Zagazowanie vortec - czy to mozliwe???

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw paź 13, 2005 7:59 pm

wiec tak po regulacji jest lepiej ale wciaz nie jest dobrze - moje pierwsze obserwacje to za ciski jalowy (ok. 500 obrotow) i silnik sie trzesie, nie rozwija pelnej mocy na gazie - jest niezle gdzies tak do 2500 obrotow potem masakra - obroty ida tylko mocy nie ma i skrzynia nie dziala tak dynamicznie jak na benzynie. ale i tak musze podjechac jeszcze raz bo nie dziala wskaznik poziomu gazu w butli wiec bedzie czas na poprawki. acha i jeszcze zapala sie check control czyli pewnie nie jest podlaczony ten ukladzik symulacyjny albo cos innego dziala niepoprawnie. to tak na szybko - wnioski - nie jest latwo miec blazerka na gaz przynajmniej w tym roczniku ale licze zeznana grupowiczom firma Bialik da rade :-) dam znac co i jak ale chce jeszcze pojezdzic troche zanim go oddam na powtorna regulacje zeby zobaczyc ile pali ;-)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw paź 13, 2005 8:09 pm

Myslę, że gdyby ktoś skopiował ci instalację Plakieta obeszło by się bez problemów.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pt paź 14, 2005 4:07 pm

ale Plakiet ma metalowy kolektor a ja mam plastik i w ogole inny osprzet... tak wiec nic z tego przy plastikowym kolektorze ssacym to bylby hazard i to niezly........

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr lis 23, 2005 9:41 pm

No tak - kolejne regulacje i jest troche lepiej ale wciaz nie dobrze. Problem glowny jest na wyzszych obrotach lub ogolnie gdy jest potrtzebna pelna moc jest cienko - ostatnio ciagnalem przyczepe najpierw pusta (ok 1 tony z plandeka) potem pelna ok 2 ton i bylo ciezko - czuc bylo ze nie rozwija pelnej mocy - na benzynie inna bajka od razu :-)
Teraz autko znowu jest u gaziarza i zaklada ukladzik elektr. zmieniajacy kat zaplonu przy jezdzie na gazie - zobaczymy jak to sie sprawdzi... Generalnie glownym jego problemem jest ustawienie takiej dawki gazu zeby mial pelna moc a rownoczesnie nie wariowal na jalowym i wolnych obrotach..... Ponoc nie byloby tych problemow przy normalnym kolektorze a tak zwioariowana komora vorteca wszystko psuje....
Mysle ze odbiore jutro i pojezdze znowu zobaczymy jak bedzie - chcialbym zeby juz bylo dobrze........
Czy wszyscy ktorzy maja gaz maja roznice w osiagach miedzy gazem a benzyna?
W moich poprzednich autach jak mialem gaz to nie bylo czuc roznicy miedzy gazem a benzynka a teraz jest - nawet dzwiek pracy silnika jest inny - nie przesadzam....... a nie jestem jakim maniakiem odglosow silnika....
To tyle gwoli informacji gazowych :-)

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » czw lis 24, 2005 8:01 am

BZDURA......
problemy jakie maja gazownicy to duze pojemnosci tych silnikow do czego wloskie instalacje nie sa przystosowane, Amerykanie jezdza na gazie od ponad 20 lat i to oni to wymyslili a nie europa, oni w swoich potworkach ztosuja nie nieszczesne miksery tylko Gazniki gazowe, do tego stopnia to dziala ze czesto w ogule u nich demontuje sie instalacje benzynowe. Chevrolet nawet ma w sprzedazy fabrycznie corvete i gazem (system gazowy jest zakladany w fabryce a nie w salonie, ponaddto jest tam kilka firemek ktore robia np 700 konnego jeepa wranglera na instalacji gazowej do upalania w tyerenie), i nich jest niedopuszczalne zeby cos strzelalo albo nierowno pracowalo, powtarzam, problemem sa duze pojemnosci i wloszczyzna tego nie obsluguje (jestem w trakcie sciagania takiego gaznika gazowego, ktory przy jezdzie na benzynie podnosi sie do gory zeby nie zaslaniac wloty powietrza i moze bez problemu dzialac z filtrami sport K&N i nie ma zadnej zwezki czy zasloniecia wlotu "... bo gasnie na wolnych przy wiekszej predkosci...." - smieszne.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » czw lis 24, 2005 6:58 pm

Koledzy podaje link do katalogu mikserow a w zasadzie gaznikow gazowych jakie amerykanie montuja w swoich brykach, sa tam miksery nawet do silnikow 12 litrowych... uzytkownicy tych ustrojstw niygdy nie slyszeli o czyms takim ja strzelanie czy cus... od razu mowie ze to nie reklama bo nie zajmuje sie sprzedaza tego.
http://www.netring.pl/prv/IMC2005C.pdf
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » czw lis 24, 2005 7:01 pm

acha i jeszcze co do dobierania.... wiem ze do wiekszosci gaznikowcow i ukladow wtrysku TBI pasuje model CA300, (fajny bajer, bo przy jezdzie na benzynie ciagnie sie za linke i linka podnosi gaznik gazowy do guru zwiekszajac doplyw powietrza dla jazdy na benzynie :))
we wranglerach z wtryskiem i mocami na gazie rzedu 500 koni stosuja pojedyncze lub podwojne uklady z 425...... nota bene w usa nikt nigdy przy gazie nie robi zwezek czy zaslepek dolotu dla gazu
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » ndz lis 27, 2005 8:14 pm

moze masz racje - dopiero zglebie ten temat :-)

ale co do mojej instalacji - dopytywalem sie o to czy jest dostosowana do mojej pojemnosci i ponoc tak - zreszta czesc osob z forum zna akurat ten zaklad i generalnie obsluzyli duzo amerykancow bez specjalnych problemow wiec albo moj blazer jest pechowy albo rzeczywiscie nie wiedza jak to zrobic.....
Zobaczymy mysle ze odbiore auto na poczatku tego tygodnia i dam znac. Ja akurat nie mam problemow ze strzelaniem tylko z harmonijnym rozwijaniem pelnej mocy ot co.... a najlepiej jeszcze przy rozsadnym spalaniu powiedzmy kolo 20 litrow co chyba jest realne sadzac po tym co mowia inni posiadacze....

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn lis 28, 2005 4:31 pm

20???no nie wiem u mnie moc jest ale okupiona 23-25 literkami...na benzynie nie udalo mi sie zejsc ponizej 18...no chyba ze w trasie

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » pn lis 28, 2005 5:36 pm

Mi w mieście, przy normalnej jeździe (nie deptam zbyt mocno) pali 17-18l gazu. Na trasie nawet poniżej 15l. A raz (ciekawostka) nie pamiętam już na jakiej stacji zatankowałem, ale spalił ok 13l gazu :o przy prędkości rzadko przekraczającej 100km/h.

Tylko nie wiem jak z mocą, bo nie jeździłem nigdy innym blazerem...

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn lis 28, 2005 5:41 pm

miasto to zbyt malo precyzyjne okreslenie..np ostatnio z centrum na wole ok 12 km jechalem 1,5 godziny..moze stad sa te roznice :P

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » pn lis 28, 2005 5:47 pm

no fakt...
W Warszawie w lato z włączoną klimą to ok 22l żłopał

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » pn lis 28, 2005 8:51 pm

Trasa, prędkość 110-120 18l. Na mieście przy obecnych korkach zużycie niemierzalne.
Pozdrawiam
Colomen
Chevy Blazer 4,3 vortec V6 95r

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pn lis 28, 2005 11:05 pm

Hmm - w trasie nie wiem bo jechalem tylko z 2tonowa przyczepa i spalil kolo 27 :-) ale jest niewyregulowany to raz a dwa nie wiem jak blazer ale jak do tej pory wszystkie moje auta na gazie z przyczepa palily duzo...
co do miasta - jakby palil powiedzmy 23 a mial taka dynamike jak na benzynie to spoko....
A propos - bo widze zbiorowy odzew - czujecie roznice w mocy lub przyspieszeniu miedzy benzyna a gazem?
Dzieki za kazde info bo nie za duzo jezdzi blazerow po Poznaniu zeby sie podpytac wlascicieli.. ;-)

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt lis 29, 2005 7:35 pm

chyba nie bardzo...na gazie jakby troszke łagodniej pracowal...ale to jest spokojnie do zniesienia gdybym mial zamiar sie scigac mysle ze daloby sie go jeszcze troche podkrecic ale wrazie czego mozna przeciez przelaczyc na paliwo...

Awatar użytkownika
colomen
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 14, 2005 7:36 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: colomen » wt lis 29, 2005 9:31 pm

Prawie bez różnicy. Może na gazie minimalnie słabszy.
Chevy Blazer 4,3 vortec V6 95r

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr lis 30, 2005 5:13 pm

a u mnie jest roznica. Na niskich obrotach jest porownywalnie ale powyzej 3tys czuc roznice mocno....... tak wiec zobaczymy jak bedzie po kolejnej regulacji....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości