masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?
Moderator: Marcin-Kraków
-
Igor V8
-

- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Post
autor: Igor V8 » czw paź 28, 2010 7:14 pm
Tak się chciałem zapytać ...
8 na 10 sztuk żółtych dużych spuchło po krótkim użytkowaniu
Nie ma znaczenia jaki silnik ... pobór prądu itp .
Zdychają po 2 dniach stania ...
U amerykańców wyczytałem że nie nadają się do ciągłego doładowywania
... o co karwa kaman ?

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ...

-
MKE99

- Posty: 392
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MKE99 » czw paź 28, 2010 7:16 pm
Czasami tez wybuchają przy ładowaniu.
Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » czw paź 28, 2010 7:47 pm
Na moje oko ładowane przy zbyt dużej temperaturze... scenariusz rozładowany aku, ładowanie dużym prądem, wysoka temperatura otoczenia, wysoka temperatura w środku i po aku.
Nissan-y
-
Igor V8
-

- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Post
autor: Igor V8 » czw paź 28, 2010 9:05 pm
Problem występuje w różnych autkach , aku pod maską lub w bagażniku

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ...

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » czw paź 28, 2010 9:13 pm
bo optima to syf jest
ja się już z nich wyleczyłem, doszedłem do wniosku że aku na który gwarancja to fikcja to se można ..........
jak jestem elektryk i o użytkowaniu pojęcie mam to uważam albo ten co to do kraju sprowadza to bierze 2 czy 3 sort i sprzedaje jako 1, albo jakość im spadła strasznie, albo my polacy nie potrafimy ich użytkować i je psujemy

no
Czwarte serce

-
kuba500
-

- Posty: 2635
- Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
Kontaktowanie:
Post
autor: kuba500 » czw paź 28, 2010 9:15 pm
nie wiem o co chodzi z tymi Optimami, mojemu koledze też padła tyle że po pół roku użytkowania

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4

-
Starck

- Posty: 732
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Starck » czw paź 28, 2010 9:28 pm
Używam OPTIMY na łódkach: trzy czerwone na jednej i jedna żółta na drugiej.
W pierwszym przypadku silniki chodzą cały dzień bez przerwy i tak przez 3 miesiące. Nigdy mi nic nie spuchło.
W drugiej czasami stoi rozładowana 7 miesięcy, po czym jak się do niej dorwę to ładuję prostownikiem jakimś parchatym przez cały weekend (ba zapomnę) i idzie na wodę i znowu się ładuje kilka godzin. Też nic nie wybuchło.
Ale w partolu mam BOSCHA x2, nie w żelu tylko w tym kondonie - jak mu tam... Bo własnie słyszałem, że OPTIMA nie lubi samochodów

Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » czw paź 28, 2010 9:45 pm
Ja tam nie wiem, ale instrukcję producenta bym olał - nie może być napięcie większe na zaciskach aku niż 14.1V i pewnie będzie ok.
Nissan-y
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » czw paź 28, 2010 10:50 pm
wojtek_kom pisze:Ja tam nie wiem, ale instrukcję producenta bym olał - nie może być napięcie większe na zaciskach aku niż 14.1V i pewnie będzie ok.
ja ich wogóle olałem
teraz zostały mi jeszcze w miarę dobre aku z UPS-a 12V/75Ah musze potestować to w aucie

Czwarte serce

-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt paź 29, 2010 10:57 am
gebels pisze:wojtek_kom pisze:Ja tam nie wiem, ale instrukcję producenta bym olał - nie może być napięcie większe na zaciskach aku niż 14.1V i pewnie będzie ok.
ja ich wogóle olałem
teraz zostały mi jeszcze w miarę dobre aku z UPS-a 12V/75Ah musze potestować to w aucie

Aku z UPS jest super. Mam takie 100Ah (już drugie, bo w poprzednim pękła obudowa od wyjebów).
Bez protestu łyka prąd 50A z alternatora i oddaje wyciągarce ile trzeba.
Apropos tego zapisu o napięciu nie większym niż 14,1V - bzdura. Do pracy cyklicznej 14,3-15V.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » pt paź 29, 2010 4:17 pm
Kostuch pisze:
Apropos tego zapisu o napięciu nie większym niż 14,1V - bzdura. Do pracy cyklicznej 14,3-15V.
A później puchną

Nissan-y
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pt paź 29, 2010 10:42 pm
wojtek_kom pisze:Kostuch pisze:
Apropos tego zapisu o napięciu nie większym niż 14,1V - bzdura. Do pracy cyklicznej 14,3-15V.
A później puchną

Znaczy się przereklamowane produkty na literę o puchną
Czasem warto przeczytać kartę techniczną a nie ulotkę reklamową.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
MaxLux

- Posty: 748
- Rejestracja: ndz maja 28, 2006 2:59 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MaxLux » sob paź 30, 2010 8:37 am
Bo sie kupuje Running Bulla - lepiej wykonany, nic sie z nim nie dzieje - przetestowany na kilkunastu rajdach, 95Ah kosztuje mniej niz optimowy 75 ...
-
GrzechoS

- Posty: 371
- Rejestracja: wt paź 13, 2009 7:39 pm
- Lokalizacja: Okolice Góry Kalwarii
Post
autor: GrzechoS » sob paź 30, 2010 2:20 pm
Maciek, tak, fajnie nie powinienem kupować Optimy
A, serio to zauważ, że prąd rozruchowy dla tego aku to 460A, mój winch tyle czasami bierze zgodnie z instrukcją i robi to przez dłuższy czas niż rozrusznik

Lepiej mieć spokój niż rację.

Parchol Y61 LONG 2,8TDi
-
wojtek_kom
-

- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: wojtek_kom » sob paź 30, 2010 3:03 pm
Kostuch pisze:
Czasem warto przeczytać kartę techniczną a nie ulotkę reklamową.

I pisze że można ładować - wyższym napięciem, zachowując temperaturę
Są jeszcze Exide Gel, prąd rozruchu coś koło 640A, cena mało atrakcyjna.
Z tanich AGM od ZAP-a, pomimo ostrzeżeń zaczyna robić drugi rok, wyciągarka daje radę. Kosztuje tyle co zwykły aku..
Nissan-y
-
MKE99

- Posty: 392
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:00 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: MKE99 » sob paź 30, 2010 5:08 pm
GrzechoS pisze:
Maciek, tak, fajnie nie powinienem kupować Optimy
A, serio to zauważ, że prąd rozruchowy dla tego aku to 460A, mój winch tyle czasami bierze zgodnie z instrukcją i robi to przez dłuższy czas niż rozrusznik

Masz racje , niski prąd rozruchowy. Coś nie chce mi się wieżyc, że tylko Optima jest jedynym rozwiązaniem.
Z drugiej strony światowi producenci sprzętu używają Optimy jako najlepsze rozwiązanie. Znam taką jedną światową firmę, co sprzedała już setki urządzeń w Opimami żółtymi 75Ah i nie ma ani jednej reklamacji.
GrzechoS ja Cię uprzedzałem, że kupujesz na własne ryzyko

Patrol GR Y60, Dobinson +2", KL1 33x12.5 R15
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » ndz paź 31, 2010 12:00 am
ja tam teraz założyłem jakiegoś w typie agm od sznajdra, 75Ah wytargowałem cos za 460 zyli zobaczymy jak porobi, a dwa 75Ah z UPS-a czekają w odwodzie

Czwarte serce

-
Dafit
-

- Posty: 236
- Rejestracja: pt lis 24, 2006 4:41 pm
- Lokalizacja: Jędrzejów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Dafit » pn lis 01, 2010 9:53 am
z moja tez sie kompletnie nic zlego nie dzieje, u kolegi przy 2optimach tez byl spokoj.dziwne.
MOze to jakas wadliwa seria taka wyszla?
Samurai 1.6 16v... in progress....
-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » pn lis 01, 2010 6:33 pm
Dafit pisze:z moja tez sie kompletnie nic zlego nie dzieje, u kolegi przy 2optimach tez byl spokoj.dziwne.
MOze to jakas wadliwa seria taka wyszla?
może

tylko czemu gwarancja na nie to fikcja

twierdzą że źle użytkowany i nie podlega gwarancji
Czwarte serce

-
Starck

- Posty: 732
- Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
- Lokalizacja: Szczecin
Post
autor: Starck » pn lis 01, 2010 7:47 pm
zajrzałem pod maskę
dwie boschówki S6. Typiczne i działają z elektrykiem i wszystkimi gratami, przetwornicą itp.
Wytrzęsiony po rosji 8 tys km i nic.
Polecam
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » pt lis 05, 2010 11:20 pm
To, że po Rosji wytrzęsiony to żaden "+", jakby Cię tam trzęśli pod maską tez byś wszystko robil żeby szybko wrócić
Nie wiem ja używam jakichs aku z Reala/Praktikera

sztuka 300 PLNów, 1x65 Ah w staruszku i 2x 75Ah w nowym co prawda bez windy i takich tam ale przecietnie co 3 lata wymieniam komplet i nie ma problemu

komplet 3 aku do dwóch wózków (2+1) wychodzi taniej niż jedna optima 75Ah?

mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
-
Naczkins

- Posty: 503
- Rejestracja: wt sty 22, 2008 5:30 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Naczkins » sob lis 06, 2010 2:53 pm
Mi tam śmiga już ponad dwa lata i wszystko ok. Zimą nie odpalane 2 miesiące przy -10 -20 stopni kręciło jak głupie a suczka pali od pierwszego kopnięcia

Naczkinz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombi zombi zombi

-
gebels
-

- Posty: 9720
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
- Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej
Post
autor: gebels » sob lis 06, 2010 3:35 pm
Naczkins pisze:Mi tam śmiga już ponad dwa lata i wszystko ok. Zimą nie odpalane 2 miesiące przy -10 -20 stopni kręciło jak głupie a suczka pali od pierwszego kopnięcia

suczke to się z 3 płaskich baterii odpala

Czwarte serce

-
Nahen
-

- Posty: 4743
- Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: Nahen » sob lis 06, 2010 10:13 pm
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo

)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości