wojtek_kom pisze:Ja bym zrobił tak...:
- jeden przekażnik do sterowania całością, z alternatora, da się włączyć jeśli jest ładowanie,
- dwa przekaźniki + dwa switche jeśli są 4 lampy,
- całość pod aku,
- do tego jeden bezpiecznik 60A, jeśli lampy mają H7,
- bezpiecznik do sterowania, 2A.
Prawda taka, jeśli nie na drodze - szukałbym lampy do których wejdą palniki - zamiast 40A, wyjdzie połowa 20A.
Nie przesadzaj. 60 A to 720 W, a on w instalacji bedzie mial pewnikiem 4x55 , czyli lekko 220 W
Pozatym jakie by musial miec kable zeby przepalil sie bezpiecznik 60 A a nie kable, pewnie 1 mm2 ktore sa w standardzie w opakowaniu Helli.
Grzes, zrob tak:
Podepnij sobie te wszystkie 4 lampy pod jeden przekaznik, ktory masz w opakowaniu. To sa przekazniki 30 A wiec spokojnie wyrobi. Ten jeden przekaznik wysteruj z jednego wlacznika i gotowe.
Jak chcesz zeby byly zalaczane tylko z osobnego wlacznika, to poprostu dociag do niego plus z aku, oczywiscie nie zapominajac o bezpiecznikach. Na stronie zalaczajacej przekaznik (niskopradowej), spokojnie wystarczy taki 2 A , na duzym pradzie, czyli to co idzie do lamp, daj bezpiecznik 25 A . Staraj sie wykonac instalacje kablami o przekroju 1,5 mm2 , bedzie Pan zadowolony.
Kiedys dawno temu, zrobilem taka mini instrukcje, ale tam byly jeszcze wodotryski zeby zapinac lampy z dlugimi. Jak chcesz mozesz skorzystac. Na schemacie nie ma bezpiecznikow, a nalezy o nich pamietac, ze maja byc.
