
z niego to jest obrotomierza wystają trzy kabelki Zielony , Czerwony i Czarny , co do czego mam powpinać
Moderator: Marcin-Kraków
Logika chyba będzie taka, czarny "-", czerwony "+", zielony obroty. Pytanie, co akceptuje zielonypawel abramczyk pisze:jak w temacie , jakiś czas temu kupiłem do Trola obrotomierz w naszym sklepiku Auto Gauge i że tak powiem nie wiem jak to podpiąć , był instrukcja ale się .... zjadł pies ..., i jestem w ciemnej d..
z niego to jest obrotomierza wystają trzy kabelki Zielony , Czerwony i Czarny , co do czego mam powpinać
Do tego z przerywaczem.pawel abramczyk pisze: do którego pina
A nie możesz poprosić o dosłanie kopii instrukcji powołując się na nieprzyjazne Ci siły?pawel abramczyk pisze:nie chce się kierować logiką , bo spalić to coś nie problem , czyli wychodzi na to że zielony do cewki a jeśli tak to do którego pina
W benzynie?KSikorski pisze:Do dowolnego uzwojenia stojana alternatora trzeba wlutować złączkę i tam podłączyć.
działa ale pokazuje wartości z dupy wzięte.pppat pisze:nie założę się
ale prawie![]()
obrotomierz można podłączać i pod cewkę i pod altek
i działa to zamiennie
A jak masz 5 cylindrów?Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
i w czym widzisz problem toć liczba impulsów nie musi mieć wartości całkowitej a nawet i wymiernej. Wystarczy żeby mały murzynek w liczniku wiedział o ile wychylić wskazówkę przy określonej częstotliwości. No a skąd on biedny ma to wiedzieć jak nie tresowany i przesiedleniec z lokalna kulturą nieobyty ?Kostuch pisze:A jak masz 5 cylindrów?Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2
Nie widzę problemu, tylko się czepiam tendencyjnieMarek D. pisze:i w czym widzisz problem toć liczba impulsów nie musi mieć wartości całkowitej a nawet i wymiernej. Wystarczy żeby mały murzynek w liczniku wiedział o ile wychylić wskazówkę przy określonej częstotliwości. No a skąd on biedny ma to wiedzieć jak nie tresowany i przesiedleniec z lokalna kulturą nieobyty ?Kostuch pisze:A jak masz 5 cylindrów?Marek D. pisze: z cewki będziesz miał dokładnie tyle impulsów ile masz cylindrów/2![]()
To w starych dieslach. W nowych wszystko załatwia komputer/sterownik.Alberciczek pisze:z tego co ja wiem, to jest tak, że jak jest silnik Diesla, to obrotomierz podłacza się pod zacisk W alternatora.
Obrotomierzem sterować tez może komputer lub moduł wtrysku/zapłonu. Wtedy też poziom sygnału może być na poziome 5V i taki obrotomierz zupełnie nie nadaje się do innych zastosowań (bez głębszych przeróbek).Alberciczek pisze: Natomiast jak jest silnik benzynowy, to w zależności od obrotomierza podłącza się albo pod cewkę zapłonową albo owija się kabelek na przewodzie zapłonowym.
Nie ma czegoś takiego. Nawet uniwersalne mają albo przełącznik, albo osobne wejścia dla poszczególnych silników.Alberciczek pisze:Chyba, że obrotomierz jest uniwersalny.
Pasował po wymianie JEDNEGO kondensatora. Oczywiście poza polonezami z nową deską i pełnym wtryskiem, gdzie obrotomierz był sterowany właśnie 5V.Alberciczek pisze:obrotomierz z Poloneza nie pasował do maluszka
Alberciczek pisze:do maluszka nie pasował z cinquecento
Chyba się troszku pomotałeśBłażej pisze:Alberciczek napisał(a):
Chyba, że obrotomierz jest uniwersalny.
Błażej pisze:Nie ma czegoś takiego. Nawet uniwersalne mają albo przełącznik, albo osobne wejścia dla poszczególnych silników.
Zgadza się - miałem na myśli sportinga ( inne wersje nie miały chyba obrotomierza, albo nie miały takich samych wskażników jak maluszek ( już nie pamiętam ).Błażej pisze:Alberciczek napisał(a):
do maluszka nie pasował z cinquecento
CC700 ma tyle samo cylindrów, co maluch i nie ma problemu z obrotomierzem. Inna ilość cylindrów (wersja sporting, silnik czterocylindrowy) oznacza konieczność modyfikacji elektroniki. Ale też do zrobienia.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość