
i drugie dosc istotne pytanie... posiadam taki obrotomierz od poloneza: model MS82 - Lumel (PRL T61)... ma on 3 wyprowadzenia z tylu...ale nie ma ich opisanych

Moderator: Marcin-Kraków
Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza. Może to i oczywiste, ale spotkałem się z gościem, który ten trzeci kabeklek podłączył do wyjścia W.N. cewki, bo jak stwierdził, kiedyś tak samo podłączał stroboskop.benes pisze:Ja podłanczałem obrotomierz od poloneza taki kwadratowy ale nie pamiętam jakie on miał oznaczenia.
Trzeci kabelek musisz podłączyć do cewki zapłonowej. A te pozostałe podłączenia to może oświetlenie obrotomierza.
wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalemNiva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
No tak oczywiście przepraszam za brak precyzjiNiva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza. Może to i oczywiste, ale spotkałem się z gościem, który ten trzeci kabeklek podłączył do wyjścia W.N. cewki, bo jak stwierdził, kiedyś tak samo podłączał stroboskop.benes pisze:Ja podłanczałem obrotomierz od poloneza taki kwadratowy ale nie pamiętam jakie on miał oznaczenia.
Trzeci kabelek musisz podłączyć do cewki zapłonowej. A te pozostałe podłączenia to może oświetlenie obrotomierza.
Skoro zidentyfikowałeś już masę, to pomyłka pomiędzy dwoma pozostałymi zaciskami nie powinna spowodować uszkodzenia. A tak coś mi się przypomina, iż na zacisku "pomiarowym" zaraz na wejściu znajduje się kondensator wpięty szeregowo (element układu różniczkującego RC), a do zacisku "+ 12V" powinien być podpięty biegun dodatni jakiegoś dużego elektrolitu. Jak gdzieś odnajdę schemat tego obrotomierza to go zeskanuję i Ci prześlę.twister1 pisze:wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalem :)) juz sprawdzilem na schemacie ukladu zaplonowego ktory to kabelek....Niva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
a teraz pytanie czy jak podlacze na czuja te kabelki to cos sie moze stac zlego? tzn na czuja czyli masa np do pierwszego z lewej plus do drugiego a cewke do trzeciego :)
tak przyjrzalem sie plytce tego obrotomierza i znalazlem ze zacisk najbardziej z lewej strony (jak sie patrzy od tylu obrotomierza) to jest podlaczony odrazu do kondensatora elektrolitowego na nozke " - " wiec podejrzewam ze to jest wlasnie masa... wiec zostaje mi 50/50 ze trafie z zasilaniem i z cewka... :)
Skoro zidentyfikowałeś już masę, to pomyłka pomiędzy dwoma pozostałymi zaciskami nie powinna spowodować uszkodzenia. A tak coś mi się przypomina, iż na zacisku "pomiarowym" zaraz na wejściu znajduje się kondensator wpięty szeregowo (element układu różniczkującego RC), a do zacisku "+ 12V" powinien być podpięty biegun dodatni jakiegoś dużego elektrolitu. Jak gdzieś odnajdę schemat tego obrotomierza to go zeskanuję i Ci prześlę.twister1 pisze:wlasnie takiej odpowiedzi tez oczekiwalem :)) juz sprawdzilem na schemacie ukladu zaplonowego ktory to kabelek....Niva'94 pisze:Dla precyzji dodam, że należy ten trzeci przewód podłączyć do tego zacisku cewki, od którego odchodzi kabelek do przerywacza...
a teraz pytanie czy jak podlacze na czuja te kabelki to cos sie moze stac zlego? tzn na czuja czyli masa np do pierwszego z lewej plus do drugiego a cewke do trzeciego :)
tak przyjrzalem sie plytce tego obrotomierza i znalazlem ze zacisk najbardziej z lewej strony (jak sie patrzy od tylu obrotomierza) to jest podlaczony odrazu do kondensatora elektrolitowego na nozke " - " wiec podejrzewam ze to jest wlasnie masa... wiec zostaje mi 50/50 ze trafie z zasilaniem i z cewka... :)
Zerknij na tą stronę:twister1 pisze:
a teraz mam inne pytanie...bo nie wiem czy dobrze mi pokazuje ten obrotomierz.... jechalem po asfalcie 60km/h i mialem wg obrotomierza ok 2 tysiace obrotow - to dobrze pokazuje czy troche za malo? bo chyba jesli bym zle podlaczyl to w ogole by nie pokazywalo prawda?
twister1 pisze: a teraz mam inne pytanie...bo nie wiem czy dobrze mi pokazuje ten obrotomierz.... jechalem po asfalcie 60km/h i mialem wg obrotomierza ok 2 tysiace obrotow - to dobrze pokazuje czy troche za malo? bo chyba jesli bym zle podlaczyl to w ogole by nie pokazywalo prawda?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość