN każda a jedyna mechaniczna rzecz to linka prędkościomierza.
Nie znalazłem niczego co byłoby jakoś podpisane sugerując że to do obrotomierza idzie aby sprawdzić czy tam jakiś sygnał albo coś dociera.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Musiałbyś znaleźć oryginalną serwisówkę instalacji elektrycznej. Mi się udało pozyskać do Pajero. 750 str + suplementy dla każdego kolejnego rocznika po ca 250 str. Kiedyś sobie wydrukujęPiasek pisze: ↑pn maja 13, 2019 9:17 amNo i właśnie dlatego potrzebuję kogoś kto się na tym zna. Moja wiedza w tym zakresie ogranicza się do wyjęcia i pewnie włożenia tego jak było.
Tam wchodzą 3 wtyczki po kilkanaście PIN każda a jedyna mechaniczna rzecz to linka prędkościomierza.
Nie znalazłem niczego co byłoby jakoś podpisane sugerując że to do obrotomierza idzie aby sprawdzić czy tam jakiś sygnał albo coś dociera.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Jeśli jest tak jak w innych japończykach to zapewne jest czujnik, który zlicza obroty wału, potem to idzie do sterownika i z niego do zegarów.
Poszukaj schematu to zlokalizujesz.
Poszukaj schematu to zlokalizujesz.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Nie wiem czy masz gaźnik czy wtrysk... ale zerknij na to
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?t=10344
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?t=10344
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Mam monowtrysk. Czytałem to ale to jest stara Vitka (inna cewka, inne zegary) i inna instalacja.
U mnie to bardziej GVka już.
U mnie to bardziej GVka już.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Wyciągnij zegary. Przypatrz się, jak jest zamocowany mechanizm obrotomierza w obudowie. Pewnie będą to trzy, może cztery śrubki. I śrubki te są równocześnie połączeniem obrotomierza ze ścieżkami. To prosty system bez żadnej transmisji danych, kodowania, immo w liczniku... Jedno to plus po stacyjce, drugie masa, trzecie sygnał. Trzeba sprawdzić, czy dociera zasilanie, czy śrubki przypadkiem nie spatyniały i kontakt się nie stracił. A później wziąć obrotomierz, podłączyć do wejścia sygnałowego najlepiej generator i puścić sygnał powiedzmy 50 Hz. Od bólu pójdzie nawet na sinusie z transformatora sieciowego. Jak zadziała, to problem w aucie. Jak nie zadziała, to trzeba szukać w zegarze. Pewnie budowa elektroniki standardowa dla kilku modeli z tego czasu i można podstawiać części. Można też podłączyć oscyloskop do instalacji i sprawdzić, czy jest sygnał sterujący. A nawet diodę z rezystorem między sygnał i plus po stacyjce i sprawdzić, czy zacznie migotać.
W sumie, to w zakładzie napraw rtv powinni sprawdzić działanie tego obrotomierza. Pod warunkiem, że będzie im się chciało.
W sumie, to w zakładzie napraw rtv powinni sprawdzić działanie tego obrotomierza. Pod warunkiem, że będzie im się chciało.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
o czym Ty do mnie rozmawiasz

Z tym specem od telewizorów też mi pomysł przyszedł, dzisiaj po południu podrzucę do jednego takiego co się kiedyś w to bawił za czasów jak jeszcze normalne telewizory były.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
A to nie będą takie same zegary, jak w swifcie?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Wizualnie tak ale Swift ma kilometer 5-bębenkowy a Vitara 6-cio
Dochodzą kwestie podświetlania załączanego napędu 4WD itp których jak mniemam w Swifcie nie ma
Także będą inne wtyczki (inne ilości pinów) i inne ścieżki przewodzące z tyłu. Obejrzałem teraz i ta mata ze ścieżkami jest ciut inna. U mnie jeszcze jakieś kabelki tam są na tych ścieżkach.
Ale jeżeli się okaże że faktycznie mam uwalony sam obrotomierz to trop dobry na dawcę bo za te od Swifta po 30zł wołają
Dochodzą kwestie podświetlania załączanego napędu 4WD itp których jak mniemam w Swifcie nie ma
Także będą inne wtyczki (inne ilości pinów) i inne ścieżki przewodzące z tyłu. Obejrzałem teraz i ta mata ze ścieżkami jest ciut inna. U mnie jeszcze jakieś kabelki tam są na tych ścieżkach.
Ale jeżeli się okaże że faktycznie mam uwalony sam obrotomierz to trop dobry na dawcę bo za te od Swifta po 30zł wołają
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Czasem było jeszcze tak (nie wiem czy w Vitarach), że obrotomierz był podłączony do specjalnego wyjścia w alternatorze oznaczonego jeśli dobrze pamiętam literą "W". Sprawdź czy tak nie masz, może tam styk spatyniał.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
eleinfroot , to rozwiązanie z diesli. W benzyniakach sygnał był brany z układu zapłonowego.
Piasek a zrób najprostszą rzecz - obrotomierz jest elektrycznie połączony z tą folią ze ścieżkami za pomocą śrubek. Może tam wlazła korozja? Weź je poluzuj i dokręć, ewentualnie odkręć całkiem, przeczyść śrubki i miedziane pola na folii i zakręć z powrotem.
Piasek a zrób najprostszą rzecz - obrotomierz jest elektrycznie połączony z tą folią ze ścieżkami za pomocą śrubek. Może tam wlazła korozja? Weź je poluzuj i dokręć, ewentualnie odkręć całkiem, przeczyść śrubki i miedziane pola na folii i zakręć z powrotem.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.
-
-
- Posty: 196
- Rejestracja: pn gru 12, 2016 6:45 am
- Lokalizacja: Warszawa - Praga
- Kontaktowanie:
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Nie tylko z diesli. Pewne roczniki Nivy też tak miały.Błażej pisze: ↑wt maja 14, 2019 7:38 pmeleinfroot , to rozwiązanie z diesli. W benzyniakach sygnał był brany z układu zapłonowego.
Piasek a zrób najprostszą rzecz - obrotomierz jest elektrycznie połączony z tą folią ze ścieżkami za pomocą śrubek. Może tam wlazła korozja? Weź je poluzuj i dokręć, ewentualnie odkręć całkiem, przeczyść śrubki i miedziane pola na folii i zakręć z powrotem.
Re: Spec od naprawy elektroniki liczników
Sygnał na obrotomierz wraca z cewki przez noise suppresor.
Jak wygnił albo go zgubiłeś, to nie będzie działało.
Zainwestuj złotówkę w diodę led z opornikiem (albo led na 12v) i wszystko się stanie jasne.
Jak wygnił albo go zgubiłeś, to nie będzie działało.
Zainwestuj złotówkę w diodę led z opornikiem (albo led na 12v) i wszystko się stanie jasne.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość