



Moderator: Marcin-Kraków
A ja stawiam na gówniany wyrób Optimy, odwalili fuchęPrest pisze:Przy długości przewodu około 1,5 metra , przekrój 25 mm2 to za małoap4x4 pisze:Wygląda na winę za cienkich kabli do wyciągarki.
Stawiam na luźne połączenie , bo z tego co wiem to przewód nowy i zaciski błyszczące.
Z tym pyrkiem to autentyczny patent?? W patrolu 160 (24V) pękła mi klema i przy odpalaniu pół słupka wypłynęło, a że to Optima to chętnie bym go naprawił zamiast wymieniać aku. Słyszałem, że drzewiej były do tego jakieś specjalne grzałki z foremkami, moze ktoś wie gdzie tego szukać??Tołdi pisze:wyciągnij wnioski z ostatnich trzech postów.
A teras weź pyrę ( ziemniaka) , wytnij nożem otwór trochę większy jak klema, trochę ołowiu do jednej ręki , kabel podłączony do przeciwnej klemy w drugą rękę i cheja.Jak ostygnie, pyrę zdejmij i wyrównaj nalaną klemę pilnikiem.
jeśli wytrzaśniesz skądś(tokarz) tulejkę o wymiarach wewnętrznych słupka akumulatora to będziesz potrzebował jeszcze baterię cynkowo-węglową - czyli najlepiej najtańsze R14. Nie żadne alkaiczne - nie nada się. Rozbierasz taką baterię delikatnie aby nie uszkodzić węglowego "patyczka" który jest biegunem "+" tejże baterii. Wyjęty patyczek dobrze jest zaostrzyć z jednej strony papierem ściernym. Później zakładasz tulejkę od tokarza na upalony słupek, łączysz gruby kabel do drugiego słupka i owijasz nim kilka zwojów na ten węglowy patyczek. Następnie chwytasz go kombinerkami i "lutujesz" uszkodzony słupek akumulatora zaostrzonym końcem wypełniając ubytki w słupku za pomocą czystych kawałków ołowiu. Podczas pracy dobrze jest działać impulsowo - lutowanie, krótka przerwa, znowu lutowanie i znów przerwa. A wszystko po to, aby zanadto nie obciążać niepotrzebnie akumulatora. Węglowy patyczek podczas lutowania rozgrzewa się do czerwoności i przy okazji zapobiega ordynarnemu zwarciu.Rommiller pisze:Z tym pyrkiem to autentyczny patent?? W patrolu 160 (24V) pękła mi klema i przy odpalaniu pół słupka wypłynęło, a że to Optima to chętnie bym go naprawił zamiast wymieniać aku. Słyszałem, że drzewiej były do tego jakieś specjalne grzałki z foremkami, moze ktoś wie gdzie tego szukać??Tołdi pisze:wyciągnij wnioski z ostatnich trzech postów.
A teras weź pyrę ( ziemniaka) , wytnij nożem otwór trochę większy jak klema, trochę ołowiu do jednej ręki , kabel podłączony do przeciwnej klemy w drugą rękę i cheja.Jak ostygnie, pyrę zdejmij i wyrównaj nalaną klemę pilnikiem.
Zastanawiam się też czy boczne podłączenia Optimy wytrzymają prądy rozruchowe. Wie ktoś może jaki tam jest rozmiar gwintu??
Nooo, sęp ze mnie jak skór...syn. Pięć nocy nie mógł bym spać jakbym roczną Optimę wywalił przez spaloną klemę. Wolałem rozebrać baterię za 3zł i poświęcić pół godziny niż kupić nowego RedTopa za osiem stów. Mam coś ze szkota...Zbowid pisze:Niezły patent...typowy dla centusiów
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość