
BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!
Moderator: Marcin-Kraków
- Zientas
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
- Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
- Kontaktowanie:
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podtrzymanie na duchu w kierunku jednego słusznego zakupu
A teraz mały OT:
Czy jest jakieś inne forum o chevroletach (blazerach) ? Znalazłem jedno o chevroletach w Polsce, ale tylko same sparki i lanosy po liftingu
Bo coś cisza tu na forum w innych tematach. Być może te auta się nie psują (mam nadzieję) i stąd ta cisza

A teraz mały OT:
Czy jest jakieś inne forum o chevroletach (blazerach) ? Znalazłem jedno o chevroletach w Polsce, ale tylko same sparki i lanosy po liftingu

Bo coś cisza tu na forum w innych tematach. Być może te auta się nie psują (mam nadzieję) i stąd ta cisza

Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)
Poważnie mówiąc to pomiędzy przebiegiem 90.000, a 115.000mil (!!) musiałem wymienić:
- końcówki drążków
- tarcze
- piasty przód (obie strony)
- sprężarkę klimy (rozwaliło się sprzęgło i spaliłem całą)
- plastikowy bok chłodnicy
- idler arm i pitman arm (jak to jest po Polsku??)
- przewody oleju idące od silnika do filtra (tu oryginał zawsze cieknie, założyłem inne tzw. "problem solver")
i teraz ten termostat. Większość rzeczy wymieniałem wprost po zakupie.
Aha i słyszę już przegub na kolumnie kierowniczej.
Pozdrawiam, Marcin
- końcówki drążków
- tarcze
- piasty przód (obie strony)
- sprężarkę klimy (rozwaliło się sprzęgło i spaliłem całą)
- plastikowy bok chłodnicy
- idler arm i pitman arm (jak to jest po Polsku??)
- przewody oleju idące od silnika do filtra (tu oryginał zawsze cieknie, założyłem inne tzw. "problem solver")
i teraz ten termostat. Większość rzeczy wymieniałem wprost po zakupie.
Aha i słyszę już przegub na kolumnie kierowniczej.
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Na polskich drogach to części zawieszenia zawsze beda problemem.
w tej chwili mam przebieg 120 i dokonałem zmiany
idle arm - 150 PLN
sterowanie skrzynki blad 1870 - okolo 550 PLN
sworzeń górny - 99 PLN
amorki (ale w tym przypadku chciałem mieć regulowane)
krzyżak wału (mocny) - 170 PLN.
olej 5 L - 100 PLM
klocki - 100 PLN komplet
Tak czy inaczej kolega musi sobie przekalkulować i zdecydować,
Pozdrawiam
w tej chwili mam przebieg 120 i dokonałem zmiany
idle arm - 150 PLN
sterowanie skrzynki blad 1870 - okolo 550 PLN
sworzeń górny - 99 PLN
amorki (ale w tym przypadku chciałem mieć regulowane)
krzyżak wału (mocny) - 170 PLN.
olej 5 L - 100 PLM
klocki - 100 PLN komplet
Tak czy inaczej kolega musi sobie przekalkulować i zdecydować,
Pozdrawiam
Artur B
Nie pamiętam dokładnie cen. Najdroższe były piasty po około 1200zł/szt ale wybrałem AC Delco. Wcześniej założyłem DNA ale padły po 3 miesiącach i oddałem do sklepu. DNA kosztowały około 700-800zł/szt.Zientas pisze:Jak wyglądały koszty zakupu tych części i dostępność / czas oczekiwania ?
Który masz rocznik?
Ponoć piasty padają co 100.000mil.
A teraz o ceny mnie nie pytaj bo kupuję w hurcie i sam sprzedaję dalej więc moje koszty są kilka procent niższe niż kogoś kto kupuje tylko dla siebie w detalu

Czekanie na części do 3-14 dni z reguły.
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Zmienałem razem z Borisem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-4L60E ... ccessoriesZientas pisze:
Co robiłes przy skrzyni, że tyle zapłaciłeś? TCM? Solenoidy?
Wymiana bardzo prosta
Artur B
- Zientas
-
- Posty: 152
- Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
- Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
- Kontaktowanie:
Czyli solenoidy... w konstrukcjach Chryslera wygląda to trochę inaczej, bardziej kompaktowo
Jak dobrze pójdzie to w czwartek dołącze do grona zblazerowanych.
Mam jeszcze jedną prośbę. W sprawach Blazera jestem zielony, jeszcze nawet nim nie jechałem, mogą się więc pojawić pytania w chwili zakupu.
Czy szanowni koledzy mogliby mi pomóc podając do siebie nr tel. na PW. Muszę mieć oparcie w kimś w chwili zakupu. Być może nie skorzystam, ale zawsze lepiej mieć do kogoś namiar.
Z góry serdecznie dziękuję!

Jak dobrze pójdzie to w czwartek dołącze do grona zblazerowanych.
Mam jeszcze jedną prośbę. W sprawach Blazera jestem zielony, jeszcze nawet nim nie jechałem, mogą się więc pojawić pytania w chwili zakupu.
Czy szanowni koledzy mogliby mi pomóc podając do siebie nr tel. na PW. Muszę mieć oparcie w kimś w chwili zakupu. Być może nie skorzystam, ale zawsze lepiej mieć do kogoś namiar.
Z góry serdecznie dziękuję!
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!
Witam wszystkich
kłaniam się wszystkim kierowniczkom i kierownikom Blazerów.
Jestem świezym ( 2 tygodnie ) posiadaczem Blazera 5D '2000 z instalacją 2 generacji z Blosem.
Abstrahując od osiągów, dość spore wydaje mi się spalanie. W pierwszej trasie z Wałbrzycha do Katowic, przy stałej, bardzo spokojnej jeździe 90-100km/h , Blazer spalił 17.3L gazu.
W jeździe mieszanej ( Katowice - Szczyrk i z powrotem ), trochę świateł, ale raczej spokojnie zużył już 22,4 L.
Czytając informacje innych użytkowników spodziewałem się spalania w okolicy 18L w jeździe mieszanej a tu wynika, że 18L to osiągam na tempomacie przy 90km/h.... W jeździe miejskiej wyjedzie chyba 30L !
Dodam, że w tych samych warunkach Citroen Xantia 2.0 16v zużyła 8.2 i 9.5L LPG. Tak, wiem że to zupełnie inny pojazd, ale to tylko informacyjnie aby zobrazować spokojny styl jazdy.
Na dodatek, przy wzniesieniu na drodze i prędkości 70km/h Blazer nie jest w stanie przyspieszyć. Na niskich obrotach jeszcze w miarę się zbiera, ale przy redukcji osiągi są raczej jak w Polonezie 1500 ( z gazem ).
Będę wdzięczny za wszelkie porady.

kłaniam się wszystkim kierowniczkom i kierownikom Blazerów.
Jestem świezym ( 2 tygodnie ) posiadaczem Blazera 5D '2000 z instalacją 2 generacji z Blosem.
Abstrahując od osiągów, dość spore wydaje mi się spalanie. W pierwszej trasie z Wałbrzycha do Katowic, przy stałej, bardzo spokojnej jeździe 90-100km/h , Blazer spalił 17.3L gazu.
W jeździe mieszanej ( Katowice - Szczyrk i z powrotem ), trochę świateł, ale raczej spokojnie zużył już 22,4 L.
Czytając informacje innych użytkowników spodziewałem się spalania w okolicy 18L w jeździe mieszanej a tu wynika, że 18L to osiągam na tempomacie przy 90km/h.... W jeździe miejskiej wyjedzie chyba 30L !
Dodam, że w tych samych warunkach Citroen Xantia 2.0 16v zużyła 8.2 i 9.5L LPG. Tak, wiem że to zupełnie inny pojazd, ale to tylko informacyjnie aby zobrazować spokojny styl jazdy.
Na dodatek, przy wzniesieniu na drodze i prędkości 70km/h Blazer nie jest w stanie przyspieszyć. Na niskich obrotach jeszcze w miarę się zbiera, ale przy redukcji osiągi są raczej jak w Polonezie 1500 ( z gazem ).
Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!
Może być słaby reduktor albo złe skalibrowanie.
Gaz, niestety, w takich warunkach, jak się nie spali, to się marnuje (nie ma przecież powrotu do zbiornika).
Jeżeli jest to już '98, to ma multiport i nowszy komputer, więc przyspieszenie nawet ok. 70 km/h powinno być całkiem niezłe (w Blazerach z CPI, czyli '95-96 było faktycznie gorzej z tym przyspieszeniem).
Ogólnie LPG 2-giej generacji do tych silników, nawet z multiportem, to całkiem niezłe rozwiązanie, pod warunkiem, że instalatorzy dobrze to zrobią.
Sprawdź też szczelność kolektora po mieszalniku.
No i poczytaj sobie te wszyskie porady do tej pory - jest parę cennych.
Poza tym - nie wiem, skąd jesteś, chyba ze Śląska? - ale polecam gazowników z Sulejowa. Są najtańsi i najlepsi, robią to z pasją i mają doświadczenie. Poszukaj takich i sprawdź u nich wszystko.
Gaz, niestety, w takich warunkach, jak się nie spali, to się marnuje (nie ma przecież powrotu do zbiornika).
Jeżeli jest to już '98, to ma multiport i nowszy komputer, więc przyspieszenie nawet ok. 70 km/h powinno być całkiem niezłe (w Blazerach z CPI, czyli '95-96 było faktycznie gorzej z tym przyspieszeniem).
Ogólnie LPG 2-giej generacji do tych silników, nawet z multiportem, to całkiem niezłe rozwiązanie, pod warunkiem, że instalatorzy dobrze to zrobią.
Sprawdź też szczelność kolektora po mieszalniku.
No i poczytaj sobie te wszyskie porady do tej pory - jest parę cennych.
Poza tym - nie wiem, skąd jesteś, chyba ze Śląska? - ale polecam gazowników z Sulejowa. Są najtańsi i najlepsi, robią to z pasją i mają doświadczenie. Poszukaj takich i sprawdź u nich wszystko.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!
za ubogo na wysokich za ubogo i się nie wkręca...
poza tym II-gen do blazera to porażka. nie wyregulujesz jej tak aby szybkość wzbogacenia
mięszanki była proporcjonalna do szybkości otwarcia przepustnicy.
no chyba, że nominalnie będzie go zalewać...
ja wydałam na KME DIEGO G3, wtryskiwacze magic, reduktor tłokowy magic jet 2200zł. więc nie opłacało mi się kombinować.
16l gazu pali w trasie (100-120), w mieście do 19tu. byłam na wczasach, zrobiłam 2200 w mięszanym i 32zł/100km da się żyć.
poza tym II-gen do blazera to porażka. nie wyregulujesz jej tak aby szybkość wzbogacenia
mięszanki była proporcjonalna do szybkości otwarcia przepustnicy.
no chyba, że nominalnie będzie go zalewać...
ja wydałam na KME DIEGO G3, wtryskiwacze magic, reduktor tłokowy magic jet 2200zł. więc nie opłacało mi się kombinować.
16l gazu pali w trasie (100-120), w mieście do 19tu. byłam na wczasach, zrobiłam 2200 w mięszanym i 32zł/100km da się żyć.
San Shou moja miłość: http://www.youtube.com/watch?v=LoszTLmV5hk
Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!
Lena dobrze prawi - tak właśnie jest!
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość