Strona 1 z 1
wskaźnik temperatury i paliwa
: pn sie 09, 2010 5:48 pm
autor: Marcin 260R
Witam!
Wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika pokazuje "dużo za dużo". Czy to może też być problem z jakimś przekaźnikiem? Jak to sprawdzić? (PatrolK-260, 1991r, RD28T)
I jak kojarzę oszalały przy forsowaniu głębokiego brodu..
Z góry dziękuję za poradę!
Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: śr sie 11, 2010 10:02 am
autor: wieprzowina
jeżeli oba naraz zaczęły pokazywać za dużo to problem będzie raczej z masą na zegarach.
Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: śr wrz 22, 2010 7:38 am
autor: Marcin 260R
może uda się odnowić temat..
Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?
pozdrawiam!
Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: pn wrz 27, 2010 2:16 pm
autor: Kostuch
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..
Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?
pozdrawiam!
A ten stabilizator jest na bimetalu czy elektroniczny?
Najłatwiej "naprawić" wykrzywiając wskazówki w odpowiednim kierunku

Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: czw paź 07, 2010 9:39 pm
autor: flip
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..
Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?
pozdrawiam!
stabilizator to on ma w Twoim portfelu...
większość wskaźników ma 5 koncówek - dwie do podswietlania , dwie do zasilania ( plus i masa ) i jeden pomiarowy do czujnika
jezeli to masa lub plus -> wez kawalek druta podepnij do pewnej masy a drugi koniec do masy bezposrednio przy wskaźniku i zobacz czy cos sie zmienilo. to samo z plusem
jezeli to mozliwe odepnij od wskaźnika kabelek który zwierasz.
i nie zapomnij miec gasnicy pod reka
jak juz dojdziesz z czym problem pozostaje tylko szukanie gdzie jest kiepski styk - najczesciej padja złaczki lub punkty masy
dobrej zabawy
Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: pn paź 11, 2010 9:59 pm
autor: N2O
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..
Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?
pozdrawiam!
Wymień zegary na inne, licznik możesz zostawić swój.
Nie wiem jak w 260-kach, ale w 160-ce są właśnie 2 takie stabilizatory napięcia - jeden do temperatury i poziomu paliwa, a drugi do zegara ciśnienia oleju.
U mnie ten wynalazek głupiał jak się nagrzał na słońcu, uderzenie w deskę nad zegarami naprawiało problem.

Re: wskaźnik temperatury i paliwa
: wt paź 12, 2010 7:32 pm
autor: Patryk 160
a mi się zdaje że srali muchy bedzie wiosna
wskażnik temperatury przestał działać
kupiłem nowy czujnik i w chwili gdy ciecz osiągała temperaturę,jakby to najlepiej zobrazować......
temperature moczu to wskaznik pokazywła tuż przed czerwonym a za chwilę szedł na maxa
w tej chwili po wymianie silnika wskażnik temperatury nadal się tak dziwnie zachowuje,więc go odłaczyłem
ale ! dodatkowo po wymianie silnika samo przekręcenie kluczyka w pozycje kontakt pokazuje ciśnienie oliwy w połowie skali
a po uruchomieniu idzie na maxa
więc to wszystko nie takie proste