pożar kompa

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

pożar kompa

Post autor: samurai_hel » śr maja 23, 2007 5:42 pm

w sobotę w czasie poruszania się w ruchu ulicznym, zgasł silnik i kabina zrobiła się pełna dymu. przy zachowaniu zimnej krwi udało mi się nawet nie użyć gaśnicy a pozrywać klemy z akumulatora. przyczyną pożaru był komputer od silnika, który uległ totalnemu zniszczeniu.
i teraz. drogą zakupu nabyłem kolejny komputer ale przed podłączeniem chciałbym znaleźć przyczynę pożaru, a przynajmniej wyeliminować możliwość spalenia kolejnego kompa. wiem, że należy sprawdzić napięcia na wejściu na komputer - i moje pytanie gdzie znaleźć schemat.
ewentualnie może jest inny sposób na sprawdzenie poprawności prądów wchodzących do kompa
silniczek to 1,3i z samuraja. komp o numerze 80C
z góry dziękuję za KONKRETNE odpowiedzi
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: pożar kompa

Post autor: LR_Olek » śr maja 23, 2007 9:06 pm

samurai_hel pisze:pozrywać klemy z akumulatora.
nie to ze jestem zlosliwy,ale chcialem spytac... to tak lekko miales je przykrecone ze zerwales? :o

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: pożar kompa

Post autor: klucz13 » śr maja 23, 2007 9:10 pm

LR_Olek pisze:
samurai_hel pisze:pozrywać klemy z akumulatora.
nie to ze jestem zlosliwy,ale chcialem spytac... to tak lekko miales je przykrecone ze zerwales? :o
Czepiasz się a on ma problem ,wielki jak siwy dym z kompa
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » śr maja 23, 2007 9:17 pm

adrenalina
Wiesz Olo - jak sprowadziłem wóz z helmutowa to miał padnięte ładowanie. A że ostatnie 350 km jechał na własnych kołach, część na światłach, więc pod domem zachciało mi się wyciągnąć aku do podładowania. Mam instalację 24V więc aku x 2. W trakcie odkręcania klem po omacku (a było już porządnie ciemno) zamknąłem kluczem obwód... jak pier....nęło to aż z kabiny wyleciałem. Gdy wskoczyłem do środka okazało się, że klucz się z lekka przyspawał i jest ciut ciepły, więc zerwałem jedną z pozostałych klem między akumulatorami. A była przykręcona i to porządnie...
adrenalina czyni cuda...
Disco 3.9 LPG

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr maja 23, 2007 9:20 pm

Q..a idę klemy poluzować :)20
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Post autor: samurai_hel » czw maja 24, 2007 7:57 am

dzięki za dobrą zabawę :evil: wyglądało to podle skoro kierowca autobusu zatrzymał się i przybiegł z gaśnicą.
a teraz koniec kasztanienia i słucham co zrobić aby do odpalenia autka nie zapraszać straży pożarnej tak na wszelki wypadek :(
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw maja 24, 2007 12:56 pm

sprawdz czy nigdzie nie spaliły Ci sie kable poza komputerem, czy sie nigdzie nie zwieraja, ni eiwem jak jest w samurajcu no ale jakies bezpieczniki to tez mozna by sprawdzic... hmm jak cos jeszcze sobie przypomne to dopisze


co do shematu instalcji to niestety nie posiadam :(
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Post autor: samurai_hel » czw maja 24, 2007 1:09 pm

sprawdziłem wszystkie kable wizualnie. część jest puszczona w wiązkach to też je pootwierałem. teoretycznie nic nie jest spalone. ale gdzieś musi tkwić przyczyna pożaru :cry:
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Post autor: CrOOchy » czw maja 24, 2007 1:48 pm

chyba ze to zwarcie nastapiło w samym kompie, ale podejżewam ze komp jest tak stopiony ze przyczyne bedzie ciezko znalezdz, moze dostał za duże napiecie. jak masz mozliwośc sprawdzenia ładowania, chociaz bez kompa to trzeba by było go wyjac i jakos w inny sposob napedzic, no ale jak masz jak sprawdzic alternator to sprawdz bo moze tam tkwi problem ze podaje złe napiecie co jest jednak mało prawdopodobne ale sprawdzic mozna na wszelik wypadek, bo szkoda drugiego kompa jak by co
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość