UAZ - obrotomierz od poloneza

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

UAZ - obrotomierz od poloneza

Post autor: twister1 » wt mar 08, 2005 10:46 pm

chcialbym podlaczyc do UAZa obrotomierz od poloneza.... i mam w zwiazku z tym pytanie czy po pierwsze bedzie pasowal a po drugie gdzie dokladnie musze podlaczyc kabelek ? (ten trzeci - bo mase i plus to wiem :P)

i drugie dosc istotne pytanie... posiadam taki obrotomierz od poloneza: model MS82 - Lumel (PRL T61)... ma on 3 wyprowadzenia z tylu...ale nie ma ich opisanych :( i nie wiem co gdie podlaczyc.... moze ktos sie spotkal z takim obrotomierzem i pamieta co i jak?
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr mar 09, 2005 8:04 am

Ja podłanczałem obrotomierz od poloneza taki kwadratowy ale nie pamiętam jakie on miał oznaczenia.
Trzeci kabelek musisz podłączyć do cewki zapłonowej. A te pozostałe podłączenia to może oświetlenie obrotomierza.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 8:38 am

to raczej nie oswietlenie bo ten moj nie ma obudowy tylko same szkielko ...na pewno jeden to + drugi to masa a 3 do cewki ...ale nie wiem ktore to sa wyprowadzeiania tzn do ktorego podlaczyc +,mase i cewke....
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr mar 09, 2005 8:38 am

benes pisze:Ja podłanczałem obrotomierz od poloneza taki kwadratowy ale nie pamiętam jakie on miał oznaczenia.
Trzeci kabelek musisz podłączyć do cewki zapłonowej. A te pozostałe podłączenia to może oświetlenie obrotomierza.
Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza. Może to i oczywiste, ale spotkałem się z gościem, który ten trzeci kabeklek podłączył do wyjścia W.N. cewki, bo jak stwierdził, kiedyś tak samo podłączał stroboskop.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 8:47 am

Niva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalem :)) juz sprawdzilem na schemacie ukladu zaplonowego ktory to kabelek....

a teraz pytanie czy jak podlacze na czuja te kabelki to cos sie moze stac zlego? tzn na czuja czyli masa np do pierwszego z lewej plus do drugiego a cewke do trzeciego :)

tak przyjrzalem sie plytce tego obrotomierza i znalazlem ze zacisk najbardziej z lewej strony (jak sie patrzy od tylu obrotomierza) to jest podlaczony odrazu do kondensatora elektrolitowego na nozke " - " wiec podejrzewam ze to jest wlasnie masa... wiec zostaje mi 50/50 ze trafie z zasilaniem i z cewka... :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » śr mar 09, 2005 9:10 am

Niva'94 pisze:
benes pisze:Ja podłanczałem obrotomierz od poloneza taki kwadratowy ale nie pamiętam jakie on miał oznaczenia.
Trzeci kabelek musisz podłączyć do cewki zapłonowej. A te pozostałe podłączenia to może oświetlenie obrotomierza.
Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza. Może to i oczywiste, ale spotkałem się z gościem, który ten trzeci kabeklek podłączył do wyjścia W.N. cewki, bo jak stwierdził, kiedyś tak samo podłączał stroboskop.
No tak oczywiście przepraszam za brak precyzji

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr mar 09, 2005 3:41 pm

twister1 pisze:
Niva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalem :)) juz sprawdzilem na schemacie ukladu zaplonowego ktory to kabelek....

a teraz pytanie czy jak podlacze na czuja te kabelki to cos sie moze stac zlego? tzn na czuja czyli masa np do pierwszego z lewej plus do drugiego a cewke do trzeciego :)

tak przyjrzalem sie plytce tego obrotomierza i znalazlem ze zacisk najbardziej z lewej strony (jak sie patrzy od tylu obrotomierza) to jest podlaczony odrazu do kondensatora elektrolitowego na nozke " - " wiec podejrzewam ze to jest wlasnie masa... wiec zostaje mi 50/50 ze trafie z zasilaniem i z cewka... :)
Skoro zidentyfikowałeś już masę, to pomyłka pomiędzy dwoma pozostałymi zaciskami nie powinna spowodować uszkodzenia. A tak coś mi się przypomina, iż na zacisku "pomiarowym" zaraz na wejściu znajduje się kondensator wpięty szeregowo (element układu różniczkującego RC), a do zacisku "+ 12V" powinien być podpięty biegun dodatni jakiegoś dużego elektrolitu. Jak gdzieś odnajdę schemat tego obrotomierza to go zeskanuję i Ci prześlę.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr mar 09, 2005 3:43 pm

twister1 pisze:
Niva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalem :)) juz sprawdzilem na schemacie ukladu zaplonowego ktory to kabelek....

a teraz pytanie czy jak podlacze na czuja te kabelki to cos sie moze stac zlego? tzn na czuja czyli masa np do pierwszego z lewej plus do drugiego a cewke do trzeciego :)

tak przyjrzalem sie plytce tego obrotomierza i znalazlem ze zacisk najbardziej z lewej strony (jak sie patrzy od tylu obrotomierza) to jest podlaczony odrazu do kondensatora elektrolitowego na nozke " - " wiec podejrzewam ze to jest wlasnie masa... wiec zostaje mi 50/50 ze trafie z zasilaniem i z cewka... :)
Skoro zidentyfikowałeś już masę, to pomyłka pomiędzy dwoma pozostałymi zaciskami nie powinna spowodować uszkodzenia. A tak coś mi się przypomina, iż na zacisku "pomiarowym" zaraz na wejściu znajduje się kondensator wpięty szeregowo (element układu różniczkującego RC), a do zacisku "+ 12V" powinien być podpięty biegun dodatni jakiegoś dużego elektrolitu. Jak gdzieś odnajdę schemat tego obrotomierza to go zeskanuję i Ci prześlę.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 5:35 pm

faktycznie... wyjdzie na to ze nie uwazalem na lekcjach :P
przeciez skoro mowa tu o zasilaniu stalym napieciem (takie jest przeciez z aku) to jesli wejscie podpiete jest przez kondenstor to nie moze byc masa bo przeciez przez kondensator nie przechodzi skladowa stala....

z tym ze tam tez odejscie jest gdzies indziej (sciezka) wiec juz sam nie wiem... moze jest tak jak piszesz ze to " + " ale podpiety jest biegun ujemny elektrolitu 22uF ....

wiec znowu jestem w punkcie wyjscia :P
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr mar 09, 2005 10:55 pm

hm.... po dokladnych ogledzinach sprawa ma sie tak:
- dwie zlaczki sa kolo siebie a jedna jest troche dalej.... wiec pewnie te kolo siebie to zasilanie a tamta to wejscie sterujace :P

- z tych dwoch kolo siebie to jedno (srodkowe podlaczenie) wchodzi na taki jakby dzielnik rezystancyjny.... (moze to nie to ale w kazdym razie kilka rezystorkow) co by moglo (aczkolwiek nie wiadomo) sugerowac ze tam podlaczamy + :) dodatkowo po przejscui przez rezystorki idzie kabelek juz do silniczka wskazowki...wiec to chyba potwierdza ze to jest + :)

oczywiscie to sa tylko moje domysly :P
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
Dragunov
 
 
Posty: 1473
Rejestracja: wt sie 03, 2004 10:27 pm
Lokalizacja: Pszczyna
Kontaktowanie:

Post autor: Dragunov » czw mar 10, 2005 12:17 am

pomijajac kwestje elektryki.. gdze go wpasowales i jak to wyglada (puszka jakas czy wstawiony do deski) :D

foty mile widziane :)
no limits,no rules,no roads
4runner 1st gen. '88

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » czw mar 10, 2005 12:21 am

no wlasnie jeszcze go nie wpasowalem :) narazie probuje ustalic jak go podlaczyc...a pozniej bede go montowal. ale jak to zrobie to wrzuce gdzies fotki i linka zamieszcze :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Awatar użytkownika
Slawquu
Posty: 377
Rejestracja: śr gru 25, 2002 9:46 pm
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: Slawquu » pt mar 11, 2005 4:03 pm

ja mam taki zamontowany u siebie w orginalnym fabrycznym opakowaniu, takie plastikowe przezroczyste, umiescilem go po lewej stronie kierownicy, fakt ze wyglada troszke buracko i jest duzy, ale nie mialem innej koncepcji na umieszczenie bo szkoda mi jest ciac deski rozdzielczej...
UAZina 469 B+G, Gazik 63 3,1D Vauxhall Frontera 2.2 16V
Troche sie nazbierało gratów...

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » ndz mar 13, 2005 2:31 am

wkoncu dzisiaj udalo mi sie zamontowac ten obrotomierz i nawet dobrze podlaczyc.....

tak jak obiecalem opisze jak to zrobilem:
- najpierw zmotalem obudowe do tego obrotomierza... wykorzystalem jakies plastikowe pudelko... taka puszka ze sztywnego plastiku... do tej obudowy przykrecilem obrotomierz srobkami ktore w nim byly (najprawdopodobniej sluzyly do tego celu) i zamocowalem szybke z wierzchu... tym sposobem mailem juz ladnie zabudowany obrotomierz...

- nastepnie zrobilem uchwyt z plaskownika... wygielem go w takie duze U i przykrecilem do tego "obudowe" obrotomierza....

- na koniec przykrecilem calosc do deski - centralnie nad kierownica (miedzy szyba a kierownica)...

moze nie jest to super piekne ale najwazniejsze dziala :)
okazalo sie ze masa jednak byla najbardziej odstajaca ....
czyli podlaczenia wyszly tak: MASA 12V POMIAR

a teraz mam inne pytanie...bo nie wiem czy dobrze mi pokazuje ten obrotomierz.... jechalem po asfalcie 60km/h i mialem wg obrotomierza ok 2 tysiace obrotow - to dobrze pokazuje czy troche za malo? bo chyba jesli bym zle podlaczyl to w ogole by nie pokazywalo prawda?

moze troche niezbyt ladnie i skladnie napisalem tego posta ale juz troche nie ogarniam... wybaczcie :)
Cherokee '90
.:: Twister ::.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » ndz mar 13, 2005 10:04 pm

Masz taki kwadratowy obrotomiesz mera lumela??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » ndz mar 13, 2005 10:51 pm

mera lumel ale okragly...
Cherokee '90
.:: Twister ::.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn mar 14, 2005 8:35 am

To co on jest wyciagniety z z tej calej obudowy co jest razem licznik obrotomierz wskaznik temp wody cis.oleju i poziomu paliwa?
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » pn mar 14, 2005 8:37 am

zdaje sie ze tak...bo moj obudowy wlasnie nie mial i musialem sam zrobic...
Cherokee '90
.:: Twister ::.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt kwie 05, 2005 12:02 pm

twister1 pisze:
a teraz mam inne pytanie...bo nie wiem czy dobrze mi pokazuje ten obrotomierz.... jechalem po asfalcie 60km/h i mialem wg obrotomierza ok 2 tysiace obrotow - to dobrze pokazuje czy troche za malo? bo chyba jesli bym zle podlaczyl to w ogole by nie pokazywalo prawda?
Zerknij na tą stronę:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic263123.html
Jest tam opis bandycko prostego sposobu na sprawdzenie i ewentualną korektę wskazań obrotomierzy.

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » śr kwie 06, 2005 8:31 am

twister1 pisze: a teraz mam inne pytanie...bo nie wiem czy dobrze mi pokazuje ten obrotomierz.... jechalem po asfalcie 60km/h i mialem wg obrotomierza ok 2 tysiace obrotow - to dobrze pokazuje czy troche za malo? bo chyba jesli bym zle podlaczyl to w ogole by nie pokazywalo prawda?

jezeli około dwóch tysiecy to w miare dobrze, bo wzależnosci od przełożenia napędu licznika ( uzależniony od wielkości przełożeń w mostach) to wskazania powiny sie wachać od 1850 do 2150 obrotów przy tej prędkości.

Awatar użytkownika
twister1
 
 
Posty: 205
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 5:20 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: twister1 » śr kwie 06, 2005 10:09 pm

ooo o to wlasnie mi chodzilo :)
czyli jest ok :)
bardzo fajnie :) ostatnio bylem troche poupalac to zauwazylem ze licznik wychdzi ponad 3k wiec sie uspokoilem...(na asfalcie ciezko przekroczyc 2,5 ze zwgledu na glosnosc itd ;P - przy normalnej jezdzie oczywiscie :P)

dzieki za wszystkie odpowiedzi...
Cherokee '90
.:: Twister ::.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość