Ile musi mieć?

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Ile musi mieć?

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 8:55 pm

Jeśli chcieć zasilić w pełni reflektor, który ma żaróweczkę na 1000 W (słownie: jeden tysiąc watów), chodzi na prądzie stałym 28 V, to czy będzie dobra do tego prądnica o mocy max. 3kW, prąd 100A no i napięcie robocze 28,5 V?
I nie polewać proszę, że nie uważałem na fizyce, bo prawdę tę znam już od lat. :wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 31, 2005 8:59 pm

A co na fizyce sie spało :lol:


oblicz sobie ze wzoru P=UxI
gdzie
P-moc
U-napięcie
I-prąd


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sty 31, 2005 9:03 pm

A co , pradnice z Allegro chcesz załozyć ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 9:04 pm

Mag69 pisze:A co na fizyce sie spało :lol:


oblicz sobie ze wzoru P=UxI
gdzie
P-moc
U-napięcie
I-prąd


:)21

Jebudu !!
(to odgłos mojej szczęki opadającej na parkiet)

:o :o :o
(ciąg dalszy szoku naukowego)

:evil:
No niech się kto zlituje i mi to policzy !! !! ?? !!
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Tołdi
Posty: 527
Rejestracja: śr lip 07, 2004 4:49 pm
Lokalizacja: Margonin

Post autor: Tołdi » pn sty 31, 2005 9:09 pm

Starczy ci prądu na 3 takie żaróweczki.

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 9:11 pm

Tołdi pisze:Starczy ci prądu na 3 takie żaróweczki.

Czy ta opinia oparta jest o parametry tej prądnicy właśnie??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sty 31, 2005 9:23 pm

Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sty 31, 2005 9:25 pm

Ty chyba lubisz lotnicze wynalazki :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 9:26 pm


To je ono - jak mawiają bracia Czesi... :wink:
Podejdzie czy za słaba??
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 31, 2005 9:31 pm

Władziu zdradz co ty kombinujesz ?

chcesz zasilać reflektory o srednicy 2 metrów ?


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 9:38 pm

Mag69 pisze:Władziu zdradz co ty kombinujesz ?

chcesz zasilać reflektory o srednicy 2 metrów ?


:)21

Nie, mój reflektor ma tak z 30 cm średnicy i po podaniu napięcia na silniczek żarówka "wstaje" z obudowy i można świecić, po świeceniu zaś można znów żaróweczkę schować w obrys samochodu, tak że nic nie wystaje i jest bezpieczne. To taki reflektorek do oświetlania pasa startowego w czasie manewrów na ziemi, lądowaniu itp. Reflektorek pochodzi z MiG-a. :lol:


PS
Jak ktoś chce - mogę podesłać fotkę tego reflektorka.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 9:43 pm

gri74 pisze:Ty chyba lubisz lotnicze wynalazki :lol:

Tak się mszczą niezrealizowane marzenia młodzieńcze. :wink:
Każdy wiedzieć powinien, że mężczyzna od dziecka różni się tylko rodzajem zabawek, którymi się posługuje...
:)21


No niechże jakiś uczony w piśmie przeliczy mi możliwości tej prądnicy dla tego reflektorka... pliiiizzzz !!
Mnie z rachunków wychodzi 2850 watów mocy, dobrze? :o
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 31, 2005 9:58 pm

To chyba mamy rózne kalkulatory, bo mnie wychodzi pobór 1000W i 35A

pradnica ma 3000W i 100A


powinno wystarczyć :)23
LJ 70

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 10:06 pm

Dziękuję za wyliczenie. Teraz następna kwestia: czy taka prądnica może sobie chodzić na pasku klinowym bez odprowadzania wytworzonego prądu za wyjątkiem tego czasu, gdy reflektor świeci? Nie dupnie coś wtedy?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn sty 31, 2005 10:09 pm

Nie dupnie,moze chodzić


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn sty 31, 2005 10:16 pm

Mag69 pisze:Nie dupnie,moze chodzić


:)21

No !! To miło, że nie dupnie. Myślałem, że trzeba jeszcze jakieś duuuuże aku, abo cuś inkszego. No to dalej: włożenie tej prądnicy w pasek klinowy wymaga wykonania dla niej jakiegoś jarzma czy uchwytu. Czy to jest duży problem? Idzie mi o to, czy mechanik zawału nie dostanie przy takim zleceniu? Widziałbym to... no właśnie, w którym miejscu najlepiej? Silnik jest G-24 wołga, ma alternator w "zwykłym" miejscu, po drugiej stronie będzie pewnie pompa wspomagania kierownicy. Jakieś pomysły ??
:wink:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn sty 31, 2005 11:57 pm

Władek pisze:PS
Jak ktoś chce - mogę podesłać fotkę tego reflektorka.
to ja bym poprosil na maila ta fotke:)
twister1@poczta.onet.pl

pozdrawiam
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » wt lut 01, 2005 7:56 pm

Władek pisze:Teraz następna kwestia: czy taka prądnica może sobie chodzić na pasku klinowym bez odprowadzania wytworzonego prądu za wyjątkiem tego czasu, gdy reflektor świeci? Nie dupnie coś wtedy?
Z tego co widziałem na zdjęciu z allegro to prądnica ta jest bez koła pasowego. A skoro i tak musisz dorabiać jakieś koła to przez wzgląd na owe 3KW proponował bym zrobić to na pasku zemratym. Pojedziesz sobie na złom odkręcisz koła rozrządu z jakiegoś silnika (np: z jakiegoś opla bo pasek jest tani) pojedzież z tym do tokarza a On już Ci to dopasuje do prądnicy.
Gazik już jedzie - Gazik jeszcze jedzie.
*niepotrzebne skreślić.
www.yellowdream.pl

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 03, 2005 11:22 am

A i regulator jakiś do prądnicy by się przydał:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=40795412

Poza tym z tego co pamiętam z wojska, większość urządzeń na pokładzie samolotu zasilana była napięciem przemiennym 400 Hz. Napięciem stałym z akumulatorów zasilane były tylko newralgiczne systemy awioniki i to, co musi działać "na postoju". Sprawdź czy na pewno silniczek przy reflektorze masz na napięcie stałe!!! Dla żarówki nie ma to oczywiście znaczenia.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

pradnica

Post autor: ub40 » czw lut 03, 2005 11:48 am

w moim uazie byla zamontowana dodatkowa pradnica 24v na odpowiednej konstrukcji z przodu pojazdu. Mysle ze ten sposob mocowania zda Ci egzamin. Mam to mocowanie, jak Cie interesuje to kontakt na priv.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw lut 03, 2005 12:33 pm

ja tez chce fote, ale na samochodzie jak to wyglada.
podziwiam Cie Wladku za inwencje tworcza :o
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw lut 03, 2005 5:20 pm

Wladkowi sie polowania z samochodu widze wciaz marza 8)
ale jak zaswiecisz w nocy taki przewciwlotniczy halogen to wszystka zwierzyne z lasu blyskiem wyploszysz na trzy wiatry....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt lut 11, 2005 3:30 pm


Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt lut 11, 2005 5:15 pm

Zwracam jeszcze uwage ze jak obciazysz pradnice to bedzie stawiac opor. Stad dobry pomysl z tym paskiem zebatym.

Awatar użytkownika
DamianKrosno
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: czw lis 25, 2004 3:53 pm
Lokalizacja: Krosno

Post autor: DamianKrosno » śr lut 23, 2005 3:10 pm

Mam prądnicę bodajrze z miga i wiem tyle że napęd dostarczany jest czołowo na wieloklin. Niby proste ale u mnie jest ten wieloklin łączony z prądnicą za pomocą stalowego sprzęgiełka(w środku prądnicy).Więc wałek można ręką kiwać na boki. Co do napędu osobiście zastosował bym elektrosprzęgło z klimy aby nie napędzać jej niepotrzebnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość