OFFSET 50
Moderator: Marcin-Kraków
OFFSET 50
Witam. Mam takie pytanie. Oryginalne felgi do BLAZERA S-10 mają ET 50. Czyli są tak jakby schowane do środka o 50 mm od osi. Czy to oznacza, że jak bym dał dystanse po 50mm na stronę to OFFSET by wynosił 0? Chodzi o to, że blazer oryginalnie wygląda jak by miał koła za bardzo schowane do środka. Cherokee ma inaczej. Nie chcę jednak przesadzić aby nie nadwerężać zbytnio łożysk. Myślałem też o kupnie felg CRAGAR, które mają OFFSET 0. Czyli by wystawały i nie trzeba by było dawać dystansów. Nie wiem jednak czy to zdrowe dla łożysk. Na dodatnie ET pomogą dystanse a na ujemne np już nic nie pomoże. Jak wy to widzicie?
Re: OFFSET 50
nie wiem jakie jest ET w Blazerku ale myśle że lepiej kupić felgi niż kombinować z dystansami. Zresztą jeśli chciałbyś kupić dystanse to dość podobne koszta.
Re: OFFSET 50
No właśnie ja będę miał za darmo dystanse. Muszę tylko podać wymiary albo zrobić rysunek techniczny oraz materiał z jakiego to ma być zrobione. CRAGARÓW nie dostanę takich jak chcę w POLSCE. Są jakieś BLACK ROCK ale czarne, a ja chciałem chromowane. Nie znalazłem fajnych felg na allegro. Większość to chińszczyzna. Zastanawiam się więc czy jeśli założę dystanse 50mm i OFFSET będzie wtedy 0 to czy będzie to zdrowe dla moich łożysk. Pytałem ludzi ale nikt nie wie.
Re: OFFSET 50
Chevy Blazer 96`
Re: OFFSET 50
sajnek pisze:http://www.orurowanie.eu/dystanse-do-samochodow/
poczytaj trochę teorii, moze cos pomoze!
Dzięki za stronkę. Jednak nie ma na niej tego jaki mi wolno dystans wsadzić. Dowiedziałem się jednak, że nie mogę na szpilki wsadzić przelotowych dystansów. Mam takie jednak z tyłu w aucie. Nie wiem z czego najlepiej zrobić. Czy z duraluminium czy ze stali? A może z mosiądzu lub nierdzewki? Stal jest ciężka ale pewniejsza. Aluminium mam z tyłu i się utlenia strasznie. Bał bym się jeździć wiedząc, że mam koła osadzone na szpilkach, które są w aluminiowym dystansie. Na razie myślę o oryginalnych felgach blazera ale jeśli bym zastosował dystans to bym mógł przerobić na inny rozstaw (bardziej pospolity).
Re: OFFSET 50
łozyska polecą momentalnie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: OFFSET 50
A no i dzięki. Więc nic nie będę w takim razie robił. Myślałem, że mogę sobie pozwolić na jakieś dystanse. skoro mam ET 50.
Re: OFFSET 50
felge z zerowym offsetem kup będzie znacznie lepiej
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: OFFSET 50
No to ja już nic nie rozumiem. Napisałeś mi, że jeśli mam ET 50 i dam 50mm dystans to mi łożyska polecą. A przecież to jest to samo jak bym włożył felgę z ET 0. Felga ET 50 + dystans 50mm = Felga ET 0. Wytłumacz mi to jak możesz, bo nie wyczytałem nigdzie.CrOOchy pisze:felge z zerowym offsetem kup będzie znacznie lepiej
Re: OFFSET 50
różnica mas
ofset 50 dodatkowo daje duże ramie sił działających na łozyska, a zmiana odsadzenia w znacznie mniejszym stopniu wpływa negatywnie
ofset 50 dodatkowo daje duże ramie sił działających na łozyska, a zmiana odsadzenia w znacznie mniejszym stopniu wpływa negatywnie
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: OFFSET 50
No tak ale OFFSET +50 sprawia, że felga jest osadzona bardziej do środka, a ET 0 o 50mm na zewnątrz w stosunku do ET50. Czy to nie jest to samo jak się zastosuje dystans?
Re: OFFSET 50
nie
poszukaj było o tym sporo pisane na forum, o ile taki dystans 1 cm jestem w stanie zrozumieć, to 5 cm to przegięcie
poszukaj było o tym sporo pisane na forum, o ile taki dystans 1 cm jestem w stanie zrozumieć, to 5 cm to przegięcie

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: OFFSET 50
1cm to nawet się nie odczuje. No właśnie szukałem ale nie znalazłem nic o tym. Pytałem wulkanizatora ale nie potrafił mi odpowiedzieć na moje pytanie. Blazer ma schowane mocno koła w porównaniu do innych aut. Jak miałem opony 265 to mi tarły o drążek stabilizatora. Zmniejszało mi to skręt więc wymieniłem na mniejsze. Z tyłu jest dystans 3cm ale już był jak go kupiłem.
Re: OFFSET 50
Kupiłem takie felgi i są założone:
http://www.masterpart.pl/advanced_searc ... ies_id=135
Wyglądają bardziej "bojowo" od seryjnych, choć gdyby był wybór wybrałbym srebrne. Miałem obawy co do ET, bo w tych jest +6. Z wystawaniem poza obrys jednak nie ma problemu. Pwszem, gdy spojrzeć od przodu, widać boki opon, jednak plastikowe nadkole wystaje u góry jeszcze ok. 2cm. Patrząc więc od góry koła nie wystają poza obrys. Nie wygląda też auto pokracznie, nawet lepiej.
Zauwazyłem jednak inny problem. Przy skręcie opona jest tuż przy nadkolu, w zasadzie nie trze, ale obwaiam się, że będzie tarło w terenie czy wjeździe/zjeździe z krawężnika. Założone są opony BFG AT 235/75/15.
Auto prowadzi się wyczuwalnie lepiej, nie żeby było doskonale, ale czuć różnicę między felgami ET50 a tymi - mniej buja się na boki, luz na kierownicy jest mniej wyczuwalny, czyli auto szybciej reaguje na skręty kierownicą.
A same felgi? Niby zrobione są w USA, tylko kapsle w Chinach, ale nie sprawiają wrażenie super jakości.
http://www.masterpart.pl/advanced_searc ... ies_id=135
Wyglądają bardziej "bojowo" od seryjnych, choć gdyby był wybór wybrałbym srebrne. Miałem obawy co do ET, bo w tych jest +6. Z wystawaniem poza obrys jednak nie ma problemu. Pwszem, gdy spojrzeć od przodu, widać boki opon, jednak plastikowe nadkole wystaje u góry jeszcze ok. 2cm. Patrząc więc od góry koła nie wystają poza obrys. Nie wygląda też auto pokracznie, nawet lepiej.
Zauwazyłem jednak inny problem. Przy skręcie opona jest tuż przy nadkolu, w zasadzie nie trze, ale obwaiam się, że będzie tarło w terenie czy wjeździe/zjeździe z krawężnika. Założone są opony BFG AT 235/75/15.
Auto prowadzi się wyczuwalnie lepiej, nie żeby było doskonale, ale czuć różnicę między felgami ET50 a tymi - mniej buja się na boki, luz na kierownicy jest mniej wyczuwalny, czyli auto szybciej reaguje na skręty kierownicą.
A same felgi? Niby zrobione są w USA, tylko kapsle w Chinach, ale nie sprawiają wrażenie super jakości.
Re: OFFSET 50
Ja chcę oryginalne zrobić na czarno, bo już są lekko zjedzone, a polerowanie nie ma sensu, bo nie ma czym zabezpieczyć gołego wypolerowanego aluminium. Takie jak kupiłeś są fajne ale też jak bym brał to w chromie.
Re: OFFSET 50
Ja problem rozwiązałem, przycinając plastiki nożykiem (praktycznie nie widac różnicy), a wewnętrzne natkola i kawałek karoserii sklepałem po chamsku młotkiem
I tak trochę ocierają, ale ja mam 30"

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: OFFSET 50
fajnie wyglądają

Re: OFFSET 50
Mam pytanko do tych co wsadzili feligi z innym ET.Mianowicie jak sie teraz jezdzi nie wywala z kolein??? Ja po wsadzeniu felg z ET 30 juz nie mam spokojnego Bazyla chce uciec z drogi jak sa koleiny
Jak to wyglada u was

Chevy Blazer S10 95
Re: OFFSET 50
Umówmy się: na normalnej drodze nie powinno być kolein!
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: OFFSET 50


I jak teraz bedzie ok
Chevy Blazer S10 95
Re: OFFSET 50
U mnie trudno to stwierdzic, bo w okolicy bliższej i dalszej nie ma chyba zadnych dróg z koleinami
Chyba, że mówimy o plnych dróżkach, ale tam w kolinach nie jeżdżę tak szybko.

Chyba, że mówimy o plnych dróżkach, ale tam w kolinach nie jeżdżę tak szybko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość