W manualnych sprzęg jest za pomocą przesówki i masz rację że powinno sie lekko posmarować. Automat o ile pamiętam w Nissanie działa na zasadzie synchronizatora i czy to sie powinno posmarować - nie wiem, ale raczej też delikatnie tak ( ostatecznie synchronizator w skrzyni też pracuje w oleju).jerry30 pisze:Manual do manualnychmowi coby wogole nie smarowac ale ja w to nie wierze. Troszeczke trzeba dac. Za duzo nie mozna bo przestana robic.
Mysle ze w automatach jest podobnie.
Na pewno rozebrac, przemyc i letkonaoliwic smarem nie zaszkodzi.
Grzac sie zdecydowanie nie powinny inna sprawa ze moze to nie byc wina sprzegielek tylko hamulcow.
wielka wyprzedaż ?
Moderator: Marcin-Kraków
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
no i sprawdziłem, sprzęgiełka rozpinają ( półosie się nie kręcą), zastanawiam się, czy w tej sytuacji je rozbierać
Sprawdzałem je dzisiaj kilka razy w ciagu dnia i były bardzo ciepłe, ale może to tak hamulce ciepło oddają, w końcu są bardzo blisko...
lipa, chyba znowu jestem w punkcie wyjścia...

Sprawdzałem je dzisiaj kilka razy w ciagu dnia i były bardzo ciepłe, ale może to tak hamulce ciepło oddają, w końcu są bardzo blisko...
lipa, chyba znowu jestem w punkcie wyjścia...

łoś też człowiek
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
niestety momentu dokręcenia nie znam
dokręcałem u siebie na wyczucie coby nie było za mocno i podkładka kontrująca dawała się lekko przesunąć śrubokrętem
udało mi się to jakoś ustawić bo nic się nie grzeje a samochód na prostej równej drodze nie ściąga
dokręcałem u siebie na wyczucie coby nie było za mocno i podkładka kontrująca dawała się lekko przesunąć śrubokrętem
udało mi się to jakoś ustawić bo nic się nie grzeje a samochód na prostej równej drodze nie ściąga

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Marek Glinka
- Posty: 616
- Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
- Lokalizacja: Warszawa
No nie tak lekko. Raczej z trudem. To jest bardzo dobra metoda, ale jak ktoś ma nie za duże doświadczenie to ustawi za luźno.piotr oskwarek pisze:niestety momentu dokręcenia nie znam
dokręcałem u siebie na wyczucie coby nie było za mocno i podkładka kontrująca dawała się lekko przesunąć śrubokrętem
udało mi się to jakoś ustawić bo nic się nie grzeje a samochód na prostej równej drodze nie ściąga
Marecki jestem......
Toyota Hilux 2,4D to już historia

Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


Toyota Hilux 2,4D to już historia



Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila


o w morde, wstajesz chyba jeszcze przed kurami
to też mówię, ze od razu rozbierać nie będe.
Tak własnie o tym dzisiaj rano myslałem, żeby poleciec gdzieś dalej , wyhamować go silnikiem i wtedy macać.
Tak w ogóle to mam wrażenie ( jak dzisiaj rano jechałem), że to zjawisko jest dość nieregularne ( w tym sensie, że raz ciągnie mocniej, raz słabiej).
Tak jakby, jednak był gdzieś luz, albo właśnie sprzęgiełko przyłapywało półoś...
Podejrzewam jeszcze te opony. Może one jednak są bardziej ch..owe niż mi się wydaje. Przedtem, z racji kól w lekkim negatywie podcięły się od środka i może są teraz nie stabilne
. Zamienie dla pewności jeszcze przód z tyłem i zobaczymy.


to też mówię, ze od razu rozbierać nie będe.

Tak w ogóle to mam wrażenie ( jak dzisiaj rano jechałem), że to zjawisko jest dość nieregularne ( w tym sensie, że raz ciągnie mocniej, raz słabiej).
Tak jakby, jednak był gdzieś luz, albo właśnie sprzęgiełko przyłapywało półoś...
Podejrzewam jeszcze te opony. Może one jednak są bardziej ch..owe niż mi się wydaje. Przedtem, z racji kól w lekkim negatywie podcięły się od środka i może są teraz nie stabilne

łoś też człowiek
I d.upa.
Sprawdziłem sprzęgiełka, skasowałem przy okazji mały luz na jednym kole i tym samym wyeliminowałem te elementy z kręgu podejzanych o ściąganie
.
I znowu w punkcie wyjścia. Chyba wymienie teraz wszystkie gumy w wahaczach na elastomery, może to one pracują jednak ?
Dowiedziałem się natomiast, że odpowiedzialnym elementem za ściaganie może być pompa wspomagania ( znany przypadek z jakiegoś plaskacza).
I tu pytanie, czy ktoś wie jak sprawdzić servo, czy nie przepuszcza w którąś ze stron ?
Plissss

Sprawdziłem sprzęgiełka, skasowałem przy okazji mały luz na jednym kole i tym samym wyeliminowałem te elementy z kręgu podejzanych o ściąganie

I znowu w punkcie wyjścia. Chyba wymienie teraz wszystkie gumy w wahaczach na elastomery, może to one pracują jednak ?
Dowiedziałem się natomiast, że odpowiedzialnym elementem za ściaganie może być pompa wspomagania ( znany przypadek z jakiegoś plaskacza).
I tu pytanie, czy ktoś wie jak sprawdzić servo, czy nie przepuszcza w którąś ze stron ?
Plissss

łoś też człowiek
odepnij pompe wspomagania... (nie wiem jak masz mocowana... jak na osobnym pasku to po prostu zdejmij pasek klinowy.. ajk nie to odepnij rurke... a dla pompy zrub obieg zamkniety zeby sie nie zatarla od obciazenia... ciezko bedzie krecic ale bedziesz wiedzial wszystko o ukladzie kierowniczym... wwszystko bedzie czuc na kierownicy.... moze byc tez zly albo zgiety tlumik drgan jesli takowy posiadasz?
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
acha... sprawdz czy nagrzewaja sie tylko piasty (sprzegielka) czy polosie tez?.... jak tylko sprzegielka to moze wymontuj z nich bebecy, zaluz sama obudow i sprawdz czy dalej sie grzeje,,, jesli nie to cos nie halo ze sprzegilekami, jesli sie grzeje to szukaj awarii w piastach i lozyskach.....
moze dosiski hamulca....
moze dosiski hamulca....
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
pompa jest na oddzielnym pasku. Czyli jak go zdejme, to będzie widać czy przepuszcza i zacznie się kręcić w jedną ze stron?
jak tylko na pasku to nie musze nic kombinować z rurkami ?
sprawdzę tak jak mówisz ciepłotę przegubów jeszcze. Choć sprawdzałem je kilka razy i wypinają i zapinają bardzo ładnie. W środku nawet smar nie zmienił koloru ( jest wciąż różowy
)
jak tylko na pasku to nie musze nic kombinować z rurkami ?
sprawdzę tak jak mówisz ciepłotę przegubów jeszcze. Choć sprawdzałem je kilka razy i wypinają i zapinają bardzo ładnie. W środku nawet smar nie zmienił koloru ( jest wciąż różowy

łoś też człowiek
ad pompa... to zdejmij pasek... pompa nie napedzana nie bedzie pompowac i nie bedzie wspomagania... przejedz sie wtedy i sprawdz czy dalej sciaga auto w ktoras strone... jesli nie to wina wspomagania, jesli dales sciaga to. zbieznosc, opony, opory (lozysko i moze dlatego sie grzeje) hamulec, albo amortyzator drgan skretu.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
ponoc sie regeneruje... ale jako ze masz napedzana paskiem... bez problemu zaadoptujesz od czegos... ale to nie bedzie kwestia pompy... raczej maglownicy czy jak tam masz uklad kierownicy zbudowany.. po prostu puszcza i tyle..... albo nie jest centralnie na srodku... moze przy robieniu zbieznosci ustawili zbieznosc a kierownice obruciuli... nie powinno miec to wplywu ale.... sprawdz czy masz od polozenia na wprost dokladnie taka sama ilosc obrotow kierownicy w lewo i prawo 

Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 56
- Rejestracja: pn sty 24, 2005 11:12 pm
- Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Mam automaty w Trooperze.
Proste to jak budowa cepa, więc i u ciebie też nie powinno być problemu z ich złożeniem.
Jak były nienasmarowane nie zawsze rozłączały, jak rozebrałem i nasmarowałem nie ma z nimi problemu.
Smaru dałem tak średnio tzn. nie do pełna
Nie bój się spróbować - jak są całe to nic się nie wysypie.
Jak były nienasmarowane nie zawsze rozłączały, jak rozebrałem i nasmarowałem nie ma z nimi problemu.
Smaru dałem tak średnio tzn. nie do pełna

Nie bój się spróbować - jak są całe to nic się nie wysypie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości