Żarówki H3 100W czy ktoś testował?

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Żarówki H3 100W czy ktoś testował?

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 11:16 am

Pytanie jak w temacie zastanawiam sie czy kupic cos takiego , na allegro to koszt 30 zł, ale czy jest rzeczywista różnica między 55 a 100W w jakości swiecenia?

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » pt paź 13, 2006 12:13 pm

Na pewno bedzie różnica w trwałości odbłyśnika ze wskazaniem na skrócenie.
vick W 160

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » pt paź 13, 2006 12:14 pm

Miałem w placku, tylko że H4. Popaliło instalację i przełącznik świateł. I trochę nielegalne było :-)

Taki sam efekt dało zrobienie nowej instalacji do lamp ze zwykłą żarówką 55W na kablu o większym przekroju.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pt paź 13, 2006 12:20 pm

miałem kiedyś w terranie H4 140/100W
dopiero się dowiedziałem jak zaczęły słabej świecić bo odbłyśniki zaczął szlag trafiać
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » pt paź 13, 2006 12:24 pm

Dodatkowo mocno grzeją i po wjechaniu do wody reflektorek może pęknąć :)21

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 12:27 pm

Ja mysle zeby je wsadzic do zwyklych wesemow po 20zl wiec odblysnik nie jest taki cenny .
A zalezy mi na mocniejszym swietle czy jest rzeczywiscie jakas roznica?

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 12:29 pm

Wiem ze grzeje i ze sa nie legalne, ale beda uzywane zadko i w lesie, jesli roznica to 50% wiecej swiatla to moze warto jesli 20% to nie warto, ale jaka jest ta roznica :-?

vick
Posty: 305
Rejestracja: wt sty 10, 2006 12:35 pm
Lokalizacja: Radzymin

Post autor: vick » pt paź 13, 2006 12:45 pm

Jasność świecenia to jedna sprawa , a druga to to jaki snop daje reflektor. Rodzaj szkła i geometria odbłyśnika to chyba podstawa. Doskonale to widać jeżdżąc różnymi samochodami. Żarówki standardowe a jakość oświetlenia drogi różna.
vick W 160

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pt paź 13, 2006 12:56 pm

Obrazek

Philips

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 1:01 pm

vick pisze:Jasność świecenia to jedna sprawa , a druga to to jaki snop daje reflektor. Rodzaj szkła i geometria odbłyśnika to chyba podstawa. Doskonale to widać jeżdżąc różnymi samochodami. Żarówki standardowe a jakość oświetlenia drogi różna.
Jasne ale nie bede przerabial reflektorow w G a halogeny jakie mam takie mam nie stac mnie na ksenony :cry:
Wiec mysle o polsrodkach 8)

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 1:02 pm

selim pisze:Obrazek

Philips
Pewnie sa dobre ale 100 zl kosztuja i latwo sie przepalaja

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pt paź 13, 2006 1:07 pm

są reflektory dodatkowe wasemu przystosowane do 100W żarówek H3 - na stronie wasemu. Drogowe 2HO. http://ww3w.wesem.pl/halogen.php?halogen=2ho&pl O ilości światła mówi liczba cechowania normalnie 12,5 lub 17,5 - jest na każdym reflektorze. Te 2HO mają 40! Przepisy mówią tylko,ze suma tych liczb wszystkich reflektorów nie może przekraczać iluś tam. A jak odczytać klasę szczelności IP?
Na PG miałem zajęcia z pojazdów- prowadzacy miał także uprawnienia diagnostyczne. Mówił, że można wsadzać 100W żarówki tylko światła muszą być poprawnie ustawione. Oczywiście kosztem odbłyśnika i na wodę trzeba uważać.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pt paź 13, 2006 1:07 pm

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

chudzielec
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 04, 2005 9:12 am
Lokalizacja: Sowia Wola Folwarczna

Post autor: chudzielec » pt paź 13, 2006 1:09 pm

ja zmienilem z 55 W na 100 W w lampach za 25 zł (dalekosiezne) różnica jest znaczna.
Dyskoteka cysta.

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pt paź 13, 2006 1:31 pm

Rysiu pisze:
selim pisze:Obrazek

Philips
Pewnie sa dobre ale 100 zl kosztuja i latwo sie przepalaja
jezdze juz rok , nic sie nie przepala ...kosztują 80zł :wink:

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 4:49 pm

Mam ale nie wygodnie sie prowadzi , o szyby sie tlucze :)21

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 4:50 pm

chudzielec pisze:ja zmienilem z 55 W na 100 W w lampach za 25 zł (dalekosiezne) różnica jest znaczna.
:)2

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » pt paź 13, 2006 4:52 pm

selim pisze:
Rysiu pisze:
selim pisze:Obrazek

Philips
Pewnie sa dobre ale 100 zl kosztuja i latwo sie przepalaja
jezdze juz rok , nic sie nie przepala ...kosztują 80zł :wink:
Pomysle ale troche drogo biorac pod uwage ze ostatnio co rajd mam do wymiany halogeny i zarowki :)21

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » pt paź 13, 2006 6:52 pm

Cholera , no faktycznie moze to okazać sie drogo :lol:

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt paź 13, 2006 7:10 pm

selim pisze:Obrazek

Philips
Manipulacja i ściema :)21 miałem i efekt średni to wolę 90/100 chińskie
na 100W Rally jeździłem w wesemach i nic się nie działo a poprawa spora względem 55 tylko mus solidna instalacja
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Post autor: Błażej » ndz paź 15, 2006 4:50 pm

Chińskie 100 W świeci jak markowe 30 W. Pewnie ma jeszcze szkło niebieską farbą pociągnięte, żeby xenon udawało.
Żarówki o większej mocy oczywiście mocniej się grzeją, co skraca żywotność reflektora. Zwiększony pobór prądu może prowadzić do uszkodzeń elementów instalacji elektrycznej pojazdu. Żarówki te są nielegalne, co może się skończyć zabraniem dowodu (i słusznie). Chińskie żarówki są wykonane niedokładnie i żadko żarnik występuje w nich we właściwym miejscu. Poza tym wzrost janości wcale nie jest liniowy, czyli żarówka 100 W wcale nie świeci dwa razy jaśniej od 50 W.
A wszystkie żarówki ulepszane, czyli o standardowej mocy, ale dające więcej światła mają krótszą żywotność. Więcej światłą można uzyskać z większej temperatury żarnika. A uzyskuje się to. stosując na żarnik cieńszy materiał.
Ja ulepszanie oświetlenia zacząłbym od sprawdzenia napięcia w instalacji pojazdu. Powinno być 14V. Zastosowałbym dobre kable zasilające i porządną masę. I oczywiście przekaźniki.

Awatar użytkownika
Rysiu
Posty: 446
Rejestracja: czw wrz 01, 2005 1:10 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Rysiu » ndz paź 15, 2006 11:59 pm

Dzieki za wszystkie porady i sugestie, teraz tylko podjac decyzje i ... zobaczymy :roll:

Awatar użytkownika
cornholio78
Posty: 1882
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 2:08 pm

Post autor: cornholio78 » śr paź 25, 2006 10:33 pm

spróbuj kupić 55 watowe ale o wyższej wydajności, typu np +50% i oczywiście markowe. Sprawdziłem różne modele tych żarówek w reflektorach h7 i świecą naprawde ekstra, tylko że mają krótsza żywotność, ale jak halogenów używac będziesz niezbyt często to nie powinno być problemu

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » śr paź 25, 2006 10:58 pm

albo mozna na roznych dresiarskich aukcjach kupic gotowe zestawy przetwrnica plus zarowka xenon , z jakims spec patentem zeby wsadzic to do zwyklych halogenow( mozna coraz tansze wyrwac). czesto nawet halogeny sa sprzedawane w dwoch opacjach xenon i zwykle h3 np. hella ff200, jumbo czy luminator.
normalny luminator kosztuje 350 zl a z xenonem jedno zero wiecej.
Kupilem ostatnio 1szt luminator xenon ( trafila sie okazja) jak go odpalilem w nocy zeby sprawdzic... myslalem ze juz rano.
Przepasc w stosunku do zwyklych lampek.
PPolecam pokombinowac w te strone.

Awatar użytkownika
liverpool
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 86
Rejestracja: wt sty 17, 2006 7:19 pm
Lokalizacja: Żary

Post autor: liverpool » czw paź 26, 2006 9:54 am

Drako pisze: Kupilem ostatnio 1szt luminator xenon ( trafila sie okazja) jak go odpalilem w nocy zeby sprawdzic... myslalem ze juz rano.
Przepasc w stosunku do zwyklych lampek.
PPolecam pokombinowac w te strone.
100% racja. W warunkach nocnych w lesie halogeny ksenonowe daja takie światło jak w piękny słoneczny dzień.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość