masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 10:00 am
No - nareszcie mam duuużo prunda po zanabyciu drogą kupna pożądnego alternatora - nawet nie miałem pojęcie że będzie to miało taki wpływ na prace silnika

- się dowiedziałem że miałem bardzo duży deficyt tegoż towaru! - np. wentylacja chodziła na 4 tak sobie a tera na 2 mało łba nie urwie

, wycieraczki też mało co nie wyskoczą z mocowań - a jak jasno mi sie zrobiło

-
El Modzello

- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: El Modzello » śr maja 28, 2003 10:06 am
macieksza pisze: - a jak jasno mi sie zrobiło

Okulary może wytarłeś??

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 10:09 am
akumulator możesz mieć za mały skoro aż taką porawe odczułeś
albo słabą mase na nadwoziu i przy wymianie ktoś ci przypadkowo "poprawił"

-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 10:11 am
akumulator 110A - masa faktycznie była wymieniana w zeszłym tygodniu ale tą poprawe odczułem wczoraj po wymianie alternatora z 50A na 130A
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 10:23 am
może masa dopiero doszła do siebie ?
mogłeś mieć niecałkiem sprawny alternator i ci ładował z 20-30 amper bo to zaradykalna poprawa...
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 10:24 am
zresztą....nieważne

skoro działa
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 10:24 am
to prawda - ten stary to już maxymalna padaczka była a na koniec wybuchł regulator napięcia - dlatego wymieniłem
-
El Modzello

- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: El Modzello » śr maja 28, 2003 10:25 am
Bananku a ty tak specjalnie chcesz ludziom humor zepsuć??....hłop sie cieszy że prund ma a ty go dołujesz

-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 10:27 am
nie bój, nie bój - i tak ci wyłączą

-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 10:28 am
-
El Modzello

- Posty: 379
- Rejestracja: czw mar 14, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żywiec
Post
autor: El Modzello » śr maja 28, 2003 10:28 am
banan pisze:zresztą....nieważne

skoro działa

no właśnie hihihi
-
Peter

- Posty: 453
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Peter » śr maja 28, 2003 11:12 am
Ty, hiena !
Jak masz za dużo, to zacznij na wiaderka sprzedawać !

MISIE SIĘ NIE PSUJĄ

G 300D Turbo 460.3
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 11:19 am
zazdrośnik
nie dam, wyrzuce a nie dam

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr maja 28, 2003 12:01 pm
macieksza pisze:akumulator 110A - masa faktycznie była wymieniana w zeszłym tygodniu ale tą poprawe odczułem wczoraj po wymianie alternatora z 50A na 130A
Ufff Ampery widze rosną.
Ok że ten jest z nowego MisiPisi to już wiem. Ale czy jakieś inne pojazdy posiadają takie alternatorki z w miarę akceptowalną ceną?
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 12:04 pm
z tego co zaobserwowałem to w każdym nowszym aucie - ze względu na naszpikowanie elektroniką tfuuu- siedzą alternatory o większej mocy - przewinięcie uzwojenia (wzmocnienie go) w dowolnym alternatorze w miarę mozliwości gabarytowych w wawie kosztuje 60zł teoretycznie u każdego elektryka.
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr maja 28, 2003 12:07 pm
macieksza pisze:z tego co zaobserwowałem to w każdym nowszym aucie - ze względu na naszpikowanie elektroniką tfuuu- siedzą alternatory o większej mocy - przewinięcie uzwojenia (wzmocnienie go) w dowolnym alternatorze w miarę mozliwości gabarytowych w wawie kosztuje 60zł teoretycznie u każdego elektryka.
Nie wiem, Banana mi tu trza
Nijak mi nie wychodzi żeby samo przewinięcie dawało aż tak znaczny wzrost. Może akurat w ten dzień na fizyce byłem w lesie

Może żółty wygięty by się wypowiedział?
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 12:07 pm
przewinieńcie to nie wszystko - prostownik musi być mocniejszy.....
alternator 80-100 A w zupełności do wszystkiego wystarczy - np. mb W124 takie mają - ogólnie dostępny po dwie-trzy stówy
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 12:13 pm
banan pisze:przewinieńcie to nie wszystko - prostownik musi być mocniejszy.....
dokładnie - zapomniałem o tym - ten co mam teraz to kupiony był nowy do Pajaca 75A i wzmocniony do 130A
no ale niewątpliwie opcja zaproponowana przez banana od mesia jest znacznie tańsza

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr maja 28, 2003 12:23 pm
macieksza pisze:ten co mam teraz to kupiony był nowy do Pajaca 75A i wzmocniony do 130A
Ale te 130A zostało zmierzone? czy to tak sie elektrykowi wydawało?
Nawet zmieniając uzwojenie i resztę bez specjalnej konstrukcji samego alternatora podniesienie mocy prawie dwukrotnie to ostra sprawa.
Lepiej sprawdź jadąc w nocy w lesie oświetlony na full czy nie da sie jajek usmażyć na alternatorze

Nowe alternatory o tej mocy chyba mają już czujniki temperatury uzwojenia, inaczej byłaby smażalnia...
-
macieksza

- Posty: 478
- Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am
Post
autor: macieksza » śr maja 28, 2003 12:28 pm
sprawdzone na stole pomiarowym (sam nawłasnogalnie widziałem) - godzine czasu (to niewiele) go mordowałem na wszystkich odbiornikach jakie miałem (oprócz wincha) - był gorący ale nie bardziej niż inne - ma przy kole pasowym coś w rodzaju wiatraka do chłodzenia - a zresztą mam pisemną 12 miesięczną gwarancje - goście handlują nowymi alternatorami i robią takie rzeczy od długiego czasu - jak mówili wzmacniają głównie dla sam. terenowych i do osobowych jak ktoś se klime zamontuje - czas to zweryfikuje - zobaczymy?
-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » śr maja 28, 2003 1:14 pm
-
banan
-

- Posty: 3291
- Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Międzyrzecz
Post
autor: banan » śr maja 28, 2003 1:52 pm
ty willys.....co się szczerzysz ?

-
Drako
-

- Posty: 5017
- Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Drako » śr maja 28, 2003 4:07 pm
banan pisze:ty willys.....co się szczerzysz ?

A tak bo masz nowego nicka

muszisz to zmienic
Besziemy wolac.... "te zolty wygiety"....hehehe 10 ptk dla autora za nowego nicka dla banana

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość