obrotomierz jak podpiąć

masz problem z alternatorem, rozrusznikiem ? nie wiesz jak podłączyć halogeny ?

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

obrotomierz jak podpiąć

Post autor: pawel abramczyk » wt gru 13, 2011 6:12 pm

jak w temacie , jakiś czas temu kupiłem do Trola obrotomierz w naszym sklepiku Auto Gauge i że tak powiem nie wiem jak to podpiąć , był instrukcja ale się .... zjadł pies ... :)21 , i jestem w ciemnej d..
z niego to jest obrotomierza wystają trzy kabelki Zielony , Czerwony i Czarny , co do czego mam powpinać
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: wojtek_kom » wt gru 13, 2011 7:15 pm

pawel abramczyk pisze:jak w temacie , jakiś czas temu kupiłem do Trola obrotomierz w naszym sklepiku Auto Gauge i że tak powiem nie wiem jak to podpiąć , był instrukcja ale się .... zjadł pies ... :)21 , i jestem w ciemnej d..
z niego to jest obrotomierza wystają trzy kabelki Zielony , Czerwony i Czarny , co do czego mam powpinać
Logika chyba będzie taka, czarny "-", czerwony "+", zielony obroty. Pytanie, co akceptuje zielony :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: pawel abramczyk » wt gru 13, 2011 8:04 pm

nie chce się kierować logiką , bo spalić to coś nie problem , czyli wychodzi na to że zielony do cewki a jeśli tak to do którego pina
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Kostuch » śr gru 14, 2011 11:45 am

pawel abramczyk pisze: do którego pina
Do tego z przerywaczem. :D
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: KSikorski » pt gru 16, 2011 1:14 am

Do dowolnego uzwojenia stojana alternatora trzeba wlutować złączkę i tam podłączyć.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: janusz k160 » pt gru 16, 2011 1:19 am

pawel abramczyk pisze:nie chce się kierować logiką , bo spalić to coś nie problem , czyli wychodzi na to że zielony do cewki a jeśli tak to do którego pina
A nie możesz poprosić o dosłanie kopii instrukcji powołując się na nieprzyjazne Ci siły? :roll: Spróbować warto.... :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: N2O » pt gru 16, 2011 1:22 am

KSikorski pisze:Do dowolnego uzwojenia stojana alternatora trzeba wlutować złączkę i tam podłączyć.
W benzynie?
Po co?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Patryk 160 » pt gru 16, 2011 1:50 am

jak już koniecznie chcesz do alternatora to zobacz czy masz zacisk oznaczony jako : W

a jak nie to do cewki
na ten sam przewód który łączy cewkę z aparatem
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: pawel abramczyk » pt gru 16, 2011 8:23 am

no właśnie Patryk łoto chodziło , a na alternatorze muszę popatrzeć bo chyba mam W , na jednym miałem
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: N2O » pt gru 16, 2011 6:19 pm

Zasada działania obrotomierza podłączanego do cewki i podłączanego do alternatora jest chyba trochę inna. Jak masz obrotomierz do benzyny, to raczej taki do cewki.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Błażej » pt gru 16, 2011 9:30 pm

Przebieg na alternatorze to sinus, a na przerywaczu prostokąt. I raczej nie będzie to robić zamiennie.
Próbowałeś sobie wygooglać? Bo tu:
http://www.dabtuner.pl/
jest dystrybutor.
I tam jest taka zakładka - kontakt telefoniczny. Mam dalej tłumaczyć?
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: pawel abramczyk » pt gru 16, 2011 10:34 pm

nie ma potrzeby załatwiłem dzisiaj orginalną instrukcje do tego , i jest jak pisane było wyżej kabelek do cewki do kabelka co idzie do aparatu
Super parchatek Super y60 :lol:

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Patryk 160 » czw gru 22, 2011 8:22 pm

nie założę się
ale prawie :roll:
obrotomierz można podłączać i pod cewkę i pod altek
i działa to zamiennie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: pawel abramczyk » czw gru 22, 2011 9:15 pm

a na razie się tym nie przejmuje , zimno jest elektryk nie chce przyjść , ale dostałem instrukcje do tego i wychodzi ze do cewki mam podpiąć , jak się naucze jak wrzucić fotkę to zrobie skan i wsadze żeby dla potomnych było
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Marek D. » pt gru 23, 2011 8:06 am

pppat pisze:nie założę się
ale prawie :roll:
obrotomierz można podłączać i pod cewkę i pod altek
i działa to zamiennie
działa ale pokazuje wartości z dupy wzięte.
z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
z alternatora: obwód głównego koła pasowego przez obwód szajby altka :wink:
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Kostuch » pt gru 23, 2011 12:04 pm

Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
A jak masz 5 cylindrów? 8)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Marek D.
 
 
Posty: 6613
Rejestracja: czw mar 17, 2005 12:31 pm
Lokalizacja: Coś koło Piątka ale bliżej Soboty

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Marek D. » pt gru 23, 2011 3:11 pm

Kostuch pisze:
Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
A jak masz 5 cylindrów? 8)
i w czym widzisz problem toć liczba impulsów nie musi mieć wartości całkowitej a nawet i wymiernej. Wystarczy żeby mały murzynek w liczniku wiedział o ile wychylić wskazówkę przy określonej częstotliwości. No a skąd on biedny ma to wiedzieć jak nie tresowany i przesiedleniec z lokalna kulturą nieobyty ? :wink: :)21
Niva 2,1TD koniec pieszczot
Monterey 3,1TD
www.podlasie4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Kostuch » pt gru 23, 2011 3:27 pm

Marek D. pisze:
Kostuch pisze:
Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
A jak masz 5 cylindrów? 8)
i w czym widzisz problem toć liczba impulsów nie musi mieć wartości całkowitej a nawet i wymiernej. Wystarczy żeby mały murzynek w liczniku wiedział o ile wychylić wskazówkę przy określonej częstotliwości. No a skąd on biedny ma to wiedzieć jak nie tresowany i przesiedleniec z lokalna kulturą nieobyty ? :wink: :)21
Nie widzę problemu, tylko się czepiam tendencyjnie :)21 bo nie widziałem jeszcze połowy impulsu. :wink:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Błażej » pt gru 30, 2011 2:05 pm

Z przerywacza/modułu/impulsatora/cewki masz impulsy ściśle zależne od położenia wału.
Z alternatora masz wyprowadzona jedną fazę z trzech, poza tym przełożenie nigdy nie wynosi 1:1. Więc trzeba kombinować i indywidualnie, drogą prób i błędów dopasowywać jedno z drugim.
Alternatywą jest założenie jakiegoś impulsatora na wał/koło pasowe/rozrząd silnika i stworzenie obwodu tylko do odczytu prędkości obrotowej silnika. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne - czujnik Halla, przerzutnik. Odpowiednio rozmieszczone magnesy i układ gotowy.
W sieci można znaleźć masę schematów tego typu ustrojstw.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Alberciczek » pn sty 02, 2012 11:38 am

Panowie - z tego co ja wiem, to jest tak, że jak jest silnik Diesla, to obrotomierz podłacza się pod zacisk W alternatora. Natomiast jak jest silnik benzynowy, to w zależności od obrotomierza podłącza się albo pod cewkę zapłonową albo owija się kabelek na przewodzie zapłonowym. Oprócz tego, ważne jest to, ile cylindrów ma silnik. Chyba, że obrotomierz jest uniwersalny. Prosty przykład ze starych czasów i prostych układów elektryki w samochodach - obrotomierz z Poloneza nie pasował do maluszka, a do maluszka nie pasował z cinquecento ( ludziska do maluszka wkładali całe zestawy wskażników z cinquecento, bo miały takie same wymiary, a były o wiele fajniejsze. Ale obrotomierz pokazywał pierdoły.
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Błażej » pn sty 02, 2012 7:20 pm

Alberciczek pisze:z tego co ja wiem, to jest tak, że jak jest silnik Diesla, to obrotomierz podłacza się pod zacisk W alternatora.
To w starych dieslach. W nowych wszystko załatwia komputer/sterownik.
Alberciczek pisze: Natomiast jak jest silnik benzynowy, to w zależności od obrotomierza podłącza się albo pod cewkę zapłonową albo owija się kabelek na przewodzie zapłonowym.
Obrotomierzem sterować tez może komputer lub moduł wtrysku/zapłonu. Wtedy też poziom sygnału może być na poziome 5V i taki obrotomierz zupełnie nie nadaje się do innych zastosowań (bez głębszych przeróbek).
Alberciczek pisze:Chyba, że obrotomierz jest uniwersalny.
Nie ma czegoś takiego. Nawet uniwersalne mają albo przełącznik, albo osobne wejścia dla poszczególnych silników.
Alberciczek pisze:obrotomierz z Poloneza nie pasował do maluszka
Pasował po wymianie JEDNEGO kondensatora. Oczywiście poza polonezami z nową deską i pełnym wtryskiem, gdzie obrotomierz był sterowany właśnie 5V.
Alberciczek pisze:do maluszka nie pasował z cinquecento

CC700 ma tyle samo cylindrów, co maluch i nie ma problemu z obrotomierzem. Inna ilość cylindrów (wersja sporting, silnik czterocylindrowy) oznacza konieczność modyfikacji elektroniki. Ale też do zrobienia.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
Alberciczek
Posty: 481
Rejestracja: pn mar 07, 2011 11:07 am
Lokalizacja: Tychy

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Alberciczek » pn sty 02, 2012 8:06 pm

Zgadza się - masz rację - ja pisałem tylko ogólnie.
Błażej pisze:Alberciczek napisał(a):
Chyba, że obrotomierz jest uniwersalny.
Błażej pisze:Nie ma czegoś takiego. Nawet uniwersalne mają albo przełącznik, albo osobne wejścia dla poszczególnych silników.
Chyba się troszku pomotałeś :) . Ale to nic - zdarza się. Jednakże jak sam napisałeś są obrotomierze uniwersalne, ale tak jak wspomniałeś mają albo przełącznik albo osobne wejścia.
Błażej pisze:Alberciczek napisał(a):
do maluszka nie pasował z cinquecento
CC700 ma tyle samo cylindrów, co maluch i nie ma problemu z obrotomierzem. Inna ilość cylindrów (wersja sporting, silnik czterocylindrowy) oznacza konieczność modyfikacji elektroniki. Ale też do zrobienia.
Zgadza się - miałem na myśli sportinga ( inne wersje nie miały chyba obrotomierza, albo nie miały takich samych wskażników jak maluszek ( już nie pamiętam ).

A jak to jest obecnie jak obrotomierz nie jest uniwersalny - kupując trzeba patrzeć na ile jest cylindrów. czy już tego nie ma?
Dżip Blank Szyroki 4,7 QD chyba zielony był....Jak był nowy...

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: obrotomierz jak podpiąć

Post autor: Błażej » sob sty 14, 2012 1:13 am

O tych uniwersalnych - nie ma obrotomierz, który można bez przełączania, konfigurowania, czy innych modyfikacji podłączyć do każdego silnika. Takie cudo nie istnieje.
Te obrotomierze z cc sporting przerabiano do pracy z innymi silnikami poprzez podmianę kwarcu procesora. Przeróbka dość pomysłowa, bo nie przerabia się bloku wejściowego poprzez zmianę kondensatora, jak to się robi obrotomierzach typu fiat125/polonez, a poprzez zmianę podstawy czasu, czyli prędkości liczenia układu. Obrotomierz dalej widzi cztery cylindry (mimo impulsów z dwóch) ale zlicza je w innym czasie (jedna sekunda wydłużona do dwóch), co daje w sumie prawidłowe wskazanie na zegarze.
Dziś także, jak kupujesz obrotomierz, to albo musisz znać ilość cylindrów, albo ma on przełącznik. Dodatkową komplikacją w nowoczesnych silnikach są zapłony bezrozdzielaczowe, gdzie występują dzielone cewki. W takim rozwiązaniu, gdy silnik ma dwie cewki podwójne, można wykorzystać obrotomierz do czterocylindrowca, ale wtedy trzeba jakoś zsumować sygnały z obu cewek (lub wykorzystać jakieś impulsy sterujące z jednostki zarządzającej). Można tez wykorzystać impulsy z jednej cewki i wtedy zastosować obrotomierz do silnika dwucylindrowego.
Do silnika diesla tez można zastosować obrotomierz z benzynówki, ale trzeba stworzyć układ dający impulsy, choćby czujnik Halla i odpowiednia ilość wypustek na kole pasowym (tak było w niektórych mercedesach W126 - osobny czujnik przy kole pasowym wyprowadzony do złącza diagnostycznego).
Rozwiązań jest wiele i różnych. Czasem trzeba pogłówkować
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość