Akumulatory podłączone równolegle
Moderator: Marcin-Kraków
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Akumulatory podłączone równolegle
Czy przy alternatorze który ma tylko 120amp można podłączyć dwa akumulatory (jeden 95ah/900a drugi 95ah/450a) czy szlag go trafi? (bądź akumulatory będą niedoładowane)
Range Rover V8 Outsourcing IT
nie rozpisując sie bedzie ok
przeciętny bus ma aku rzędu 120 ah i alternator 75a
a 2x 95 nie powinno mieć zadnego wpływu
, teraz troszkę logiczniej ,
sprawny akumulator ładuje się prądem 1/10 pojemności czyli 95ah bedzie brało jakies max 10 A , drugi tyle samo , wiec 20 A
wiec zostaje jeszcze 100 A na wykorzystanie ,
gorzej by było gdyby aku były kiepskie stare i nie trzymały pojemności , były rozładowane , np. po używaniu wyciągarki , a na dodatek była noc a ty byś jechał na 10 halogenach , to na pewno by się gorzej ładował
,a tak na marginesie dużo samochodów ma po 2 aku i nie maja 120A alternatorów tylko 70A
wiec moim zdanie nie ma problemu
przeciętny bus ma aku rzędu 120 ah i alternator 75a
a 2x 95 nie powinno mieć zadnego wpływu
, teraz troszkę logiczniej ,
sprawny akumulator ładuje się prądem 1/10 pojemności czyli 95ah bedzie brało jakies max 10 A , drugi tyle samo , wiec 20 A
wiec zostaje jeszcze 100 A na wykorzystanie ,
gorzej by było gdyby aku były kiepskie stare i nie trzymały pojemności , były rozładowane , np. po używaniu wyciągarki , a na dodatek była noc a ty byś jechał na 10 halogenach , to na pewno by się gorzej ładował
,a tak na marginesie dużo samochodów ma po 2 aku i nie maja 120A alternatorów tylko 70A
wiec moim zdanie nie ma problemu
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
sys-kom: dzięki
EROW1: chodzi o to czy będę łączył bezpośrednio + z +, czy przez jakieś inteligentne urządzenie? bo chciałbym bezpośrednio.
EROW1: chodzi o to czy będę łączył bezpośrednio + z +, czy przez jakieś inteligentne urządzenie? bo chciałbym bezpośrednio.
Range Rover V8 Outsourcing IT
Chodzi o izolator akumulatorów, który w zależności od komplikacji kosztuje od 500 do 1500.hpx4000 pisze:sys-kom: dzięki
EROW1: chodzi o to czy będę łączył bezpośrednio + z +, czy przez jakieś inteligentne urządzenie? bo chciałbym bezpośrednio.
Zobacz sobie w sklepiku zakładowym wyniki wyszukiwania dla słowa "izolator".
bezpośrednio możesz połączyć dwa prawie identyczne akumulatory - takie same nominalne pojemności , prądy rozruchu i stopień zużycia . Najlepiej dwia takie same modele nófki. Przy różnych pojemnościach zaczną płynąć prądy pomiędzy aku które będą je dobijać (szczegółów nie pamiętam bo drzemałem na wykładzie
)

http://www.forum4x4.pl/forum/posting.ph ... &p=1236068
nie wiem kto da rade się dobić do tego postu ale można próbować bo to z klubu wyspy .
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Bez przesady z tymi separatorami. W toi J90 i wyżej z silnikiem 1KZ-TE są fabrycznie dwa aku spięte na sztywno równolegle i wszystko normalnie działa. Jak są ciągle używane równo, to i się rozładowują, i ładują tak samo.
Oczywiście zakłada się parami, i nowe. Tak na marginesie, w tym przypadku para ma po różnych stronach bieguny, pojęcia nie mam dlaczego.
Natomiast w przypadku ładowania razem, a korzystania oddzielnie, to separator (izolator) dobra rzecz, wart polecenia.
Oczywiście zakłada się parami, i nowe. Tak na marginesie, w tym przypadku para ma po różnych stronach bieguny, pojęcia nie mam dlaczego.
Natomiast w przypadku ładowania razem, a korzystania oddzielnie, to separator (izolator) dobra rzecz, wart polecenia.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
ten schemat jest pod dyskoteke, a trzeba przeciągnąć kabel przez podszybie , lepiej zabezpieczyć takie grube przewody z obu stron od akumulatorów , nie dajcie Boże coś to się aku ugotują , bo ja to połączyłem przewodem 25mm2 ,a tak to zawsze tylko bezpiecznik wyleci
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
Aha - to OKsys-kom pisze:ten schemat jest pod dyskoteke, a trzeba przeciągnąć kabel przez podszybie , lepiej zabezpieczyć takie grube przewody z obu stron od akumulatorów , nie dajcie Boże coś to się aku ugotują , bo ja to połączyłem przewodem 25mm2 ,a tak to zawsze tylko bezpiecznik wyleci

VW T4 syncro, 2.4D, long 

-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
No napisałem przecie wyraźnie. Jak kto potrzebuje. W instalacji pokładowej aku 150 Ah, a w jednej obudowie bydlę za duże, to montuje dwa spięte równolegle na stałe.
Do zastosowań typu wciągarka, lodówka na piwo itp. powinien być izolator. I nawet średnio chodzi o jakieś negatywne oddziaływania między nimi, ale zwykłe zabezpieczenie możliwości odpalenia silnika, jak się prądu zaczerpnie zbyt głęboko.
Do zastosowań typu wciągarka, lodówka na piwo itp. powinien być izolator. I nawet średnio chodzi o jakieś negatywne oddziaływania między nimi, ale zwykłe zabezpieczenie możliwości odpalenia silnika, jak się prądu zaczerpnie zbyt głęboko.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
myślałem że to zasilanie do windysys-kom pisze:mam dobry przewód przy 124 A bo takie ma niby takie nominalne max obciążenie na odcinku 1,29 m mam strate 0,4 VFlor pisze:trochę mały przekrójsys-kom pisze:połączyłem przewodem 25mm2lepiej 35
straty dużo mniejsze
nie potrzeba grubszego



-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
To akurat nieprawda. Chyba że źródło prądu (altek) jest wyjątkowo słabe. W normalnnej, sprawnej instalacji nie ma problemu z naładowaniem obu, jeden trochę wolniej niż drugi, ale oba do pełna i tyle.Flor pisze:jeżeli połączysz bez separatora dwa różna akumulatory to będziesz jeden miał zawsze nie doładowanypodobno
Co innego, jak się próbuje normalny izolator za 1000 zeta zastąpić diodą z bazaru za 10 zyli. Taka dioda wpięta między oba aku szeregowo robi co prawda za doskonałe zabezpieczenie, ale niestety pochłania ok. 1,5 V, skutkiem czego ten używany do celów "różnych" aku jest wiecznie niedoładowany. Ale czerpać można z niego do woli, bez obawy rozładowania pierwszego

w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
a jeżeli nie mamy separatorarokfor32 pisze:To akurat nieprawda. Chyba że źródło prądu (altek) jest wyjątkowo słabe. W normalnnej, sprawnej instalacji nie ma problemu z naładowaniem obu, jeden trochę wolniej niż drugi, ale oba do pełna i tyle.Flor pisze:jeżeli połączysz bez separatora dwa różna akumulatory to będziesz jeden miał zawsze nie doładowanypodobno
Co innego, jak się próbuje normalny izolator za 1000 zeta zastąpić diodą z bazaru za 10 zyli. Taka dioda wpięta między oba aku szeregowo robi co prawda za doskonałe zabezpieczenie, ale niestety pochłania ok. 1,5 V, skutkiem czego ten używany do celów "różnych" aku jest wiecznie niedoładowany. Ale czerpać można z niego do woli, bez obawy rozładowania pierwszego

Flor pisze:myślałem że to zasilanie do windysys-kom pisze:mam dobry przewód przy 124 A bo takie ma niby takie nominalne max obciążenie na odcinku 1,29 m mam strate 0,4 VFlor pisze:trochę mały przekrójlepiej 35
straty dużo mniejsze
nie potrzeba grubszegoa tam potrafi być 300-400A
i grubość ma znaczenie
winda bedzie z tego drugiego aku ,
jeszcze nie podłączona bo mi zderzak nie chca w \uk wyciąć z blachy ,
ale działć ma to tak
jak pracuje silnik to ładowane sa dwa akumulatory
jak włączy sie wyciągarkę to bierze prąd z drugiego akumulatora a alternator go doładowuje
jak silnik jest wyłączony to zasilanie może być brane z obu aku , lub tylko z jednego ( drugiego) lub z drugiego ale z zabezpieczeniem że jeśli napięcie siądzie poniżej 11V to odłączy główny akumulator
to po to żeby jak już sie wyciągne z błota lub podobnego , przy użyciu wyciągarki, to żeby był zapas prądu na uruchomienie silnika .
ale jest dalej możliwość korzystania z 2 akumulatorów jeśli jest to konieczne ,
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
to daj przekaźnikFlor pisze:a jeżeli nie mamy separatorarokfor32 pisze:To akurat nieprawda. Chyba że źródło prądu (altek) jest wyjątkowo słabe. W normalnnej, sprawnej instalacji nie ma problemu z naładowaniem obu, jeden trochę wolniej niż drugi, ale oba do pełna i tyle.Flor pisze:jeżeli połączysz bez separatora dwa różna akumulatory to będziesz jeden miał zawsze nie doładowanypodobno
Co innego, jak się próbuje normalny izolator za 1000 zeta zastąpić diodą z bazaru za 10 zyli. Taka dioda wpięta między oba aku szeregowo robi co prawda za doskonałe zabezpieczenie, ale niestety pochłania ok. 1,5 V, skutkiem czego ten używany do celów "różnych" aku jest wiecznie niedoładowany. Ale czerpać można z niego do woli, bez obawy rozładowania pierwszego
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
ja u siebie mam Lunęsys-kom pisze:to daj przekaźnikFlor pisze:a jeżeli nie mamy separatorarokfor32 pisze: To akurat nieprawda. Chyba że źródło prądu (altek) jest wyjątkowo słabe. W normalnnej, sprawnej instalacji nie ma problemu z naładowaniem obu, jeden trochę wolniej niż drugi, ale oba do pełna i tyle.
Co innego, jak się próbuje normalny izolator za 1000 zeta zastąpić diodą z bazaru za 10 zyli. Taka dioda wpięta między oba aku szeregowo robi co prawda za doskonałe zabezpieczenie, ale niestety pochłania ok. 1,5 V, skutkiem czego ten używany do celów "różnych" aku jest wiecznie niedoładowany. Ale czerpać można z niego do woli, bez obawy rozładowania pierwszego


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość