BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » ndz gru 07, 2008 2:43 pm

No to nie jest źle... Chyba więc w przyszłym tygodniu przywiozę jakiegoś Blazera. Zasmakowałęm już w amerykańskiej motoryzacji (cirrus, voyager) i trudno mi będzie te same pieniądze wydać na np. fronterę... 8)
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
JaberNTT
Posty: 689
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 8:05 am
Lokalizacja: Władysławów

Post autor: JaberNTT » ndz gru 07, 2008 2:55 pm

I słusznie Amcar to Amcar :)
Dodge Ram w200 / m880 1976.

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » ndz gru 07, 2008 9:41 pm

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i podtrzymanie na duchu w kierunku jednego słusznego zakupu :)2

A teraz mały OT:

Czy jest jakieś inne forum o chevroletach (blazerach) ? Znalazłem jedno o chevroletach w Polsce, ale tylko same sparki i lanosy po liftingu :wink:
Bo coś cisza tu na forum w innych tematach. Być może te auta się nie psują (mam nadzieję) i stąd ta cisza :D
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn gru 08, 2008 7:58 am

Mnie się właśnie psuje. Na wiosnę trzeba będzie termostat zmienić, bo coś już słabiej trzyma. :D Zadowolony ;)

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn gru 08, 2008 10:15 am

Marcin,
Napisz co Ci sie psuje, jakie masz objawy i przy jakim przebiegu. Bedzie nam wszystkim łatwiej być moze palnować pewne wydatki
Artur B

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn gru 08, 2008 6:15 pm

Poważnie mówiąc to pomiędzy przebiegiem 90.000, a 115.000mil (!!) musiałem wymienić:
- końcówki drążków
- tarcze
- piasty przód (obie strony)
- sprężarkę klimy (rozwaliło się sprzęgło i spaliłem całą)
- plastikowy bok chłodnicy
- idler arm i pitman arm (jak to jest po Polsku??)
- przewody oleju idące od silnika do filtra (tu oryginał zawsze cieknie, założyłem inne tzw. "problem solver")

i teraz ten termostat. Większość rzeczy wymieniałem wprost po zakupie.
Aha i słyszę już przegub na kolumnie kierowniczej.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » pn gru 08, 2008 6:55 pm

Jak wyglądały koszty zakupu tych części i dostępność / czas oczekiwania ?
Który masz rocznik?
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn gru 08, 2008 7:16 pm

Na polskich drogach to części zawieszenia zawsze beda problemem.
w tej chwili mam przebieg 120 i dokonałem zmiany
idle arm - 150 PLN
sterowanie skrzynki blad 1870 - okolo 550 PLN
sworzeń górny - 99 PLN
amorki (ale w tym przypadku chciałem mieć regulowane)
krzyżak wału (mocny) - 170 PLN.
olej 5 L - 100 PLM
klocki - 100 PLN komplet

Tak czy inaczej kolega musi sobie przekalkulować i zdecydować,
Pozdrawiam
Artur B

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » pn gru 08, 2008 9:17 pm

No wiadomo, że polskie drogi weryfikują każde zawieszenie, ale patrząc na ceny to nie ma tragedii.

Co robiłes przy skrzyni, że tyle zapłaciłeś? TCM? Solenoidy?
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn gru 08, 2008 11:14 pm

Zientas pisze:Jak wyglądały koszty zakupu tych części i dostępność / czas oczekiwania ?
Który masz rocznik?
Nie pamiętam dokładnie cen. Najdroższe były piasty po około 1200zł/szt ale wybrałem AC Delco. Wcześniej założyłem DNA ale padły po 3 miesiącach i oddałem do sklepu. DNA kosztowały około 700-800zł/szt.
Ponoć piasty padają co 100.000mil.

A teraz o ceny mnie nie pytaj bo kupuję w hurcie i sam sprzedaję dalej więc moje koszty są kilka procent niższe niż kogoś kto kupuje tylko dla siebie w detalu ;)

Czekanie na części do 3-14 dni z reguły.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » wt gru 09, 2008 12:29 pm

Zientas pisze:
Co robiłes przy skrzyni, że tyle zapłaciłeś? TCM? Solenoidy?
Zmienałem razem z Borisem http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GM-4L60E ... ccessories

Wymiana bardzo prosta
Artur B

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » wt gru 09, 2008 1:06 pm

Czyli solenoidy... w konstrukcjach Chryslera wygląda to trochę inaczej, bardziej kompaktowo :wink:

Jak dobrze pójdzie to w czwartek dołącze do grona zblazerowanych.

Mam jeszcze jedną prośbę. W sprawach Blazera jestem zielony, jeszcze nawet nim nie jechałem, mogą się więc pojawić pytania w chwili zakupu.
Czy szanowni koledzy mogliby mi pomóc podając do siebie nr tel. na PW. Muszę mieć oparcie w kimś w chwili zakupu. Być może nie skorzystam, ale zawsze lepiej mieć do kogoś namiar.

Z góry serdecznie dziękuję!
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » wt gru 09, 2008 2:20 pm

Juz Ci wysylam na PRV,
Ale mysle ze tu najlepszym zródłem informacji bedzie BORIS
Artur B

Awatar użytkownika
Zientas
 
 
Posty: 152
Rejestracja: śr mar 03, 2004 1:04 am
Lokalizacja: Komorniki k. Poznania
Kontaktowanie:

Post autor: Zientas » wt gru 09, 2008 7:19 pm

Czekam więc jeszcze na Borisa na PW. Dziękuję Marcinowi i Tobie za namiary.
Żeby nie zasmiecać tego tematu moimi pytaniami pozwolę sobie stworzyć nowy temat za chwilę :)
Trailblazer EXT 2002 (był: SAMURAI 1.3i `90, DURANGO 4.7 V8 `03)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw gru 11, 2008 9:07 pm

do Borisa kontakt to 0501-298-883, jak odbierze moja siostra to też możecie gadać bo jest kumata.

greaser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw sie 02, 2007 3:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greaser » pn gru 15, 2008 5:19 pm

dawno tu nie zagladalem :)

spalanie z kme diego, miasto 18-20l/100km, trasa srednio 14-17 bez katowania, ale tez bez przesady w druga strone

a tak BTW, Borys, rozrusznik dziala caly czas :) od tamtej pory
*************************
Greaser, Ruda i Chevy Blazer

HAIL HAIL ROCK AND ROLL

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn gru 15, 2008 6:10 pm

To spalanie nam się pokrywa :) Też KME
Blazer 4.3V6 LS 4x4

greaser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw sie 02, 2007 3:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greaser » pn gru 15, 2008 8:22 pm

jak jezdzi Ruda to po miescie schodzi do 17l, jak wsiadam czasami ja to od razu zawyzam :D
*************************
Greaser, Ruda i Chevy Blazer

HAIL HAIL ROCK AND ROLL

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn gru 15, 2008 9:58 pm

To mi nigdy do takiego wyniku nie udalo sie zejsc na LPG. A kombinowałem juz duzo.
Artur B

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn gru 15, 2008 10:16 pm

Ale Ty masz ZR2 a on chyba bardziej pancerny jest to i więcej pali.
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn gru 15, 2008 10:20 pm

Bardzo możliwe. Dodatowo wydaje mi sie ze jak zmienilem opony na bardziej terenowe spalanie zwiekszylo sie okolo 1,5 L.
Ale co zrobic. jak sie chce fajny samochod to trzeba koszty akceptowac...
Artur B

steff3
 
 
Posty: 110
Rejestracja: wt lip 28, 2009 1:30 pm

Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Post autor: steff3 » wt lip 28, 2009 2:41 pm

Witam wszystkich :D

kłaniam się wszystkim kierowniczkom i kierownikom Blazerów.

Jestem świezym ( 2 tygodnie ) posiadaczem Blazera 5D '2000 z instalacją 2 generacji z Blosem.

Abstrahując od osiągów, dość spore wydaje mi się spalanie. W pierwszej trasie z Wałbrzycha do Katowic, przy stałej, bardzo spokojnej jeździe 90-100km/h , Blazer spalił 17.3L gazu.
W jeździe mieszanej ( Katowice - Szczyrk i z powrotem ), trochę świateł, ale raczej spokojnie zużył już 22,4 L.
Czytając informacje innych użytkowników spodziewałem się spalania w okolicy 18L w jeździe mieszanej a tu wynika, że 18L to osiągam na tempomacie przy 90km/h.... W jeździe miejskiej wyjedzie chyba 30L !

Dodam, że w tych samych warunkach Citroen Xantia 2.0 16v zużyła 8.2 i 9.5L LPG. Tak, wiem że to zupełnie inny pojazd, ale to tylko informacyjnie aby zobrazować spokojny styl jazdy.

Na dodatek, przy wzniesieniu na drodze i prędkości 70km/h Blazer nie jest w stanie przyspieszyć. Na niskich obrotach jeszcze w miarę się zbiera, ale przy redukcji osiągi są raczej jak w Polonezie 1500 ( z gazem ).

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Post autor: xymenez » wt lip 28, 2009 3:48 pm

Może być słaby reduktor albo złe skalibrowanie.
Gaz, niestety, w takich warunkach, jak się nie spali, to się marnuje (nie ma przecież powrotu do zbiornika).
Jeżeli jest to już '98, to ma multiport i nowszy komputer, więc przyspieszenie nawet ok. 70 km/h powinno być całkiem niezłe (w Blazerach z CPI, czyli '95-96 było faktycznie gorzej z tym przyspieszeniem).
Ogólnie LPG 2-giej generacji do tych silników, nawet z multiportem, to całkiem niezłe rozwiązanie, pod warunkiem, że instalatorzy dobrze to zrobią.
Sprawdź też szczelność kolektora po mieszalniku.
No i poczytaj sobie te wszyskie porady do tej pory - jest parę cennych.
Poza tym - nie wiem, skąd jesteś, chyba ze Śląska? - ale polecam gazowników z Sulejowa. Są najtańsi i najlepsi, robią to z pasją i mają doświadczenie. Poszukaj takich i sprawdź u nich wszystko.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

Awatar użytkownika
Lena
 
 
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 11, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Olecko/Warszawa

Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Post autor: Lena » wt lip 28, 2009 4:04 pm

za ubogo na wysokich za ubogo i się nie wkręca...
poza tym II-gen do blazera to porażka. nie wyregulujesz jej tak aby szybkość wzbogacenia
mięszanki była proporcjonalna do szybkości otwarcia przepustnicy.
no chyba, że nominalnie będzie go zalewać...
ja wydałam na KME DIEGO G3, wtryskiwacze magic, reduktor tłokowy magic jet 2200zł. więc nie opłacało mi się kombinować.
16l gazu pali w trasie (100-120), w mieście do 19tu. byłam na wczasach, zrobiłam 2200 w mięszanym i 32zł/100km da się żyć.

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

Post autor: Marcin1 » wt lip 28, 2009 6:13 pm

Lena dobrze prawi - tak właśnie jest!
Blazer 4.3V6 LS 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość