Strona 1 z 2
Termowyłącznik chłodnicy
: sob maja 24, 2003 3:57 pm
autor: pilmar
Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?
: sob maja 24, 2003 10:24 pm
autor: kcuf
mowisz o tym wlaczniku na temperature czy przekazniku
zapodaj moze jakis przekaznik do 30A
a wtedy mozesz 5 podlaczyc
albo od auta co ma 2 wiatraki - i tak przerabiasz
: sob maja 24, 2003 11:27 pm
autor: pilmar
O przekaźniku.A ile amperów ma polonezowski ?bo nie mam pod ręką.
: pn maja 26, 2003 8:09 am
autor: banan
polonezowskie mógł byś założyć dwa równolegle i będzie chodzić........ile mają amperów nie pamiętam ale są "średnio" wytrzymałe - nieraz w sklepach motoryzacyjnych idzie kupić przekaźniki do VW z dwiema szerokimi nóżkami - mają 30 czy 40 amper - taki jeden spokojnie wystarczy......
: pn maja 26, 2003 10:15 am
autor: Darek
ja mam wentylator od VW diesla i to jest dość silnik i załancza go przekażnik od poldka i puki co wytrzymuje. Podstawka do przekażnika jest taka sama więc można w razie niesprawdzenia się polonezoskiego wstawić bosha
: pn maja 26, 2003 10:45 am
autor: banan
podstawa jest pasująca ale wyprowadzenia w niektórych polskich przekaźnikach są w róznych miejscach, ale to akurat nie problem.
pilmar chce dwa podłączyć i jak na jeden polonezowski to troche za duże obciążenie....
: wt maja 27, 2003 3:02 pm
autor: pilmar
Dzięki za rady. Podłączę jeden polonezowski (na razie),oprócz tego równoległy włącznik z kabiny,zastaniawiam się jeszcze nad kontrolką załączenia wentylatorów.
: wt maja 27, 2003 7:26 pm
autor: Mag69
A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
: wt maja 27, 2003 8:05 pm
autor: pilmar
Standard poloneza z jednym wiatrakiem to; 90 włącza a 80 wyłącza.Były chyba jakieś włoskie 88/78 i 93/83. W caro plus z dwoma śmigłami są prawdopodobnie dwa, jaden cieplejszy,drugi chłodniejszy,ale nie znam wartości.
: śr maja 28, 2003 8:13 am
autor: banan
Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora
: śr maja 28, 2003 12:26 pm
autor: Mag69
banan pisze:Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
co.....do diesla mb ?
ciężko......polonez, vw - około 90.......ale nie przejmuj się - wystarczy, a jak chcesz wcześniej to sobie dodatkowo klawisz zainstaluj do wentylatora
Ano do mb ,szalter to ja już mam ale z czujnikiem byłoby wygodniej

: śr maja 28, 2003 12:37 pm
autor: banan
nie ma wygodnie

: czw maja 29, 2003 8:19 am
autor: banan
Mag69 pisze:A propo termowłączników czy są takowe w przedziale załanczania 80-85° C
dziś podejrzałem - Iveco turbo daily - 87 stopni i jest montowany w takim króćcu na środku weża od chłodnicy (można cały króciec z czujnikiem przełożyć) i jest duży, może bez przekaźnika latać.
Re: Termowyłącznik chłodnicy
: pt sie 01, 2003 9:33 pm
autor: pilmar
pilmar pisze:Zakładam takowy do chłodnicy uaza, ma załączyć jednocześnie dwa wentylatory polonezowskie. Czy wytrzyma to zwykły przekaźnik wentylatora od poloneza ?
a tak mi się przypomniało...
jakby ktoś był zainteresowany, to:
wytrzyma,
oprócz tego przekaźnika, tak na wszelki wypadek, założyłem równolegle włącznik "0-1" chyba 40A. Dołożyłem kontrolkę 2W załączenia wentylatorów.
Działa celujaco.
: wt lut 24, 2004 9:02 pm
autor: MACIEK27
Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja

na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma

.
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi

: wt lut 24, 2004 9:25 pm
autor: bojach
przyjedz to pomierzymy , pewnie masa , a zasilanie bezpośrednio z aku brać przez przekażnik i bezpiecznik .
: śr lut 25, 2004 9:07 am
autor: banan
dokładnie...zalicho instalacje zrobiłeś....
: sob lut 28, 2004 1:44 pm
autor: MACIEK27
mozliwe w niedziele bede badał

: wt mar 09, 2004 3:27 pm
autor: benek
A gdzie założyłeś czujnik temperatury- na rurze. I od czego go wziąłeś
: wt mar 09, 2004 3:52 pm
autor: czklott
MACIEK27 pisze:Mam pytanko:
Założyłem w miejsce wiskozy wentylator elektryczny od VW golf IV, bardzo duzy, na dodatkowym przełaczniku i jak go właczam to na wolnych obrotach swiatała przygasaja

na woltomierzu spada z 14,2 do około 12,8, na wyzszych tego nie ma

.
Czy ktos sie orientyjee jaki pobor ma taki wentylator i czy przy :swiatlach, ogrzewaniu i wentylatorze moze byc ze alternator nie wyrobi

Zrob tak:
1. Wysokie obroty
a/ wlacz wentylator
b/ wlacz swiatla
jesli napiecie>12V wlacz ogrzewanie
jesli napiecie>12V powoli zmniejszaj obroty obserwujac napiecie.
Do napiecia okolo 10,5V nic sie nie boj. Powoli rozladowuje sie akumulator.
2. Niskie obroty - podobnie jak wyzej, ale trzeba brac pod uwage wnioski z pkt 1.
Pzdr
Czeslaw
: wt mar 09, 2004 6:21 pm
autor: MACIEK27
1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy.
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada,
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie
4.akumulator 120 ah.
: śr mar 10, 2004 11:29 am
autor: czklott
MACIEK27 pisze:1.Czujnik jest orginalny w chłodnicy.
2.Teoretycznie ponizej 12 V nie spada,
3.POwoli rozładowuje akumulator -to nie jest pomyslne doznanie
4.akumulator 120 ah.
To musisz zamontowac wiekszy alternator.
Czeslaw
: śr mar 10, 2004 4:10 pm
autor: MACIEK27
a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke

5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami

5

: pt mar 12, 2004 12:35 pm
autor: benek
Ja też założyłem wentylator elektryczny i też światła przygasają ale napięcie po chwili wraca i ogólnie spada o ok 0,2V.
: pt mar 12, 2004 1:09 pm
autor: czklott
MACIEK27 pisze:a czy jest mozliwe dołożenie drugiego - chodzi mi o elektryke

5
Mocowanie to nie problem, ale z pradami

5

Nie bardzo to widze. Co bys nie zrobil kazdy bedzie pracowal na innej charakterystyce U/I/Obr.
Nie spotkalem sie z rownoleglym laczeniem alternatorow.
Pzdr
Czeslaw