Strona 1 z 1

wskaźnik temperatury i paliwa

: pn sie 09, 2010 5:48 pm
autor: Marcin 260R
Witam!
Wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika pokazuje "dużo za dużo". Czy to może też być problem z jakimś przekaźnikiem? Jak to sprawdzić? (PatrolK-260, 1991r, RD28T)
I jak kojarzę oszalały przy forsowaniu głębokiego brodu..
Z góry dziękuję za poradę!

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: śr sie 11, 2010 10:02 am
autor: wieprzowina
jeżeli oba naraz zaczęły pokazywać za dużo to problem będzie raczej z masą na zegarach.

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: śr wrz 22, 2010 7:38 am
autor: Marcin 260R
może uda się odnowić temat..

Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą :-?
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?

pozdrawiam!

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: pn wrz 27, 2010 2:16 pm
autor: Kostuch
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..

Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą :-?
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?

pozdrawiam!
A ten stabilizator jest na bimetalu czy elektroniczny?
Najłatwiej "naprawić" wykrzywiając wskazówki w odpowiednim kierunku :)21

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: czw paź 07, 2010 9:39 pm
autor: flip
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..

Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą :-?
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?

pozdrawiam!
stabilizator to on ma w Twoim portfelu...

większość wskaźników ma 5 koncówek - dwie do podswietlania , dwie do zasilania ( plus i masa ) i jeden pomiarowy do czujnika

jezeli to masa lub plus -> wez kawalek druta podepnij do pewnej masy a drugi koniec do masy bezposrednio przy wskaźniku i zobacz czy cos sie zmienilo. to samo z plusem
jezeli to mozliwe odepnij od wskaźnika kabelek który zwierasz.

i nie zapomnij miec gasnicy pod reka :)

jak juz dojdziesz z czym problem pozostaje tylko szukanie gdzie jest kiepski styk - najczesciej padja złaczki lub punkty masy

dobrej zabawy

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: pn paź 11, 2010 9:59 pm
autor: N2O
Marcin 260R pisze:może uda się odnowić temat..

Pan elektryk stwierdził nieprawidłowe działanie stabilizatora napięcia przy wskaźnikach, masa jest ok. Zaproponował wymianę starej deski na .. starą :-?
Jak to można "z głową" naprawić? Czy w okolicach Bielska-B. znacie taki talent?

pozdrawiam!
Wymień zegary na inne, licznik możesz zostawić swój.
Nie wiem jak w 260-kach, ale w 160-ce są właśnie 2 takie stabilizatory napięcia - jeden do temperatury i poziomu paliwa, a drugi do zegara ciśnienia oleju.

U mnie ten wynalazek głupiał jak się nagrzał na słońcu, uderzenie w deskę nad zegarami naprawiało problem.
:)21

Re: wskaźnik temperatury i paliwa

: wt paź 12, 2010 7:32 pm
autor: Patryk 160
a mi się zdaje że srali muchy bedzie wiosna

wskażnik temperatury przestał działać
kupiłem nowy czujnik i w chwili gdy ciecz osiągała temperaturę,jakby to najlepiej zobrazować......
temperature moczu to wskaznik pokazywła tuż przed czerwonym a za chwilę szedł na maxa

w tej chwili po wymianie silnika wskażnik temperatury nadal się tak dziwnie zachowuje,więc go odłaczyłem
ale ! dodatkowo po wymianie silnika samo przekręcenie kluczyka w pozycje kontakt pokazuje ciśnienie oliwy w połowie skali
a po uruchomieniu idzie na maxa

więc to wszystko nie takie proste