Kable w instalacji

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
krauss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: Obrzeża Europy, Warszawa

Kable w instalacji

Post autor: krauss » wt paź 07, 2008 9:52 am

Czy ktoś stosował klasyczne kable wielożyłowe (np OWY, YDY 2x2,5) stosowane w budowlanych instalacjach elektrycznych do podłączania halogenów na dachu albo dla innych odbirników w terenówce ? Z jednej strony dają pewną masę, podwójną izolację i są estetyczniejsze na zewnątrz 8) , z drugiej mam obawy przed ich stosowaniem pod maską, w komorze silnika (temperatura, oleje) :o . Co radzicie ??
Pozdrówka, Krauss
LR Disco2 v8
(było K260 RD28T)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt paź 07, 2008 11:06 am

Stosuję. Nic się złego nie dzieje.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt paź 07, 2008 9:37 pm

A co niby ma się dziać? to takie same żyły, izolacja z takiego samego materiału. Jedyne co, to w oryginałach w autach izolacja jest cieńsza niż w energetycznych, bo napięcia są sporo mniejsze i mniejsze ryzyko przebicia. Natomiast przy instalacjach na zewnątrz auta podwójna izolacja na pewno nie zaszkodzi. Dodatkowo te przewody można bardzo dokładnie zadławić, i uzyskać wysoka klasę szczelności.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

ArchAdaM
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn lis 12, 2007 11:39 am
Lokalizacja: Zaborów

Post autor: ArchAdaM » śr paź 08, 2008 9:30 am

Tylko w dużej bliskości silnika i tłumików rozważałbym sprawy temperatury - kable budowlane są do bodajże 80 st. C.
To, że plastik izolacji tak samo wygląda nie znaczy, że jest taki sam.
AdaM GR61 krótki

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » śr paź 08, 2008 12:43 pm

Przewody do instalacji samochodowych mają oznaczenie na przykład LgYs (L - linka miedziana, g - o podwyższonej giętkości, Y - polwinit, s - samochodowy). troszeczkę ten polwinit jest zmodyfikowany pod kątem olejów, benzyn i podwyższonej temperatury pracy oraz nierozprzestrzeniania płomienia. Ale i normalne (bez literki "s") też można stosować w AMATORSKICH konstrukcjach, ja różnicy nie zauważyłem.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr paź 08, 2008 6:56 pm

ArchAdaM pisze:Tylko w dużej bliskości silnika i tłumików rozważałbym sprawy temperatury - kable budowlane są do bodajże 80 st. C.
To, że plastik izolacji tak samo wygląda nie znaczy, że jest taki sam.
a kto o zdrowych zmyslach ciagnie jakiekolwiek kable kolo wydechu? :o

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt paź 10, 2008 11:51 am

LR_Olek pisze:
ArchAdaM pisze:Tylko w dużej bliskości silnika i tłumików rozważałbym sprawy temperatury - kable budowlane są do bodajże 80 st. C.
To, że plastik izolacji tak samo wygląda nie znaczy, że jest taki sam.
a kto o zdrowych zmyslach ciagnie jakiekolwiek kable kolo wydechu? :o
.... oraz przy bloku, głowicy lub kolektorze....?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

elili
 
 
Posty: 109
Rejestracja: pt lut 15, 2008 7:10 pm
Lokalizacja: dln. Śląsk

Post autor: elili » pt paź 10, 2008 5:05 pm

Niva'94 pisze:Przewody do instalacji samochodowych mają oznaczenie na przykład LgYs (L - linka miedziana, g - o podwyższonej giętkości, Y - polwinit, s - samochodowy). troszeczkę ten polwinit jest zmodyfikowany pod kątem olejów, benzyn i podwyższonej temperatury pracy oraz nierozprzestrzeniania płomienia. Ale i normalne (bez literki "s") też można stosować w AMATORSKICH konstrukcjach, ja różnicy nie zauważyłem.
Ale @krauss pytał się o:
klasyczne kable wielożyłowe (np OWY, YDY 2x2,5)
a YDY to zdaje się, że drut jest - nie linka.
elili
L200 KAOT

Awatar użytkownika
krauss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 10:07 pm
Lokalizacja: Obrzeża Europy, Warszawa

Post autor: krauss » pt paź 10, 2008 7:11 pm

Mobilki,

Wszystko pasi, pytałem o klasyczne i po pierwszych Waszych wypowiedziach kupiłem OWY czyli linkę 2x1,5 i poprowadzę nią prąd z galeryjki po słupku pod klapę do przekażników, które umieszczę na ścianie dzielącej komorę silnika z wnętrzem autka. Podobnie z kablami od reflektorów z grilla. W parchu miejsca naści, kable poprowadzę po ściankach komory a z owijania bloku silnika zrezygnowałem :)21

Podzięki i pozdrówka dla wszystkich :)13
Pozdrówka, Krauss
LR Disco2 v8
(było K260 RD28T)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość